Jump to content
Pagko

Проблем с бензиномер

Recommended Posts

Здравейте колеги, направих си лампичка за бензина(за Civic 95 5 ген хеч) и като я свързах стрелката на бензиномера започна бавно да се качва нагоре(схемата е пробвана и на друга кола не хонда и си работи, от книжката на С.Стефанов за принципни схеми за автомобила е). Свалих устройството и диода и като включих таблото срелката отново си се качваше самичка :) Незнам какво да направя, рестартирах компютъра с бушона, махах и клемите на акумулатора, варнар стрелката долу(при изключено табло), но тя пак си се качва самичка, дайте съвет от какво може да е и да го погледна да си го оправя, аз мисля, че просто от някаде имам постоянно напрежение което и затова се качва. Благодаря ви и приятен ден!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, направих си лампичка за бензина(за Civic 95 5 ген хеч) и като я свързах стрелката на бензиномера започна бавно да се качва нагоре(схемата е пробвана и на друга кола не хонда и си работи, от книжката на С.Стефанов за принципни схеми за автомобила е). Свалих устройството и диода и като включих таблото срелката отново си се качваше самичка :hondarulez: Незнам какво да направя, рестартирах компютъра с бушона, махах и клемите на акумулатора, варнар стрелката долу(при изключено табло), но тя пак си се качва самичка, дайте съвет от какво може да е и да го погледна да си го оправя, аз мисля, че просто от някаде имам постоянно напрежение което и затова се качва. Благодаря ви и приятен ден!

Не знам да ли ще излезна прав,може и да греша,но си мисля че си разменил + и - на помпата!Погледни ги,ако искаш ги размени да видиш има ли промяна!На мен ми се развали нещо оборотомера,отварях го 1-2 пъти,но нищо не направих,така че ако проблема е в таблото не знам да ли се ремонтират!Ако някои от колегите знаят нещо по въпроса нека изразят някакво мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз помпата не съм я пипал изобщо, просто свързах електронната схема към 3те винтчета от задната страна на таблото и няма как да разменя + и - там :hondarulez: след това почна да се качва стрелката, като откачих схемата стрелката си беше все така инатлива и си се качваше, а бензин до горе не съм сипвал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за да ти се качва стрелката нагоре има 2 варианта или си превартял някое от болчетата и си скъсал микро намотчицата или си дал маса на някое от крачетата и се дига сама стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мене си дал някакъв нежелан контакт по схемата. Аз когато отварях моето табло ме предупредиха спецялно да внимавам с това колко натягам болченцата. Ако имаш от къде да вземеш работещо табло пробвай. Междо другото аз имам 1 свалено но то е без оборотомер и маи схемата отзад е друга но ако може да ти свърши някаква работа ще ти го дам да пробваш. ;) Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз си свали прибора и го отворих микро намотките си бяха здрави, като затягам не силно естествено болтчетата те си се затягат , а не превъртат.

Редактирано от Pagko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички и най вече на колегата ReSPect за помоща. Запоих си намотката и сега всичко е наред(беше скъсана точно при пластмасовата ос и само с мултицет се хваща това).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако можеш хвърли ми схемичката за лампа на резервата че на таблото имам датчик но нямам в резервоара мерси предварително :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be%d0...c74/picture_002това е схемата.пояснение :транзистори VT1-VT4 са ВС107 или ВС184, Uвх е сигнал от поплавъкаСхемата се свързва към таблото на 3те винтчета :rolleyes: но много внимателно да не запоявате микро намотчицата, най добре е да се запоят или към самото табло(много финна спойка да не го пробиете) или да се запои на шайбите на винтовете аз лично така ще направя. Успех и да кажеш как действа и дали съм помогнал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти на пробна платка ли ги прави и ако да имаш ли някаква снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че това по горе както е по схемата работи, защото аз съм убеден че не струва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери тук ако не ми вярваш. Могат да се видят някои неща които на платката няма как да забележиш :oУж внимавах, но все пак е възможно да съм объркал нещо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абсолютно съм сигурен, че струва, защото това е схема която съм взел от книга за авто схеми на С.Стефанов, направил съм я на обикновенна платка с много дупчици, а не съм си печатал въпреки, че я има и печатна. няка да разбереш нищо от снимка на платката защото всичко ми е доста нагъсто. Питай какво не ти е ясно по схемата ще ти я обясна.ПП: Nasakoto.Yakata сайта ти не работи, какво има в това зипче? Я ми го прати на Pagko69@gmail.com.По принцип има и много по лесна схема, но колегата който я е направил не иска да я издаде, аз му писах 2 пъти вече и няма отговор. За нея зна, че е 2 транзистора в ключов режим 3 резистора и тримера. Доста по-лесна е, но не искам да рискувам само по снимка на платка без дори да знам какви са транзисторите. Тази схема работи, но е по-обемна и трудоемка, аз съм я правил на друга кола и момчето беше супер доволно. След седмица ще съм се опитал да разбера "голямата тайна" схема и ще ви я кажа и на вас естествено. ReSPect ако си я направиш не барзай да отвиваш винчетата на бензиномера, а първо ги допри само и виж диода дали ще свети и следователно изгасва ли при промяна на позицията на тримера. Дано съм помогнал, ако има нещо просто ми драсни лично или тук в темата ще помагам с каквото мога.

Редактирано от Pagko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам проблем в линка по горе но ти изпратих схемите и симулациите. Подобно нещо с транзистори се прави сложно за да работи добре в температурният диапазон за фтомобилна електроника + диапазона на захранващото напрежение.С един ОУ по сложно или по неточно ли щеше да стане според теб? 5 транзистора по лесно ли се запояват от 1 ОУ с 8 крака и двойно по малко резистори, още повече на експериментална платка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега дай схемата с 1 ОУ аз това намерих това дадох. Сега точно нямам много свободно време за да я проучвам, ако го направиш с 1 ОУ прати схемата и на нас. Тази схема е стара, все пак книгата е от 1987 год !!!. Принципно на нас ни трябва просто схема която да кара диода да светва при определена стойност на напрежението от поплавъка, което се определя от тримера.

Редактирано от Pagko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОУ е като компаратор. На единият вход подаваш "напрежението от поплавъка" а на другият задаваш с тример при каква стойност да превключи. На изхода е светодиода.Провери какво се получава когато малко след като е светнала ламбата пуснеш фаровете или нагревателя на стъклото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата на колегата Pagko също е вид компаратор, но определено в доста по усложнен, транзисторен вариант. Има си входно буферно стъпало, компаратор и краен транзистор за палене на светодиода. Но всичко това, първо не му е нужно, второ ще му създаде някои проблеми. Pagko както и колегата Nasakoto.Yakata ти посочи, освен че имаш прекалено много елементи които могат да се заменят с не повече от 3-4 имаш и много температурно зависими, каквито са резисторите и дори входния диод, да не говорим как влияе температурата на статичния и динамичния режим на транзисторите. Дори малките промени на температурата (а лятото хич не е малка) ти изменя осезаемо настройката на схемата, от където прага на превключване си отива където си поиска и един ден може да останеш без бензин и да не видиш лампата светнала. Иначе по логическа преценка, смятам че при добре подбрани делители схемата би трябвало да работи прилично и чрез тример потенциометъра RP1 да се регулира прага на превключване, но така и не ми остана време да видя какво е сътворил колегата Nasakoto в OrCAD-a, че казва че не работи..... Както и да е де, избраната от теб схема, не е удачна за твоя случай, а по скоро за някоя оборотна Ладичка. Намери си някой операционен усилвател (ОУ) и прочети малко за компаратори, как точно работят, тъй като те са доста по сложни като конструкция схеми, съдържащи вътрешни температуро компенсиращи схеми, което ти трябва в твоя случай. Освен това ОУ-то ще работи стабилно при флуктоациите на напрежението в колата, докато за транзисторите ти трябва стабилизатор - от където следва, че ако искаш да стабилизираш напрежението в колата няма ти свърши работа нормален стабилизатор за +12V, защото то вариара от 12 волта и нещо до 14 и отгоре, което в първия случай неможе да ти осигури достатъчен пад върху стабилизатора т.е. ще ти търябва LDO стабилизатор с много малък пад върху себе си или някой ценер стабилизатор подбран спрямо цялата схема (товар). Всичко това е една голяма причина, ако искаш да стане надеждно да не ползваш твоята схема, а един компаратор. Сега нямам време иначе бих ти драснал една картинка какво ти трбява, но и усещам че колегите ще те доопътят преди мене :cool:

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,аз не ща да имам ламБа за горивото(евала на вас за ентусиазма),само моля за малко пояснение относно стрелката.Имам тоя проблем с покачването и до пълен резервоар,без да имам толко гориво вътре.Зимата когато е студено стрелката си работи коректно и нормално,но стане ли топло и като дам на контакт да паля и хоп пълно.Помогнете малко къде да търся проблема,като нямам превъртени болтчета и скъсани писти,поплавъка си дава сигнал :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде бе колеги,обяснявахте нещо за някакви намотки ама аз тока не го пипам щото Го не виждам.Моля пояснете малко да си го оправя и моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...