Rossi 1 #1 Публикувано 1 Май, 2009 Колеги, имам следния проблем..Имах малък луфт на скоростния лост и дрънчи много досадно, когато ръката ми не е върху него (в града не е проблем, но на дълъг път може те побърка)...обмислях варианта да се консултирам с майстор, НО вече май ми се налага..онзи ден се движех на 5-та и понеже светофарът беше червен реших да я пусна малко по инерция..ДА, АМА НЕ..върнах лоста на свободна, но като пуснах съединителя колата стряскащо показа, че не е на същото мнение..върнах лоста отново на 5-та и го извадих повторно..този път излезе, но луфта на лоста значително се увеличи..мисля, че със съединителя всичко е Ок..изчетох много информация за скоростната кутия и форумни теми свързани с нея, но никъде не срещнах нещо подобно..някой има ли представа от какво може да е и поправимо ли е??? предполагам, че има компетентни по въпроса..Благодаря ви предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #2 Отговорено 1 Май, 2009 (Редактирано) еми колежке, някой ляга под колата и гледа да не се е извадил щифта на скоростите. Там където лоста влиза в кутията има гума, под нея е връзката между лоста и кутията. ако щифта е бил разбит или и било пирон примерно е нормално да ти е бил хлабав лоста и когато щифта (пирона) е изпаднал вече нямаш скорости щифта е номер 22 на снимката и влиза в номер 1 на долната снимка за мен проблема е в лоста а не в скоростите Редактирано 1 Май, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #3 Отговорено 1 Май, 2009 И на мен ми се вижда по-вероятно нещо да се е откачило преди скоростната кутия.При мен имаше голям луфт и се оказа , че ми е гръмнало гърнето и топлината е стопила пластмасовата втулка на скоростния лост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #4 Отговорено 1 Май, 2009 А в по лошия варинат, като мен например, може да са счупени леглата на лагерите за двата вала и тогава да остане зацепена на някоя скорост колата. При мен симптомите бяха такива в началото и нямаше извадени щифтове или други съединиения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
grigor tabakov 17 #5 Отговорено 1 Май, 2009 и ас съм с Д15Б7 ама май са ми лагерите заминали че вие като вълк , особенно на 3 и 4 е ужас , възможно ли е да не от лагерите а нещо друго Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #6 Отговорено 1 Май, 2009 За колегата с купето - от това което изчетох по темата мисля, че виенето би трябвало да идва именно от износване на синхронизиращия ринг между 3-та и 4-та (ако греша нека колегите ме поправят)..а за останалите колеги - извинявам се че пропуснах да кажа..и аз предполагах, че проблема идва някъде по връзките извън кутията, но в момента колата ми е в сервиз за дооправяне на козметични дреболии (принципно във въпросния сервиз се занимават със всякакви ремонти) и момчето каза че я прегледало основно и според него е от кутията не знам и аз какво да правя..може и да се надупя да я разгледам отдолу или да се попримоля на някой, който разбира колега Al Capone какво имаш предвид под "леглата на лагерите за двата вала"???двете редици с лагери вътре в кутията ли? но какви валове тогава? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #7 Отговорено 1 Май, 2009 пропуснах отново..случи се онзи ден само веднъж и луфта се увеличи, прибрах си я и я закарах в сервиза на другия ден без проблеми.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #8 Отговорено 1 Май, 2009 Ротационното движение на валовете в скороснтата кутия (а и на валовете въобще) без лагери е невъзможно. А самият лагер има легло в кожуха на скоростната кутия (най-просто казано без да навлизам в подробности) и при мен се беше разбило и в последствие счупило самото легло на лагера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #9 Отговорено 1 Май, 2009 когато си на скорост лоста играе ли ти. лоста ти оригинален ли е или е къс. По принцип ако е твърде хлабав този болт който е 24 ще имаш такова усещане. От кутията чуват ли се разни шумове.... Нека прегледат първо всичко по лоста и връзката с кутията за да не сменят кутията и да се окаже че проблема си е останал.... къде е тоз сервиз? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #10 Отговорено 2 Май, 2009 Al Capone - сега те разбрах, благодаря! А нямаше ли да се прояви и при някоя от другите предавки? Нали са на една ос (или както там се казва)? manniakk - лостът ми е скъсяван и ходът му е много къс и наистина има същия луфт на скорост както и на свободна (освен движението на лоста праволинейно - посока 1,2 и 5,R, има около 2 пръста напълно свободен ход)..от кутията се чува единствено едно по-звучно щракване, когато включвам на задна, иначе шумове - няма. наистина първо трябва да се уверя, че проблема не е извън кутията..сервиза е в Красна Поляна, но както вече споменах е специализиран предимно за бояджийство и тенекиджийство..утре като си взема колата ще говоря по-подробно с момчето, което ми я прави, ще я погледнем на канала и ще пиша пак. Благодаря ви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #11 Отговорено 2 Май, 2009 аз съм с къс лост и ми беше хлабав болта и се държеше по същия начин. При включена скорост играеше доста свободно, сякаш не си на скорост. отделно че трудно се целеха предавките или не можеше да се изключва. мисля че това ти е проблема... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #12 Отговорено 2 Май, 2009 Взех си колата от сервиза и положението за момента е следното: луфта си е 1.5-2 пръста, скоростите влизат и излизат без проблеми, шумове - няма..момчето каза, че първото нещо което е погледнал е въпросната връзка с кутията, а след това основно е разгледал и всичко останало..каза да карам така, а ако реша да правя нещо, да я види друг майстор, но да не давам да ми отварят кутията, защото не си заслужавало (и като се замисля май наистина ремонта ще ми излезне скъпичко)..какво ще кажете по въпроса? manniakk, за кой болт говориш? на самия лост ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #13 Отговорено 3 Май, 2009 да, болта точно под лоста. пробвайте да го стегнете леко и виж как влизат. по принцип от него се регулира луфта и не трябва да е много стегнат или хлабав Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
m.g. 65 #14 Отговорено 7 Май, 2009 Това ми се е случвало преди доста години с на баща ми москвича... Луфта беше толкова голям че влизаха само 3-та и 4-та. При всички останали варианти лоста опираше в седалките Оказа се връзката на лоста и беше отремонтирана почти моментално с тел.... няма да коментирамУспех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #15 Отговорено 7 Юни, 2009 Да се похваля! Проблемът ми е решен! Наистина се оказа, че работата опира до пристягане на болта под лоста, луфта и неприятното дрънчене изчезнаха! Благодарности към всички колеги, които ми обърнаха внимание и най-вече към Дидо, който я оправи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове