Jump to content
Guest nikonti

Въпроси от един пълен новобранец

Recommended Posts

Guest nikonti

Привет на всички.Много е хубаво, че тук има хора които много разбират, направо съм очарован, но лошото е че аз нещо ни ги разбирам. Разбира се проблема е в мен. Стария ми автомобил беше Голф2 дизел, коете няма нищо общо с машината която карам сега /Хонда сивик седан/ 16 винтила, но само това знам за нея. Виждам, че по-запознатите от мен употребяват думички като "витек", "ецу" и там какви ли още не, които на досега познатия дизел ги няма и аз незная даже дале моята хонда има такива неща, моля кажете ми как да разбера къде точно се намират и за какво служат /знам, че ще ви е смешно когато го четете това, но на тия японци не е толкова просто като на голф опел и т.н./. Също незная колко конск сили е мотора /някъде около 90 бил май/. Зная, че ви занимавам с глупости но просто няма кой друг да попитам. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Влизаш в търсачката и пишеш всяка една от тези думи, които те интересува. Има теми :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti

Търсих, но за съжаление нищо полезно за мен не открих.Моля ако някой може да ми помогне :plane:;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

батенце поне дай номера на двигателя ти... така на сухо никои не може да ти помогне...А номера е на една табелка малко зад акумулатора...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Добре дошъл :plane:Ще те опътим като заобиколим терминологията, но ни дай най-общи сведения, като:Коя година е автомобила?Колко кубика е мотора освен, че е 16 клапана?А относно терминология и кое какво прави по автомобила, ще се светнеш и сам ако поглеждаш по-често форума ;) Тук по темите се обяснява често и лека по лека ще си събереш нужната информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

VTEC е системата на хонда за променливо газоразпределение. при теб едвали я има.....номера на двигателя ти го пише на блока в ляво, на около педя под капака на клапаните... при теб най-вероятно е D15B2ECU то ти е в краката на човека до теб, под стелката.ЕЦУ-то всъщност е компютъра, който управлява двигателя.Една снимка на двигателя, много ще ни помогне, а на тема ВТЕК, потърси в темата "Линкове" на "Общи дискусии" там има много подробно инфо с картинки :plane:Добре дошъл!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti

Благодаря за сърдечното посрещане :plane:Значи намерих надписа на блока, там пише D15B2, но не зная дали е 1,5 или 1,6, а също така нямам идея колко конски сили е, мисля че е около 90, горивната ми система е нещо подобно на моноинжекцион, но е с 2 дюзи ( и за това не съм сигурен ) Колата е производство 1994 г., и е с 4 врати.А относно посещението на форума, винаги когато съм си в къщи и имам и-нет съм тук ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

от номера става ясно че е 1.5.Този двигател е моноинжекцион.... но наистина е с два инжектора.... и все пак си остава тип моно-инжекцион.90кс е и за сметка на сравнително ниската си мощтност е един от най-икономичните двигатели които можеш да намериш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

колата е готина честито да си я караш много,много време без аварийноа за повече инфо : ами ела поне на една от срещите в сряда или на месечната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti
;) Благодаря много, вече съм наясно какво карам ;) Сега ако можете да ми дадете и отговор на следният въпрос ще Ви бъда безкрайно благодарен, значи проблема е следния: имам газова уредба, колата пали на бензин и на ниски обороти работи отлично, но когато и подам рязко газ, първо затъва и после започва да ускорява, но не така както би трябвало, ускорението е много по малко отколкото на газ (според мен не би трябвало да е така).Благодаря предварително ;) Относно срещите, просто работата ми е такава, че немога да напускам Видин много много, интересува ме и къде мога да намеря инфо. за срещите при първа възможност съм там ;) Редактирано от nikonti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

значи проблема е следния: имам газова уредба, колата пали на бензин и на ниски обороти работи отлично, но когато и подам рязко газ, първо затъва и после започва да ускорява, но не така както би трябвало, ускорението е много по малко отколкото на газ (

<{POST_SNAPBACK}>

и такааа, струва ми се не си карал преди това кола с АГУ :-)

Аз лично допускам че е възможно изобщо да нямаш проблем а само така да ти се струва. Някой газови уредби( като моята например) имат ключе за превключване на режима на каране- газ-бензин/само бензин. Това ще рече , че ако си в режим газ-бензин, в момента , в който запалиш автомобила, ти подаваш за гориво БЕНЗИН ( и обикновено на ключето мига жълта лампичка). КОгато обаче достигнеш определени обороти( в моя случай 2500), газовото автоматично си превключва на пропан-бутан. СМисълътна това се състои в следното:

1. Държиш инжекторите ( дюзите от които се пвръсква горивото) сравнително чисти ( пропан-бутанът не се впръсква през тях а се подава в тръбата на въздушния филтър, освен ако не си с газов инжекцион) понеже при паленето през тях все пак минава малко бензин, макар и колкото да ги "продуха"

2. Изпарителят (това е устройството, което превежда пропан-бутанът от течна в газообразна фаза ( погрешно е да се смята че, само от собствено изпарение на газта ще се отделят пари способни да захранят мотора на колата) се запазва по дълго време изряден. Това е така, понеже в него има едни мембрани през които преминават пропан-бутановите пари ( от течност стават пари) и при този процес се поглъща много енергиа ( който е учил термодинамика, знае че за привеждането на вещество от една фаза в друга е необходима енергия, която понякога се оказва доста голяма)

Та поглъщането на тази енергия води до замръзване на изпарителя и неговото по -бързо износване. За да се предотврати това замръзване, изпарителя се загрява от охладителната течност на мотора, която след като загрее мотора достига (ако не греша) ,около 90 'С. Затова именно е предвидено превключването на газ да става когато моторът вече е загрял ( а преди да е загрял , не е препорачително да се вдигат високи обороти )

В крайна сметка подозирам , че ти просто си палиш на бензин, краш си нормално и когато решиш да ускориш, просто достигаш оборотите на превкючване и в този момент се усеша едно рязко глъхнене, понеже се спира подаването на бензин а още в буталата не е достигнал пропан-бутан. След като това стане, мотора почва да си работи нормално ,но с малко по-ниска мощност, поради самата система на подаване на горивото , както и заради вида на самото гориво.

Та след като прочете всичко това, опитай ако имаш такова ключе , да го натиснеш в позиция "бензин"( лампичката свети червено) , покарай така а после превключи в другата позициа, форсирай за да преминеш на газ и направи сравнение на мощността в двата случая.

 

п.п. само се надявам да не е друг проблема , че язък ми за писането :-))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

ускорението е много по малко отколкото на газ (според мен не би трябвало да е така).

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

явно е наясно кога е на газ и кога на бензин, най-вероятно е запекъл инжектори ;) следва сваляне,почистване със ултразвукова вана.....и след седмица на газ пак запекани ;) няма отърване щом си с АГУ, затова карай само на газ и това е ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti

Знам как се обръща на бензин и как на газ ;) говоря за каране само на бензина за запушването не съм много сигурен защото сутрин я паля само на бензин и я карам така докато не достигне нормална работна температура и слад това минавам на газ.Каква е вероятноста да са запушени ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

мдаа, дано не сам те обидил с това далго обяснение като за непросветени.а можеш ли да ми кажеш при какви обороти се усеща това заглъхване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

100% ;) личен опит - имам и 2 коли на газ ;) 12-15лв е почистване на 1бр инжектор, но ако ще продължаваш на газ е безмислено ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti

Никак не си ме обидил ;) По пинцип човек винаги има какво да научи.Нямам идея, мисля че беше някъде към 2500 до 3500, утре вечер ще ти кеже със сигурност с със томчност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Нямам идея, мисля че беше някъде към 2500 до 3500

, утре вечер ще ти кеже със сигурност с със томчност.

<{POST_SNAPBACK}>

Според мен има два варянта.

Чувал съм, че понякога моно инжекциите го правят този номер на този мотор въпреки, че на мен никога не ми се е случвало. Имах само един момент на ковти вървене като прекъсване и мудно набиране и се оказа, че бензиновия регулатор се е попрецакал с времето и дава супер богата смес чрез високо налягане. Така мотора се дави от бензин, особено при подаване на повече газ, когато заработят и двете дюзи. Може и това да е съотвтното прекъсване за което съм чувал, оправя се със смяна на бензиновия регулатор.

Другия варянт е да се е позапушил единя от двата инжектора, защото той работи по-рядтко и не работи като се запали автомобила и е на ниски обороти. Тогава може да се е запушил под заради действието на газта. Този втори инжектор при тази инжекция се явява като при карбуратора втора клапа и допълнително впръскване на гориво при нужда и рязко подаване на газ. Тогава е нужно просто да отидеш да си прочистиш инжекторите. Аз имах координатите на едно място в София дето били добри и взимали по 7 лв. на инцектор, не съм ходил обаче никога там.

След като колата е на газ, според мен е по-вероятно да е второто, само да са ти за почистване инжекторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti

Значи случва се следното:Тази сутрин запалих колата, оставих я да достигне нормална работна температура /това става на бензин/ и я тествах, когато и подавам плавно газ, ускорява, но не както трябва /ускорението е по малко от това когато съм на газ/, а когато и подавам рязко газ, първо затъва 2 секунди и тогава започва да ускорява, но ускорението е по малко дори и от първия случаи.Но пък има и друго, онзи ден обърнах на бензин и започнах да и давам газ, колата се държеше отлично бих казал, ускорението беше с около 20 % по голяма от ускорението на газ.Консултирах се тук, там и ми казаха че ЕЦУ-то може да е натрупало грешки в следствие карането ми на газ и има възможност заради тези грешки да става така.Според вас какъв е % на вероятност да е така ?А ако проблема е в бензиновия регулатор колко ли ще струва това чудо ?А за отпушване на дюзи ;);) във Видин ги отпушват с компресор, дори и небях чувал за вана с ултразвук и т.н. а с компресор и идея нямам дали изопщо се получава нещо, но не бих рискувал.Ще чакам вашите съвети за които предварително Ви благодаря.Моля за информация относно бивши и предстоящи срещи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...