Jump to content
Guest HondaFen

Кое е по добре D15B2 или D15Z1

Recommended Posts

Guest HondaFen

Става въпрос за плюсовете и минусите на 2-та мотора. Доколкото съм запознат и двата мотора са 1,5 90 кс. Обаче D15B2 достига макс мощност при 6000 об., а D15Z1 при 5500. Та питам аз не е ли по-добре за един мотор да достига макс. мощност при по-ниски обороти или греша? Защото в една сравнителна таблица намерих данни за ускорението което е в полза на D15B2 с 0,4 сек за ускорение от 0-100 км/ч. Значи се получава парадокс - D15B2 достига 90 кс при 6000 об и искорява от 0-100 за 9,7 сек, а D15Z1 стига 90 кс при 5500 об, обаче ускорението от 0-100 е за 10,1 сек. Може ли някой да ме светне как става тоя номер и кой мотор от двата ще дойде по-добрия. Мерси предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

D15Z1 е страхотен двигател, това е един много сполучлив и икономичен мотор на Хонда. Малко по-тромав е от D15B2, защото е Vtec, но само икономичния му варянт. При него до достигането на 2000 или беше 2000 и нещо оборота, двигателя работи на 12 клапана, което му осигурява и по-икономичния режим на работа именно в градските условия на каране. От там обаче се получава и забавянето в ускорението. Докато D15B2 си е изцяло 16 клапанов мотор, другото предимство на D15Z1 е, че е с пълна инжекция, докато фабрично D15B2 е моно инжекцион с две дюзи.Моето мнение все пак е, че D15B2 ще си остане малко по динамичен при всички положения. След смяната на моното с пълна инжекция се вдигат около 10 конски сили при него и става значително по-динамичен, погледни тази статия:Link: Смаяна на моно с пълен инжекцион - Автор 1netКакто и има тема по върпоса. Все пак зависи за какво си взимаш автомобила и какво очакваш от него след като го вземеш. Моето мнение е, че D15B2 е един много достъпен като цена и лесен за намиране мотор. Има го на 4-та и 5-та генерация, след покупката му, можеш да модифицираш малко автомобила и ще получиш за не много пари един доста прилично вървящ и в същото време сравнително икономичен автомобил.Аз като си търсех Хонда, не можах да намеря седан с D15Z1, а много ми се искаше именно такъв автомобил да взема. Сега не съжалявам, че си карам D15B2 обаче. Така, че си прецени сам и двата мотора са добри имат си предимства и недостатъци един спрямо друг. Но който и да избереш няма да сгрешиш. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

най-вероятно Z1 е с по дълъг ход на буталото а и от там постига въртящия момент на по - ниски обороти а съшевременно и мощността :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

най-вероятно Z1 е с по дълъг ход на буталото а и от там постига въртящия момент на по - ниски обороти а съшевременно и мощността :)

в datata ги дава и двата че са PGM-FI 16V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HondaFen

В момента колата ми е на път - нов внос. Мисля че ще е с D15Z1 щото е 95 г. , има и клима, а доколкото ми е известно D15B2 се монтира до 94г. на civic 3door hachback Може и да греша ама ще ви кажа като дойде. Мерси на DEMON за изчерпвателниа отговор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HondaFen

в datata ги дава и двата че са PGM-FI 16V

Да ама единия MFI-I а другия MFI-S. И в datata пиши кой е V-tec.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

............ а доколкото ми е известно D15B2 се монтира до 94г. на civic 3door hachback  Може и да греша ..............

И на седаните се монтира D15B2 :)

в datata ги дава и двата че са PGM-FI 16V

Не съм виждал никога D15B2 с пълна инжекция сток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

И аз не съм виждал, но ме учуди че са го написали :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

като става въпрос за мотори - Питам :има ли някаква символика по цифрите и буквите с които се изпосва тип на мотор на HONDA например D?B2/D?Z1 и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

PGM-FI означава просто инжекцион.... Programmed Fuel Injectionи DPFI ( dual point fuel injection) и MPFI ( multi point fuel injection) са варианти на PGM-FIходовете на двата двигателя са седнакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

като става въпрос за мотори - Питам :има ли някаква символика по цифрите и буквите с които се изписва тип на мотор на HONDA например D?B2/D?Z1 и т.н.

Ами в означението D15B2 и D15Z1 числото "15" означава, че моторът е с работен обем от 1500 cm3 (това е валидно и при означенията на двигатели на други марки автомобили - естествено си има и изключения)

Буквата D пък означава, че моторът е едновалов (има и някои изключения, като например D16A8/9, който е DOHC) ;)

 

Ако греша, нека по-просветените ме поправят :)

Редактирано от TheDevilTwin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

Ами в означението D15B2 и D15Z1 числото "15" означава, че моторът е с работен обем от 1500 cm3 (това е валидно и при означенията на двигатели на други марки автомобили - естествено си има и изключения)

Буквата D пък означава, че моторът е едновалов (има и някои изключения, като например D16A8/9, който е DOHC)

 

 

 

за последните 2 знака /б6/з1 /з2

Редактирано от joro_bul

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

По въпроса с б-тата, д-тата и т.н., тук има разяснение. Относно D15Z1, това, че колата е 1995та, изобщо не е гаранция, че моторът е такъв, защото моята е 93та, пък си е с него.А относно разликата между вървежа на B2 и Z1, по мои опити се изразява в това, че D15B2 много бързо стига 2к оборота, още не си натиснал педала и вече е там (поне доколкото съм карал B2ката на брат ми), докато при моята има доста повече време до достигането на тези обороти, в което можеш да си караш спокойно, т.е. както биха казали някои, има повече динамика в ниските обороти. За съжаление обаче разходът не е драстично по-нисък от на обикновеното D15B2, което се дължи най-вече на скапаните ни бензини, заради които още на първата година оставаш без ламбада, която пък е специална и съответно кръстена от всички нас злощастни собственици "проклятието на втек-е". Не съм мерил точно, но из града е около 7/100, което го постигат и доста колеги с B2, така че не е за хвалба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Буквата D пък означава, че моторът е едновалов (има и някои изключения, като например D16A8/9, който е DOHC) ;) Ако греша, нека по-просветените ме поправят :)

Ами че те тия двата мотора дето си ги дал не са никакво малко изключение ;) Значи "Д"-то е вида на БЛОКА, а "Б"-то е вида на ГЛАВАТА!Такава е и символиката в обозначаването на двигателите при хонда, а именно - буква, определяща вида на блока; цифри, определящи работния обем; отново буква, но този път за главата, и отново цифри, и пак за главата (цифрата съвсем не означава броя на валовете! (пр. 8 ;) )).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ognyan

Не съм мерил точно, но из града е около 7/100, което го постигат и доста колеги с B2, така че не е за хвалба.

<{POST_SNAPBACK}>

Къде ги тия 7/100 градско с D15B2 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Питай Демона. И Патрик. И още доста хора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest My Honda

От какво се прецаква лабда сонда, изобщо не знам какво е това :) запушва ли се и може ли да се избегне този проблем ако се слагат добавки за почистване в горивото или се сипва V-POWER?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Аз преди бях описал преките си наблюдения по същия въпрос, но в другия форум в дир.бг.Ето я въпросната ТЕМА, ако искаш хвърли едно око :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Питай Демона. И Патрик. И още доста хора.

<{POST_SNAPBACK}>

Възможно е, но си зависи от състоянието на автомобила + тежестта на педала за газта. Аз съм докарвал разход и 9-10 л. на градско, но съм настъпвал доста Хондата. А иначе съм доста спокоен драйвер, за това падам на такъв разход в повечето време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

От какво се прецаква лабда сонда, изобщо не знам какво е това :)

запушва ли се и може ли да се избегне този проблем ако се слагат добавки за почистване в горивото или се сипва V-POWER?

<{POST_SNAPBACK}>

Прецаква се от скапаните бензини в БГ и няма начин да се предпази, защото всички бензини са скапани, още повече пък тоя на Шел. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zhivko

Не съм мерил точно, но из града е около 7/100, което го постигат и доста колеги с B2, така че не е за хвалба.

<{POST_SNAPBACK}>

Къде ги тия 7/100 градско с D15B2 ?

<{POST_SNAPBACK}>

колеги а какво ще кажете за мотор D14A2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...