Jump to content
Guest Demon

Тунинг на D15b2 - Моно към пълен инжекцион

Recommended Posts

Guest Demon

По-редовните във форума предполагам не са пропуснали темата на колегата 1net за преработката на сток D15B2 с моно инжекция, към пълна инжекция:

 

Тема: MPFI Swap, или по нашенски МОНО към Пълен инжекцион

 

След успешния опит на 1net да присъди пълна инжекция на Хондата си, не ми излизаше от главата, как това нещо може да се случи при мен и кога?

Ето случи се, за което преди да продължа да споделям впечатления искам да изкажа спецялни благодарности на хората които го осъществиха!

Спецялно благодаря на 1net, Ombre и Harvester_of_Sorrow - Калоян, това са съклубарите без които нямаше да се справя никога. :lol: 1net братле, ти си един от хората, които не са спрели да ме изумяват в клуба, аз се надявам ентосиазма ти никога да не стихне и да продължаваш все в същия дух :lol:

 

Значи след 9 часа борба в събота, от реанимацията на доктор Омбре излезна и моята Хондичка с присъдена пълна инжекция от D16Z6, на мястото на моята стара моно инжекция с две дюзи. На няколко пъти заксъахме за някой "кът" части, но Омбре оправи положението ;) 1net ми оправи цялата ел. инсталация и автомобила запали от първия път и то на 4 цилиндъра, даже и със старото ми делко от D15B2, след не повече от час по-късно, вече имах един напълно завършен D15B2 Сивик с пълна инжекция ;)

Сега да споделя впечатления:

На първо време мога да кажа, че резултата си заслужаваше 100% усилията и средствата, защото определено автомобила стана по-мощен, по-бърз и по-динамичен. Не съм я мерил на динамометър още, но и това ще стане в нянкакъв момент ;) Освен това държа да отбележа, че повишението на мощността и въртящия момент се усеща във всички обороти, както в ниски, така и във високи. Аз не съм се оплаквал никога от липса на мощност в ниските, но сега е направо супер ;) Обещавам, че щом се сдобия с графика от динамометър, ще я постна тук в същата тема.

 

Още веднъж Благодаря много на екипа спомогнал това да се случи и това показва още веднъж какъв як клуб сме ;)

 

Ето малко снимчици:

 

Това е началния вид преди промяната:

Публикувано изображение

 

Ето как изглежда тротелбодито на моното:

Публикувано изображение

 

Това е монтираната пълна инжекция:

Публикувано изображение

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Имай късмет сега да дадеш по-добро време от мен на Божурище!!!!! :lol: С радост да си я ползваш :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Имай късмет сега да дадеш по-добро време от мен на Божурище!!!!! ;) С радост да си я ползваш :lol:

Благодаря ;) да ти се връща :lol: А относно времето и да дам, какво толко, след зимата си ме отрязал като кисела краставичка...........а дано и двамата да сме прави, помисли кога да се почерпим по случая ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

браво 4естито много се кефя за теб ,направо не ми се мисли как върви в момента аз като се прибера към софия и аз по4вам та сигурно ще ти звъна за съвет :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Ебаси.... не се зареждат снимките :D Аз вече ти честитих ( на срещата ) ама аре пак ;) Честито, и да се кефиш много и по скоро да я мернеш на диното ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

честито ;) а и намен ще ми е много интересно какво ще покаже на диното :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Викам да спретнем един мануал (два варианта - за 4ген и за 5ген) с по-подробни разяснения, снимки и пълен списък с нужните части, за се учат поколенията. Някой от участниците да е навит? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ми аз написах статийка за 4ген.. http://www.psytronix.org/xo/modules/wfsect...php?articleid=5сега пиша за 5-та ген. но не е готова, още :Dhttp://www.psytronix.org/xo/modules/wfsect...php?articleid=8на английски са, ма скоро май ще ги преведа и двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nta

сега пиша за 5-та ген. но не е готова, още :Dhttp://www.psytronix.org/xo/modules/wfsect...php?articleid=8на английски са, ма скоро май ще ги преведа и двете.

евалата бате, ама много ще е полезно да го преведеш верно на БГ, че нещо с термините се пооплетох малко... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Така е, все пак въпроса не е травиален. 1net, ако ти трябва помощ с превода и мога да помогна, ще удара едно рамо. Обаче после не е зле да провериш това дето съм писал, че моя английски не е идеален :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rebel

Хвала на такЪви люде ;):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Хвала на такЪви люде ;):)

такива люде най -много пак да ме вкарат в разходи с тези изкушения ...Иначе евалата за идеята и осъществяването и !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chikiriki

ако някой е готов ,да не се срамува ! промоцията продължава! останаха ми само 2 комплекта ! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest REDPOWER

Колко парички за това удоволствие?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ами ако нямаш никакви чарколяци, те излизат около 250-300лвЗа труда, зависи, ако го правиш сам - безплатно, ако решиш обаче, звънни на Омбре, той ще ти каже цена за мойта и неговата работа...... щото върти/сучи, пак си е един ден (7-8 часа спокойно) копане. Може и по-бързо, ама аз лично предпочитам да го правя бавно и да запали от първия път.За консултации и питания, пари никой няма да ти вземе, особено пък аз.Ако решиш да го правиш сам, успех, ще помагаме с акъл, а ако не ти се занимава, просто поговори с Омбре.п.с. скоро ще съм превел статийката и на български.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Колко парички за това удоволствие?

<{POST_SNAPBACK}>

Трябва да си купиш инжекция (колектор, делко, тротелбоди и там датчиците по него и колектора, и не трябва да забравяме и ново ECU), после имаш монтаж :lol: Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Браво колеги , направо се просълзих :lol: направо ме кефите , и малко ви завиждам , ама благородно :lol::lol: Но сега и да си питам аз , понеже ми се мотае един шътъл с д16а6 двигател , и знам че пасва пълната инжекция на д15-ката , компютъра и той , но после какво още трябва да сменя , делко гледам че казвате , но предпочитам ново да си купя , то колко струва , още нещо което трябва да смена? А и обратното ,моно инжекцията на д15-ката ще стане на шътъла , предполагам ??? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

мисля че и горивната помпа ,щото ма моното е с по- малко налагане :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

По твоя въпрос Tino е хубаво 1net да се намеси, при теб са много смените :lol:

Ето една снимка на мойта дето е от срещата и се зарежда по-бързо. Като имам къде ще метна и аз моите, там се вижда супер инжекцията:

 

Публикувано изображение

 

Не се сненя бензиновата помпа, има си достатъчен дебит :lol:

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Тино, Да можеш да ги менкаш :lol: Делокото е около 100 ако си късметлия.но делкото и ЕЦУ-то си вървят заедно. не ги мешай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Ето сега малко матерял с документален характер, защото до сега всичко си беше само на приказки.

 

Това е вида на автомобила в момента - D15B2 с пълна инжекция от Z6-ца ;)

 

Публикувано изображение

 

Ето я и самата инжекцийка, изглежда си като сток на мястото, а и най-важното е, че и така се държи. Хвала на людете дето го направиха реалност:

;);)

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

най-интересното не си пуснал...... за кво вобще ходихме на това дино ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Ето и графики от динамометъра на ProSpeed. Тука личи какъв голям потенцял е заложен в тези двигатели D15B2. В моя случй двигателя не е променен и си е сток от всякъде, променил съм само:

 

1. Системата за въздух (K&N)

2. Изпускателна система - колектори 4-2-1 и спортна генерация до края

3. Fuel Регулатор на Вебер за налягането на горивото

4. EFI-Swap - пълен инжекцион от Z6-ца (включва и делко плюс ECU)

 

Мощността към момента е 109.4 HP на колелата. което прави грубо около 123-124 коня на вала. На графиката се виждат много замервания, защото инжекцията е настройвана в момента на динамометъра и пак не без безценната помощ на 1net ;) Последната и най-добра стойност която засякохме и изкарахме е най-високата крива на мощността. Кривата на въртящия момент е оправена вече, този спад между 3000 и 4500 RPM от 10 NM се дължи на обогатена смес. Което 1net след замерването още на следващия ден фиксна. Ето и графиката:

 

Публикувано изображение

 

Тук по-слабата графика на 92 коня показва мощността на автомобила със старата моно инжекция, а по-добрата отразява същата D15-ка с пълна инжекция. Пак многото графики показват етапите на настройка, обърнете внимание само на последната стойност, най-високата:

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

най-интересното не си пуснал...... за кво вобще ходихме на това дино  ;)

;)

<{POST_SNAPBACK}>

еееееееее ;) кога успя да прочетеш всичко преди да пусна и втория пост ;););)

 

Ето и снимка на автомобила ми към момента когато го купих. На нея си е със стандартната за модела моно инжекция с 2 дюзи:

 

Публикувано изображение

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

много ми е интересно на мен , защо се наблюдава този пад във въртящия момент между 3000 и 4500 оборота ?! не може ли да се настрои там нещо та да го нямаи графиката да е равна ,както преди с моноинжекцията?все пак въртящия момент е много важен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

много ми е интересно на мен , защо се наблюдава този пад във въртящия момент между 3000 и 4500 оборота ?!  не може ли да се настрои там нещо та да го нямаи графиката да е равна ,както преди с моноинжекцията?

все пак въртящия момент е много важен...

<{POST_SNAPBACK}>

Френд, тука пише:

 

Кривата на въртящия момент е оправена вече, този спад между 3000 и 4500 RPM от 10 NM се дължи на обогатена смес. Което 1net след замерването още на следващия ден фиксна. Ето и графиката:

п.п. По същата причина се дължи и лекото изкривяване в същия диапазон на кривата на конските сили. Проблема ако може да се нарече така е решен, просто не сме мерили отново автомобила след това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Поинтересувах се понеже и при моята хонда се наблюдава тази аномалия а и много осезаемо се усеща при ускорението. Ето и графиката от диното:Публикувано изображение

 

Аз останах с впечатленито ,че долната снимка е графиката след настройките. Ако е така ,то там пак има спад , макар и по-лек...Не може ли д се донастрои съвсем да изчезне ?

 

Ако това не е финаланта графика, моля да не вземате предвид въпроса ми :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest blind

Какво мога да кажа освен евала на хората които са го направили!Нека радват повече хора и нека правят още по добри неща!Хубаво е че ви има!Определено уважение имате в моите очи!поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chikiriki

Ето и графики от динамометъра на ProSpeed. Тука личи какъв голям потенцял е заложен в тези двигатели D15B2. В моя случй двигателя не е променен и си е сток от всякъде, променил съм само:

 

1. Системата за въздух (K&N)

2. Изпускателна система - колектори 4-2-1 и спортна генерация до края

3. Fuel Регулатор на Вебер за налягането на горивото

4. EFI-Swap - пълен инжекцион от Z6-ца (включва и делко плюс ECU)

 

Мощността към момента е 109.4 HP на колелата. което прави грубо около 123-124 коня на вала. На графиката се виждат много замервания, защото инжекцията е настройвана в момента на динамометъра и пак не без безценната помощ на 1net  :D  Последната и най-добра стойност която засякохме и изкарахме е най-високата крива на мощността. Кривата на въртящия момент е оправена вече, този спад между 3000 и 4500 RPM от 10 NM се дължи на обогатена смес. Което 1net след замерването още на следващия ден фиксна. Ето и графиката:

 

Публикувано изображение

 

Тук по-слабата графика на 92 коня показва мощността на автомобила със старата моно инжекция, а по-добрата отразява същата D15-ка с пълна инжекция. Пак многото графики показват етапите на настройка, обърнете внимание само на последната стойност, най-високата:

 

Публикувано изображение

<{POST_SNAPBACK}>

май ще вдигам цените Редактирано от chikiriki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

еееее, тамън се кефех че даваш частите на прилични цени........ :D

 

Отностно падът на момента и мощността:

значи огледайте тази снимка:

Публикувано изображение

на нея се вижда че сместа от 3000 до 4500 е доста богата, особено от 3500 до 4500

В деня на замерването обаче нямахме време и възможност да настройваме чипа, затова тестът се сведе само до потбиране на най-добър чип от 3 варианта и настройка на бензиновия регулатор, така че да се получи добра смес на ниски обороти и близка до перфектната смес на 6000 където е и макс. мощност. Както каза Ванката, та зи прекалено богата смес съм я оправил, пък и обедних една идея над 6300, така че може да е спечелил още половин конче :D

За всички любители на местене на ограничителя, ако огледате графиката ще видите че фабричния ограничител на около 6800 си е достатъчно високо.

Много ми е гот. Това упражнение определено беше полезно за всички ни!

Стасе, пусни си твоита графика на сместа, че ми стана интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Емо, с удоволствиеи бих ти дал графиакта си за да я коментираме,но за съжаление, я нямам. на динотеста колата бе още на диджея и графиаката ,която съм постнал е единствената ,която имам...Може би Васко Орешков ще успее да изрови и другите от базата им данни..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Е тези данни ми харесаха много.Определено екипа е железен като резултатите.Като изба4кам пари се надявам на да присадим такава алуминиева тръби4ка с инжектори и на мойто звер4е.Поздравления за екипа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikonti

Чудесно, отново се убеждавам, че тук хората са професионалисти.Кажи ми само общо колко ти струваше цялото удоволствие ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Чудесно, отново се убеждавам, че тук хората са професионалисти.

Кажи ми само общо колко ти струваше цялото удоволствие ?

<{POST_SNAPBACK}>

Говоря само за инжекцията:

Значи зависи как си намериш частите да си ги купиш, за останалото звънни на Омбре и 1net. Много е относително с цените на частите. Трябва ти ECU, Делко и колектори с тротелбоди и всички джаджи закачени по него.

За въздушния филтър и спортната генерация няма да говоря, защото е говорено много пъти и в много теми, там нещата са по травиални и сам можеш да си направиш някаква сметка.

Успех! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Чудесно, отново се убеждавам, че тук хората са професионалисти.

Кажи ми само общо колко ти струваше цялото удоволствие ?

<{POST_SNAPBACK}>

незнам колко му е излязло, всичко, но чарколяка излиза около 300лв или малко повече.... зависи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Къф беше ефекта днес на божура освен че спечели една лъзгава течност :balloon: ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Къф беше ефекта днес на божура освен че спечели една лъзгава течност :) ...

<{POST_SNAPBACK}>

Най-добро време за моя седан: 17.32 :D преди към 18.2 сек. Почти цяла секунда по-бърз :D 1net с неговата 4G хечбек D15B2 с пълна инжекция 17.08, по-бърз и от мене :D

Като гледах много от автомобилите как се представят останах с впечатление, че това са страшно добри времена за D15B2 и то моторите не са пипани. По време бихме и Nissan Primera 2.0 16v с червения надпис озад, дето е 150 HP, той даде 17.44, преди време тази машина изобщо не ми беше в категорията :) Мога да дам и други такива примери, но е безмислено, който ходи на Божурище и си е пробвал колата, знае за какво става въпрос.

 

п.п. Надявам се като сложим главите да идем на по 16 и нещо сек., а някой маняци се целят и в по-добри времена с тоя мотор :balloon:

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Само си трайкаш ей....Нали ти гепи тимаслото ве?Я са пофали кво е, колко е, как е на вкус :balloon: ?

Редактирано от PARADOX_sf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Само си трайкаш ей....

Нали ти гепи тимаслото ве?

Я са пофали кво е, колко е, как е на вкус  :) ?

<{POST_SNAPBACK}>

аааааааааааааа да :D спечелих една туба масло 4кг. Castrol GTX Magnatec 10W-40

ама не беше това повода да си закарам колата на Божурище и не ме искефи повече от резултата дето ми показа щайгата :)

Като чух по озвучителната уретба, че печеля, не повярвах на ушите си баси :D Обикновенно по разни томбули хич ме нема.

 

:balloon:

 

Бива ли го т'ва масло, че аз съм си Motul-чия и не съм наливал друго в двигателя си от както я имам тая кола?

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...