tape 13 #1 Публикувано 20 Март, 2009 (Редактирано) Здравейте колеги Може много от вас да са негативно настроени към това, което мисля да правя и с което са свързани въпростите ми, но моля ви пишете ако наистина имате мнение което ще ми помогне (както на мен така и на други колеги).Става въпрос за тази тема: линкчеНа кратко, на който не му се чете ... темата е за "paint job on a budget" (50$ paint job) или на български "50 доларова бояджийска работа" :D Въпросите ми са свързани за сега единствено с подбирането на правилната "боя" понеже точно тази фирма, която е описана не се внася в България Мисля ,че има доста хора във форума, които разбират и ако имат желание могат да ми помогнат Честно да си призная не мога да разбера точно какво е това и на каква основа е Фирмата е Tremclad (в Канада) и Rust-oleum в САЩ. В темата пише, че е acrylic/enamel (акрилна/емаилак ??) това е "боята" тук!Всъщност не знам дали не е боя или грунд или боя с грунд само знам, че по принцип се използва за предпазване от ръжда и не е предназначена точно за автобоядисване, но пък за сметка на това се получават доста добри резултати в зависимост от усилията, които са вложени Да се върнем на въпроса...интересува ме еквивалент на българския пазар, който мога да ползвам.Като се постопли времето мисля да започна пробите (надявам се по-скоро)...най вероятно върху задния ми капак първо Така че ако някой ако може да ми помогне да казва Също ме интересува и разредителя, който ползват : "mineral spirits" какво е на български? , защото изглежда, че е доста важен Това, което съм намерил аз е това!Марката е Rust-oleum mathys, които имат различен сайт от Rust-oleum и не знам дали е едно и също.Целта на цялото упражнение е да си пребоядисам цялата кола.Нямам пари за цялостно боядисване както си му е реда, а имам голямо желание да предам на колата си по-приличен вид.Все пак няма да я водя на изложения и със сигурност ще изглежда по-добре от колкото сега Още повече, че имам желание да го направя сам, заради опита, който после ще бъде споделен с описание и снимков материал.Мисля, че съм достатъчно сръчен, че да се справя с това, така че моля ви негативни мнения да не бъдат изказвани (или поне не и преди крайния резулатат )Из българските форуми намерих само една тема със същия въпрос, но там нямше отговор надявам се тук да има Във първия линк, който съм пуснал има и резултат в снимки При желание мога да пусна още 1,2 линка на същата тема :)P.S. всъщност етно направо единия сайт, на който се виждат резулататите: тук Редактирано 20 Март, 2009 от at_chuchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #2 Отговорено 20 Март, 2009 колега,не знам с какви пари разполагаш за тази манипулация,и от къде ще търсиш такава боя(не съм чувал в бг да се предлага грунд боя в едно)има един грунд които съм ползвал и е много добър(може да се маже и да се пръска но е 100 лв литъра и е само сив.другото което е-с валяк и четка както са дали в саита може да докараш равномерност и гланц като на снимката само НА СЪН.моя съвет към теб е да си подготвиш колата-тва трябва да го направиш без значение с кво ще пръскаш,и да си вземеш няква автобоя-цена в зависимост от възможностите ти.има автоемаиллакове(не ти ги препоръчвам щото бързо губят гланц),акрилни бои-около 50 литъра,база+лак-80/100 лв за литър комплект.направи си я както трябва.ако не можеш да я пръснеш сам или нямаш възможност,закараи я на някои и су 50/70 лв ще ти я боядисат.ако ти трябва съвет за подготовката и боядисването свиркаи,но според мен не се занимаваи с това,което си заислил-евтиното почти винаги излиза скъпо.успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tape 13 #3 Отговорено 20 Март, 2009 (Редактирано) Аз за подготовката преди боядисването със сигурност ще питам...чел съм малко и сигурно ще имам доста въпроси А иначе за самото боядисване... мислех да я пръскам със спрей (spray bomb) обаче май ще ми излезе много скъпо...Колата е боядисвана (сменен цвят от червен на бял) от "бояджия" няма да ви кажа колко е зле.. почна да ръждясва, а и бояте се люпи като невидяла за толкова малко пари дори и да съм я подготвил както трябва (което ще е спорно) пак няма да ми я направят както искам.Относно "боята" значи доколкото аз разбрах от прочетеното..то не е точно боя ами е антикорозионно покритие?? и по-принцип не е предназначена за коли а аз метал..и за това не е толкова скъпа..Този линк, който аз съм пуснал тук! не е ли точно това което ми трябва ?В краен случай ще го карам на проба-грешка докато не се получи или не се откажа.А за равномерността и гланца...значи там работата е такава, че колкото време отделиш..така ще стане.Просто се полагат мин 6-8 много тънки пласта като на всеки 2 се минава със шкурка за да се изгладят неравноститие като прогресивно се дига ситността на шкурката. Резулатата зависи от броя на положените слоеве, колко си търкал и колко си претенциозен. Блясъка се получава единствено със полирането накрая...Прехвърлете темата и сами ще се убедите.За една кола отива към 1 галон което е приблизително 4 литра.Предимство е, че е леснодостъпна "технология". "мажеш и търкаш" .. първо си мислех да я пръскам с пистолет (просто ми е мн мерак да боядисам по някакъв начин колата си и то да си го направя сам ) обаче .. нямам гараж, нямам пистолет, нямам компресор...при пръскане с пистолет се изискват познания на технологията и има доста неща, които могат да се сбъркат.При този начин ако си внимателен почти няма къде да се сбърка, също няма прах (от боята) няма миризма, не ти трябват никакви по-специални условия... (това съм го чел само ) Редактирано 20 Март, 2009 от at_chuchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #4 Отговорено 20 Март, 2009 за боята ,която сега се лющи-тва се дължи наи вероятно на лоша подготовка.със спреи ако пръскаш е много вероятно да се получи пак този нежелан ефект със скорошното люспене на боята.за новата боя за която говориш-не съм много сигурен,че от бояв която няма никакъв лак ще искараш гланц,и то такъв,какъвто казват в саита.другото което е-знаеш ли за колко време се шкури цяла кола както трябва,и то да я шкуриш няколко пъти-за този труд не мисля,че резултата ще е задоволителен.сложи цената на 4-5 литра от тази боя+шкури за 6-8 шкурения на цялата кола-тва братле са кинтите да си вземеш боята която ти е нужна да си боядисаш колата,ще добавиш още малко и ще платиш на бояджия да ти я пръсне.казвам ти го от личен опит-аз моита съм я пръскал с течен кит 1 път,после 3 пъти с шприц цялата.това са 4 цялосни шкурения,повярваи ми ,че отиват много повече при за шкур,много повече труд и време от колкото предполагаш,за да стане както трябва.не знам кви са ви цените при вас.в свищов готова кола да ти я пръснат взимат от 50 до 70 лв.като сложиш и да речем 50 лв за литър акрилна боя и си готов.това разбира се без да ти слагам разходите за кита,които ще хвърлиш по колата,течен кит и шприц.не се стремя да те отказвам от това,което си замислил,просто според мен няма смисъл и няма да има този ефект,които очакваш,а нали за това е всичко-да стане колата възможно наи добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tape 13 #5 Отговорено 20 Март, 2009 Ами целта е колата да стане по добре от колкото е в момента..и да си я направя сам За съжаление в София никой няма да ми вземе толкова малко, за да ми пръсне цялата кола.При положение, че цена на детайл е 150-200 лв с боята, а боя за детайл е към 100 мл.. по мой сметки на детайл излиза доста пари труда...а за цялта кола да не говорим, не знам кой ще ми я пръсне за по-малко от 1000 лв пък и 500 лева да са мен пак не ме урежда.Честно казано цялата идея е да си я направя сам (или поне да се опитам) удоволствие ми е да си правя нещо по колата.Утре ако имам време ще проверя колко струва това от линка, който съм пуснал и ако не е много скъпо ще пробвам на някой детайл дали ще се получи нещо. Пък и ми е интересно дали ще има резултат.Обаче ми е много важно някой да ми каже какъв е този разредител "mineral spirits". Защото не трябва да се ползва ацетон а "mineral spirits"... А иначе ако не стане нищо винаги мога да отида при бояджия, но докато не съм пробвал сам .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #6 Отговорено 20 Март, 2009 за това,че искаш да си я направиш сам те разбирам-похвално е.за разредителя не знам какъв трябва да е-наи добре питаи в магазина от къето ще купиш боята.ИМАИ В ПРЕДВИД само,че ако са на различни основи(ако се разреждат с различни разредители старата ти боя,която е на колата,и новата,която ще нанасяш отгоре )има много голяма(да не кажа със сигурност)вероятност старата ти боя да почне да се люспи изцяло,и тогава не те знам какво ще правиш.ако има нещо друго с което може да се помогне за напред свиркаи.ако накрая решиш да си подготвиш колата и да я боядисаш по стандартния начин,мисля,че вместо да я боядисваш в софия,ще ти излезе доста по евтино да я докараш до свищов.ще те заведа и ще ти я боядисат за 60тина лева както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iskamvitec 0 #7 Отговорено 20 Март, 2009 Предполагам (не съм видял) де ако няма серизоно огънати елементи с качествени материали ще можеше да си подговиш колата сам (май си с 5-ка хеч) тя не голяма кола и дори по - малко боя ще отиде. Аз си боядисвах колата лятото на 2008 поради пречината, че капака и беше надраскан а задния беше огънат леко и една дреболия....... та: идеята че при мен беше следното автобояджията каза така ако някой друг я подготви аз само я пръсна ще ти взема 150 лева като 50 лева за камера(плаща на колега) са за майстора а 100 за работа АЗ разбира се отказах и за всичко ми 700 за цялата (цената ме накара цялата да я боядисам и не съжелявам налята е супер свежа е радост за окото).Съвет от мен:Сам си купуваш кит....боя шприц разредители ленти....... (пестиш) има достатъчно магазини и ще ти дадът съвет за всичко хубаво е китът да си е специален за брони с алуминиеви нишки за метал (май такъв беше) ако греша да ме поправят за да няма напуквания Имаш увереност, че ще се справиш с подготовката и се разбираш с бояджията да я пръсне само(това не става при всеки и не гарантира резултата)Успех боята прави колата винаги по - привлекателна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tape 13 #8 Отговорено 20 Март, 2009 (Редактирано) Благодаря ти за отговорите до сега С какъв разредител е най-вероятно да е старата боя ? Понеже не знам какви се използват най-често..А иначе за "mineral spirits" намерих това...Mineral Spirits, also called Stoddard solvent [CAS 8052-41-3][1], is a petroleum distilate commonly used as a paint thinner and mild solvent.Mineral Spirits, още наречен Stoddard solvent [CAS 8052-41-3][1], е нефтен дестилат? най-често използван като разредител и лек разтворител.White spirit, also known as Stoddard solvent, is a paraffin-derived clear, transparent liquid which is a common organic solvent used in painting and decorating.White spirit, още познат като Stoddard solvent, извлечена от парафин, прозрачна течност, която е често срещан органичен разтворител използван в рисуване и декориране.Извинявам се за преводите понеже едва ли са много точни. ..По този номер [CAS 8052-41-3][1] ми излиза Минерален терпентин (разтворител) CAS.No 8052-41-3 Химическа формула:Плътност: 0.78 g/cm3 (20 °C)Синоними: Petroleum solvent, Stoddard solvent, White spiritsEINECS 232-455-8, RTECS WJ8925000ADR/RID 3/PG 3, UN 1300, WGK 2R: 10-20/21/22-36/38-43-51/53-65S: 36/37-46-61-62Стодарт-разтворител; нефтен, нискокипящ, неспецифициран (безцветен обогатен нефтен дестилат очистен от гранив или неприятен мирис; с точка на кипене в областта от 300°F до 400°F).Съжалявам за дългите постове, но просто искам да намеря най-точните заместители на това, което използват в УСА-то Пък и ако има сносен резултат после ще е полезно за всеки ентусиаст А от къде мога да прочета за разтворителите, които се използват при боядисване..видове, употреба, на каква база са .. такива неща (търсих, но нещо не можах да намеря )П.С. колегата е писал докато мъдрех моите романи Значи както казах при бояджия мога да отида винаги (когато имам пари) Искам като начало сам..ще пробвам един елемент или няма да стане или ще стане и ще реша нататък какво да правя ...Ако се зачетете малко в дългата тема в moaprts... ще видите, че за този метод не се изисква същата подготовка както при пръскането с боя. Не е нужно да се китосва цялата преди полагането на "тази боя" понеже тя може да се нанася върху всякакви повърхности...Единствената подготовка, която е нужна е да се изшкури малко старата боя и да се закърпи ако има някъде ръжда и разбира се да не е навсякъде на вълни а след подготовката да е сравнително равна А дали е със същите показатели тази, която я има тук и тази, която те ползват може да се разбере само ако се пробва.Няма да съм първия в България, който си боядисва колата с валяк, но може поне да се опитам да постигна по-добри резултати от останалите оХ лягам вече, обещавам да не пиша толкова дълго пак Редактирано 20 Март, 2009 от at_chuchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #9 Отговорено 21 Март, 2009 повечето бои са на коресилинова основа,новите са на водна.като вземеш от новата нацапаи някъде малко място и остави няколко часа,то ще си обади. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове