Jump to content
Миленчо

Honda Crx - може ли малко начално информиране за този модел?

Recommended Posts

От доста време имам мерак за Хонда Civic или CRX, в крайна сметка реших да се спра на втората... Някой може ли да ми даде направление за различните им модификации, плюсове, минуси, как стои въпроса с резервните части за цялата кола (включително и за купето), къде им са слабите места, за какво трябва да се гледа при покупката на такава кола - кое е кофти за ремонт след покупката... Идеята ми е да взема такава кола, да й се направи основен ремонт или профилактика - от каквото има нужда + да се барне тук-таме по окачване и ДВГ ако има(м) възможност... Далеч съм от идеята да взема стара кола и да я карам без да се барне нищо по нея :( Нещо търсачката на форума явно е ограничена за дължината на търсената дума и не ми вади нищо с ключова дума "CRX", поразгледах тук-таме какво има писано за тоя модел с кликане по разделите, но далеч не е достатъчно. Покупката най-вероятно ще е към края на лятото или есента по някое време. Дотогава всякаква информация ще ми е полезна. Много благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми при положение ,че форума е на кирилица така както търсиш,трудно ще намериш нещо.щом си се пррял на црх,значи си фен на екстремно каране и ускорение,за което не те и обвинявам(и аз съм така).разликите му 1 и 2 генерация црх са леки в купето-малка разлика в страничните задни стъкла,задната врата и предния капак(на 1 ген е капак +маска,на 2ра е цял капак),лека разлика във фаровете и мигачите,малко по различно табло и при 2 ген задната седалка е по голяма и по удобна от на 1ва.1ва ген отпред е с торсион,2ра е със стандартно окачване.1ва мисля ,че беше по-лека от 2ра със около 100тина кила,ама за тва ще те излъжа.1ва ген-мотори наи-често монтирани 1,5 инж-101 или 105 кс мисля,и по рядко 1,6-16в-136 кс.2 ген са с 1,6 16в 124-5кс.на 1ген двуваловия мотор няма ландсонда(ако тва те интересува)при всички на 2ра има.частите не са никак скъпи,поне от опит и от това което съм купвал казвам.има ги във всеки уважаващ себе си магазин за резервни части.като равиш оглед гледаи да няма(или поне не големи)удари отпред-понеже са леки спират по бавно от другите коли,и наи често са челосвани.за ръжди кво-сменяш прагове и вежди ако има нужда.техническото състояние в което ще си вземеш кола на около 20 г зависи от това с колко пари си готов да се разделиш-ако бутнеш малко,ще наваксаш после след покупката,и обратното.моита лично я взех преди 2 г за 2500,вече ми е над 6000 при положение,че не плащам за маистори,но се стремя да си подменям всичко,което трябва и по възможност с оригинано(има и други части освен японски-въпрос на финанси).ако има нещо друго,питаи,че омалях да твора.някои друг да допълва :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Приемам отговора на Pitbuls за CRX 1 генерация ( 83 - 88 година ) за изчерпателен, ще допълня за 2-ра генерация.Произвеждат се м/у 89 и 92 година. В България са най-разпространени 3-ри модела:1.6 16 valve - 125 конски сили ( двувалка с ламбда сонда и с катализатор )1.6 16 valve - 131 конски сили ( двувалка без ламбда сонда и без катализатор )1.6 16 valve - 150 конски сили ( двувалка с VTEC система :plane: )Първите 2 може да се намерят в зависимост от състоянието за м/у 3000 и 6000 лв, 3-тия модел за м/у 5000 и 10000+ ( цените нямат таван тук ). Като модели са адски здрави, обикновенно не са карани много ( може би едни от малкото модели 20 годишни коли, които не са с преправяни километражи ) - това идва от малкото пространство вътре и невъзможността за удобни дълги преходи. Към момента най-новият модел, който може да намериш е на 17 години, така че не очаквай да вземеш CRX и да не налееш поне 1000 лв за ремонт. Засега не съм забелязал тези модели да ръждясват на възлови места по купето. Обикновенно има ръжда по шибидаха, капачката на бензина, и малко по вратите, в по-тежките случаи по калниците и веждите. Ако имаш късмет може да паднеш на модел с ел. стъкла, ел. огледала, ел. шибидах, ел. фарове и климатик. В 99% от случаите всички тези екстри работят. Където и да е карана колата, е ръчкана. Това няма как да е спестено от предишен собственик. Просто когато се качиш в колата, тя сама те кара да я пържиш. Затова е важно да се услушаш как работи двигателя. Обърни внимание на карета и на скоростите. Също дали тресе когато спира. Всички модели са с 4-ри дискови спирачки, така че колата трябва да спира плавно, да не законтря някоя гума преди другите ( това го тествай на абсолютно равен път, тези коли са много чуствителни към наклони или неравности ). По окачването погледни дали са ок тампоните и дали няма счупена пружина ( пружини ) на амортисиорите. Кормилната уредба в 70-80% от случаите е раздрънкана и трябва да се сменят накрайници, или ако нямаш късмет ремонти по рейката.Частите не са скъпи, но сам ще видиш, че ако се качиш на запазен модел, ще се влюбиш и ще искаш да подържаш само с оригинални части - там цените вече са по-дебели. Това се сещам първоначално, гледаш си и всичко останало като на всяка кола и се мяташ във филма ;) Успех!

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори до тук :plane: Някой пробвал ли е как е тая кола с разхода когато не се ръчка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градаско ако не се ръчка м/у 10 и 11 на сто ( София ).Извънградско ако не се ръчка м/у 7 и 8 на сто.Съответно с ръчкане в града стига 13-14, извън града нямам наблюдения, но при 140-150-160 км/ч разхода отива на около 10/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което каза таззз е съмсем вярно аз карам црх 2 генерацич с най-слабият двигател 124 коня,вече 9-10 месеца и сам адски доволен от него.Но едно голямо НО ако не си и свикнал е мн опасна с леките си килограми за такъф двигател 930 кг с 124 коня,а да не говорим за втек 1100 с 150 коня мн са пъргави.Като и свикнеш няма да искаш да я смениш и ако я намериш с повече екстри като климатик никога няма да я смениш ;) ама вече са рядкост,но с желание и търпение можеш да си намериш :plane: а за дълаг път по магистралата за сф с 120-130 гори 7 от личен опит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от мен колега. Питаш за автомобила, който лежи дълбоко в сърцата на доста от регистриралите се тук. Надали има друг 15-20 годишен автомобил, който да бъде така желан. В този ред на мисли бих те поздравил за избора. Тук ще получиш много точни отговори на въпросите ти, стига те да са по-конкретни.Лично аз карах втората генерация V-tec, 150 кончета повече от 5 години. Сега го кара жена ми... :) не мога да я сваля от колата... :) Сега сериозно - от опит - двигателят, ако е поддържан правилно, а за това не се изисква много, е невероятно издържлив. Същото важи и за скоростната кутия. Окачването създава проблеми, но това е поради лошите пътища - чупил съм пружина - 2 пъти, правил съм биалетки, сменял съм амортесьори и ред други неща, но ако е отстранен както трябва, проблемът не се повтаря. Ако действително си сериозен, бързо ще разбереш къде са майсторите на хонда в София и страната. Лично на мен, най-големите проблеми са ми дисковете - сменявал съм ги няколко пъти, вкл. и задните - и ръждата. Има я и е много досадна.Цените за частите са поносими. Имаш възмжност за избор според дълбочината на джоба ти. За разхода, колегите са писали достатъчно изчерпателно. Аз бих добавил само, че по подбалкаския път от морето до София, при средна скорост около 60 - 70 км. ми даде 5.8 литра. Градско, при здраво натискане на газта, съм минавал 15л. Т.е. разхода ще зависи изцяло от теб.Трябва да си на ясно, че след покупката, ще се наложи да пооправиш доста неща - все пак модела е доста стар - ще се наложи да извадиш доста пари, но пък удоволствието, което ще изпитваш карайки CRX, е несравнимо.Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След толкова много четене откакто съм пуснал темата насам, взех малко да се разубеждавам от тоя модел, но поне за едно съм сигурен - че искам V-Tec двигател. Пътищата ни тук не са много добре за такъв тип автомобил (в това число не визирам Хасково, евала на кмета, държи асфалтовата база и не оставил нито една неасфалтирана или с дупки улица :) ), а от спортен такъв въобще не очаквам да вози меко. Ама като гледам другата хонда която бих си взел - Сивик със същия тип двигател, започвам да се отказвам от цените - доста са височки. Ще се види в края на лятото колко кинти ще имам и бащата с колко ще успее да ме подкрепи, най-вероятно ще се ходи на излет до запада да си взема колата, вероятно ще се решава на място. По принцип съм фен на всякакви ретро автомобили, ако ходя да си взимам колата от запада се надявам да намеря CRX преди нещо друго да ми грабне очите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миленчо,не разбирам само едно.Зпочнал си да се разубеждаваш?ЩО?Колегите съвсем изчерпателно са ти описали евентуалните проблеми които можеш да срещнеш купувайки такъв автомобил.Не е казано че задължително ще ги срещнеш.Аз се запалих страшно по тия машини докато осъмнах с три броя...Да казвам ли че другите каруци на същите години в повечето случаи са за скрап,а не с душа да изкарат още толкова.Отделно от това има страшен потенциал да я развиваш,рагледай се из форума.Тази кола за мен е УНИКАЛНА като усещане.Да не ти казвам колко уникална е била за времето си като показатели в своя ценови клас.Не я сравнявай с Порше примерно.Моя съвет е - вземи се повози в такава и я покарай,пък тогава се отказвай предварително от нещо което нямаш идея какво е. :bow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градаско ако не се ръчка м/у 10 и 11 на сто ( София ).Извънградско ако не се ръчка м/у 7 и 8 на сто.Съответно с ръчкане в града стига 13-14, извън града нямам наблюдения, но при 140-150-160 км/ч разхода отива на около 10/100.

Кви са тия разходи приятелю???Имал съм два CRX-а и нито единия не ми е превишавал 10-ка в града на "ръчкане".При нормално не повече от 8,а извън града моя рекорд е 5.1.................колегата Magnum има далеч по-добри резултати от моите,но нека сам сподели

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и моя рекс ми дава 6 извънградсако, 8 градско при нормално каране.Редко ше намериш кола да върви и да ти гори малко. Поздрави :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миамото, това е в София :D

Във Варна движението не е натоварено както в София,но в общи линии си е лудница и пак не съм имал такива разходи :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MIYAMOTO има ръчкане и ръчкане :dry: А за разхода, аз толкова горя, може колата ми да не в ред...Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разход 10/100 съм постигал с рекса само и единствено миналата зима с повреден термостат и то на градско каране.Инак при каквито и да е ръчки не е качвал толкова.А и в Стара Загора движението не е китка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам, че може и колата ми да не е ред, но не сранявайте градове като Стара Загора с 150 хил. души и Варна с 400 хил. със София, където сме 2.5 млн :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя CRX 2 g Vtec B16A1 сега в момента ми дава 10 градско (като не се набивам в кой знае какви заръствания) и не го пържа на макс постоянно . но лятно време съм постигал 8 ,5 градско .Според мен разхода зависи много от техниката на Шофиране !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам, че може и колата ми да не е ред, но не сранявайте градове като Стара Загора с 150 хил. души и Варна с 400 хил. със София, където сме 2.5 млн :)

Колко милиона е София лятото и колко е Варна???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше 400 000,когато аз бях 10-ти клас :) .Това с разхода е тема без край,500 пъти сме се джафкали :) Аз зимата едвам смъквам Сивика под 9 ,а уж 2.0 не горяли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ало градски мини някои път да ти дам рекса,пък тогава да видим да ли няма да ти хареса,нищо че съм с наи-малкия двигател на 2генерация д16а6,108 к.с,колегите забравиха да споменат този двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ми е превишавал 10-ка в града на "ръчкане".При нормално не повече от 8,а извън града моя рекорд е 5.1.................колегата Magnum има далеч по-добри резултати от моите,но нека сам сподели

е чак 'далеч' не са, 5.0 в посока Варна, но си оправих стила на каране и на връщане даде 4.9градско в софия трудно го докарвах до 10 разход, трябваше много да го ръчкам, да работи на място, задръстванияи извънградско можеше да качи до 10, ама не трябва да пада много под 200 скоросттаD16A9 беше, но тунингован от рали състезател :Dтова, което трябва да се гледа при покупката на рекс, е на първо място да не е блъскан. много ги юркат, а те са лекички и понавървяват ... а и трудно спират, та често им се случват произшествия. гледай панелите да пасват добре, фарове, броня, капак, решетка - да няма сериозни разминавания. гледай и да няма пребоядисвани панели - например по предния капак трябва да има точки от камъчетата, които са неизбежни. вратите трябва да се затварят лесно, без да са провиснали или да имат големи луфтове с купетопосле ръждата им е най-големия враг. огледай добре праговете, роговете, опорните точки на окачването, дъното на багажника. огледай и втори път, вземи си телена четка и почисти кал ако има някъде събрана - има голям шанс отдолу да изскочи ръжда. а нападне ли ги ръждата, единственото спасение е да махнеш ВСИЧКО, и основно пребоядисванеръжда излиза често на веждите на задните калници, или по предните калници, ако е била натисната, но лесно се оправя. въпреки това е сигнална лампа да погледнеш и трети път за ръжди отдолухеча ръждясва, и ако е пребоядисан скоро (лъщи повече от покрива или другите детайли) очаквай скоро да избие пак ръжда отдолуказах ли да провериш за ръжда отдолу? праговете и около задното окачване най-вече, всички ниши, където може да събере гряздвигателите са много здрави, въпреки душманското каране. но на тази възраст почти гаранция, че двигателя е за смяна на сегментите. засили я добре на някое спускане, и я пусни на скорост по инерция, поне минута-две. като паднат оборотите до 1500, подай газ, и зад теб ще стане мъгла. добре е някой да кара зад теб, да ти каже какво излиза. от теб зависи дали ще инвестираш хилядарка в двигателя, и да стане като нов, или да го караш такаогледай добре и за течове на масло, особено отзад. огледай и скоростите и каретата, не трябва да тече и от там.не трябва радиатора да е сменян, трябва да има и шнорхела за студен въздух. избягвай тунинг части, най-често предишния собственик е бил ръчкач, и не се е грижел много за колата.скоростите по принцип и те са здрави, но от много юркане, синхронизаторите на 2ра и 3та често са за смяна - пробвай бързо да смениш предавка на високи обороти, ако изхърка, значи искат внимание. но и така може да се кара, просто трябва малко по-бавно и внимателно да превключваш. слушай за шумове в скоростите, на скорост, на празен ход, на натиснат съединител. съединителя е консуматив и няма да го коментирам, но изхабен съединител не е добър знак, колата явно е карана до разпад преди да бъде продадена.рейката колегите ти казаха, че често се разтропва. има една пластмасова втулка със странни форми, дето се сменя и много често решава проблема - но въпреки това внимавай с разтропани коли, може проблема да е по-сериозенпремери и колко зарежда алтернатора на празен ход (под 900 оборота). включи фарове и вентилатор, не трябва да пада под 14 волтаинтериора трябва да е запазен колкото може. задължително трябва да има кората на багажника, оригиналната, която се сгъва по средата. няма ли я, директно сваляй поне 100лв от цената :)шофьорската седалка задължително се прокъсва на тази възраст. дори и външно да изглежда добре, вътре дунапрените са скъсани. седни в пътническата седалка, и ще усетиш разликата, как трябва да държи една рексова седалка (освен ако пича не е возел много дебела жена, но рексовете не са такива коли)гледай да не е пушено в колата, да няма дупки от цигари около таблото и около панела на шофьорската врата - пушачите в общия случай са по-големи мърлячи от непушачите, а и изгореното няма как да се поправипогледни и педалите и волана. волана е пластмасов и не се хаби, така че ако не изглежда като нов, нещо не е наред на колата. педалите ще са изтъркани със сигурност - въпроса е колко. педалите на колата са като вратът на жената, не могат да скрият възрастта и. пак да напомня - избягвай тунинг педали, волани, топки на скоростния лост. колкото повече 'тунинг' елементи има по колата, толкова по-източно/южняк я е карал, а те (ние) сме повече по чалгата и юркането, отколкото по поддържанетона таблото и уредите трябва да работят всички лампички. врътката на парното много често се чупи на тези коли. ако не ти е счупена, не я напъвай много да разбереш дали е счупена, или ще станедруго не се сещам, което да е специфично за тази кола. слушай съветите на колегите преди мен, вземи някой, който е видял доста коли на огледа с теб - че ти ще гледаш като влюбено канарче, и повечето забележки няма да ги видиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, както тръгнаха обясненията, ще взема да си направя една дъълга таблица какво да гледам и ремонта на кое колко евентуално би струвал, че да си правя сметка като взимам колата колко всъщност ще ми струва, пък и ще помага за пазарлъка това нещо. Засега съм си харесал второто поколение на тоя дзвер като най-големи красавци :D Като му дойде време за покупката гаранция с мене ще има поне още двама за огледа и пазарлъка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

освен ако пича не е возел много дебела жена, но рексовете не са такива коли

:):D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...