Jump to content
Guest ShEfA

Опит за подобие на V-TEC?

Recommended Posts

Guest ShEfA

Днес докато си четох Авто Труд и в една от статиите прочетох следното:"Circuit Car се задвижва от 1,8-литров двигател на Toyota, вграждан в Elise. Той притежава системата VVTL-i, която променя времето за отварянето на клапаните..." В статията става дума за новата Lotus Circuit car.Нататък се споменава, че мощността се увеличава след 8000 об/мин.Според познанията, които имам за V-TEC аз лично мисля, че са се опитали да наподобят системата на HONDA. Не знам дали съм прав, и не знам дали това е нещо ново, или вече някога сте обсъждали тази система на Toyota. Peace!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Нататък се споменава, че мощността се увеличава след 8000 об/мин.

Че до колко се реже тва животно :D Редактирано от MIYAMOTO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

Е, все пак става дума за Lotus CIRCUIT car! :DАми 243 к.с. при 8000 об/мин.Максималният въртящ момент е 236 Нм при 7000 оборота в минута.Но все пак, за тази мощност допринася и компресора. Има и без компресор, и ще е 190 к.с. при 8000 об/мин. и 181 Нм при 7000.От 0 до 100 за ПОД 4 сек.Колата тежи около 650кг.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Хонда ползва VTECBMW ползва Vanos, ValvetronicToyota ползва VVTВсички тези системи са подобни.... Вие какво очаквате, естествено е компаниите да ползват чужди идеи със собствения си хардуер.Всъщност нязнам някой да е изобретил първата такава система и след това другите да са почнали да копират.... Имайте предвид че теорията зад гореизброените системи е известна още от зората на автомобилостроенето. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Хонда ползва VTECBMW ползва Vanos, ValvetronicToyota ползва VVTВсички тези системи са подобни.... Вие какво очаквате, естествено е компаниите да ползват чужди идеи със собствения си хардуер.Всъщност нязнам някой да е изобретил първата такава система и след това другите да са почнали да копират.... Имайте предвид че теорията зад гореизброените системи е известна още от зората на автомобилостроенето. ;)

:D първата кола серийно с подобна система е NSX, малко след това се появява и сивик 4та ген VTEC, както и CRX VTECне е чак от зората на автомобилостроенето, мисля Порше първи се заиграват с променливи фази, но ХОНДА отиват до крайност и променят и отварянето (lift-a)новата система на Toyota, VVTL-i, там L идва от Lift. Тоест имат същата система като ХОНДА, с малки промени да не ги хване патента на ХОНДА.в някои модели на ХОНДА пък има i-VTEC, който регулира и фазите. Хем има 2 степени, хем пък се регулират и фазите безстепенно, да не се усеща толкова кога 'включва VTEC-а'BMW, Porsche, Audi, Mercedes всички накуп използват на Тойота принципа (не че е на Тойота, но е такъв тип), само въртят разпределителните валове и променят фазите.Въпреки че BMW вече имат Valvetronic, който регулира и отварянето, лифта на клапаните.Но там системата не е като хонда с двойни гърбици на разпределителните валове, а променят кобилиците, един вид регулират луфта на клапаните, така че гърбиците да ги задействат по-късно и по-слабо. По този начин могат да направят дори двигател без дросел, като регулират колко да отварят клапаните. Така се намаляват и загубите по засмукване (вакуум)Но недостатъка на BMW Valvetronic, че профила на вала е един и същ, и за ниски и за високи обороти. Но с въртене на валовете, постигат добри резултати.п.п. Сега малко за колата, това е 'само за писта' версия на Lotus Elise, която напоследък я оборудваха с двигателя на селика, и я пуснаха и за щатите. И те полудяха като малки деца по нея.Двигателя на Тойота е 180 коня, но Лотус са променили малко настройките (мисля хардуера е същия) и прави 190 коня при 7800 оборота. От 1.8 блок, първият (успешен) изцяло алуминиев двигател на Тойота.Аз лично бих предпочел Lotus Exige, която е елиз със покрив, с намалено тегло и премахнати глезотийки. Но става за каране по пътищата. И очудващо добре дори и за по-кофти пътища.Най-близкото нещо до картинг, но със истинско окачванеLotus Exige Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...