Jump to content
Dragi4

Турбо колектор

Recommended Posts

Кой тип колектори са по- ефикасни :къс чугунен или колектор от неръждаеми тръби.Някой да сподели ако знае :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От наблюденията около мен тези колектори от неръждавейки се късат винаги и то не на заварките, а точно до тях. Моетоо мнение е за чугуна, макар че днес чух че имало възможност за изработка от черна тръба ( това пък какво е ? ) на реплика на лъскавите колекторчетата като така се запазва дължината на тръбите и става доста по здраво. Последното не е проверена информация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много е спорно кои колектори са най добри тъй като си има колектори за драг има си и за рейсинг .Късите рънъри се предпочитат за драг тъй като са най близо до главата и газовете нямат загуба на скорост или на топлина/или поне е по минимална :lol: ,но пък има голяма опасност от връщане на изгорели газове обратно в главата .Много зависи от валове и сетъп.Тръбните колектори се препочитат и основно са за рейсинг кадето си с много по малка турбина за да имаш повече надув още от по ниски рпм за да можеш да неизоставяш по заво например :) докато с голямата ще си много лагнат ,и така рейсинг колекторите са с доста по големи рънъри и по отдалечени от главата и рънъра като е голям няма опасност от връщане на газове,но пък ще се получи голям лаг ако си с голяма турбина и такъв колектор защото едно че се губи от скороста другото е че губи и температура . До,колкото знам ти си драг играч така че слагаи споко едни къси рънъри чугун че е по здраво,имаше и едно хубави тръбни отново къси рънъри но са доста скъпи а после задължителнно термо лента .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох една статия, където замениха къс чугунов колектор като

Публикувано изображение

с някакъв тънкостенен колектор с дълги тръби, извити като на коч рогата, тръгват нагоре и 2 от ляво и 2 отдясно се събират пак на същото ниво

не можах да намеря добри снимки на такъв колектор обаче, този може би е такъв

Публикувано изображение

 

и имаше доста голяма разлика в конете ... но доколко може да се вярва на такива списания ... ще се опитам да изкопая и статията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако споделиш и как се менят конета .т.е как се местят по кривата ще е много добре .също така колата за какво се ползваше за драг или рейсинг? А модела на колектора се се казва овен точно заради формата :D

Редактирано от JeepersCreepers

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на какво се дължи по късното развъратне на турбото при късите рънъри?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене голямо влияние оказва диаметъра на рънърите ..мисля си че чугун на 45-50мм е трудно да се изработи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефакто нямам идея чугунката колко е вътре...сегашния е 51 външно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавите колектори са с равни дължини на тръбте, за предпочитане по-прави. Това няма как да се получи при чугуна, на което се дължи и по-късното развъртане и по-малката мощност. Цилиндрите не работят равномерно.Относно късането и цепенето е следствие от некачествени материали и заварки. Нали не си мислите, че китайските колектори са показателни за това кое се цепи и кое не?Колекторите направени от черни тръби (най-обникновенно желязо) имат по-слаба устойчивост на температура, но като цяло са същата работа, само където ръждясват и са по-ефтини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Paradox разглеждам колектори на Inline pro,Blox i Revhard 99% са им чугунени и с различно дълги рънъри.Китайката с подсилени шевове даяни,но не тва ме интересува

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавите колектори са с равни дължини на тръбте, за предпочитане по-прави. Това няма как да се получи при чугуна, на което се дължи и по-късното развъртане и по-малката мощност. Цилиндрите не работят равномерно.

и според мен е горе-долу така ... равните дължини предполагат последователноподаване на изгорелите газове към турбината , без значение от оборотите , докато при различните дължини , на едни обороти газовете ще се разминават с много , а на други ще се застъпват .. което може да доведе до връщане или забавяне - т.е. падане на КПД-то от друга страна се търси минимална дължина, защото с разстоянието газа се охлажда => свива и забавя .. което не искате да се случва преди турбината ...

Относно късането и цепенето е следствие от некачествени материали и заварки. Нали не си мислите, че китайските колектори са показателни за това кое се цепи и кое не?

пак е горе-долу вярно ... но важи и за всички други - тънка тръба лесно се къса ... за това и чугуна държи толкова

Колекторите направени от черни тръби (най-обникновенно желязо) имат по-слаба устойчивост на температура, но като цяло са същата работа, само където ръждясват и са по-ефтини.

за по-ниската температура не е вярно ... но проблема е в това , че в общия случай се използва стомана 304 която е ефтина неръждавейка .. и като е произведена в китай надали отговаря и на тоя стандарт .. има една която гледах 314Ti мисля беше .. високо титанизирана стомана , която е нмого издържлива на температури и корозия ... някъде до към 1600 градуса и голяма киселинност ... ама това по спомен относно ръждясването на нормалните тръби - принципно ако колата се кара , трябва да е само повърхностно и при добра дебелина на тръбата да не оказав голямо влияние на износоустойчивоста й ... според мен доброто решение е хубава тръба с равни дължини , и добре опакована с лента ( ама не стъклена ) ... ако тръбата е по-дебела ще се натовари с още няколко кила колата , но на това все-пак ви се крепят турбините ...П.П. тръбата се чупи извън заварката - защо , ще ви отговорят Джони и Краси ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Защото заварката става най-здравото място в целия тръбен път!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...