Dragi4 1506 #1 Публикувано 8 Февруари, 2009 Кой тип колектори са по- ефикасни :къс чугунен или колектор от неръждаеми тръби.Някой да сподели ако знае Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PoweRG 54 #2 Отговорено 8 Февруари, 2009 От наблюденията около мен тези колектори от неръждавейки се късат винаги и то не на заварките, а точно до тях. Моетоо мнение е за чугуна, макар че днес чух че имало възможност за изработка от черна тръба ( това пък какво е ? ) на реплика на лъскавите колекторчетата като така се запазва дължината на тръбите и става доста по здраво. Последното не е проверена информация! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #3 Отговорено 8 Февруари, 2009 много е спорно кои колектори са най добри тъй като си има колектори за драг има си и за рейсинг .Късите рънъри се предпочитат за драг тъй като са най близо до главата и газовете нямат загуба на скорост или на топлина/или поне е по минимална ,но пък има голяма опасност от връщане на изгорели газове обратно в главата .Много зависи от валове и сетъп.Тръбните колектори се препочитат и основно са за рейсинг кадето си с много по малка турбина за да имаш повече надув още от по ниски рпм за да можеш да неизоставяш по заво например докато с голямата ще си много лагнат ,и така рейсинг колекторите са с доста по големи рънъри и по отдалечени от главата и рънъра като е голям няма опасност от връщане на газове,но пък ще се получи голям лаг ако си с голяма турбина и такъв колектор защото едно че се губи от скороста другото е че губи и температура . До,колкото знам ти си драг играч така че слагаи споко едни къси рънъри чугун че е по здраво,имаше и едно хубави тръбни отново къси рънъри но са доста скъпи а после задължителнно термо лента . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #4 Отговорено 8 Февруари, 2009 четох една статия, където замениха къс чугунов колектор като с някакъв тънкостенен колектор с дълги тръби, извити като на коч рогата, тръгват нагоре и 2 от ляво и 2 отдясно се събират пак на същото ниво не можах да намеря добри снимки на такъв колектор обаче, този може би е такъв и имаше доста голяма разлика в конете ... но доколко може да се вярва на такива списания ... ще се опитам да изкопая и статията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #5 Отговорено 8 Февруари, 2009 (Редактирано) ако споделиш и как се менят конета .т.е как се местят по кривата ще е много добре .също така колата за какво се ползваше за драг или рейсинг? А модела на колектора се се казва овен точно заради формата Редактирано 8 Февруари, 2009 от JeepersCreepers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #6 Отговорено 9 Февруари, 2009 А на какво се дължи по късното развъратне на турбото при късите рънъри? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miHo 0 #7 Отговорено 9 Февруари, 2009 Според мене голямо влияние оказва диаметъра на рънърите ..мисля си че чугун на 45-50мм е трудно да се изработи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #8 Отговорено 9 Февруари, 2009 Дефакто нямам идея чугунката колко е вътре...сегашния е 51 външно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #9 Отговорено 9 Февруари, 2009 Хубавите колектори са с равни дължини на тръбте, за предпочитане по-прави. Това няма как да се получи при чугуна, на което се дължи и по-късното развъртане и по-малката мощност. Цилиндрите не работят равномерно.Относно късането и цепенето е следствие от некачествени материали и заварки. Нали не си мислите, че китайските колектори са показателни за това кое се цепи и кое не?Колекторите направени от черни тръби (най-обникновенно желязо) имат по-слаба устойчивост на температура, но като цяло са същата работа, само където ръждясват и са по-ефтини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #10 Отговорено 9 Февруари, 2009 Paradox разглеждам колектори на Inline pro,Blox i Revhard 99% са им чугунени и с различно дълги рънъри.Китайката с подсилени шевове даяни,но не тва ме интересува Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #11 Отговорено 9 Февруари, 2009 Хубавите колектори са с равни дължини на тръбте, за предпочитане по-прави. Това няма как да се получи при чугуна, на което се дължи и по-късното развъртане и по-малката мощност. Цилиндрите не работят равномерно.и според мен е горе-долу така ... равните дължини предполагат последователноподаване на изгорелите газове към турбината , без значение от оборотите , докато при различните дължини , на едни обороти газовете ще се разминават с много , а на други ще се застъпват .. което може да доведе до връщане или забавяне - т.е. падане на КПД-то от друга страна се търси минимална дължина, защото с разстоянието газа се охлажда => свива и забавя .. което не искате да се случва преди турбината ...Относно късането и цепенето е следствие от некачествени материали и заварки. Нали не си мислите, че китайските колектори са показателни за това кое се цепи и кое не?пак е горе-долу вярно ... но важи и за всички други - тънка тръба лесно се къса ... за това и чугуна държи толкова Колекторите направени от черни тръби (най-обникновенно желязо) имат по-слаба устойчивост на температура, но като цяло са същата работа, само където ръждясват и са по-ефтини.за по-ниската температура не е вярно ... но проблема е в това , че в общия случай се използва стомана 304 която е ефтина неръждавейка .. и като е произведена в китай надали отговаря и на тоя стандарт .. има една която гледах 314Ti мисля беше .. високо титанизирана стомана , която е нмого издържлива на температури и корозия ... някъде до към 1600 градуса и голяма киселинност ... ама това по спомен относно ръждясването на нормалните тръби - принципно ако колата се кара , трябва да е само повърхностно и при добра дебелина на тръбата да не оказав голямо влияние на износоустойчивоста й ... според мен доброто решение е хубава тръба с равни дължини , и добре опакована с лента ( ама не стъклена ) ... ако тръбата е по-дебела ще се натовари с още няколко кила колата , но на това все-пак ви се крепят турбините ...П.П. тръбата се чупи извън заварката - защо , ще ви отговорят Джони и Краси ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #12 Отговорено 9 Февруари, 2009 Защото заварката става най-здравото място в целия тръбен път! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове