Jump to content
Guest ShEfA

Какво е това "ламбда"

Recommended Posts

Guest ShEfA

В няколко теми докато се рових из форума, се натъкнах на тази дума "ламбда". Какво е това, някаква част специфична за хонда или... изчетох много за двигатели и т.н. но такава част не намерих да има информация? Някой ако ми обясни ще съм му много благодарен! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BAlexandrov

Ламбда сонда е уред който измерва наличието на кислород в изходящите газове и го дава като отношение между нормалното и наличното количество което е коефициента ламбда и от там името. Използва се във всички съвремении двигатели като датчик дали е богата или бедна сместта.Ето тук повече инфо /рус/http://balexandrov.data.bg/_General/Articles/LamdaSonde.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

Ламбда сонда е уред който измерва наличието на кислород в изходящите газове и го дава като отношение между нормалното и наличното количество което е коефициента ламбда и от там името. Използва се във всички съвремении двигатели като датчик дали е богата или бедна сместта.Ето тук повече инфо /рус/http://balexandrov.data.bg/_General/Articles/LamdaSonde.pdf

Благодаря ти много, вече ми стана ясно. Ще накарам някой да ми го преведе яко може, но иначе ти благодаря за разяснението. ;) И като предположение, на базата на получените данни, обогатява сместта с повече или по-малко въздух? :)БлАгОдАрЯ!;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Въпросният уред е известен в нашите среди като ламбАда, а сред собствениците на Z1/Z3 мотори и като "проклятието на vtec-e". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA
Отговорено (Редактирано)

Въпросният уред е известен в нашите среди като ламбАда, а сред собствениците на Z1/Z3 мотори и като "проклятието на vtec-e". :)

Интересно, яка информацийка! Сега ако ми я обясниш ще съм ти още по-благодарен! ;)

 

1. Защо сте го сменили на ламбАда? /Видях в няколко теми, че сте го писали така, ама реших че сте сгрешили.../

2. И защо "проклятието". В положителен, или в отрицателен смисъл?

 

Много се извинявам, ама съм леееко любопитен, и задавам въпроси като малко дете! ;)

Редактирано от ShEfA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bellinda

лабада е по-популярно, кат летни, вентилатори, прозорец кам небето и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest RENZO

ДАТЧИК ЗА КОНЦЕНТРАЦИЯ НА КИСЛОРОД /ЛАМБДА СОНДА/, ВАЖЕН ЕЛЕМЕНТ НА МОДЕРНИТЕ ИНЖЕКЦИОНИ Датчика за кислород /ламбда сонда/ е предназначен за определяне концентрацията му в изгорелите газове, съставът на които зависи от съотношението гориво и въздух в сместа, подавана в цилиндрите на двигателя. Информацията, която дава датчика във вид на напрежение или изменение на съпротивлението се използва от електронния блок за управление /ЕБУ/ за управление на пръскването при корегиране на количеството подавано гориво. За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух. Такъв състав на гориво-въздушната смес се нарича стехиометрически. Той обезпечава най-малко съдържание на токсични вещества в изгорелите газове и съответно ефективното им доизгаряне в катализатора. За оценка състава на гориво-въздушната смес се използва коеф. за излишък на въздух - отношението на количеството въздух, постъпващо в цилиндрите към количеството въздух, теоретически необходимо за пълното изгаряне на бензина. В световната практика този коефициент се нарича ЛАМБДА. При стехиометричната смес ламбда=1, ако ламбда<1 /недостиг на въздух/, сместа се нарича богата, при ламбда>1 /излишък на въздух/, сместа се нарича бедна. Най-голяма икономичност при пълно отваряне на дроселовата клапа на бензиновия двигател се постига при ламбда=1,1-1,3. Максимална мощност се постига, когато ламбда=0,85-0,9. В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове. Кислородните датчици биват два типа: електрохимични и резисторни. Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира. Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник. Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент. Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него. Датчиците за кислород са с неразглобяема конструкция и не изискват обслужване. Ресурсът на електрохимичните датчици е от 60 до 80 хил. км. пробег. Причините за преждевременна повреда на датчика за кислорода са: 1. Използване на оловен бензин или неподходящо гориво. 2. Прегряване на датчика. 3. Многократни и неуспешни опити за палене на двигателя през къси интервали, което води до натрупване на неизгоряло гориво в изпускателния колектор, което може да се възпламени детонационно 4. Проверка работата на цилиндрите на двигателя чрез махане на запалителните кабели от някоя от свещите; 5. Нехерметичност в изпускателната система. Възможни признаци за неизправност на датчика за кислорода: 1. Неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/ 2. Увеличен разход на гориво 3. Влошаване динамичните характеристики на автомобила 4. Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя 5. Повишена температура около катализатора Правила за демонтаж и монтаж на датчика. 1. Демонтажът се извършва само при студен двигател; 2. Проверка на херметичността при монтаж; 3. Проверка работоспособността по контролируеми параметри. Контролират се следните параметри, но при работна температура 300-350 градуса по Целзий 1. При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V 2. При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V 3. Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс 4. Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс 5. Съпротивление при температура 300-350 градуса по Целзий не повече от 10 килоомаизвадка от форум... нейде из нета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Евалата че от първия път си на писал ЛАМБДА правилно.... всички ебавки за ламбада и т.н идват от това че хората измислят какви ли не дивотии и не знаят как се наричат нещата :)гледам тук се събра много интересна информация - евала за което!А статийката която БАлександров е пуснал съм я чел и е наистина полезна за всеки, който се е чудил за какво е лабдата и до колко тя може да се използва за тунинг. ( кратък отговор: за почти никакъв тунинг не става... но все пак е нещо ;) )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...