Jump to content
Guest dimodi

Хонда спира NSX, разработва наследник

Recommended Posts

Guest dimodi

новината: http://world.honda.com/news/2005/4050712.html

 

Honda to Discontinue Production of the NSX Sports Car

Successor sports car now in development

 

TOKYO, Japan, July 12, 2005 - Honda Motor Co., Ltd. has announced that it will discontinue production of the NSX, a vehicle that has enjoyed considerable popularity as pure sports car and won many fans worldwide. Honda is currently working on a successor, a new sports car for a new era, which is to incorporate Honda’s most advanced technology.

 

Публикувано изображение

 

The NSX made its debut in 1990 as a genuine mid-engine sports car with an all-aluminum monocoque body—a world’s first for a production vehicle at the time. The NSX continued to evolve, with performance improvements including increased displacement, a 6-speed manual transmission, enhanced aerodynamic performance, and different tire sizes, along with the addition of the NSX Type-T open-top model and the NSX Type-R pure sports model with further enhanced driving performance. One of the first true sports cars to adopt clean emissions measures, the NSX succeeded in combining exhilarating driving performance with superior environmental performance. As a result, the NSX achieved total worldwide sales of more than 18,000 units (as of the end of June 2005) during the 15 years it was in production.

 

Even after NSX production draws to a close, Honda will continue to foster an environment supportive of NSX owners and their enjoyment of their cars, through meticulous maintenance of NSX vehicles, a Refresh Plan to preserve vehicles in their optimum condition, and the continuing support of NSX Owners’ Meetings to assist owners who wish to enhance their driving skills.

 

Production of vehicles destined for the North American market will be discontinued at the end of December, 2005. Production of vehicles destined for the European market will be discontinued at the end of September, 2005.

 

 

Highlights of the History of the NSX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Feb. 1989 NS-X mid-engine sports car prototype introduced at the Chicago Auto Show
Oct. 1989 NS-X exhibited at the Tokyo Motor Show
Aug. 1990 Acura NSX went on sale in the US
Sept. 1990 NSX went on sale in Japan
1991 “Owners’ Meetings”, designed to enhance driving skills, inaugurated
Jan. 1992 Custom order interior and body color plan introduced; its range later expanded.
Nov. 1992 Pure sports model Type-R added to the line-up
Feb. 1993 Minor model change (addition of passenger-side SRS airbags, other enhanced equipment)
1993 “Refresh Plan” introduced as premium service for maturing vehicles
Feb. 1994 Minor model change (16/17” aluminum wheels, reinforced brake pads)
Mar. 1995 Minor model change (Drive-By-Wire electronic control, F-Matic manual-feel automatic transmission, open-top Type-T added to line-up)
Feb. 1997 Minor model change (3.2-liter manual transmission model, 6-speed manual transmission, introduction of Type-S)
Sept. 1999 Minor model change (reduced exhaust emissions, enhanced equipment)
Dec. 2001 Minor model change (exterior design changes, 17” tires front and back)
May 2002 New NSX Type-R model introduced
Oct. 2003 Minor model change (Immobilizer, new body colors)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

имаше доста оплаквания от хора, които не се справят с английския.....Искам да Ви помоля като пускате такива статии, драсвайте и едно кратко преводче. Може и сбито, но така ще улесните хората които не разбират. :starwars:иначе по темата: :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest street_fighter

още една велика легенда залязва.......дано запазят чертите и на новата разработка :starwars::):huh::):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iVo_BMW
Отговорено (Редактирано)
:starwars::) дано новият модел е толкова добър колкото този. Редактирано от iVo_BMW

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest group4dam

сега ще паднат на 3500 лева и ще са достъпни :starwars::):)недейте плака преди да сте видели наследника --- едва ли ще е по-лош :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

сега ще паднат на 3500 лева и ще са достъпни :starwars::):)недейте плака преди да сте видели наследника --- едва ли ще е по-лош :huh:

това за 3500лева, от твоята уста в божите уши :) , веднага ще си взема 1 да си карам и 1 за 4асти :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

Това нали го знаете :starwars: :

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 8100rpm
:starwars: жалко колата е страшна но новия модел ще е също толкова добър :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

:whistle: жалко колата е страшна но новия модел ще е също толкова добър :whistle:

Според мен даже по-добър :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 8100rpm

нищо чудно тия в Honda на си поплюват :whistle::whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Jonini

това за 3500лева, от твоята уста в божите уши  , веднага ще си взема 1 да си карам и 1 за 4асти 

Kолега, HONDA няма нужда от части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

колега не дръж на тия неща здрава е наистина ама си е кола (все пак и аз сам с хонда ) :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...