Jump to content
Guest dimodi

Honda разработи нов 1.8 i-VTEC двигател за Civic

Recommended Posts

Guest dimodi

новината: http://world.honda.com/news/2005/4050705_a.html

 

клип: http://world.honda.com/HDTV/news/2005-4050705a/

 

TOKYO, Japan, July 5, 2005 - Honda Motor Co., Ltd. today announced that it has developed a new 1.8l i-VTEC engine to be introduced this fall in the new Civic that achieves both more powerful performance and improved fuel economy. The engine employs an intelligent VTEC system that switches the valve timing for maximum efficiency during startup and acceleration to achieve powerful, torquey performance, then delays intake valve closure timing during cruising and other low-load conditions for improved fuel economy. Use of the valve timing control system results in off-the-line acceleration performance equivalent to a 2.0-liter engine, fuel economy approximately 6% better than the current 1.7-liter Civic engine, making it one of the world’s most efficient 1.8-liter engine designs. During cruising, the new engine achieves particularly high fuel economy, on a par with that of a 1.5-liter engine.

 

 

 

 

 

 

Публикувано изображение

 

 

 

 

 

+ Specifications for the 1.8l i-VTEC engine

 

 

 

Engine type and number of cylinders Water-cooled in-line 4-cylinder
Displacement (cc) 1,799
Bore × Stroke (mm) 81.0 × 87.3
Max. Output (kW [PS]/rpm) 103 [140]/6,300
Max. Torque (N·m [kg·m]/rpm) 174 [17.7]/4,300
Compression Ratio 10.5

 

 

*All values according to Honda in-house calculations

 

 

Under low-load conditions on conventional engine, the throttle valve is normally partly closed to control the intake volume of the fuel-air mixture. During this time, pumping losses are incurred due to intake resistance, and this is one factor that leads to reduced engine efficiency. With the i-VTEC engine, however, intake valve closure timing is delayed to control the intake volume of the air-fuel mixture, allowing the throttle valve to remain wide open even under low-load conditions for a major reduction in pumping losses of up to 16%. Combined with comprehensive friction-reducing measures, this results in a significant increase in fuel efficiency for the engine itself.

 

A DBW (Drive By Wire) system provides high-precision control over the throttle valve while the valve timing is being changed over, ensuring smooth driving performance that leaves the driver unaware of any torque fluctuations. Other innovations include a variable-length intake manifold that delivers optimum inertia effectto further improve intake efficiency and piston oil jets that cool the pistons to suppress engine knock, for powerful torque even atrpm ranges typical in normal driving. The new engine delivers a high level of performance, with maximum output of 103kW (140PS) and maximum torque of 174N·m (17.7kg·m). It also delivers cleaner emission performance, employing a 2-bed catalytic converter positioned immediately after the manifold and high-precision air-fuel ratio control to achieve emission levels 75% below 2005 Japanese government standards (based on Honda in-house testing).

 

In addition, lower block construction resulting in a more rigid engine frame, aluminum rocker arms, high-strength cracked connecting rods, a narrow, silent cam chain, and other innovations make the engine more compact and lightweight. It is both lighter and shorter overall than the current Civic 1.7l engine, and quieter as well.

 

* All values according to Honda in-house calculations

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Много яко, хич не се и учудвам на резултата постигнат от Хонда при този двигател :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Браво-машаала-много съм доволен-ще мога да си го позволя ........след 12 години....май..... :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cK1

здр. братлета! извинете семплостта ми :starwars: , но някой може ли да ми обясни защо хонда не правят двигатели с турбо ??. опитах се да прочета това онова за ВТЕК ,но пак не разбрах ?? ще пречи ли тогава турбото на ВТЕК системата ?? или ??? някой ако знае нещо ще ми бъде интересно да науча защото ако не се лъжа много лесно е да лепнеш една турбина и да по умножиш кончетата ....пък и после да се фукаш ... другите марки например10x от сега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet
Отговорено (Редактирано)

здр. братлета! извинете семплостта ми :) , но някой може ли да ми обясни защо хонда не правят двигатели с турбо

при положение ,че се постига литрова мощност от 100 к.с. без компресор -точно благодарение на VTEC и то при уникална икономичност ! ...? струва ли си да се задава още тоя въпрос-те гледат да си продадат колите ,а не да впечатляват шеметчета като нас. Редактирано от F18 Hornet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

здр. братлета! извинете семплостта ми :) , но някой може ли да ми обясни защо хонда не правят двигатели с турбо

при положение ,че се постига литрова мощност от 100 к.с. без компресор -точно благодарение на VTEC и то при уникална икономичност ! ...? струва ли си да се задава още тоя въпрос-те гледат да си продадат колите ,а не да впечатляват шеметчета като нас.
.....и нямат проблемите на 60-100000км да се сменя турбо, на 200000 турбинирания двигател, а имат един от най-високите рейтинги и по надеждност и като марка със спортен дух :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cK1

о.к. това го знам :) спор няма ... но ! нали има и топ модели за който се предполага, че парите не са проблем ... следователно критерии от сорта на това, че се нуждаят от tune up на по 60-100 000 км. не мисля че е аргумент. например : не знам серийно да има двигател на "нашата" марка :) над 300 к.с. а например има тъпи е не чак тъпи де ЕВО-та с по 400 к.с. некада не обсъждаме че се продават само до по 290 коня защото мога и други примери да дам .... мисълта ми е, че турбината увеличава мощността ( пък бивало и със всички недостатъци от нея ..ремонт .. поддръжка.. разход и т.н.) в крайна сметка опира до парите ,а топ моделите не се купуват защото са евтини... безспорно е че например двигател на 2004 е С2000 но...пациент като мен например би си помислил че С2000 с турбо би била още по-голяма чума например :) все пак ... някой може ли да каже нещо друго?? за турбото ?? 10х все пак ще ми е интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Grent

В много страни (на запад) Хонда не се възприема като спортна марка а по скоро като икономичен разумен избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

здр. братлета! извинете семплостта ми :) , но някой може ли да ми обясни защо хонда не правят двигатели с турбо

при положение ,че се постига литрова мощност от 100 к.с. без компресор -точно благодарение на VTEC и то при уникална икономичност ! ...? струва ли си да се задава още тоя въпрос-те гледат да си продадат колите ,а не да впечатляват шеметчета като нас.
.....и нямат проблемите на 60-100000км да се сменя турбо, на 200000 турбинирания двигател, а имат един от най-високите рейтинги и по надеждност и като марка със спортен дух :)
Много е лесно да се извади мощен двигател с Турбо, който ще има селд това повишен разход спрямо конкурентните в класа си, капризна и скъпа поддръжка и често, по-кратък живот. Трудното е да се направи атмосверен двигател, който да е с показатели, като тези на Хонда двигателите. А ако искаш Турбо и сам можеш да си сложиш, но тогава тези двигатели стават истински машини за мачкане по драг-реийсинг състезанията. Имаше няколко показани тук във форума Сивици по 1.6 дето правят за по 10 и 11 и нещо 400 метра. Както и двигател от NSX 1500 коня . По-запалените по тунинг имат идея за какви постижения става въпрос. Аз незнам дали има на божурище и сега разпилена до безумие бегачка, дето да прави за 10 и нещо 400 метра! Да не говорим с колко кубика ще е над 1.6 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...