Jump to content
anikolov

Разлика в резонаторите

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Наскоро се сдобих с нужните елементи за испускателната с-ма, но нямаше 2 еднакви резонатора и ми дадоха тези 2-та. Въпроса ми е, ако някой знае каква е разликата, защо единия има такива изпъкнали работи в средата ;) и може ли да е проблем съчетаването им, въпреки разликите, които имат, и кой е по-добре да бъде на мястото на катализатора при положение, че и двата са с абсолютно едни и същи параметри като фи и дължина ? Може и да Ви се стори маловажно, ама нали все искаме всичко да ни е перфектно ;) и така, хайде давайте мнения

П.П. Ако някой има жокери къде да ги монтирам във Варна и някое телефонче, няма да му се разсърдя

 

Резонатор (1) Публикувано изображение

 

Резонатор (2) Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое виждане на нещата е да сложиш правия отпред а този с кривините на мястото на средното гърне, ето малко инфо и си прецени сам:Резонаторът служи да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя.Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане /вакуума/ последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.Ако двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя.За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина.Вместо отражател може да се изпълнява и заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.Процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно. Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност.Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до: * Повишаване на мощността на двигателя * Повишаване на въртящия момент * Подобряване на динамиката на шофиранеРезонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивната камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър.Поздрави и успех, да не забравиш да я направиш с колена ;)

Редактирано от doctor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колегиИ при мен се наложи да заменя катализатора с резонатор- направиха го във фирма KRAFT. И тази тръба на дупки, която минава по средата, е заварена само от единия край. Другия край се пада в средата на резонатора, и там диаметъра на тръбата е намален (смачкана е). Това според мен е за намаляване на скоростта на димните газове, като това стеснение на края на тръбата ги разпръсква. От другата страна също е заварена тръба с отвори, която започва от стеснението на първата тръба (около тези тръби има навита вата, и е затворена с голямата тръба). Та според мен това стеснение е, за да се намали скоростта на димните газове. Ползвай който си решиш резонатор.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е стеснение за забавяне на газовете, а е въздъхо-ускорител ( уж )...подредбата е следната: колектори - малък прав резонатор - тръба -резонатор с пепрудка ( въздъхо-ускорителя ) - тръба - крайно гърне ;)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото можах да видя на снимките, това са резонатори на фирма ВИТО 03, но може и да се лъжа.Ако резонатора е от тръба, скопчана с капачки от двете страни, мисля че е тяхно производство.В Крафт и в Аспо клагат на мястото на катализатора т. нар. пури. Те имат камера и бленда, както спомена Жоро по-горе. Та целта на тази бленда е да забави газовете, като максимално да имитира съпротивлението на керамичната пита в катализатора. А оригиналното средно гърне е проходно, с формата на пура - просто този тип затваряне на обем е по-евтин и по-здрав.Не съществува такова нещо като газоускорение или отразяване на газове в изп.клапан и прочие - много усложнявате нещата. Целта на резонатора е да предотврати резонанса, който неминуемо ще се получи, ако на мястото на катализатора сложите тръба. И тъй като средното е проходно, най-голямото натоварване поема задното гърне, следователно живота му намалява. Винаги като махнете катализатора и го замените с тръба, колата става по-шумна, т.е., скоростта на газовене се увеличава. Точно затова са и тези резонатори - с камера и бленда, да намалят скоростта на газовете до близка с тази на катализатора.Естествено, ако търсите спортен звук и отваряне на генерацията заради пипнат мотор - там нещата стоят по коренно различен начин. :) При резонаторите на снимките не присъстват типа резонатор, който описах. Единия е проходен, а другия е с леко "щипнат" филтър, при който ефектът на блендата е слабо изразен. Но и при двата има опасност за сцепване на страничните капачки при по-дърга употреба, заради разликата в разширяването на перфорираната тръба и корпуса. Това, при условие, че се монтират на мястото на катализатора - там газовете са с най-голяма скорост, следователно най-горещи. Все пак работната температура на катализатора е около 700градуса.Надявам се, че съм бил полезен. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fido Dido, а ти с какво се занимаваш? Да не би да работиш в Аспо? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) @MonsterOODЩе се видим по-натам за двойната генерация. :) Свикна ли вече с новият звук на хондата? :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви, колеги! Инфото е ценно, но все пак въпроса ми беше дали според Вас е проблем съчетаването им и кой да сложа на мястото на катализатора и кой на средното гърне, ако въобще има някакво значение....."Поздрави и успех, да не забравиш да я направиш с колена :) "Малко съм бос тука, би ли обяснил какво имаш предвид ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този с блендата на мястото на катализатора, а проходния - на мястото на средното гърне. Колена не ти трябват.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде във Варна могат да ги монтират и да не се налага да се караме после :D ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде де колеги, никой от Варна ли не е сменял изпускателната си система ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде де колеги, никой от Варна ли не е сменял изпускателната си система ?

На околовръстното над Цветния при Рокерчетата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fido Dido, а ти с какво се занимаваш? Да не би да работиш в Аспо? :D

Не колега работи като пише пълни глупости и фъшкий, сигурно не знае даже какво е коляно -> но не ти трябва :D Всяко негово мнение е грешно и подвеждащо, самия тои може да вярва и в генераций от хартия :shock::D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема, май за нищо я нямате....и в крайна сметка на кого да вярвам и кого да слушам, един ми казва резонатор(1) на мястото на средното гърне, друг на мястото на катализатора....един ми казва да слагам колена, друг ми казва да не слагам...... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...