anikolov 10 #1 Публикувано 8 Ноември, 2008 Здравейте, колеги! Наскоро се сдобих с нужните елементи за испускателната с-ма, но нямаше 2 еднакви резонатора и ми дадоха тези 2-та. Въпроса ми е, ако някой знае каква е разликата, защо единия има такива изпъкнали работи в средата и може ли да е проблем съчетаването им, въпреки разликите, които имат, и кой е по-добре да бъде на мястото на катализатора при положение, че и двата са с абсолютно едни и същи параметри като фи и дължина ? Може и да Ви се стори маловажно, ама нали все искаме всичко да ни е перфектно и така, хайде давайте мнения П.П. Ако някой има жокери къде да ги монтирам във Варна и някое телефонче, няма да му се разсърдя Резонатор (1) Резонатор (2) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #2 Отговорено 8 Ноември, 2008 (Редактирано) Мое виждане на нещата е да сложиш правия отпред а този с кривините на мястото на средното гърне, ето малко инфо и си прецени сам:Резонаторът служи да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя.Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане /вакуума/ последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.Ако двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя.За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина.Вместо отражател може да се изпълнява и заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.Процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно. Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност.Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до: * Повишаване на мощността на двигателя * Повишаване на въртящия момент * Подобряване на динамиката на шофиранеРезонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивната камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър.Поздрави и успех, да не забравиш да я направиш с колена Редактирано 8 Ноември, 2008 от doctor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #3 Отговорено 9 Ноември, 2008 Здравейте колегиИ при мен се наложи да заменя катализатора с резонатор- направиха го във фирма KRAFT. И тази тръба на дупки, която минава по средата, е заварена само от единия край. Другия край се пада в средата на резонатора, и там диаметъра на тръбата е намален (смачкана е). Това според мен е за намаляване на скоростта на димните газове, като това стеснение на края на тръбата ги разпръсква. От другата страна също е заварена тръба с отвори, която започва от стеснението на първата тръба (около тези тръби има навита вата, и е затворена с голямата тръба). Та според мен това стеснение е, за да се намали скоростта на димните газове. Ползвай който си решиш резонатор.Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tazzz 13 #4 Отговорено 9 Ноември, 2008 (Редактирано) Не е стеснение за забавяне на газовете, а е въздъхо-ускорител ( уж )...подредбата е следната: колектори - малък прав резонатор - тръба -резонатор с пепрудка ( въздъхо-ускорителя ) - тръба - крайно гърне Редактирано 9 Ноември, 2008 от tazzz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #5 Отговорено 9 Ноември, 2008 Доколкото можах да видя на снимките, това са резонатори на фирма ВИТО 03, но може и да се лъжа.Ако резонатора е от тръба, скопчана с капачки от двете страни, мисля че е тяхно производство.В Крафт и в Аспо клагат на мястото на катализатора т. нар. пури. Те имат камера и бленда, както спомена Жоро по-горе. Та целта на тази бленда е да забави газовете, като максимално да имитира съпротивлението на керамичната пита в катализатора. А оригиналното средно гърне е проходно, с формата на пура - просто този тип затваряне на обем е по-евтин и по-здрав.Не съществува такова нещо като газоускорение или отразяване на газове в изп.клапан и прочие - много усложнявате нещата. Целта на резонатора е да предотврати резонанса, който неминуемо ще се получи, ако на мястото на катализатора сложите тръба. И тъй като средното е проходно, най-голямото натоварване поема задното гърне, следователно живота му намалява. Винаги като махнете катализатора и го замените с тръба, колата става по-шумна, т.е., скоростта на газовене се увеличава. Точно затова са и тези резонатори - с камера и бленда, да намалят скоростта на газовете до близка с тази на катализатора.Естествено, ако търсите спортен звук и отваряне на генерацията заради пипнат мотор - там нещата стоят по коренно различен начин. При резонаторите на снимките не присъстват типа резонатор, който описах. Единия е проходен, а другия е с леко "щипнат" филтър, при който ефектът на блендата е слабо изразен. Но и при двата има опасност за сцепване на страничните капачки при по-дърга употреба, заради разликата в разширяването на перфорираната тръба и корпуса. Това, при условие, че се монтират на мястото на катализатора - там газовете са с най-голяма скорост, следователно най-горещи. Все пак работната температура на катализатора е около 700градуса.Надявам се, че съм бил полезен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #6 Отговорено 9 Ноември, 2008 Fido Dido, а ти с какво се занимаваш? Да не би да работиш в Аспо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #7 Отговорено 9 Ноември, 2008 @MonsterOODЩе се видим по-натам за двойната генерация. Свикна ли вече с новият звук на хондата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anikolov 10 #8 Отговорено 9 Ноември, 2008 Благодаря Ви, колеги! Инфото е ценно, но все пак въпроса ми беше дали според Вас е проблем съчетаването им и кой да сложа на мястото на катализатора и кой на средното гърне, ако въобще има някакво значение....."Поздрави и успех, да не забравиш да я направиш с колена "Малко съм бос тука, би ли обяснил какво имаш предвид ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #9 Отговорено 9 Ноември, 2008 Този с блендата на мястото на катализатора, а проходния - на мястото на средното гърне. Колена не ти трябват.Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anikolov 10 #10 Отговорено 13 Ноември, 2008 Къде във Варна могат да ги монтират и да не се налага да се караме после ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anikolov 10 #11 Отговорено 14 Ноември, 2008 Хайде де колеги, никой от Варна ли не е сменял изпускателната си система ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The PitBull 1 #12 Отговорено 16 Ноември, 2008 Хайде де колеги, никой от Варна ли не е сменял изпускателната си система ?На околовръстното над Цветния при Рокерчетата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #13 Отговорено 16 Ноември, 2008 Fido Dido, а ти с какво се занимаваш? Да не би да работиш в Аспо? Не колега работи като пише пълни глупости и фъшкий, сигурно не знае даже какво е коляно -> но не ти трябва Всяко негово мнение е грешно и подвеждащо, самия тои може да вярва и в генераций от хартия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anikolov 10 #14 Отговорено 16 Ноември, 2008 Тая тема, май за нищо я нямате....и в крайна сметка на кого да вярвам и кого да слушам, един ми казва резонатор(1) на мястото на средното гърне, друг на мястото на катализатора....един ми казва да слагам колена, друг ми казва да не слагам...... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове