Jump to content
Guest bonsata

Бензин 1,85 лв.- газ 0,75 лв

Recommended Posts

Guest bonsata

Колеги, с болка на сърцето пиша тези редове, но вчера се прибрах от морето, карам Шатъл 1.6 16V и заради бензина се наложи да карам с 100-110 за да харчи 7,5/100 и пак пътуването излезе 100 кинта. Почват да ми минават мисли да си сложа газова уредба, но изобщо нямам идея как ще се отрази това на колата и изобщо какви са плюсовете и минусите на АГУ-то. Ще ми е полезно ако споделите мнения и препоръки. МерсиP.S Преди година едва ли би ми минала идея за Хонда + АГУ, ама тогава бензинчето беше 1,32 и се понасяше

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Gandalf

И аз си мислех, че Honda на газ е немислимо, но моята я купих с газова, гори ми 10/100 градско газ, и изобщо съм доволен.Ако сложиш читава газова мисля, че няма да имаш проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Наистина цените са отвратително високи на бензина , непоносими :cool: А и Шътъла гори наистина повече от нормалните хонди заради 4х4-то , по -голямата си маса и т.н. Аз имам сега един Шътъл и направо като се качих с него на магистралата бях поразен от разхода , нормално карайки си със 140 гледам как стрелката стремглаво се спуска надолу и полудях след това като карах със 100 -110 по магистралата :lol: На Шътъл , какъвто и да е той има смисъл и е разумно решение да се сложи газова уредба , като се има в предвид , че тя не е състезателна кола , а работна и от работниците ти не можеш да очакваш да карат пестеливо и т.н. За градски условия е добре ( горе / долу ) , но ако се кара подобаващо , максимум до 3000 оборота , пускане по инерция и т.н. Така , че наистина , ако не искаш друга Хонда колега , замисли се да инвестираш в газова уредба :D но гледай да е инжекционна , за да нямаш много грижи след това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darcosi

зареждайте 100 октана бензин OMV 100, shell v-power racing, и др цената е 1.99лв колата върви повече харчи по малко супер далавера е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

но изобщо нямам идея как ще се отрази това на колата и изобщо какви са плюсовете и минусите на АГУ-то

досега не съм карал кола с газов инжекцион и не мога да споделя впечатления ! обаче вече почти 7 000 навъртях с Акорда с обикновен инжекцион ( с ламбда емулатор) и до момента нямам никакви ядове ! Безспорно е че колата на газ и на бензин набира по различен начин,но в крайна сметка тази разлика в цената не може да се пренебрегне лесно ! аз както миналата година навартях 50 000 с тези ходения до Добрич и работа на 15 км от дома, каквито и проблеми да ми създаде газта, все пак надали ако се наложи ремонт ще се овътря ! А и все пак нали никой не допуска някоко хиляди таксиджии да тънат в заблуда и да карат колите си на по-неизгодния режим :-)Между другото , в софия има още едно купе като моето ,което също е на газ .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bonsata

Мерси момчета информацията ми е много полезна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Твърт противник на газта БЯХ !винаги съм твърдял че няма да карам на газ, НОси купих Шатъл с газова уредбаи ... вече минах 15 000 км за половин година и не е дала никакъв проблем много съм доволен, и изобщо не се замислям когато тръгвам накъдето и да е :lol: колата върви на равно със 170, когато дойде баир обаче, 140 :Dразхода - с мойто каране - 10 лв за 100 км в градаи .. 8-10 лв за 100 км извън града ;)имам приятел със същия шатъл, но кара бавно и твърди че колата му харчи към 9-10 литра газ на 100 в града така че: БЯХ противник на газта, но сега съм ЗА ползването и ;)PS: последния път сипах газ на 0,69 лв/литър, а разбрах че бензина е 1,85 ... нямам думи просто :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

за сетен път да кажа и аз 4е карам на гас колата на автара за които незнаят.колата е супер на гас както си я направи6 пове4е от 210 на гас неиска ,при норм каране 9 градско 13 ама ко си развие6 кран4ето.....сам влизал и на 7500 РПМ на гас ама няма да казвам как свар6и гаста!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

на 7500 РПМ на гас ама няма да казвам как свар6и гаста!!!!

по мои наблюдения разхода на газ с нарастване на скоростта се увеличава по-бързо отколкото разхода на бензин при същите условия !на мен например разходът ми градско и извънградско са много близки ( разликата е около литър) понеже извън градското ми е предимно към Добрич и на магистралата настъпвам здраво и си правя опити колко ли ще вдигне на газ ( между другото последни път се запъна на 190, и като превключих на бензин си вдигна до 210 според скоростомера, но със зимните гуми не посмях да се набирам повече)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

PS: последния път сипах газ на 0,69 лв/литър, а разбрах че бензина е 1,85 ... нямам думи просто :cool:

и аз нямам думи!поне метрото евтино, а и се оказа по-бързо и от CRX даже, по-бързо стигам до работа, не търся къде да паркирам. Пък и се движа, чувствам се по-добре, зяпам мацките и т.н. - далавера от всякъде. Дано само не се усетят и да го вдигнат и него ...По въпроса за газта, винаги съм бил подръжник на газта. Въпреки че с инжекционите е по-сложно и трябва да се внимава повече.Хонда са с метални колектори и не е толкова страшно да гръмне. И МАР сензора не е толкова застрашен, колкото един airflow meter. Най-много throttle body, дросела да се изкриви - което не е малко де.За това трябва запалването да е ПЕРФЕКТНО - свещи, кабели, делко, датчици и т.н.Добре е по-често да се сменя (почиства) филтъра, и да се минава поне 2 пъти годишно през газанализатор, за да не се окаже, че работи с твърде бедна смес и прегрява/топи клапаните. Но това са крайности, и рядко се случват.Също така препоръчвам вечер преди да угасите, да премините не бензин, за да се намокрят дюзите - иначе изсъхват и запичат. Тази профилактика е дори по-добра от това да карате на бензин няколко км (въпреки че и това не пречи)Да не ви плаша, обаче скоро цените на газта ще се покачат, нищо чудно и над 1.20лв да стигнат. Не искам да съм лош пророк, но винаги така се получава, газта следва бензина.До тогава обаче само може да се радвате!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Тя и на нафтата цената се катери нагоре но поне съм с прилично нисък разход на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

мойта на паркинга ще стои ,ама газ няма да и сложа ! :lol::D:cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Jonini

На VTEC може ли да се сложи АГУ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

зареждайте 100 октана бензин OMV 100, shell v-power racing, и др цената е 1.99лв колата върви повече харчи по малко супер далавера е

Варненските фенове си джиткаме така.Дава по-малък разход,но дори и да не е така ако колата ви гори около 10/100 това означава ралика от 1.5лв на 100км.Мисля че коментара е излишен :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

зареждайте 100 октана бензин OMV 100, shell v-power racing, и др цената е 1.99лв колата върви повече харчи по малко супер далавера е

Варненските фенове си джиткаме така.Дава по-малък разход,но дори и да не е така ако колата ви гори около 10/100 това означава ралика от 1.5лв на 100км.Мисля че коментара е излишен ;)
И аз така , праскам си 98 и си се кефя на вървежа :D Но пустия ми крак мръсен идиотски :cool: по магистралата ако не вървя със 140 и не ми харесва :lol: Хубаво , че не съм оправил проблема със загряването , та ще икономисам бая със 110 - 120 ;) Или иначе съм съгласен с колегата Хорнет , на паркинга ще стои , ама няма да я карам на газ ( въпреки , че ако ми дадат кола направена да върви на газ няма да ми пука ;) )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ojobojo

един приятел (хондаджия) казва: газта е като педерасията: отначало се дърпаш, но после ти е хубаво! :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest raldo

kато гледам много хора се двуумят за или против газта.Защо не пуснем една нова темичка,където хора,които са си слагали газ след като са купили Хондата си,за да може тези,които мислят да слагат сега,да могат да получат ценни съвети относно какво,как,къде,колко,абе изобщо за какво да се внимава при поставянето на АГУ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest street_fighter

защо не пусне някои една анкета бре хора,така ще се види най добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino
Отговорено (Редактирано)

Ами ще интересна такава анкета наистина , но човек трябва да се замисли , дали целта оправдава средствата ;) За какво да си купуваш сивик 5-генерация примерно 1.5 , щото нито е много бърза кола , нито е много бавна , да я покараш няколко месеца , да й се накефиш и изведнъж като ти й свикнеш се усещаш , че разхода й не ти отърва и си слагаш газ , ебаваш двигателя и цялата кола и т.н.Като си копуваш кола не гледаш само да те кефи , да бъде колата на мечтите ти , а дали си заслужават парите които ще вложиш в нея , дали ще можеш да я издържаш и най-вече дали ще си оправдае парите ;) При ситуацията лична кола , която се използва да отидеш на работа , да я покараш малко събота и неделя , да отидеш до море , или като цяло да минеш кратки разстояния или дълги , но не толкова често - няма смисъл да се слага газова инсталация и т.н. Но ако си копуваш кола , която ще я изпозваш за работа и ежедневно ще минаваш дълги разстояния , то тогава си търси кола с малак двигател , за да гори малко или дизелов двигател , с лесна поддръжка или поносими разходи. Повечето хонди ( за съжеление ) не са коли за работа , не са икономични ако се лашкат и товарят ежедневно ;) Малко са моделите , които въплащават перфектната работна кола и за огромно още съжеление , са по-нови ( или коли след 1998 година ).Перфектна работна кола е Логото, Джазза ( новия , пък и стария дори ) и други модели , които в Европа не се предлагат ;) За това слагането на АГУ на Шътъл , Акорд или Сивик комби или седан ( които се предполагат , че ще са товарни коли и ще се карат постоянно ) е съвсем нормално ;) Ама да искаш да караш гъзарска кола хечбек и да не ти се дават по 50 лв месечно за бензин , ще ме извинявате , това е простотия - сивик 5-генерация 1.3 , затъмнени задни стъкла , яко бръмчи музиката вътре , пърди някво гърне за 30 лв отзад и някъв селянин стои и гледа лошо зад слънчевите си очила за 2 лв и ланеца от тенекия пръснат със спрей :cool: или пък CRX квато и да е генерация на газ :D ужасТ :lol:!!!

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest arsen

Здравейте и аз съм против газта Хонда не е кола за газ.Тя е спортно насочена кола и като такава всеки насочил се към покупка на хонда трябва добре да прецени дали има пари за такава кола.Полувинчата работа е да караш хонда и да я убиеш с газ както казват хората като си хванал на хорото играй го докрай а това означава като си взел такава кола да я караш такава каквато е защото с газ пак ще върви но няма да също онова осещане което се постига само на бензин а и по този начин се съсипва една прекрасна кола.Затова човек първо мисли и после решава .Всеки може да кара голф но не всеки може да има Хонда.Колкото и да е скъп бензина човек може да кара по малко но не да жертва любимата кола в името на евтинията.Ако пак човек иска газ нека кара нещо друго а не Хонда просто защото Хонда съчетава в себе си неповторим дух и усещане за кола мечта за съжаление не всеки може да си позволи това .По добре реална преценка отколко газария с хонда на газ който иска да пести да си вземе друго а ако е твърдо решен че това е неговата кола нека да държи на качеството независимо от цената му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

ви6 сега не е то4но така арсене и 6те ти кажа за6то като си взех акорда гледах просто да варви понеже патувам доста за около 7-8 месеца ве4е жратнах кам 35000км оба4е тогава бензина бе6е 1,40-1,50 оба4е сега 1,85 направо ми иде да завия, моя ламер на градско ми дава около 13 на далак пак е над 10 щото си ме кефи да го понатисна . винаги съм отри4ал гаста ама то не се тарпи минимум 60 лева седми4но за бензин ако имам касмета да не пътувам на дълак път ,ама сега много сериозно се замислям да сложа дори метан един колега от форама със съ6тата хонда ми обясни 4е на метан за 10 лева минава 150 км за какво говориме изобщо!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum
Отговорено (Редактирано)

то да са 50лв/месец, не е проблем. Ама и 50лв/седмица не стигат, последните 3 месеца давам по 300-400лв за бензин. И аз не се усещам кога си заминават ...Но и аз не бих сложих газ на моята, въпреки че съм фен. Ама изобщо как някой си представя CRX на газ ?!? :cool:По-скоро ще си докарам Москвича, той има газ, гори под 10/100 газ градско. Но реших, че най-добре да ходя с метрото до работа. Така и след работа не обикалям 2 пъти софия, и ето вече карам с 1 резервоар 2 седмици!Ама метрото има климатик, но ако трябва да се бутам в трамвая с миризливите бабички, или да се дупя в маршрутка ...ред. пак се отплеснах и забравих за какво се включвам. В дир.бг има клуб АГУ, там са доста по-напред с материала, няма нужда да откриваме колелото наново в този клуб.http://clubs.dir.bg/postlist.php?Board=agu

Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Пичове, не ви ли прави впечатление един прост факт ?-всеки който е сложил АГУ, дори някога да е бил противник на газта, след това си кара на газ и си свирка ?! Скапвала била двигателя !-глупости ! за колко пробег го скапва ?! За 500 000 километра ? Ако приемем че една кола която на бензин дава разход 10/100 , на газ дава 12/100 ( което е преувеличено в полза на бензина) и цената на газта е 0.80 лв, а на бензина е 1.50лв ( което пак е в полза на бензина ) , то се получава че ако караме тази кола 100км на газ ,това ще ни струва точно 12х0.8= 9.6 лв. Ако обаче караме на бензин , ще трябва да платим 10х1.5 лв=15 лв. Т.е на всеки 100 километра от каране на газ спестяваме по 5.40лв. Ако обаче караме 250 000 км , то тогава бихме спестили 13 500 лв ! Хаиде да предположим че сме платли 1 500 лв за модерен газов инжекцион( ако обаче сте с такъв тези разлики в разхода и мошността съвсем няма да са толкова големи !! ), остават 12 000 лв спестени пари от горива ! Е, какво повече да ви кажа ? Моят Акорд в момента струва около 6 000 и е на около 220 000 км , при това с обикновено АГУ! Ако ще и да ми гръмне целия мотор и колата да изгори, пак бих бил на сметка ако си бях купил Акорда нов и му бях сложил АГУ .... а поред мен, моторът ми съвсем не се е скапал за тези 220 000км. От разговорите ми с таксиметрови шофьори ( Фриско, тука ти можеш да се изкажеш компетентно ) разбирам че пичовете си карат по 5-600 000, че и до 800 000 стигат някои от тях и поддръжката на мотора им не е свързана с някакви сериозни допълнителни разходи, спрямо тази когато карат на бензин !Аиде стига толкова че ми писна да пиша...в крайна сметка като имате излипни пари, карайте си на бензин.ваша си работа :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest group4dam

а така -- тя която върви - върви и на гас. почти няма разлика. Единственото, което ме дразни е че понякога мени оборотите(падат до 300-400), но не е болка за умиранеНа гас направих 195 (d15b2)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

ако е настроена за газ, да не се получават гърмежи, прекалено обедняване на сместта и други подобни гадости - дори на двигателя му е по-добре! Газта е по-високо 'октаново число' от бензина, не отмива маслото от цилиндъра и т.н. - ако работи добре на газ, двигателя ще издържи по-дълго, отколкото на бензин!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

а така -- тя която върви - върви и на гас. почти няма разлика. Единственото, което ме дразни е че понякога мени оборотите(падат до 300-400), но не е болка за умиранеНа гас направих 195 (d15b2)

е, то се га е ясно че има разлика между моно - и пълна инжекция дори и двете да са на бензин..затова и повечето коли на газ "не вървят"-просто не са газови инжекциони . а относно менето на оборотите ти, ти с инжекцин ли си и ако да, имаш ли ламбда сонда и ако да, имаш ли ламбда емулатор на АГУ-то?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Добре е по-често да се сменя (почиства) филтъра, и да се минава поне 2 пъти годишно през газанализатор, за да не се окаже, че работи с твърде бедна смес и прегрява/топи клапаните. Но това са крайности, и рядко се случват.

LPG Ламбда Контрол и всичко това отпада :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

аве в други теми говорим за някой друг кон отгоре-че 10-12 коня стрували еди кви си пари -че не знам си кви филтри и инжекциони и други гъзарии-...?!а сега -"газчицата не била зле" -ми слагайте си -колите са си ваши -да сте виждали състезание на газ ,или на метан ,или на нафта?!! -като искате да си окотите моторите-действайте-това е против вижданията ми за притежание на Хонда и въобще за духът на този форум.Точка по въпроса! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest street_fighter

аве в други теми говорим за някой друг кон отгоре-че 10-12 коня стрували еди кви си пари -че не знам си кви филтри и инжекциони и други гъзарии-...?!а сега -"газчицата не била зле" -ми слагайте си -колите са си ваши -да сте виждали състезание на газ ,или на метан ,или на нафта?!! -като искате да си окотите моторите-действайте-това е против вижданията ми за притежание на Хонда и въобще за духът на този форум.Точка по въпроса! :rolleyes:

съгласен съм ама всеки си има избор....аз също мисля че хонда била тя и акорд е кола с подчертан спортен характер,а за мен газ-спортна кола е нещо не допустимо.аз все още нямам кола но чесно ви казвам ако имам по скоро не бих я карал толкова често от колкото да я пусна на газ или се хващам да бачкам нещо допълнително-правя всичко за колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest poliqka

зареждайте 100 октана бензин OMV 100, shell v-power racing, и др цената е 1.99лв колата върви повече харчи по малко супер далавера е

tva e РЕШЕНИЕТО!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Ще се повторя но МОЕТО МНЕНИЕ Е:Аз бях твърд противник на газта, до момента в които станах горд собственик на Шатълимам 2 хонди - кочерто д16а8 и шатъл д16а6шатъла го взех с газова уредбаот тогава си карам основно и само шатълаот декември до сега съм му навъртял 15 - 17 000 кмзащо го предпочитам: ами защото не се замислям дали да тръгна на няъде или не, пример на разходка по искърското дефиле, боровец, малъовица, и къде ли още не просто се качвам паля и тръгвамкончертото е много хубава кола, много бърза и удобна, но за 1 ден със същите темпове на каране ми трябват около 20 лв (нали се сещате че като настъпиш и разхода ...), а шатъла - 40 лв на седмица ме устройват идеално и си ходя където искам и когато искам :rolleyes: а шатъла го карам винаги колкото може, без значение в града или извън града газ до дупка!кончертото харчи при моито каране - 10-12 литра на 100 в града Х 1.85 лв = 18.50извънградско харчи от 6 до 14 на сто - средно около 13-15 лв на 100 кмшатъла - 10 лв на 100 км в града и то на ръчкаизвънграда при 160 км/ч 10 лв на 100 км :dry:много хора казват - Хонда не е за газ - други хота казват - хонда е най-добрия мотор за газ!!!истината е че до 1 -2 седмици ще отворим мотора на шътала и ще видимще постна снимки от разглобения мотор Zzzта в заключение искам да кажа - станах привърженик на газта .. в момента я купувам на 0.69 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

.. в момента я купувам на 0.69 лв.

баааси ! аз си мислех , че съм на далавера като зареждам за 0.71 ст. :rolleyes: А между другото от края на тази година отпада акциза за битовата газ и цената и ще е около 40 стотинки...познайте дали няма да се намерят газостанции, които да продават битова газ :-))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

Аз рядко зареждам газ в Акорда, но за сметка на това не си и позволявам да го правя къде да е, заради 5-6ст/л. Най съм доволен от Лукойл-Петрол под Интерпред, срещу КАТ.Нямам търпение да си взема Акордчето от бояджията, защото разстоянието София - Стара Загора - София излиза мнооого по-евтино с Акорд F20Z1 (131к.с.) на газ, от колкото със Сивик D14A2 (90к.с.) на бензин...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...