Jump to content
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

ХОНДА ТОРНЕО

Recommended Posts

Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

4е скоро питах за таз кола за някво инфо ама маи никои не се отзова така 4е поне вийте колицата 4е мойе пук някои са обади

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Torneo си е чисто и просто Accord 6-а генерация Японски модел с леки промени в дизайна. Това е ;)

 

Както не веднъж съм споменавал, Хонда имаха (тъй като подобни неща са правени предимно в миналото - 80-те и началото на 90-те години, сега е по-рядко) синдрома на т.нар. "преповтаряне" на даден модел. За какво имам предвид - на една база, се изграждат няколко модела (различни имена на моделите), но като цяло, разликата помежду им е минимална. Така за Япония е предлаган модела Domani 1-во поколение е почти същата кола, която Ние за Европа знаем като "Англииски" Сивик 5 врати Хечбек (с тази разлика че Японския Домани е Седан 4 врати, това е главната разлика и още няколко други детайла). Той е изграден на базата на Сивик 5-а генерация. Докато пък модела Domani 2-ра генерация си е чисто и просто Сивик 6-а генерация Седан :guns: На тази същата платформа (за Сивик 6-а генерация Седан говоря) има и модел Integra SJ (!!!) мисля се наричаше :dunno: Други, много интересни модели (предлагани САМО за Япония, за съжаление) модели, използващи същата база на Сивик 6-а ген Седан са моделите Partner (появил се 2 години ПРЕДИ Peugeot Partner - да не кажат после че Хонда копирала името от Пежо :o ) и по-луксозният вариант Orthia, но при тях разликата е че са.... КОМБИТА :guns:, които пък от своя страна са са коренно различни на дизайн от Евро Комбито на Сивик 6-а ген. "Aerodeck" :guns:

 

От модела Accord пък произлизат още куп модели, като например Vigor, Ascot, Ascot Innova (което си е чисто и просто така познатият ни Accord 5-а генерация 4 врати Седан - Англииски модел :guns: ), Inspire, Saber... както и в случая модела за когото Ти говориш - Torneo :guns:

 

И това е само една малка част от тези "джоинт венчъри" (ако може така да се изразя) - изграждане на една платформа няколко модела. Няма да говоря за машинациите правени между Хонда с General Motors или пък с някогашният филиял "Бритиш Лейланд", включваш някога марките Rover/Land Rover/Austin/Triumph и т.н., че там пък става още по-сложно и объркващо :guns:

 

PS: в днешно време, Хонда са намалили до минимум тази практика - използване на една и съща платформа за няколко различни модела. Днес, главно това са Японският Inspire, който е Американския вариант на Акорд 7-а генерация с леки промени и че примерно Европейският и Японският Aкорд 7-а ген. за Сев. Америка се нарича "Acura TSX". Днес е по-лесно при ориентирането на моделите на Хонда. Някога е било много по-така :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

поздрави на ADH за (както винаги) пълното инфоСамо с едно не мога да се съглася, всъщност с 2 неща.Първо сега с тези 3буквени съкращения, човек много трудно се ориентира коя кола каква беше - TSX RSX NSX TL и т.н. - дори и аз се бъркам. Преди със човешките имена беше по-лесно, акорд, интегра, леджънд. Те и без това обвиняват хонда в безличност, сега с тези имена хората ще казват, че карат просто ХОНДА (което не е никак зле :o)И второто беше за платформата - Хонда между другото са едни от първите, които почват да правят обща платформа, на чиято база в последствие се градят много модели автомобили. И сега продължава тази практика, защото така излиза много по-евтино създаването на даден моделЕто примерно на платформата на Голф има от СЕАТ през Шкода до Audi TT. Сега дори и новият пасат е на платформата на ГОЛФ, но просто увеличена. Световната тенденция е в тази насока.Както и да е, пак се отделих от основната тема, философствайки :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Общо взето, чел съм разни обяснения защо наименованието на моделите на Американското подразделение на Honda - Acura е именно такова с по две или три букви (то важи и за другите две подобни дъщерни фирми Lexus и Infiniti, съответно на Toyota и Nissan). Стратегията е такава - след като тази марка - Acura (или по-добре да говорим на едро и за трите такива марки) е "изкуствено" създадена (тъй като едни и същи модели предлагани за Япония пазар примерно и за Сащ, зад океана те се предлагат под чужд НЕ само модел, но и марка), само и само масовия потребител да се опита да "забрави" че тази лимузина от висок клас с куп екстри и лукс, макар и по-евтина от Мерцедес и БМВ, е наистина нещо ново, нещо невиждано досега, а НЕ просто поредните по-големи и луксозни модели на някоя Японска фирма. Реално погледнато става дума за една и съща марка производител, но с течение на времето нещата се промениха (примерно преди 10 години като се каже "Лексъс", някои се очудват и с интерес оглеждат колата каква е, като разберат че е по-луксозна Тойота и им спадне интереса, докато сега вече не е така - на Лексъс си се гледа като на нещо по-различно и по-така). Много се отклоних от темата :ebanjeee: Мисълта ми е друга - Трите японски марки (Акюра, Лексъс и Инфинити) общо взето почват с копирация (почти всеки знае за историята на Тойота и по-специално как се създава първия Лексъс - като се купува един Мерцедес W126-ца и едно BMW Е32-ка и се разпарчетосват и от двете се взимат най-добрите идеи и се конструира първия Lexus - LS400 - това е ФАКТ, а не просто някакъв квартален мит на семкаджии и т.н., това е самата истина !!!) от Немците. Наименуването на моделите им също е един вид копирация - сравнете моделите на Мерцедес как са наименувани с тези на Лексъс - буква/букви (значещи даден модел) и цифри (значеща най-често съкратено кубатурата на двигателя) - общо взето и обяснението за наименуването на Акюра с тези дву- или три-буквени имена е подобно. А по принцип - Хонда отдавна си има "проблем" (според някои) с наименуването на моделите си (още отпреди да основат марката Acura през 1986-а година). Това едни казват че се дължи на факта че, мотоциклетният им бизнес донякъде е допринесъл този вид на означение на моделите (както са мотоциклетните модели CBR, VFR и т.н., така да бъдат и автомобилите). Друга теза (която при доста модели си е самата истина) е че определена комбинация от букви си значи точно определени неща, като например:NSX - New Sportscar eXperimentCR-V - Comfortable Run-about VehicleHR-V - Hi-rider Revolutionary Vehеcle...и т.н. :evil: Но в случая, модели като Аcura TL, Acura MDX, Acura RSX... май нищо съществено незначат, а просто авторите са имали за цел да се получи един по-... благозвучен :evil: сбор от произнасяне на тези букви (ако се изразих правилно де).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

Общо взето, чел съм разни обяснения защо наименованието на моделите на Американското подразделение на Honda - Acura е именно такова с по две или три букви (то важи и за другите две подобни дъщерни фирми Lexus и Infiniti, съответно на Toyota и Nissan). Стратегията е такава - след като тази марка - Acura (или по-добре да говорим на едро и за трите такива марки) е "изкуствено" създадена (тъй като едни и същи модели предлагани за Япония пазар примерно и за Сащ, зад океана те се предлагат под чужд НЕ само модел, но и марка), само и само масовия потребител да се опита да "забрави" че тази лимузина от висок клас с куп екстри и лукс, макар и по-евтина от Мерцедес и БМВ, е наистина нещо ново, нещо невиждано досега, а НЕ просто поредните по-големи и луксозни модели на някоя Японска фирма. Реално погледнато става дума за една и съща марка производител, но с течение на времето нещата се промениха (примерно преди 10 години като се каже "Лексъс", някои се очудват и с интерес оглеждат колата каква е, като разберат че е по-луксозна Тойота и им спадне интереса, докато сега вече не е така - на Лексъс си се гледа като на нещо по-различно и по-така). Много се отклоних от темата :ebanjeee:

Ами аз лично, не виждам нищо луксозно в RSX или Интегра (които се предлагат като Acura в Щатите), даже напротив - За мен това са си чисти спортни Хонди, които за съжаление се намират трудно из нашите географски ширини :evil:

 

Също така не можах да разбера, защо моделът Skyline на Нисан премина в Infinity G35 Coupe, вместо в Skyline R35 ???

 

И още нещо - Защо Субару и Мазда например нямат подобни дъщерни фирми, след като предлагат на пазара луксозни модели като Legacy и Forester (при Субару); и 929, Millenia, Sentia, Tribute и Xedos 6/9 (при Мазда) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

G35 в Япония е известен като Skyline Coupe ама нещо японците не са много съгласни.

защо моделът Skyline на Нисан премина в Infinity G35 Coupe, вместо в Skyline R35 ???

защото рендетата ги купиха, и вкарват малко разум в марката. А разум доста често е липсвал на Нисан - втурват се много нагоре, целят се нависоко (и съответно уцелват, GT-R34, Silvia и т.н.) обаче губят редовният клиент, масовият клиент.Какво имам на предвид? Ето Skyline GT-R 34 e уникална кола с перфектен диференциал, 6 цилиндров редови двигател с турбо. Окачването е много стабилно също.Обаче обикновения Skyline не струва - Много гори, много друса, скъп, тесен е и доста муден защото е тежък. Всички тези недостатъци присъстват и в GT-R версията, но там са компромиси в името на спорния дух. Но нормалният клиент, който иска нормална кола, не я получава в нормалната версия на Skyline.Това е само пример. Докато Хонда винаги са се целели в масовия клиент, и то със всички модели. Ето дори и 1.3 карбураторен сивик да вземеш, той притежава спорния дух, приятното окачване и поведение на пътя, ряза като го вкараш в обороти. Вярно не е 1.6 VTEC но за толкова пари - толкоз.НО - сивика си остава сивик, кола удобна за ежедневието, здрава стабилна устойчива но и лека и приятна за ежедневна употреба.Ето точно по този показател ХОНДА печели пред останалите си японски конкуренти. Златната среда. Спортните коли на Нисан и комфорта на Тойота, в една марка ...ей пак се отцепих, sorry :ebanjeee:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda
Отговорено (Редактирано)

Защо ...... Мазда например нямат подобни дъщерни фирми, след като предлагат на пазара луксозни модели като ... 929, Millenia, Sentia, Tribute и Xedos 6/9 (при Мазда) ?

Milenia и Xedos 9 са едно и също :( И точно този модел (както и по-малкият му събрат Xedos 6) са били предназначение предимно за Американския пазар. Мазда е сравнително малка фирма и вместо да регистрира нова фирма и т.н. при положение че не предлага кой знае какви луксозни модели, е решила да предложи две малко по-луксозни коли - Кседос 6 и 9, общо взето това е обяснението за тия модели.А пък горе споменатата Mazda SENTIA си е чисто и просто.... Ford CROWN VICTORIA, предлаган за Япония :evil: Всеки който е гледал хАмерикански екшън от последните 10-ина години е виждал че всички полицейски и таксиджииски коли са предимно два модела - единия е Шеви Каприз (страшен чук е това, виждал съм няколко из София междодругото :ebanjeee:), а другия е именно този кораб - Краун Виктория-та. Ето още един пример за глобализацията и използване на една платформа между няколко модела автомобила и дори марки.А Субару също е малка фирма и няма кой знае какво предлагане на луксозни коли. А и при тези две марки (Субару и Мазда) има друг фактор - те са собственост на други, по-големи фирми-гиганти (съответно General Motors и FORD) и най-вероятно те взимат повечето решение къде, какво и що да се прави или казано по-точно - на кои пазари ще се разпростира дадена марка :( Докато по-горе споменатите - Тойота, Хонда и Нисан са именно трите най-големи авто производителя (подредил съм ги точно по големина - от най-големия към по-малкия :D:evil: ) в Япония, като с изключение на Нисан който през 98-а, 99-а някъде както спомена Магнум бе купен от Рено, другите два са независими автопроизводители. Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iVo_BMW

Защо ...... Мазда например нямат подобни дъщерни фирми, след като предлагат на пазара луксозни модели като ... 929, Millenia, Sentia, Tribute и Xedos 6/9 (при Мазда) ?

Milenia и Xedos 9 са едно и също :rolleyes: И точно този модел (както и по-малкият му събрат Xedos 6) са били предназначение предимно за Американския пазар. Мазда е сравнително малка фирма и вместо да регистрира нова фирма и т.н. при положение че не предлага кой знае какви луксозни модели, е решила да предложи две малко по-луксозни коли - Кседос 6 и 9, общо взето това е обяснението за тия модели.А пък горе споменатата Mazda SENTIA си е чисто и просто.... Ford CROWN VICTORIA, предлаган за Япония :weights: Всеки който е гледал хАмерикански екшън от последните 10-ина години е виждал че всички полицейски и таксиджииски коли са предимно два модела - единия е Шеви Каприз (страшен чук е това, виждал съм няколко из София междодругото :cool:), а другия е именно този кораб - Краун Виктория-та. Ето още един пример за глобализацията и използване на една платформа между няколко модела автомобила и дори марки.А Субару също е малка фирма и няма кой знае какво предлагане на луксозни коли. А и при тези две марки (Субару и Мазда) има друг фактор - те са собственост на други, по-големи фирми-гиганти (съответно General Motors и FORD) и най-вероятно те взимат повечето решение къде, какво и що да се прави или казано по-точно - на кои пазари ще се разпростира дадена марка :beer: Докато по-горе споменатите - Тойота, Хонда и Нисан са именно трите най-големи авто производителя (подредил съм ги точно по големина - от най-големия към по-малкия :lol::dry: ) в Япония, като с изключение на Нисан който през 98-а, 99-а някъде както спомена Магнум бе купен от Рено, другите два са независими автопроизводители.
Евала ADH-Honda благодарение на тебе темата стана много интересна. ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest poliqka

evala i още как!!! за пореден път браво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bellinda

Защо ...... Мазда например нямат подобни дъщерни фирми, след като предлагат на пазара луксозни модели като ... 929, Millenia, Sentia, Tribute и Xedos 6/9 (при Мазда) ?

Milenia и Xedos 9 са едно и също ;) И точно този модел (както и по-малкият му събрат Xedos 6) са били предназначение предимно за Американския пазар. Мазда е сравнително малка фирма и вместо да регистрира нова фирма и т.н. при положение че не предлага кой знае какви луксозни модели, е решила да предложи две малко по-луксозни коли - Кседос 6 и 9, общо взето това е обяснението за тия модели.

А пък горе споменатата Mazda SENTIA си е чисто и просто.... Ford CROWN VICTORIA, предлаган за Япония :cool: Всеки който е гледал хАмерикански екшън от последните 10-ина години е виждал че всички полицейски и таксиджииски коли са предимно два модела - единия е Шеви Каприз (страшен чук е това, виждал съм няколко из София междодругото :lol:), а другия е именно този кораб - Краун Виктория-та. Ето още един пример за глобализацията и използване на една платформа между няколко модела автомобила и дори марки.

 

А Субару също е малка фирма и няма кой знае какво предлагане на луксозни коли. А и при тези две марки (Субару и Мазда) има друг фактор - те са собственост на други, по-големи фирми-гиганти (съответно General Motors и FORD) и най-вероятно те взимат повечето решение къде, какво и що да се прави или казано по-точно - на кои пазари ще се разпростира дадена марка ;) Докато по-горе споменатите - Тойота, Хонда и Нисан са именно трите най-големи авто производителя (подредил съм ги точно по големина - от най-големия към по-малкия :D:P ) в Япония, като с изключение на Нисан който през 98-а, 99-а някъде както спомена Магнум бе купен от Рено, другите два са независими автопроизводители.

<{POST_SNAPBACK}>

стига бе ти уби всичката ми симпатия към субару - дженерал моторс - лади и деута и опели - мрак и тъмнина вече се отказвам от тях ,само хонда мотор къмпани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Аз пък си харесах този цитат:

Хонда винаги са се целели в масовия клиент, и то със всички модели. Ето дори и 1.3 карбураторен сивик да вземеш, той притежава спортния дух, приятното окачване и поведение на пътя, ряза като го вкараш в обороти. Вярно не е 1.6 VTEC но за толкова пари - толкоз.

 

Фен до гроб на автора.... :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Concerto

Тойота, Хонда и Нисан са именно трите най-големи авто производителя (подредил съм ги точно по големина - от най-големия към по-малкия  ) в Япония, като с изключение на Нисан който през 98-а, 99-а някъде както спомена Магнум бе купен от Рено, другите два са независими автопроизводители.

аз пък съм чел, че подребата е Тойота, Нисан, Митсубиши и Хонда (не че има кой знае какво значение, а и е важно по какви критерии е правена класацията - брой на автомобили, брой на превозни средства и тн). Ренде наистина придоби около 37% от акциите на Нисан в края на 90те. И не защото Нисан са правили кофти автомобили, причината е по-скоро в корпоративното управление, мениджмънт, лоши финансови резултати и тн на японската фирма

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Тойота, Хонда и Нисан са именно трите най-големи авто производителя (подредил съм ги точно по големина - от най-големия към по-малкия   ) в Япония, като с изключение на Нисан който през 98-а, 99-а някъде както спомена Магнум бе купен от Рено, другите два са независими автопроизводители.

аз пък съм чел, че подребата е Тойота, Нисан, Митсубиши и Хонда (не че има кой знае какво значение, а и е важно по какви критерии е правена класацията - брой на автомобили, брой на превозни средства и тн).

Ренде наистина придоби около 37% от акциите на Нисан в края на 90те. И не защото Нисан са правили кофти автомобили, причината е по-скоро в корпоративното управление, мениджмънт, лоши финансови резултати и тн на японската фирма

<{POST_SNAPBACK}>

До края на 90-те, Нисан беше втората по големина Японска автомобилна фирма (преди Рено да ги "поемат"), следвана от Хонда. След това нещата се обърнаха - Хонда зае второто място, а Нисан трето. Мицубиши е доста зад Хонда, Мазда също (да не говорим пък за Субару, Сузуки, Даихатсу...). Говорим по отношение на брой произведени автомобили за година, защото ако стане въпрос за произвеждани агрегати (двигатели с вътрешно горене) Хонда е лидер в световен мащаб, изпреварваща и Тойота и Форд и Дженерал Мотърс дори !!!

Нещата непрекъснато се изменят. 1998-а година примерно, Тойота е била 3-а сила в СВЕТА (и първа от Японските марки) по производство на автомобили (на първо място GM, второ - Форд), но към сегашен период Тойота вече подмина ФОРД (тя е вече на второ място) и дори се говори че ако Тойота продължава с тези темпове на разрастване на автомобилната си продукция във всички пазарни ниши и сегменти, би могла след няколко години да задмине и GM и да стане ПЪРВА сила в света по производство на автомобили :cool:

 

Относно това, Нисан защо попаднаха в такава "дупка" че се наложи Рено да придобият голяма част от акциите им - това е друга, много обширна тема. Преди години, в клубовете на дир.бг имаше хора ("Lord Digital" мисля беше един от тях), които го бяха обяснили много ясно и точно, но да не задълбаваме толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

Така за Япония е предлаган модела Domani 1-во поколение е почти същата кола, която Ние за Европа знаем като "Англииски" Сивик 5 врати Хечбек (с тази разлика че Японския Домани е Седан 4 врати, това е главната разлика и още няколко други детайла). Той е изграден на базата на Сивик 5-а генерация. Докато пък модела Domani 2-ра генерация си е чисто и просто Сивик 6-а генерация Седан  :lol: 

<{POST_SNAPBACK}>

Аз за пръв път чета тази тема, но има нещо, което силно ме озадачи. От горния цитат можем да извадим следното уравнение:

 

Domani 1-во поколение е почти същата кола, която Ние за Европа знаем като "Англииски" Сивик 5 врати Хечбек:

Domani1 = UK Civic (това го знаем)

 

Той(Dmani1) е изграден на базата на Сивик 5-а генерация:

Domani1 = Civic 5gen :lol::lol::D

 

Ей това горното вече ме хвърли в тъча, защото =>

UK Civic = Civic 5gen

 

И най-вече излиза, че технически погледнато...........

Civic 6gen > UK Civic :lol:

 

Я стига бе :lol:

 

П.П. Или къде греша аз :cool:

Редактирано от Honda-Z

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Ми нали затова им викаме пета-и-половина генерация, какво толкова те учудва? :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Така за Япония е предлаган модела Domani 1-во поколение е почти същата кола, която Ние за Европа знаем като "Англииски" Сивик 5 врати Хечбек (с тази разлика че Японския Домани е Седан 4 врати, това е главната разлика и още няколко други детайла). Той е изграден на базата на Сивик 5-а генерация. Докато пък модела Domani 2-ра генерация си е чисто и просто Сивик 6-а генерация Седан  :lol: 

<{POST_SNAPBACK}>

Аз за пръв път чета тази тема, но има нещо, което силно ме озадачи. От горния цитат можем да извадим следното уравнение:

 

Domani 1-во поколение е почти същата кола, която Ние за Европа знаем като "Англииски" Сивик 5 врати Хечбек:

Domani1 = UK Civic (това го знаем)

 

Той(Dmani1) е изграден на базата на Сивик 5-а генерация:

Domani1 = Civic 5gen :lol::D:D

 

Ей това горното вече ме хвърли в тъча, защото =>

UK Civic = Civic 5gen

 

И най-вече излиза, че технически погледнато...........

Civic 6gen > UK Civic :lol:

 

Я стига бе :lol:

 

П.П. Или къде греша аз :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Принципно, англииския Сивик и обикновените Сивик 6-а ген. (с големите фаорве) доста се различават един от друг, англииския Сивик по-скоро прилича (а и както горе съм казал, изграден е на базата на) Сивик 5-а ген. Но се е приело да се водят към 6-тот поколение Сивик, по простата причина че се правят в този период (от края на 1994-а до 2000-ата година). Объркване е, така е, специално този модел всява смут и объркване, затова най-просто е да се нарече Сивик 5 врати хечбек, де да знам.

 

Ако са го били нарекли Кончерто 2-а генерация би било най-правилно, защото именно този модел се наследява (5 врати хечбек) и се прави в англия, 5 вратия Сивик няма нищо общо с дизайнерската линия на Сивиците, но вместо да го нарекът на името на точния си предшественик (Кончерто) решават да го кръстят Сивик. Явно решават така, защото модела Сивик е известен отдавна, докато Кончерто НЕ Е и не е бил пожънал предвидения успех.

 

ПС: това с имената и обърквацията с тях ме навежда на мисълта да пусна една отделна тема, така че може там да ги дообсъждаме тези неща :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HONDA LEGEND

ADH-Honda,поздравления и от мен за интересните и компетентни мнения,които даваш,много полезно!!!:cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...