Jump to content
Guest Magnum

Колко клапана е 12v

Recommended Posts

Guest Magnum

Темата може да ви се стори смешна, обаче на 12 клапановият мотор, в главата има повдигачи за 4 клапана:

 

Публикувано изображение

Поглед отгоре

 

То ясно е, че е с по 3 клапана на цилиндър, спор няма за това (2 смукателни и 1 изпускателен), ето:

Публикувано изображение

Поглед отдолу

 

Обаче стои въпроса, за какво служи 4тият клапан? На схемата изглежда с по-малката пружина

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Magnum : bi li mi dal link-a zashtoto moqta tochno e SOHC 12 V iskam da pogledna.Kolkoto do tozi chertej ... nqmam i nai-malka ideq ... Po princip klapanite trqbva da sa po 3 na cilindur.Ot kude se vzema 4-tiq s kusi4kata prujinka neznam ... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Дал съм линк, подчертан е, под снимките. От там можеш да се ориентираш и нагоре.www.redpepperracing.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Magnum : sujelqvam - bqh pil samo 1 kafe i neshto ne se bqh razsunil oshte kato horata ;) Mnogo blagodarq za linkcheto ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

Naistina ima takuv dvigatel.ADH mozhe da kazhe tochno oznachenieto. ;) Na kapaka pishe 12v ,no kato go otvorih imashe 16 klapana.4 malki(4mm steblo) ;) Kolata e HB 3gen s desen volan.Sobstvenika si ja e dokaral ot JP. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Naistina ima takuv dvigatel.ADH mozhe da kazhe tochno oznachenieto. ;) Na kapaka pishe 12v ,no kato go otvorih imashe 16 klapana.4 malki(4mm steblo) ;) Kolata e HB 3gen s desen volan.Sobstvenika si ja e dokaral ot JP. ;)

Омбре, това е моят двигател, 1.5i PGM-FI, това е Factory Service Manual-а на колата!То ти най-добре трябва да знаеш де, нали скоро и на BOGIE отваряхте главата. Аз капака на клапаните не съм го свалял де, вярвам само на графиките.BOGIE не каза какво стана с неговата глава, къде се покри тоз човек?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

 

na Bogie kolata si e s 12 klapana. Tvojata sushto.Na shemata e pokazan tochno ONJA dvigatel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Аха, 1.5 12 клапана сме. Но на схемата е той същия, виж отдолу, Valve Seat Reconditioning, ясно се виждат 3те клапана, двата малките смукателните и големият изпускателен. 4ти не се вижда.Горната схема е за същият двигател, Сивик 83-87г, 1.3 и 1.5 карбураторни и инжекциони.Иначе на схемата 4тият клапан е обозначен като auxiliary, или 'спомагателен'Но какво спомага....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Сега се разгледах по-обстойно, излиза че 4тия, спомагателен клапан, е нещо по карбураторните мотори, при тях има повдигач и за него, на инжекторните няма (и за какво служи тогава?!?)

 

Публикувано изображение

Карбураторен

 

Публикувано изображение

Инжекцион

 

Като съм на тема клапани, някой спомня ли си колко беше застъпването на фазите? Спомням си на инжекционите беше към двойно повече, отколкото на карбураторните. Ама дали е повече, отколкото на Москвича (+30-72)

 

А сега някой ако може да ми обясни как инжекторните правят по-голяма компресия(13) от карбураторните (11.5) като инжекторните имат по-ниска степен на сгъстяване (8.7:1) спрямо карбураторните (9.2:1).

 

Ниска степен на сгъстяване с по-широко застъпване на фазите е предпоставка за много ниска компресия на ниски обороти (в книгата пише 300 оборота и отворен дросел)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

Хонда имат и по-особена горивна камерка - на Джазката е така. Колата е с 2 клапана на цилиндър и работи с много обеднена горивна смес НО:има 1 допълнителен малък клапан който пуска обогатена смес в предкамерка до свещта. Тази смес след запалването си запалва и обеднената. Вероятно това именно е т.нар. 4-ти клапан на който се чудиш.ПП: Руснаците опитаха нещо подобно във Волга ГАЗ 3102.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

ебаси, нищо не ви разбрах ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Хонда имат и по-особена горивна камерка - на Джазката е така. Колата е с 2 клапана на цилиндър и работи с много обеднена горивна смес НО:

има 1 допълнителен малък клапан който пуска обогатена смес в предкамерка до свещта. Тази смес след запалването си запалва и обеднената. Вероятно това именно е т.нар. 4-ти клапан на който се чудиш.

ПП: Руснаците опитаха нещо подобно във Волга ГАЗ 3102.

<{POST_SNAPBACK}>

Именно този мотор на JAZZ и горе споменатия 12 клапанов мотор който има уж 16 са по технологията CVCC, която е дебютирала при първите генерации Сивик и Акорд (към началото на 80-те години тази система се спира от производство), система която за времето си е давала по-добро изгаряне на горивната смес което от своя страна довежда до по-добра икономия и по-малко вредни емисии изхвърлени в околната среда.

 

Сори, темата е стара, но все пак... имаше какво да се добави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivan_j

Именно този мотор на JAZZ и горе споменатия 12 клапанов мотор който има уж 16 са по технологията CVCC, която е дебютирала при първите генерации Сивик и Акорд (към началото на 80-те години тази система се спира от производство), система която за времето си е давала по-добро изгаряне на горивната смес което от своя страна довежда до по-добра икономия и по-малко вредни емисии изхвърлени в околната среда.

 

Сори, темата е стара, но все пак... имаше какво да се добави.

<{POST_SNAPBACK}>

а на български(или на руски) това се нарича форкамерно запалване - т.е. горивната камера се състои от 2 части - главна камера и възпламенителна камера, в която дава искра свеща и възпламенява част от горивната смес, която пък от своя страна възпламенява основната порция горивна смес.

по този начин двигателят работи с доста по-бедни смеси, съответно е по-икономичен.

недостатък - не може да се вдигне много компресията, заради втората камера - нещо като двигател със стоящи клапани, но не толкова зле.

това са ми спомените(наизуст) за форкамерното запалване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chikiriki

 

Именно този мотор на JAZZ и горе споменатия 12 клапанов мотор който има уж 16 са по технологията CVCC, която е дебютирала при първите генерации Сивик и Акорд (към началото на 80-те години тази система се спира от производство), система която за времето си е давала по-добро изгаряне на горивната смес което от своя страна довежда до по-добра икономия и по-малко вредни емисии изхвърлени в околната среда.

 

Сори, темата е стара, но все пак... имаше какво да се добави.

<{POST_SNAPBACK}>

а на български(или на руски) това се нарича форкамерно запалване - т.е. горивната камера се състои от 2 части - главна камера и възпламенителна камера, в която дава искра свеща и възпламенява част от горивната смес, която пък от своя страна възпламенява основната порция горивна смес.

по този начин двигателят работи с доста по-бедни смеси, съответно е по-икономичен.

недостатък - не може да се вдигне много компресията, заради втората камера - нещо като двигател със стоящи клапани, но не толкова зле.

това са ми спомените(наизуст) за форкамерното запалване.

<{POST_SNAPBACK}>

факелно запалване ! във варна има един dj с гола глава :lol: той караше най спортния crx c cvcc-ew4 ! и е много чак на тези мотори :):):D:P:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivan_j

такаааа, а ето отговора на въпроса на Magnum: Civic CVCC

За който не му е ясно - малкия клапан е всумакетелен за възпламенителната(малката) камера.

<{POST_SNAPBACK}>

Редактирано от ivan_j

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

На Дж Спрайт стария ЦРХ беше със такъв двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...