Jump to content
AlexDJ

Да си Махна ли Катализатора?!

Recommended Posts

Колеги имам вапрос.Мисля да си махна катализатора почти сам сигорен че е запущен вече . колата мие на 170 хиляди почти а е оригиналния .Карам Сивик 6 ген. Д14а3Ако го махна с какво да го заместя дтаба или гарне ?Има ли разлика в шима ако е траба(все пак е по ефтиния вариант) ..? Въпреки че имам слет него още едно средно и задно гарнета (оригинални са)Искам да е по мощна ,но да НЕ БРАМЧИ!Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойта е D14A4 още като си я купих беше без катализатора с една тръба , и да ти кажа е много тиха , уверих се след една случка в Враца , седя си на автомивката и си вкарах колата да я мият и един пич който караше Opel Astra дойде и ме пита , колко парички вървят тези коли , защото му се чула много тиха и вирвяла безшъмно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Razbirase mahai go. I bokluka ot vkashti go izhvarliai na ulicata. Bali sme i maiakta na prirodata. Podobre spesti pari za niakoi gotini leti djanti.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе колеги аз сега разбирам значи и аз имам катализатор така ли ? мислех че мойта няма, но явно има и мойта е 6 ген нито знам къде се намира това животно нито какво ще стане ако не се смени или обратното

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sand0, пиши на кирилица моля те.И ти ако си хвърляш буклука на улицата не мисля че това е добър пример за подръжание, камо ли да убеждаваш хората да го правят ни в клин ни в ръкав.Относно катализатора ,Алекс, не бих се занимавал да го махам.Нищо не печелиш, а и не си струва

Редактирано от YordanIvanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегиии колегиии :) вече набирате скорост , има такива теми , използвайте търсачката. Търсачката , малко инфо ИНФО , малко снимка

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вие катализатора знаете ли за какво служи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре иди в някой читав сервиз да ти го замерят, и ако не е добре тогава пипай, ако го махнеш просто ей така нищо няма да се случи нито по-шумна, ще стане, нито ще излети :) ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нормалния пробек на катализатора доколко знам е 100 хиляди а мойта е почти двойно. А мисля че е запушен защото имам чуството че колата ми се мучи .. неиска да дига обороти .Тоест дига ама с голям зор. Разпитах и ми посочиха причина него..Немога да го сменя с нов защото е мн пари ..и затова мисля да го махна и питам дали е шума с траба...До колкото разбрах от колегата activity ще го направя с траба цената на това е 25 лв.. с Гарне е 75 лв а да го сменя с нов е 700лв ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вие катализатора знаете ли за какво служи?

При обикновени условия стабилни съединения на С(II) са СО, СS2 и HCN. При нормални условия въглеродният оксид е безцветен отровен газ и в химическо отношение е инертен. При нагряване се проявяват неговите редукционни свойства, поради което той играе важна роля в металургията. От кислорода на въздуха се окислява при висока температура (около 700°С).2СО + О2 → 2СО2При облъчване или в присъствие на катализатор въглеродният оксид реагира с хлора, като се получава оксодихлорид (фосген).СО + Cl2 → COCl2Въглеродният оксид е малко разтворим във вода. Токсичното му действие се дължи на способността му да свързва желязото от хемоглобина в кръвта и да блокира транспорта на кислород. Въглеродният оксид се образува при непълно горене на въглерод. За всяка температура съществува следното равновесие:2СО ↔ С + СО2 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нормалния пробек на катализатора доколко знам е 100 хиляди а мойта е почти двойно. А мисля че е запушен защото имам чуството че колата ми се мучи .. неиска да дига обороти .Тоест дига ама с голям зор. Разпитах и ми посочиха причина него..Немога да го сменя с нов защото е мн пари ..и затова мисля да го махна и питам дали е шума с траба...До колкото разбрах от колегата activity ще го направя с траба цената на това е 25 лв.. с Гарне е 75 лв а да го сменя с нов е 700лв ..

Хъм, свалял съм катализатори на 250 000 и не са запушени. Възможно е да не е това причината...Но както и да е. С тръба рискуваш живота на следващите гърнета, май го бях писал вече. Средното е проходно, но най-големия обезшумител е задното гърне. Освен катализатора, а той обезшумява доволно много. Освен това ще се появи едно звънтене при определени обороти, което при отворен прозорец се чува.Само оригиналния катализатор струва около 700лв. Универсалните са около 140 - 160лв. с монтажа.Резонатор тип пура - около 70лв. с монтажа. Резонатора е с камера и бленда, като имитира съпротивлението на катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fido Dido Благодаря ти за информацията .. аз питах в различни сервизи за това нещо и там ми казаха цена за нов катализатор 700лв ... другото е с 5 лв разлика в различните сервизи . Сичко с монтажите .

Редактирано от AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да се престаравам,но... каква околна среда?! Обожавам Камаз, Икарус, стар гоУф дизел, Кремиковци, бетонния възел до нас и пр. и пр.... :) Тия сладури, дето ти предлагат катализатор за тия пари, можеш да ги гръмнеш на място. Вчера сложих на ML AMG 4 катализатора - универсални, щото в БалканСтар са му обявили цени... и си е в нормите - ако това те вълнува. Но не мога да разбера как Хонда, 86г. с карбуратор и БЕЗ катализатор в щатите все още е в норма?! :) Ти ако готвиш на газ, с газов котлон, катализатор ли имаш на котлона?!?!Стига ОФФ, че се ядосах.Съвета ми е - ако си решил да го махаш, най-добре сложи резонатор - компромисния вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за инфото отново .. ще те послушам и ще пробвам с резонатор :) А имам още един вапрос . Ще има ли разлика в мощоста ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за инфото отново .. ще те послушам и ще пробвам с резонатор :) А имам още един вапрос . Ще има ли разлика в мощоста ?

Не. :) Но ако наистина ти е бил запушен катализатора, ще усетиш колата по-пъргава. Редактирано от Fido Dido

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest AlexDJ

Значи както си варви с катализатора ще си варви и без него ? Няма значение с какво сам го заменил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение. По принцип двигателите са изчислени за работа с катализатор, който създава налягане в изпускателната генерация. Ако модела е без катализатор, има малка разлика в камерите и филтрите в задното гърне. Правил съм си ескперименти с и без катализатор, интересното е, че при по-малките кубатури се усеща най-добре - при отворена генерация мотора се развърта по-зле в ниските обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мощоста пада ? така ли да го разбирамили се отнася само за ниските обороти ? а високите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич виж сега, немога да ти кажа мощността дали ще падне или увеличи обаче за да си спокоен за шума отиваш и на мястото на катализатора слагаш 1 резонансно гърне. Цената ще е с около 20-25 лв. повече, което ще рече 50 60лв. Мисля че е поносимо, обаче резонансното гърне определено ще запази тишината в купето ти. Това ти го казвам от опит е не с Хонда ама няма значение. Поздрави :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от друга кола мога да кажа че без катализатор освен че става по-шумна, друга файда няма. а като сложиш резонатор пак жужи повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля че когато е запушен се чува едно свистене. това се чува във задната чат на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз доста се чудих дали да го махна но реших да не си правя тоя експеримент.Колицата си ми проварвява доста добре и с него,а др.казват че ако го сваля щеми падне разхода и ще върви малко повече. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами наистина има едно свистене и то доста силно става при високоите обори ... Тя трудно ги дига и доста Свисти и затова искам да го махна ...И предполагам че ще трагне по добре слет като я отпуша :cool: слет това мисля да сменям изпускателния колектор с спортен .. но сичко с времето си :)Скоро ше го махам ще пиша впечатления :DПоздрави.Алекс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз съм без катализатор и при нормални обороти няма проблем с шума, става шумна като и набримча газта яко, но за сметка на това пък звука е готин, не някое дразнещо бръмчене, а по-скоро като на ръмжащ тигър и определено е респектиращ, даже път ми правят другите коли ;) ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...