Jump to content
Guest beast

Препрограмиране

Recommended Posts

Guest beast

Един приятел ме помоли да пусна тема за препрограмиране на ЕСУ то на d16z7Какво може да постигне дали може да направи така 4е v-tec-a да се включва по рано и такива работи.Мерси предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Мисля 4е ти трябва Vtec controler

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beast

В смисал и дасе премахне ограни4ителя да се включва и на по високи обороти.Абе общо взето какво може да се постигне ако се препрограмира ЕСУ-то без да се слага чип дали е вазможно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

без да се слага чип, ще е трудно. Така наистина ще ти трябва втек контролер, иначе препрограмирането е възможно с цел промяна на включването на втек-а, но това се прави с чип. На неговото ЕЦУ, почти сигурно има място за чип, но най-вероятно липсва цокъла и една интегрална схемичка. Ако приятеля ти реши че иска да може да слага чипове, свиркайте. Чипът може да си е със стандартната програма и само променено включването на втек-а. Без чип или втек контролер, просто няма как да стане.Кажи ми номера на ЕЦУ-то му и мога да му помогна. Предполагам че е P28, но по-добре целия номер да ми кажете.Успех в начинанието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beast

А ограни4ителя може ли да се махне без да се слага чип

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Не... няма кой да продължи да пуска гориво и/или искраМа какво толкоз бягяте от тея чипове??? То на чипа може и заводската програма и таблици да си седят и само 1-2 настройки да се пипнат.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beast

Ми защото за един чип хората искат пари а аз и той немозем да си го напрайм сами та за това.Ако можеш да помогнеш с направата на такав №1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

хора даите нещо по смислено като отговор на вапроса какво може да се постигне с това препрограмиране ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

хора даите нещо по смислено като отговор на вапроса какво може да се постигне с това препрограмиране ?

Ако караш В-тек може да се постигне доста най вече при б16 и т.н промяна в вкл/изкл на витека по късен прекъсвач т.н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

ДАА ТОЧно това ме интерисува по късен прекасвач на оборотите за макс скорост и дрне е b16 двг а е d16тои пак е втеккоито знае каквото може да се направи да го напише

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ааааа, къде било разковничето.... скъпи са чиповете които се водят "спортни" и тн. аз не говоря за това....

Мога да помогна, само кажете какво точно искате и точния номер на ЕЦУ-то.

 

Промени по хардуера: За да се 'чипне' едно ЕЦУ, е нужно схемата му да е предвидена за това. 1-во Процесора трябва да може да работи с програма запицана на външен чип. Това е така при всички хонда ЕЦУ-та, така че споко. 2-ро, на платката трябва да има място за поставяне на чип. Ако няма, става по-сложно, но пак не е невъзможно. До колкото знам всички ЕЦУ-та на 5ген сивик имат място за чип, само дето на повечето им липсва цокъла и една интегралка, която струва стотинки. Значи първо трябва да си потготвиш ЕЦУ-то за чип, ако не е излязло готово от завода. Заниманията с хардуера са лесни, но ако не мислите че ще се оправите, казвайте да ви помагам... само дано сте от София.

 

Промени по софтуера: За тази цел се ползват програмки, които ви дават възможност да пипате таблиците за бензин, предверение на запалването и разни глезотийки като прекъсвач, втек и т.н. Ако в ЕЦУ-то има вече чип, който е сложен от завода, въпросния се прочита и се работи с програмата върху него. Ако няма, по номера на ЕЦУ-то от нета се дърпа .бин файл за това ЕЦУ. Говоря за стандартни програми.... такива дето идват от завода. На тях им променяте само стойностите които се използват при управление на двигателя.

 

Мателиалите за цялото удоволствие струват около 5-8лв, барабар с чипа. Време за изпълнение - 2 часа спокойна работа.

 

Какво може да се постигне? общо взето, можеш да постигнеш от малко по-добро вървене, до гръмнал двигател. Това обаче става доста по-трудно, и за това спортните чипове струват пове4е. За по-добро вървене е необходимо пипане и по горивните и по таблиците за запалване, но това е придружено най-малкото с яко измервания със широкообхватна ламбда и дино.

Вие обаче искате да пипате по други неща, и за това във вашия случай е лесно и евтино.

 

По въпроса със вървенето, мога "на сляпо" да ви пипна леко таблиците, но само ако настоявате и то на ВАША отговорност. Просто няма човек, който без дино, добра лмбда, и много време за настройка да може да изкара максимума от един двигател без да го гръмне. ФАКТ.

Защо пипането на запалването е опасно. За постигане на макс мощност, е необходимо бензинът да се пали по-късно, обаче по-късното палене предразполага към детонации. Оттам, ще трябва да карате със 100 октана. А как се стига до тънката граница на детонации... със Knock Sensor и отново много време за настройка.

 

Между другата, премахването на ограничителя е ГЛУПАВО. Преместването му на малко по-високи обороти е по-смислено, но не забравяйте че има поне две огромни причини този ограничител да е сложен точно там. Вие си знаете, аз просто държах да го кажа.

 

Само за протокола.... в момента колата ми работи с НЕстандартна програма и НЕстандартни таблици. Това по никакъв начин не ме притеснява обаче, защото всички промени са в зоната на сигурността. В момента настройвам... малко по-малко без дино и без широкообхватна ламбда и повярвайте ми, трудно е... ама много трудно и пак няма да мина без дино.

 

Продължавайте да се занимавате :( там е истината

а за по-любознателните, има http://www.pgmfi.org

Въпроси???? Давайте че ми стана интересно :(

:worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beast

Значи колега мерси за обеснението но е малко кофти щото се намираме на има няма 500км от софиа и си немама на идея кака може да го напраим значи ако ти ддадем номера на ЕЦу-то ти ще мозеш ли да свалиш заводската програма на копа и да промениш тези данни които ве4е горе написахме.И да ни помогнеш с тоя интеграл че специално аз от кам електроника сам малко бос.Но сас желание си4ко се постига

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L
:) ами това което казваш е хубаво;))но ставаше дума колата ако няма чип дали може да се направи някаква настроика на компа става дума с професионална техника а не местния ... лаптоп настроика на компа ще рече да има малко по добри показатели примернодали е вазможно нещо да се направи по ecu-to;)а за ограничителя за оборотите няма се маха защотот не е за красота както се казва:)сущо ме интерисува времетраенето на впръскване на дюзите дали може да се регулира без чип

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

beast, дайте ми номера и по възможност една читава снимка... подобна на http://pgmfi.org/resources/FAQ/scans/P28top.jpg Така ще мога да видя и номера и какво има да се прави по хардуера.

e-mail: taraliasnik AT yahoo.com

ако ви се занимава, дайте инфо, пък ще видим как мога да помогна от разтояние. И чип мога да ви направя и или по куриер, или по някой колега :)

а как се чипва, дайте снимка и ще ви кажа какво точно трябва да се прави.

 

K1r1L, идея си нямам какво може да се прави с професионална техника, но фактите по схемата говорят за това че няма как да стане. Просто каквото и да направиш, ЕЦУ-то няма как да го запомни за дълго време. Просто ти препоръчвам да го преглътнеш докато не спре да те е страх да пипаш. Сори приятелю, но това е положението.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Абе без дино пак може се мине ама мъчна работа. Много сметки, мислене и настройване ще падне...Да се похваля за протокола съм разработил чип за B16 ОБД 1 който дава 13 коня мерен на дино, но и там го дооптимизирах. Става и за Д16...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

с него ли караш всеки ден? и евентуално каква цена му искаш? не че ми трябва, но ми е интересно, пък и някой може да се заинтересува...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beast
Отговорено (Редактирано)

В близките 1-2 дена ще напраим снимка и ще ти я пратя.Пак ще видим какво ще излзе.Иначе много мерси че искаш да помогнеш.Пак ако стане сичко много бира ще трябва да изпиеш:)

Редактирано от beast

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

евентуално към събота ще се знае с точност модела на ЕЦу-то и снимките тогава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

с него ли караш всеки ден? и евентуално каква цена му искаш? не че ми трябва, но ми е интересно, пък и някой може да се заинтересува...

Ползвам го за всекидневна употреба, цена който иска да пита на лично съобщение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...