Jump to content
Guest dido_dimov

Педала на спирачката омекна !?!

Recommended Posts

Guest dido_dimov
:) Колеги - проблем ...След работа в жегите обиколих града два пъти и по някое време педала на спирачката потъна. Колата все пак спря, може би защото скороста не беше висока. След няколко внимателни спирания отново имах спирачки. Погледнах нивото на течноста - както си беше преди, няма загуби. Логично беше да няма и омазняване под колата и покрай спирачните механизми.Прибрах се криво-ляво ... качих я на канала след известно време - всичко изглежда както последния път. Накладките са си там. Има феродо. Не намерих нищо нередно.Беше минал не-повече от час след случката. Прибирайки се към блока я пробвах на безопасно място и отново имах спирачки. Педала на спирачката се държеше както обикновенно.Дали това ще продължи и за напред ?Може ли проблема да е във високата температура? На двигателя, на въздуха, на дисковете и накладките?Дали ми е заминало севото?Ако някой има представа какво се случва или вече е преживял нещо подобно и е натрупал опит, моля да помогне.Благодаря ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest koki

От високата температура или прегряване на дисковете е възможно да има проблеми със спирането но мисля 4е не би трябвало да омекне педала. Проблема по скоро е в спирачната помпа или самата спирачна система-въздух или нещо друго. Отиди на маистор това е сериозен проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DJ Tymbi

......най вероятно става въпрос за калпава спирачна течност.........ако е DOT3 е лошо, там има доста по ниска температура на кипене, а както знаете спир. течност при определена температура почва да "кипи" а това от друга страна се превръща в чиста водица и губи свойствата си на флуид ( т.е. вече почва да се свива при някакво налягане.... ;) )това е найй вероятната причина............може и да е от стара спирачна течнст и тя вече губи свойствата си..........и леко кат позагрее повечко и да вече да не спира както трябва...... :( Това е "магията".......... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

стара спирачна течнст

:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Точно това се оказа ... кипнала спирачна течност.Вчера, когато коалта изстина и днес. всичко е както преди. Опасенията ми вече са по-малко и най-важното - знам решението на проблема.Благодаря ви много колеги. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DJ Tymbi

..........знаеш проблема ,но отстраняването му е малко деликатно........ :( въпроса не е да смениш спирачната течност само, ..........ако е мръсна тази течност в казанчето и е черна, то това значи че освен спир. течност, трябва да направиш цялостен ремонт на спирачките................това значи смяна на орингите и маншочетата на предните спирачни апарати, и смяна на гумичките и маншончетата на задните цилиндърчета( а ако колата е снабдена с 4 дискови спирачки - то смяна на орингите и маншончетата им) .................защо!?! Ми защото колкото е по стара спирачната течност, толкова тя си е изгубила смазочните качества, вискозитета, антифрикционните свойства и т.н. ...........това от своя страна води до "повишено" износване на гумичките вътре(оринги и гумички) и следователно започва леко по леко да се деформират ,като наред с това започва да цапа спир. течност............колкото по мръсна е спир. течност , толкова по деформирани са гумените джунджурийки вътре.......................ако смениш само спир. течност с нова, то най вероятно след време ще протече отнякаде, това време зависи от това колко и как са се деформирали гумичките................с други думи най добре е да се направи профилактичен ремонт на спир. система , и това е толкова по наложително , колкото е по мръсна и рядка спир. течност........ :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Те това трябваше да знам ... Много благодаря за пълния и изчерпателен отговор. Или по-скоро съвет. До сега несъм се ровичкал из спирачна система и много неща са ми чужди.От тук нататък ще знам.Още веднъж благодаря много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Колеги - проблем!След смяна на спирачна течност педала не се качва горе.цялата процедура е извършена като по книга поне 8 пъти и ефект няма. Колата спира добре, но едва когато педала е на 2 пръста от ламарината. Има ли нещо, което трябва да се знае или специфично при смяна на спирачна течност?Може ли да се получи нещо от оставянето на помпата на сухо /при положение, че не е работила в това състояние/? Може ли да се разбута положението на оста, която мести буталото? Могат ли да възникнат някакви механични проблеми, които не се виждат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

ami pak si obeazvuzdyshi zadnite spirachki ishte se opravi vuob6te problema e tam da znae6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Обезвъздушавах я 8 пъти вече ... въздух и в купето не остана ... как да ти кажа ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

ami ok zna4i e ot lufta na nakladkite s barabanite ako si s barabani regulirai gi p.s.sory ama nqmam kiriica!?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BOGIE

Мъжки, прегрял си ги.когато са ти правили процедурата по раздвижването ако са ползвали графитна грез нещата само ще се влошават, запиши си час при бате Омбре да ти ги оправи за нула време

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Кое е прегряло ???????????????????Колата стои на едно място, няма никой в нея, развиват се 4 пробки, тече спирачна течност ... изтича, налива се нова спирачна течност - пробките протичат отново ... педала омеква.Къде е греста и къде е прегряването ?????Сменял съм и друг път накладки, предни, задни, 4 диска имам ... сменени са като по учебник. Едва ли професионалист би го направил по различен начин просто защото няма друг начин.Проблема е при смяна на спирачнате течност. След като сложих новите накладки имах спирачки. Става въпрос за флуида и местата по които ходи.На всичкото отгоре Омбре ми е на 300км, които небих минал с тези спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

ами май си объркал процедурата по обезвъздущаването бе така на самотек не е много ефикасно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Не е от обезвъздушаване!Ако си сигурен, че е обезвъздушена добре, провери следните неща.Убеди се, че ръчната спирачка работи добре. После дръпни ръчната и виж дали се вдига нивото на втвърдяване на педала, по-високо. Ако се случи, почвай да разглабяш барабаните. Така е при колите с барабани озад. От тях може да ти падне нивото на педала също.Ако не си с барабани озад и всичко е наред останало и ръчната не влияе. Се приготви психически да идеш при някой, който разбира и да ти погледне спирачната помпа.Освен това, ако имаш въздух и напомпаш педала, точката на зацепване (втвърдяване) се вдига също. Може да се разбере, кога от какво е? Лошото е, че не си от София май, иначе е най-добре да отидеш до Омбре да я погледне колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

ами май си объркал процедурата по обезвъздущаването бе така на самотек не е много ефикасно!

Кое не е ефикасно? В единиа случай течноста излиза по-бързо ... и в двата случая някакъв флуид изтича от някаква система.Въпроса е някой дали си е блъскал главата с подобен проблем ?Някой има ли опит?И някой може ли да ми каже дали това, че помпата е останала на сухо за известно време без да се движи буталото в нея може да доведе до ... падане на педала, проблеми с обезвъздушаването и т.н.Demon ... сервизите, които обиколих бяха на същото мнение. Трима човека непознати един за друг обясниха как проблема остава да е в помпата, но аз не виждам какво може да се случи докато стои. Психически съм се подготвил да я сменям. А помпата я гледа един каун, който се занимава с направа на всякакви видове гумички. Смени и гумичките, взема ми парите и накрая се оказа, че няма никакув ефект. От тогава вече една седмица като се сетя го "споменавам". Така или иначе ... наложи ми се да разуча цялата система ... от накладките до педала на спирачката. Всичко беше разглобено и прегледано и никъде нямаше забележки. Всичко изглеждаше работещо, но ... само така изглеждаше.Между другото ... с 4 дискови спирачки съм.Проблема ми всъщност не е, че колата не спира ... спира си идеално, само дето педала се измести по-надолу. Вдигна се след едното разглобяване на помпата, но не достатъчно.Много хора могат да се хванат за главата и да ме анатемосат за това, че съм отворил тая джаджа, но ... така или иначе я бях отписал. Все пак професионалист я отваря ... и за него изглеждаше добре, но не си вършеше работата.Та това е на кратко ... като пропуснах всички съвети да си обезвъздуша системата от разни "майстори" който само този проблем са срещали по спирачните системи. Разбирам, че това е първото нещо, което се прави, но аз го правих много пъти и ефекта е 0.Просто се опитвам да намеря проблема и да го реша ... а не да сменя една част с друга, която не създава проблеми, тъй като все още никой не е разбрал дали помпата ми е проблема или е някъде другаде.Май не трябва да отдавам толкова внимание на тоя проблем след като колата в действителност успява да спре в рамките на допустимото ...Благодаря ви за търпението и вниманието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Дидо, бягай долу на сервиза на Ивчо и най-много за 20 минути колата ти ще е О. К.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Аз просто тази сутрин помислих логично над проблема и до изводите, до които стигнах ме накараха да напиша поста. Наистина не е проблема в обезвъздушаване, пък и лесно се разбира ако там е проблема.Аз в момента бих се концентрирал върху помпата. Моят съвет е, ако имаш възможност разбира се. Да сложиш една друга помпа, просто за проба. Ако се оправят нещата, работата е ясна.А иначе съм чувал за слуай, при които помпи са започвали да зацепват по-късно и се получава точно това. Пада педала ниско и колата спира, но има един много дълъг паразитен ход на педала. За това ми дойде на акъла и тази мисъл.п.п. Аз по отношение на сервото съм много бос, а някой може ли да каже, дали от там не може да дойде подобен проблем. Ти сети ли се да провериш там как са нещата? Извинявам се за въпроса, ако е много тъп. Но нямам никаква идея, дали сервото може да влияе на подоби явления?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Сервото е наред. Направих това, което описват в сервизната книжка като тест, пък и самиа аз си го усещам, че работи.Мислейки логично и аз се спирам вече на помпата, но въпреки всичко ... нещата просто се случиха по някаква непонятна причина за мен. Не е толкова голям шока, че празниа ход се е увеличил, колкото, че не е както преди без да му е въздействано.Ако мога да намеря друга помпа ше опитам, но незнам дали ще успея. Страх ме е да вземам от работеща кола да не станат 2 коли без спирачки. Иначе това е идея.Искам да реша проблема за себе си, дори след като съм сменил помпата и всичко си е дошло по местата / дано/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Лъжеш се, че спирачния път е същия с падането на педала Дидо. Най-малко при къса дистанция и една не много ниска скорост, ще се намали времето за реакция, заради обирането на дългия празен ход на педала. В критична ситуация, дългото движение на кръка, дългия натиск, подсъзнателно ще те накара да не знаеш кога ще хване спирачката и ще се засилиш, за да обереш този луфт и да усетиш педал и спиране! В следствие на това ще блокират по-рано колалата, а това както казах при къса дистанция, ще ти осигури, доста по-опасно и рисковано спиране от нормална и работеща спирачка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Колега, оправи ли спирачката.Пиша отново по темата, защото онзи ден се видях с един приятел. Пича има гараж и поправя автомобили. Та ми разказа съвсем случайно за случай подобен на твоя и бързам да споделя. Значи на някаква кола и паднал така педала. Сменили спирачната течност, не се оправило. Обезвъздушаване не помагало също, иначе си спирала, но много ниско долу. Та тоя пич изпратил клиента си да му премерят спирачките на един сервиз за Годишен Технически Преглед. Не се наложило да плаща 25 кинта за минаване на преглед, нещо почерпил пичовете и му замерили спирачките на уреда. Оказало се, че едното задно колело не спирало добре. Прегледали обстойно механизма и се оказало, че някаква пластина там незнам си какво не правела и от механизма пропадал педала ниско. Оправили механизма и педала се вдигнал както си е бил. Може да съм обяснил малко тъпо причината, ама не съм спецялист, просто се опитвам да преразкажа :rolleyes: Та опитай някъде да измериш автомобила и се убеди, че всички спирачни механизми са наред. После ако се окаже, че са! Бягай да търсиш помпа.Пиши какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Педала започна да се вдига. След едно от поредните обезвъздушавания ми се стори, че е по-високо. Оказа се, че наистина е така. Не ъспявах да го забележа, защото карам а мястото на зацепване се премества много бавно. Накрая се срещнах и с един колега, който се занимава със спирачни системи. Той ми смени една от гумичките в помпата и след това я обезвъздуши и педала остана на новата позиция. Според него и неговия опит се случва това, да падне по-ниско педала, но с течение на времето да се вдигне. Не разбрах точно каква е мистерията, но е в спирачната течност и ходенето и напред-назад по системата.В крайна сметка ... спирачки имам и мястото на зацепване се приближава до старото. Освен всичкото и задните накладки трябва да се напаснат ... за сега проблема отива на решаване. Работата е, че ми струва доста нерви поради незнаение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest pepi

Аз също мисля че е от износването на гумичките на спирачната помпа новата спирачна течност ги доразяжда както каза колегата при смяна на течноста където има гумичка протича.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Наистина споделихме тук доста полезен опит. Не ми се е случвало подобно нещо, но поне всеки който е прочел темата ще е подготвен да се справи с подобна ситуация. Добре, че не смени спирачната помпа :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Надявам се на някой ... някой ден да му е полезно написаното тук. Аз лично няма да се хжана да сменям течност по стария начин ... или поне не бих остажил казанчето празно. Знам поне какво следва. Помпене до 101 и обратно. Накрая педала сам си идва на мястото.Демон ... добре, че нямах излишни пари иначе щях да съм с нова помпа :dry:За щастие всичко приключва успешно, имам си спирачки, следващия път няма да греша.Сменяйте си спирачната течност на машина ... да е сигурно, че всичко ще мине без нерви и главоболия.Както е казал поета ... Не правете това сами в къщи :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Надявам се на някой ... някой ден да му е полезно написаното тук. Аз лично няма да се хжана да сменям течност по стария начин ... или поне не бих остажил казанчето празно. Знам поне какво следва. Помпене до 101 и обратно. Накрая педала сам си идва на мястото.Демон ... добре, че нямах излишни пари иначе щях да съм с нова помпа :dry:За щастие всичко приключва успешно, имам си спирачки, следващия път няма да греша.Сменяйте си спирачната течност на машина ... да е сигурно, че всичко ще мине без нерви и главоболия.Както е казал поета ... Не правете това сами в къщи :rolleyes:

Намери ли машиона която има накраиници за хонда?и ако да - къде е и колко струва Zzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest pepi

Споделям още една тънкост за спирачната помпа лично аз го изпитах. Причината беше низко зацепване на педала на спирачките. Оказва се понякога, че дори да се сменят гумичките на помпата ефектът може да е нулев или временен. Оказа се, че буталцата в помпата са надраскали стените и тогава гумичките не могат да създадът необходимото налягане за малук ход на педала. :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov
Отговорено (Редактирано)

gkb ... машина има в Русе.Накрайника е унижерсален. Има гумен конус, който пасва на тоя тип казанчета, каот на Хонда. Сервиза се намира по "Волов" на вариантата да се качиш на бул."България" в горния край. Влиза се от задната страна. На левия завой има отклонение и по първата пресечка на ляво. Нямам представа каква е цената, тъй като нищо не направихме и човека не ми взе един лев въпреки, че два пъти напълни системата с негова течност.Ако има нещо неясно ... 0888/600547 и 082/442514 Дидо Димов съм си ... обяснявам и водя.За надирането по силиндърчето ... да, вариант е, но има значение и какви гумички се слагат. На мен ми бяха сложили по-тясна и малко изпускаше, но после я смениха. Честно казано ... тоя опит няма да ми е излишен.Радвам се, че се получи такова обсъждане на точно тая тема.

Редактирано от dido_dimov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Машина има и в София, ако ви интересува да питам къде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Машина има и в София, ако ви интересува да питам къде?

питаи питаихубаво е на 2 години да се прави тази процедура :angry:кажи къде е сервиза и колко пари струва операцията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...