Jump to content

Recommended Posts

Мислих, четох и тн. и виждам, че доста от темите тук са било то по въпросче леко и тн. и доста често повтарящи се. Търсих из форума мнения отностно тази екстра на японската марка, но уви не намерих нищо и реших да постна една тема за хората имащи си понятие и нагледно и книжно. Това което знам за системата 4WS е, че при ниска скорост предните колела правят завой на дястно, а задните на ляво/примерно/, а когата се движите с по висока скорост/незнам точно колко/ колелата завиват в синхрон в една посока /демек предни на дястно, задни и те/. Това е което знам за тази система лично аз, но съм сигорен, че доста хора имат желанието да понаучат малко в частност естествено и аз.Едни от въпросите са/предполагам/:1. Как се държи колата с тази система при зимни условия /В България естествено/2. Наистина ли е вярна тази легенда, че поддръжката и е толкова скъпа и колко ако на някой му се е налагало.3. Лесно ли се децентроваСигорно има и други въпроси и нека който се сети и който знае да пише.Thank you :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Възможна ли е конверсия на Прелюд без 4WS в такъв с 4WS? Честно казано съм отвратен от маневреността на Прелюда. Не стига че е дълъг, но радиусът му на завиване е голям. Сложна ли е за изпълнение такава подмяна? Много неща ли се сменят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо удобство е 4WS на прелюд 4, за зимата все още нямам впечатления, поддръжката не е толкова скъпа - т.е. имаш накрайници и шарнири (колегите пишат, че може да се сменяват само те) - мисля че доста по-малко се амортизират сравнени с предните, виж вече ако опреш до ремонт е друго нещо-единственият разумен изход е 2-ра употреба (вече има доста такива прелюди за части). Децентровка -> т.е. калибриране ако нямаш сериозна интервенция т.е. як ремонт мисля, че няма да се налага да се прави (в сървис менюала на хонда е описана процедурата). Ако се наложи реглаж - не знам къде могат да го направят - но като гледам (по картинки) единственото особено е че трябва да се застопори 4WS рейката. Чест проблем е не сработването на 4WS при палене - това което четох е остаряли споки на релетата в 4WS модула и трябва да се презапоят, при мен се случва при спиране (гасене) след по-рязък завой 4WS да изключи с временен код "неразумно шофиране" т.е. мисли си че колата е поднесла но след 5мин. излиза от предпазният режим.Мисля че конверсията ще е голямо приключение, защото 4WS следи скоростта от датчик в скоростите и ABS модула има 2 допълнителни изхода за 4WS, имаш датчици за завиване на предното окачване.

Редактирано от Ogi_Stoev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mEtaka

Оги също така ми е интересно дали като ти изключи въпросната система колата става нестабилна. Един колега беше писал преди време, че му светела лампичката на 4WS и като минел над 100 почвала да му играе дупарата /по спомен го карам това/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изклюва само при гасене на автомобила(спрял) не по време на шофиране, ако изчакаш 5мин. от гасенето до палене (непосредствено след "екстремен завой") 4WS сработва. При неработещ 4WS автомобила е с блокирани задни колела в централно положение т.е. шофира се като прелюд без 4WS (предполагам), това което си описал е неизправен 4WS.

Редактирано от Ogi_Stoev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A един от страничните ефекти е , че сваля разхода като се кара по пътища с много завои :lol: ама не градско де ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,има лек за вашата болка-купете си Прелюд 3-то поколение:lol:Там системата е изцяло механична и няма такива дивотии като компютри,датчици за скорост,лампи да ти кажат че си пред наакване....просто Old-School-а е манията:DИмаш просто две кормилни рейки и кардан между тях.До 3/4 от оборот задните гуми завиват в същата посока като предните,след 3/4 оборот се обръщан наобратно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ястно е, че 4WS е нещо уникално и също така доста помага при шофиране, но аз съм чувал легенди за поддръжката му и ремонта / ако стане нещо/ и тези легенди са от сорта на 2000лв, 8000лв., 10 000лв. Ей такива ти му работи. Според мен също така спомага и за по бавно износване на задните гуми тъй, като според мен съпротивлението трябва да е по малко. И едно също ми е интересно, защо според вас вече не се произвежда този тип завиване на задните колела в по-новите и по-мощни автомобили примерно като Civic Type R и тн.Много ще ми е интересно да дискутираме това, може да се получи нещо интересно.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ястно е, че 4WS е нещо уникално и също така доста помага при шофиране, но аз съм чувал легенди за поддръжката му и ремонта / ако стане нещо/ и тези легенди са от сорта на 2000лв, 8000лв., 10 000лв. Ей такива ти му работи. Според мен също така спомага и за по бавно износване на задните гуми тъй, като според мен съпротивлението трябва да е по малко. И едно също ми е интересно, защо според вас вече не се произвежда този тип завиване на задните колела в по-новите и по-мощни автомобили примерно като Civic Type R и тн.Много ще ми е интересно да дискутираме това, може да се получи нещо интересно.

Не се шашкай бе,това е като митовете че на Японските коли са им скъпи частите и че много се чупят.Ето,виж сам цените на частите на тези компоненти:Задна кормилна рейкаЛинка е за прелюд 2.3 4WS.просто още една шибана рейка като предната-нито повече,нито по-малко.виж,това с електрониката вече си е усложняване но не съм чул на някой да е дала фира.Иначе тази система е погребана от хонда по същата причина поради която са погребали целия модел Прелюд или окачването двойна ключица.....въпрос на пари,пък и сополанковците налитат на Сивик примерно,вместо на Прелюд и от Хонда решават че инвестицията не си заслужава.И въпреки че системите са прекрасни-ги спират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата става хубава. Не е съвсем вярно че системата не се произвежда. Просто Хонда вече не я произвеждат. Иначе я има в доста нови коли.Със силата на copy-paste:

* Efini MS-9 (high and low speed) * GMC Sierra (2002) (high and low speed) * Honda Prelude (high and low speed, fully mechanical from 1987 to 1991) * Honda Accord (1991) (high and low speed, mechanical) * Infiniti G35 Sedan (option on Sport models) (2007-Present) (high speed only?) * Infiniti G35 Coupe (option on Sport models) (2006-Present) (high speed only) [3] * Infiniti J30t (touring package) (1993-1994) * Infiniti M35 (option on Sport models) (2006-Present) (high speed only?) * Infiniti M45 (option on Sport models) (2006-Present) (high speed only?) * Infiniti Q45t (1989-1994) (high speed only?) * Mazda 626 (1988) (high and low speed) * Mazda MX-6 (1989-1997) (high and low speed) * Mazda RX-7 (optional, computerized, high and low speed) * Mitsubishi Galant/Sigma (high speed only) * Mitsubishi GTO (also sold as the Mitsubishi 3000GT and the Dodge Stealth) (high speed only) * Nissan Cefiro (A31) (high speed only) * Nissan 240SX/Silvia (option on SE models) (high speed only) * Nissan 300ZX (all Twin-Turbo Z32 models) (high speed only) * Nissan Laurel (later versions) (high speed only) * Nissan Fuga/Infiniti M (high speed only) * Nissan Silvia (option on all S13 models) (high speed only) * Nissan Skyline GTS, GTS-R, GTS-X (1986) (high speed only) * Nissan Skyline GT-R (high and low speed) * Renault Laguna (only in GT version of 3rd generation which was launched October 2007, GT launched on April 2008) * Toyota Aristo (1997) (high and low speed?) * Toyota Camry JDM 1991 Camry Prominent 2.0 L V6[citation needed] * Toyota Celica (option on 5th and 6th generation, 1990-1993 ST183 and 1994-1997 ST203) (Dual-mode, high and low speed) * Toyota Soarer (UZZ32)

За окачването на Прелюд (мисля че 5-та ген. вече не е с такова) мога да изкажа само възхищение :lol:

исля че конверсията ще е голямо приключение, защото 4WS следи скоростта от датчик в скоростите и ABS модула има 2 допълнителни изхода за 4WS, имаш датчици за завиване на предното окачване.

Няма ли никаква надежда? :D Цялата система звучи толкова изкушаващо... Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В коя съвременна кола се вгражда подобна система?че май много хора са пробвали и до там.....после са се отказвали.Прелюд 5-то Поколение си е също с якото независимо окачване на двойна ключица.Някой ден бих карал и такъв,но само 2.2:)Или Акорд 2004 2.4,като на баща ми:lol:Между другото Акорда е единствената Хонда заедно с Японския Сивик,която се прави все още в Япония......и е единствената Хонда в момента,която е с независимото окачване на двойна ключица или там както се казва.А всичко друго е чекия на МакФерсон, включително и Английския Сивик Тайп Р

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм се шашнал ами исках малко да поразбием митът, но да ти кажа като щракнах на номер 8 и ми се доплака леко :lol: Аз смятам, че Прелюд си остава и ще си остане една от най-класните автомобили в колекцията на Хонда. Все пак цената на тези автомобили си варира доста добре въпреки годинките, Но винаги има и някой който се е поизхвърлил де, но това е за друга тема.До колкото знам 4ws също така го е имало и в BMW 8-ма серия, но са произведени малко бройки от него. Та мен мисълта ми беше да не да са го спрели заради същата причина поради която е спрян 2.3 двигателя или по-точно поради последващ дефект, но явно не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В коя съвременна кола се вгражда подобна система?че май много хора са пробвали и до там.....после са се отказвали.

Горният цитат го взех от Wikipedia. Там гледам нисани (уж по-новички), Мазда RX7, Инфинити... Затова казвам че някои производители още го ползват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mEtaka

"Прелюд" ясно ми е за частите на японските и да прав си, че не са толкова скъпи. Просто легендите от едно време така са се запечатали на хората в главите, че нямат излизане. Относно до рейката също си прав. Общо взето 4WS си е добра система дори и на 4г. прелюдите които са ми много голяма слабост. Радвам се, че има хора които да дискутират тази тема и да дават мнения на нетолкова компетентите като мен. Също така и аз преди малко четох в един чужд форум за тези презапоявания и може би това е проблема при 4г. и доколкото разбрах ако има проблем в АБС-а също дава отражение на системата. И ако колата има 4WS и има проблем с АБС-а /относно датчик/ трябва да се закупи такъв който е за 4WS или ако съм се упетлал малко, ако колата е 2.3 и е със 4WS и има проблем със АБС-а, то неможете да си купите датчик за 2.3, която е без 4WS, защото системата няма да работи /поне това прочетох/И така никой не каза за държанието на автомобила с 4WS по време на Българските зимни олимпийски игри

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ogi_Stoev

Това за ABS датчиците съм го пропуснал - мисля, че са еднакви на всички прелюди 4 и 5, но нека някой да потвърди. Модула за ABS при 4WS е различен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как така става нестабилна в завоите ако изключи системата. В по-горните постове нали уж като се изключи колелата застават с централно положение. В смисъл такъв, че след като е така в завой как могат всички В-тек да са с 4W. И според мен това като изключи, едно гасене и палене на ДВГ-то не е хич малка работа особенно ако пътуваш 300-400 км. Много ми е интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата вероятно е имал в предвид, че става по-нестабилна отколкото с включен 4WS т.е. като нормален автомобил, при мен никога 4WS не е изключвал по време на движение - за да стане това трябва да има сериозен проблем или истинско поднасяне (предполагам).

Редактирано от Ogi_Stoev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

В коя съвременна кола се вгражда подобна система?че май много хора са пробвали и до там.....после са се отказвали.

Renault Laguna (only in GT version of 3rd generation which was launched October 2007, GT launched on April 2008)

Доколкото съм чел системата е изоставена, защото може да се "симулира" чрез ESP/ABS и е по-евтино за производителя.http://www.autozine.org/technical_school/t...n_other.htm#4WS

4WS was seriously threathened by Electronic Stability Control and Yaw Control, both of which can correct understeer / oversteer like 4WS but without much additional cost and weight penalty.

По-евтина и по-лека система даваща същите резултати. Не случайно днешните коли не използват парни двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...