mEtaka 68 #1 Публикувано 29 Август, 2008 Мислих, четох и тн. и виждам, че доста от темите тук са било то по въпросче леко и тн. и доста често повтарящи се. Търсих из форума мнения отностно тази екстра на японската марка, но уви не намерих нищо и реших да постна една тема за хората имащи си понятие и нагледно и книжно. Това което знам за системата 4WS е, че при ниска скорост предните колела правят завой на дястно, а задните на ляво/примерно/, а когата се движите с по висока скорост/незнам точно колко/ колелата завиват в синхрон в една посока /демек предни на дястно, задни и те/. Това е което знам за тази система лично аз, но съм сигорен, че доста хора имат желанието да понаучат малко в частност естествено и аз.Едни от въпросите са/предполагам/:1. Как се държи колата с тази система при зимни условия /В България естествено/2. Наистина ли е вярна тази легенда, че поддръжката и е толкова скъпа и колко ако на някой му се е налагало.3. Лесно ли се децентроваСигорно има и други въпроси и нека който се сети и който знае да пише.Thank you Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #2 Отговорено 29 Август, 2008 4. Възможна ли е конверсия на Прелюд без 4WS в такъв с 4WS? Честно казано съм отвратен от маневреността на Прелюда. Не стига че е дълъг, но радиусът му на завиване е голям. Сложна ли е за изпълнение такава подмяна? Много неща ли се сменят? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ogi_Stoev 2 #3 Отговорено 29 Август, 2008 (Редактирано) Голямо удобство е 4WS на прелюд 4, за зимата все още нямам впечатления, поддръжката не е толкова скъпа - т.е. имаш накрайници и шарнири (колегите пишат, че може да се сменяват само те) - мисля че доста по-малко се амортизират сравнени с предните, виж вече ако опреш до ремонт е друго нещо-единственият разумен изход е 2-ра употреба (вече има доста такива прелюди за части). Децентровка -> т.е. калибриране ако нямаш сериозна интервенция т.е. як ремонт мисля, че няма да се налага да се прави (в сървис менюала на хонда е описана процедурата). Ако се наложи реглаж - не знам къде могат да го направят - но като гледам (по картинки) единственото особено е че трябва да се застопори 4WS рейката. Чест проблем е не сработването на 4WS при палене - това което четох е остаряли споки на релетата в 4WS модула и трябва да се презапоят, при мен се случва при спиране (гасене) след по-рязък завой 4WS да изключи с временен код "неразумно шофиране" т.е. мисли си че колата е поднесла но след 5мин. излиза от предпазният режим.Мисля че конверсията ще е голямо приключение, защото 4WS следи скоростта от датчик в скоростите и ABS модула има 2 допълнителни изхода за 4WS, имаш датчици за завиване на предното окачване. Редактирано 29 Август, 2008 от Ogi_Stoev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mEtaka #4 Отговорено 29 Август, 2008 Оги също така ми е интересно дали като ти изключи въпросната система колата става нестабилна. Един колега беше писал преди време, че му светела лампичката на 4WS и като минел над 100 почвала да му играе дупарата /по спомен го карам това/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ogi_Stoev 2 #5 Отговорено 29 Август, 2008 (Редактирано) Изклюва само при гасене на автомобила(спрял) не по време на шофиране, ако изчакаш 5мин. от гасенето до палене (непосредствено след "екстремен завой") 4WS сработва. При неработещ 4WS автомобила е с блокирани задни колела в централно положение т.е. шофира се като прелюд без 4WS (предполагам), това което си описал е неизправен 4WS. Редактирано 29 Август, 2008 от Ogi_Stoev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #6 Отговорено 29 Август, 2008 A един от страничните ефекти е , че сваля разхода като се кара по пътища с много завои ама не градско де ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #7 Отговорено 29 Август, 2008 Пичове,има лек за вашата болка-купете си Прелюд 3-то поколениеТам системата е изцяло механична и няма такива дивотии като компютри,датчици за скорост,лампи да ти кажат че си пред наакване....просто Old-School-а е маниятаИмаш просто две кормилни рейки и кардан между тях.До 3/4 от оборот задните гуми завиват в същата посока като предните,след 3/4 оборот се обръщан наобратно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #8 Отговорено 29 Август, 2008 (Редактирано) Ястно е, че 4WS е нещо уникално и също така доста помага при шофиране, но аз съм чувал легенди за поддръжката му и ремонта / ако стане нещо/ и тези легенди са от сорта на 2000лв, 8000лв., 10 000лв. Ей такива ти му работи. Според мен също така спомага и за по бавно износване на задните гуми тъй, като според мен съпротивлението трябва да е по малко. И едно също ми е интересно, защо според вас вече не се произвежда този тип завиване на задните колела в по-новите и по-мощни автомобили примерно като Civic Type R и тн.Много ще ми е интересно да дискутираме това, може да се получи нещо интересно. Редактирано 29 Август, 2008 от mEtaka Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #9 Отговорено 29 Август, 2008 Ястно е, че 4WS е нещо уникално и също така доста помага при шофиране, но аз съм чувал легенди за поддръжката му и ремонта / ако стане нещо/ и тези легенди са от сорта на 2000лв, 8000лв., 10 000лв. Ей такива ти му работи. Според мен също така спомага и за по бавно износване на задните гуми тъй, като според мен съпротивлението трябва да е по малко. И едно също ми е интересно, защо според вас вече не се произвежда този тип завиване на задните колела в по-новите и по-мощни автомобили примерно като Civic Type R и тн.Много ще ми е интересно да дискутираме това, може да се получи нещо интересно.Не се шашкай бе,това е като митовете че на Японските коли са им скъпи частите и че много се чупят.Ето,виж сам цените на частите на тези компоненти:Задна кормилна рейкаЛинка е за прелюд 2.3 4WS.просто още една шибана рейка като предната-нито повече,нито по-малко.виж,това с електрониката вече си е усложняване но не съм чул на някой да е дала фира.Иначе тази система е погребана от хонда по същата причина поради която са погребали целия модел Прелюд или окачването двойна ключица.....въпрос на пари,пък и сополанковците налитат на Сивик примерно,вместо на Прелюд и от Хонда решават че инвестицията не си заслужава.И въпреки че системите са прекрасни-ги спират. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #10 Отговорено 29 Август, 2008 (Редактирано) Темата става хубава. Не е съвсем вярно че системата не се произвежда. Просто Хонда вече не я произвеждат. Иначе я има в доста нови коли.Със силата на copy-paste: * Efini MS-9 (high and low speed) * GMC Sierra (2002) (high and low speed) * Honda Prelude (high and low speed, fully mechanical from 1987 to 1991) * Honda Accord (1991) (high and low speed, mechanical) * Infiniti G35 Sedan (option on Sport models) (2007-Present) (high speed only?) * Infiniti G35 Coupe (option on Sport models) (2006-Present) (high speed only) [3] * Infiniti J30t (touring package) (1993-1994) * Infiniti M35 (option on Sport models) (2006-Present) (high speed only?) * Infiniti M45 (option on Sport models) (2006-Present) (high speed only?) * Infiniti Q45t (1989-1994) (high speed only?) * Mazda 626 (1988) (high and low speed) * Mazda MX-6 (1989-1997) (high and low speed) * Mazda RX-7 (optional, computerized, high and low speed) * Mitsubishi Galant/Sigma (high speed only) * Mitsubishi GTO (also sold as the Mitsubishi 3000GT and the Dodge Stealth) (high speed only) * Nissan Cefiro (A31) (high speed only) * Nissan 240SX/Silvia (option on SE models) (high speed only) * Nissan 300ZX (all Twin-Turbo Z32 models) (high speed only) * Nissan Laurel (later versions) (high speed only) * Nissan Fuga/Infiniti M (high speed only) * Nissan Silvia (option on all S13 models) (high speed only) * Nissan Skyline GTS, GTS-R, GTS-X (1986) (high speed only) * Nissan Skyline GT-R (high and low speed) * Renault Laguna (only in GT version of 3rd generation which was launched October 2007, GT launched on April 2008) * Toyota Aristo (1997) (high and low speed?) * Toyota Camry JDM 1991 Camry Prominent 2.0 L V6[citation needed] * Toyota Celica (option on 5th and 6th generation, 1990-1993 ST183 and 1994-1997 ST203) (Dual-mode, high and low speed) * Toyota Soarer (UZZ32)За окачването на Прелюд (мисля че 5-та ген. вече не е с такова) мога да изкажа само възхищение исля че конверсията ще е голямо приключение, защото 4WS следи скоростта от датчик в скоростите и ABS модула има 2 допълнителни изхода за 4WS, имаш датчици за завиване на предното окачване.Няма ли никаква надежда? Цялата система звучи толкова изкушаващо... Редактирано 29 Август, 2008 от Alexandro Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #11 Отговорено 29 Август, 2008 (Редактирано) В коя съвременна кола се вгражда подобна система?че май много хора са пробвали и до там.....после са се отказвали.Прелюд 5-то Поколение си е също с якото независимо окачване на двойна ключица.Някой ден бих карал и такъв,но само 2.2:)Или Акорд 2004 2.4,като на баща миМежду другото Акорда е единствената Хонда заедно с Японския Сивик,която се прави все още в Япония......и е единствената Хонда в момента,която е с независимото окачване на двойна ключица или там както се казва.А всичко друго е чекия на МакФерсон, включително и Английския Сивик Тайп Р Редактирано 29 Август, 2008 от prelude Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #12 Отговорено 29 Август, 2008 Аз не съм се шашнал ами исках малко да поразбием митът, но да ти кажа като щракнах на номер 8 и ми се доплака леко Аз смятам, че Прелюд си остава и ще си остане една от най-класните автомобили в колекцията на Хонда. Все пак цената на тези автомобили си варира доста добре въпреки годинките, Но винаги има и някой който се е поизхвърлил де, но това е за друга тема.До колкото знам 4ws също така го е имало и в BMW 8-ма серия, но са произведени малко бройки от него. Та мен мисълта ми беше да не да са го спрели заради същата причина поради която е спрян 2.3 двигателя или по-точно поради последващ дефект, но явно не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #13 Отговорено 29 Август, 2008 В коя съвременна кола се вгражда подобна система?че май много хора са пробвали и до там.....после са се отказвали.Горният цитат го взех от Wikipedia. Там гледам нисани (уж по-новички), Мазда RX7, Инфинити... Затова казвам че някои производители още го ползват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mEtaka #14 Отговорено 29 Август, 2008 (Редактирано) "Прелюд" ясно ми е за частите на японските и да прав си, че не са толкова скъпи. Просто легендите от едно време така са се запечатали на хората в главите, че нямат излизане. Относно до рейката също си прав. Общо взето 4WS си е добра система дори и на 4г. прелюдите които са ми много голяма слабост. Радвам се, че има хора които да дискутират тази тема и да дават мнения на нетолкова компетентите като мен. Също така и аз преди малко четох в един чужд форум за тези презапоявания и може би това е проблема при 4г. и доколкото разбрах ако има проблем в АБС-а също дава отражение на системата. И ако колата има 4WS и има проблем с АБС-а /относно датчик/ трябва да се закупи такъв който е за 4WS или ако съм се упетлал малко, ако колата е 2.3 и е със 4WS и има проблем със АБС-а, то неможете да си купите датчик за 2.3, която е без 4WS, защото системата няма да работи /поне това прочетох/И така никой не каза за държанието на автомобила с 4WS по време на Българските зимни олимпийски игри Редактирано 29 Август, 2008 от mEtaka Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Ogi_Stoev #15 Отговорено 29 Август, 2008 Това за ABS датчиците съм го пропуснал - мисля, че са еднакви на всички прелюди 4 и 5, но нека някой да потвърди. Модула за ABS при 4WS е различен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #16 Отговорено 1 Септември, 2008 Добре де, как така става нестабилна в завоите ако изключи системата. В по-горните постове нали уж като се изключи колелата застават с централно положение. В смисъл такъв, че след като е така в завой как могат всички В-тек да са с 4W. И според мен това като изключи, едно гасене и палене на ДВГ-то не е хич малка работа особенно ако пътуваш 300-400 км. Много ми е интересно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ogi_Stoev 2 #17 Отговорено 1 Септември, 2008 (Редактирано) Колегата вероятно е имал в предвид, че става по-нестабилна отколкото с включен 4WS т.е. като нормален автомобил, при мен никога 4WS не е изключвал по време на движение - за да стане това трябва да има сериозен проблем или истинско поднасяне (предполагам). Редактирано 1 Септември, 2008 от Ogi_Stoev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #18 Отговорено 1 Септември, 2008 В коя съвременна кола се вгражда подобна система?че май много хора са пробвали и до там.....после са се отказвали. Renault Laguna (only in GT version of 3rd generation which was launched October 2007, GT launched on April 2008)Доколкото съм чел системата е изоставена, защото може да се "симулира" чрез ESP/ABS и е по-евтино за производителя.http://www.autozine.org/technical_school/t...n_other.htm#4WS4WS was seriously threathened by Electronic Stability Control and Yaw Control, both of which can correct understeer / oversteer like 4WS but without much additional cost and weight penalty.По-евтина и по-лека система даваща същите резултати. Не случайно днешните коли не използват парни двигатели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове