Jump to content
Guest b3n0v

Свети ми лампа която не трябва да свети?!

Recommended Posts

Guest b3n0v

Значи имам следния проблем с Honda Civic 1.5 16V (D15B2) който се появи тези дни!След като покарам малко колата, ми светва жълтия индикатор на таблото,който по принцип свети само преди да запаля!Ходих на майстори и те казват че това е свързано с електрониката на колата,но във Враца от кадето съм няма такъв уред който да покаже каде точно е проблема!Затова всички ме пращат в София в сервиза на Хонда!По принцип това голям проблем ли може да бъде и колко пари ще ми вземат в сервиза?Кажете ако знаете някаде където може да ми направят колата по евтино и имат апаратурата!Аз може и така да карам ,но колата си мени оборотите и някой път гасне(но ми казаха че всичко иде от индикатора,защото съм сменил всички филтри скоро)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen
Отговорено (Редактирано)

на мен до скоро така ми правеше (светеше и гаснеше :D ) но мисля че беше от бензина щото последно го прави това преди 2 месеца ...тази жълта лампа можеш да я провериш и сам защо свети, има един куплунг или пуксичка както искаш го наречи, която е скрита до жабката, зад таблото ....в смисълбъркаш под жабката близо до колоната и търсиш за проводници и една малка буксичка с 2 пина ... като я намериш, извеждаш я така че да ти е удобно да я замостиш (слагаш някакъв проводник да прави контакт между двата пина)...слагаш контактния ключ там където му е мястото до кормилото ;) даваш на контакт (но гледай да не запалиш само ;) ) и жълтата лампичка на таблото ще почне да мига ... броиш миганията ... :D те са два вида примигвания ... дълги и къси ;) дългите са 2 или 3 секунди а късите по 1 мисля ...дългите се приемат като числото 10късите като 1примерно 2 дълги примигвания и 4 къси са ти = грешка номер 24при мен в периода когато ми загасваше ми даваше грешки 7 и 167 е за сензора следящ позицията на дросела ...16 е за дюзитенатрупаните грешки можеш да изтриеш като откачиш масата на акумулатора за 2-3 минути :D

Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А я кажи , разхода как ти е ??? Не съм експерт , но наистина сложи някав хубав бензин и пробвай пак . На една от колите светеше тази лампа ( мисля че се пада лампата на катализатора ) , колата работеше на обогатена смес ( не нарочно разбира се )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5

брато ако идва6 на софия по добре иди при омбре тои е 4овека :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Направо ги ОБИЧАМ тея майстори... "от електрониката е бе, деееееба електрониката, само проблеми създава...." и тем подобни глупости!!!!тая електроника е ваш приятел мамка му! щото като си погледнеш кода за грешка и заеш поне откъде да почнеш да търсиш.колегата ти е обяснил как се проверява кода за грешка. А това за филтрите дето си ги сменял.... просто си го пропусни покрай ушите.Ето едно филмче за това как се проверяват кодовете за грешка: http://www.psytronix.org/honda/videos/CEL_search_5gen.wmvТова обаче е за 5-та генерация. Предполагам че си с такава, но ако си с 4-та генерация, няма никакви куплунзи, просто на компютъра си има светодиодче и броиш неговите мигания.п.с. Извинявайте че избухнах леко, но такива майсторски приказки просто ме изкарват извън равновесие.....Успех, и преди да правиш каквото и да било, ПРОВЕРИ кодовети и кажи какви са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v

Еми мисля че съм с пета генерация 94 г по талон(на коланите пише 92г)!Значи аз ще се опитам да установя коя грешка е,но после от каде да разбера коя грешка какво означава?Няма ли списък на това колко мигания коя грешка е?А ако направя така както CryoGen написа: "натрупаните грешки можеш да изтриеш като откачиш масата на акумулатора за 2-3 минути ",ще спре ли да ми мига индикатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v

Направих теста с буксичката под жабката!Значи индикатора мигаше по този начин: 1 продължително и 6 къси мигания(което го превеждам на грешка 16)после:7 къси мигания (значи грешка седем)и така се повтараха докато не ги спрях!Сега може ли някой да ми каже от каде ми идва проблема или да ме упъти как да разбера?!Във враца никой нищо не може да ми каже......разчитам на вас във Форума!!!:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Направих теста с буксичката под жабката!Значи индикатора мигаше по този начин:

1 продължително и 6 къси мигания(което го превеждам на грешка 16)

после:

7 къси мигания (значи грешка седем)

и така се повтараха докато не ги спрях!

Сега може ли някой да ми каже от каде ми идва проблема или да ме упъти как да разбера?!

Във враца никой нищо не може да ми каже......разчитам на вас във Форума!!!

:(

Значи !

Според ТОЗИ САЙТ, код 16 ти е Fuel Injector System; код 7 ти е TP Sensor (Throttle Position).

 

По принцип, Аз съм от Враца, ама освен да се засечем да пием по един швепс във "Фешъна" (както оня ден те засякох, ама просто ми беше несгодно да те заговарям :( ), с друго май НЕмога да ти помогна :P:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Можеш да изтриеш грешките, както ти обясни CryoGen. След това ако запалиш, ака на компютъра все още не му харесва нещо, лампата пак ще светне и пак ще дава същите кодове :( Като гледам, май не си първия с подобен проблем, та дано някай от колегите да може да ти даде съвет - Аз съм дотук. А като разбереш какво и е било, за да знаем и ние и да сме потготвени :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen
Отговорено (Редактирано)

Можеш да изтриеш грешките, както ти обясни CryoGen.

колегата CryoGen само не спомена, че може да извади 2 бушона в кутията с предпазители под капака, над десния калник, там си пише ECU и BACK-UP, вадиш ги за 1 мин и си готов :P (поне аз така направих днес :( )пак започна да ми гасне по светофарите, грешката е 7-ма само ...мисля че смукача нещо не е в час щото не държи дросела на минимални обороти .... ами слиза до 500-200 ... или задържа 800 но неравномерно и слиза на интервали към 500-600 (което се усеща като доста досадно придрусване на купето :P )интервалите обаче са на един и същ период от време, циклично го прави ...та ще ходя при омбре идните няколко дни, щото това е непоносимо ... (понякога ми е малко трудно да натискам и трите педала едновременно :P, ма ще се науча де :P:( )ПП: 1net наскоро сменях въздушния филтър бате, 65 кинта в бултрако, може на колицата да не и понася този товар просто :P:( Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v
Отговорено (Редактирано)
klip na testaтова е теста който направих и ми показа грешка 7(след зануляването на грешките което направих вече не показва грешка 16)А тази снимка е на някакъв потенциометър на дроселовата клапа(може да не го казвам точно)!Ходих на майстор във Враца който каза че от там ми идва проблема!Обаче не може да го смени защото е бил капсулован,затова ми каза да си купя долната метална част на инжекцията на която седи капсулованата част!Обаче не съм сигурен дали е това проблема за да започна да търся това нещо!само че не могат да се виждат снимката и клипа................ Редактирано от b3n0v

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen
Отговорено (Редактирано)

колега пробвай първо с някоя качествена добавка за горивото, да прочисти дюзите ако може ... щото при мен се оправи (само, без добавки :dunno: )сега колата се държи перфектно и винаги ми ги правитези мизерии след като зареждам бензин, не знам защо 0_оа това което ти е казал този майстор. нещо се е объркал :dunno: този "датчик" дето е закачен за дросела, просто следи моментното му състояние (ъгъла с който се променя...) и казва това нещо на ECU-то ... проблем ще ти създава ако има лоша връзка към него ... или дросела е в неприлично положение :drunk:

Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v
Отговорено (Редактирано)

Test za greshka (само че не тръгва директно ами си го свалете със "Save Target As.."

 

това е теста който направих и ми показа грешка 7(след зануляването на грешките което направих вече не показва грешка 16)

А тази снимка е на някакъв потенциометър на дроселовата клапа(може да не го казвам точно)!Ходих на майстор във Враца който каза че от там ми идва проблема!Обаче не може да го смени защото е бил капсулован,затова ми каза да си купя долната метална част на инжекцията на която седи капсулованата част!

Обаче не съм сигурен дали е това проблема за да започна да търся това нещо!

 

 

Вече оправих клипчето и снимката и може да видите за какво става на въпрос!

CryoGen виж снимката и микажи какво е това което съм заградил :dunno: !

Публикувано изображение

Редактирано от b3n0v

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

това което си заградил е ГРЕШКА 7 :drunk:TP Sensor (Throttle Position Sensor :dunno: )джиджавка потенционеметър, която се джурка :dunno: от дросела и променя съпротивлението си и така ECU-то разбира в какво състояние е педала на газта или дросела (уж :cool: )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Преди да взимаш нов сензор пробвай да почистиш пластините и виш дали отива сигнал до ЕЦУ-то. Ако не знаеш как казвай да ти дам основни насоки кво да направиш.Кога светва грешката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Пич, тоя сензор почваш да го гледаш с голям респект от тук нататък! Скъп е, и се надявам да не се е скапал.Последния такъв дето борихме при омбре, се оказа че е пълен с бензин, и след като мистър Боги го проми хубаво, нещата се успаха. Що е бил пълен с бензин, по-добре не питай.... :dunno:Първо наистина си почисти контактите на куплунга и се увери че пластинките не са криви.... повярвай ми, елементарно е да ги сплескаш ако решиш.Все пак, ако ти се наложи да го разглобяваш, ще трябва да свалиш цялото throttle-body. След това внимателно със флекса изпилваш капсите които го въртят. като махнеш сензора, ще можеш да напръскаш винтовете, на които си им изрязал главите с ВД-40 и да ги развиеш с клещи. Датчика сам по себеси е неразглобяем, но можеш да го изплакнеш с ВД и контактен спрей и да го оставиш да изсъхне хубаво! след това го монтираш с нормални винтове. Как се монтира и настройва...... зацепваш пишката на сензора към вала на дроселовата клапа и го придържаш там докато завиеш винтовете. Ще забележиш че за да съвпаднат дупките за винтовете, потенциометъра е леко завъртян и не е в крайно положение, нищо че дроселовата клапа е затворена..... Това е нормално. Крепежните отвори на датчика позволяват регулиране, така че стегни винтовете така че да държат датчика, но да не му пречат леко да се върти. На ръка, отваряш дроселовата клапа до край! докато не опре ограничителя! Държиш я така и с другата ръка леко завърташ датчика в обратна посока, докато усетиш, че си стигнал крайното положение на потенциометъра. Този подход ти гарантира, че когато дроселовата клапа е отворена на 100%, датчика е в крайно положение. Стягаш винтовете в това поножение на датчика и монтираш всичко обратно. При настройката, гледай дроселовата клапа наистина да е опряла в крайното си положение. Иначе рискуваш като натиснеш педала до край, да си изкъртиш сензора.На твое място, ако колата върви добре и не усещаш разлика, не бих го пипал.Освен това, ако ще я водиш на майстор да го прави това, потбирай си майстора добре.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest koceto1

Искам да ви попитам относно темата едно бързо вапросче. и на моита хондичка ми свети тая лампа от доста време. не намирам никакви промени в колата.(разход ускорение обороти и т.н.) Прилагаики ваще предлойения като свържа тези 2 пина под жапката и като дам на контакт не ми изкарва никакви грешки. само като запаля колата и светва и не изгасва. не знам на какво може да се дължи.Помогнете ми с мнениеБлагодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ДИВАНЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ :thumbs1:

 

 

Чети бе главо, чети :worthy:

ако информацията за теб е вярна: Кара: honda civic shuttle,

значи нищо не трябва да закъсяваш.... при теб, трябва да вдигнеш постелката пред пасажерската седалка. под постелката ти е ЕЦУ-то и на него има едно малко прозорче. като дадеш на контакт, през прозорчето се вижда едно светодиодче. То мига. Брои се както си прочел по горе.

 

Значи:

сивик 4 генерация, ЦРХ 2 генерация и сивик шътъл като този дето прилича на 4-та генерация, кодовете се проверяват както описах

 

хонди 92-95 ( сивик, ЦРХ тарга и т.н.) се проверяват както е описано горе със закъсяване на 2-та пина и гледане на лампата на таблото.

 

koceto1, не се заяждам.

Успех и да кажеш какви кодове са излезли. Освен това, като видиш кодовете, махни акумулатора за 15сек, сложи го пак, запали колата и пак провери кодовете. Това се прави защото ЕЦУ-то помни какви грешки е срещнало и ако преди 2 месеца е имало проблем, а сега го няма, пак ще ти показва грешката, но като махнеш акумулатора за малко и след това запалиш колата, ще ти каже само грешките които са в момента.

 

Още веднъж - Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v

Ебати щуротията кадето ми се случи...Дадох на един приятел пари и той днес ми купи от София това което ми трябва ето Снимката за 80 лв!Оказа се обаче ,че имало разлика защото мойта Хонда е моноинжекция ,а той е взел за пълна инжекция(а те не са съвместими)!

Добре че в магазина са маркирали тази част и като ходи другата седмица ще я смени.....тцтцтцтц...ебати късмета!

 

1net по принцип не ми се ще да рискувам аз да си го оправя,затова ще пробвам първо с тази част(която я купих сравнително евтино)!Иначе благодаря за инфото може да послужи на много хора :thumbs1: !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest borko

здравей, и аз съм от Враца и мисля че долу при гаражите на р.Лева има един майстор по токовете дето ще ти свърши работа, намира се между първата и втората редица, всички го знаят като Ламбо. мисля че щи свърши работа понеже съм виждал Хонди.p.s дай некав тел във ваца да ти се обадя за да се видим понеже аз и още еди приятел искаме да си вземем Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v

Аз пак ще ви тормозя с моята Хонда...Смених си тази част на колата която ми беше проблемна и така отстраних грешка 7 TP Sensor (Throttle Position)>Сега вече колата не мени обороти и не гасне,обаче другата грешка си остана 16 Fuel Injector System Не мога да си обясна какво означава,но примерно ми се случи да дам на контакт след което жълтия индикатор не угасва(а трябва) и не мога да запаля.....е след няколко опита запалих,но това все пак е Хонда трябва да пали на момента!Грешка 16 е Fuel Injector System!!!Нужна ми е малко помощ........ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BOGIE

Еми Приярел ако си с D15Bзле значи имаш най-вероятно проблем с самите инжектори но това не трябва да те притеснява те са си така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sashko
Отговорено (Редактирано)

според мен си запушил нещо с кофти бензин и оттам ти идва проблема ... пробвай с някви прочистващи добавки ..... а между :(:( другото нали нямаш газова(срамен въпрос за хондаджия ама все пак)?

Редактирано от sashko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest b3n0v

Не газова уредба не бих си сложил на каквато и кола да е :thumbs1: !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...