Jump to content
Guest Magnum

Ориентация на двигателя

Recommended Posts

Guest Magnum

То всички знаем, за надлъжен и напречен двигател, разбира се. Но днес се замислих, че и това не е еднозначно.

 

Например на Рено5 двигателят е надлъжно. Обаче скоростната кутия е ПРЕД двигателя, значи двигателя е на обратно!

 

Публикувано изображение

 

Тук ясно се вижда, че ремъка е отдясно на двигателя (гледано отзад, разбира се), и съответно скоростната кутия е отляво (пред шофьора).

Докато моят сивик е наобратно, ремъка е пред шофьора а ск.кутия е пред пътника.

Това, разбира се, важи само за моделите с ляв волан, за моделите с ляв волан ск.кутия се пада пред шофьора, както е в повечето коли. Да не забравяме, че в Япония са с десен волан, като в Англия. То и затова при повечето японски автомобили ауспуха излиза отдясно отзад. Сигурно и за това блока за PGM-FI е под дясната седалка.

 

Обаче се зачудих, дали при "обратните" двигатели, коляновият вал се върти наобратно, тоест в същата посока, както и при другите двигатели -- надолу към бронята, нагоре към купето, или по часовниковата стрелка, гледан откъм десният калник?

 

Ето и jamie се намеси, че и S2000 бил с "обратен" двигател, с изпускателните колектори отляво на двигателя, към шофьора (за ляв волан)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

Това, разбира се, важи само за моделите с ляв волан, за моделите с ляв волан ск.кутия се пада пред шофьора, както е в повечето коли.

Nezavisimo dali s ljav ili desen volan dvigatelite sa s edno i sushto razpolozhenie. :rolleyes: Na tvoja Civic dvigatelja vurti sreshtu chasovnikovata strelka a na snimkata dvigatelja vurti po chasovnikovata strelka(taka gi pravjat veche HONDA).Ima izkljuchenija razbirase (mitsubishi)tehnija angrenazh e ot ljavo no vurti po chasovnika .za tova ima oshte edin val v skorostnata kutija da obrushta posokata.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r5gtr

Например на Рено5 двигателят е надлъжно. Обаче скоростната кутия е ПРЕД двигателя, значи двигателя е на обратно!

нещо се бъркаш. освен ако не говориш за старата 5ца турбо, на която двигателя и е отзад. иначе р5 са си с напълно стандартно,напречно разположен двигател. Редактирано от r5gtr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Например на Рено5 двигателят е надлъжно. Обаче скоростната кутия е ПРЕД двигателя, значи двигателя е на обратно!

нещо се бъркаш. освен ако не говориш за старата 5ца турбо, на която двигателя и е отзад. иначе р5 са си с напълно стандартно,напречно разположен двигател.
Да в един момент ги променят. Но пред блока много време стоеше една 5ца, изтърбушена, и специално обърнах внимание на това. Сега дали е била с турбо или не не мога да съдя, щото малко беше останало по нея

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

Например на Рено5 двигателят е надлъжно. Обаче скоростната кутия е ПРЕД двигателя, значи двигателя е на обратно!

нещо се бъркаш. освен ако не говориш за старата 5ца турбо, на която двигателя и е отзад. иначе р5 са си с напълно стандартно,напречно разположен двигател.
Старото Ренде 5 без да е турбо без да е нищо ти снася двигателя в скута и скоростната му кутия е ОТПРЕД - надлъжно. При предно разположен двигател....абе свиркаджии, какво да ти говоря ! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

towa koeto sam chel w netaznachi honda edinstwena (po towa pisanie) prewi obratni dwigateli t. e. dwigatelia se warti w obratna posoka (goworiha za starite dwigateli)w edin moment obache reshawat da obarnat posokata. towa stawa niakade 2000ta godina kato obiasnenieto beshe neshto ot sorta che za da mogat da prodawat wigateli za drugi marki awtomobilita taka ako ne se laja parwia dwigatel sas smenena posoka e tozi na RSX za s2000 ne znam ne sam chel !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

towa koeto sam chel w neta

 

znachi honda edinstwena (po towa pisanie) prewi obratni dwigateli t. e. dwigatelia se warti w obratna posoka (goworiha za starite dwigateli)

 

w edin moment obache reshawat da obarnat posokata. towa stawa niakade 2000ta godina kato obiasnenieto beshe neshto ot sorta che za da mogat da prodawat wigateli za drugi marki awtomobili

 

ta taka ako ne se laja parwia dwigatel sas smenena posoka e tozi na RSX

za s2000 ne znam ne sam chel !

По принцип, мотора на Acura RSX е от новата "K20"-а серия (мотора от снимката) където мотора ХЕМ е "обърнат" сравнен със старите мотори на старите Хонди, хем вече ангренажа е ВЕРИГА (!!!) а не Ремък :rolleyes: Това всъщност са тези новото поколение VTEC мотори, които се водят "DOHC i-VTEC". Май наистина за пръв път този тип мотори се слага в RSX, по-късно в Stream, в новия Civic Type R, Accord и т.н. :yes:

 

PS: на мотора на S2000-то ангренажа също е с ВЕРИГА, а не ремък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

ebasi pri 8000 oborota kak se sprawiat s tazi weriga bretam inercionnite sili sa dosta golemiaz sam chuwal che samo pri niskooborotni dwigateli se polzwa weriga!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

ebasi pri 8000 oborota kak se sprawiat s tazi weriga bretam inercionnite sili sa dosta golemiaz sam chuwal che samo pri niskooborotni dwigateli se polzwa weriga!

Напротив - веригата издържа много по-големи натоварвания. То за това дизелите дето помпата е в главата са с верига, щото трябва яко сила. Веригата не се къса, и много по-рядко трябва да се сменя. Само дето е шумна.Мисля че използват верига, понеже има и променливи фази на газоразпределението - въртят се разпределителните валове спрямо коляновия. Това е и i във i-VTEC, не само променливо отваряне на клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

ebasi pri 8000 oborota kak se sprawiat s tazi weriga bretam inercionnite sili sa dosta golemiaz sam chuwal che samo pri niskooborotni dwigateli se polzwa weriga!

Напротив - веригата издържа много по-големи натоварвания. То за това дизелите дето помпата е в главата са с верига, щото трябва яко сила. Веригата не се къса, и много по-рядко трябва да се сменя. Само дето е шумна.Мисля че използват верига, понеже има и променливи фази на газоразпределението - въртят се разпределителните валове спрямо коляновия. Това е и i във i-VTEC, не само променливо отваряне на клапаните.
Абе не знам ква верига ползваха ама така и не разбрах че е била с такава.Много добре и мъркаше мотора и как се режеше в 9000 оборота.... :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Абе не знам ква верига ползваха ама така и не разбрах че е била с такава.Много добре и мъркаше мотора и как се режеше в 9000 оборота.... :rolleyes:

Ти за ЧЕРНОТО S2000 ли говориш ?! :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jamie

ebasi pri 8000 oborota kak se sprawiat s tazi weriga bretam inercionnite sili sa dosta golemiaz sam chuwal che samo pri niskooborotni dwigateli se polzwa weriga!

Напротив - веригата издържа много по-големи натоварвания. То за това дизелите дето помпата е в главата са с верига, щото трябва яко сила. Веригата не се къса, и много по-рядко трябва да се сменя. Само дето е шумна.Мисля че използват верига, понеже има и променливи фази на газоразпределението - въртят се разпределителните валове спрямо коляновия. Това е и i във i-VTEC, не само променливо отваряне на клапаните.
Голямо натоварване не означава "при големи обороти". Ремъка е лек и безшумен - в сравнение с веригата. ПП: ВТЕК-а не се влияе от това как е задвижването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Az ot wsichko koeto prochetoh tuk ostanah obarkan.na starite Hondi kat ozastanesh ot stranata na angrenajnia remak w kakwa posoka se warti obiknowenno?mai e po chasownikowata strelka.pitam poneje moia motor e naobratno na normalnia wariant.kato smeniah remaka w edin serwiz momchetata se shashnaha.dwigatelia si e pred men,a skorostnata kutia pred patnika.ta kato zastanesh otkam remaka i go poglednesh mai normalnata posoka e po chasownika.ama moje i da barkam.kakto i da e-moia sas sigurnost e ot redkite modeli.W uniwersiteta pitah za towa neshto i mi kazaha che niakoi marki koli prawiat takaw tip ekzotichni razrabotki(Honda i dr.)ama niama nikakaw efekt ot taia rabota,koito me kasae men naprimer.Ta shte pomolia po-proswetenite da utochniat koia posoka e normalna na wartene i koia e nestandartnata.mersi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...