Radeon4o 22 #1 Публикувано 25 Юни, 2008 Здравейте колеги, четох темите свързани със загряване и загуба на антифриз но не мога да намеря някакво обяснение за моя проблем, а той е следния:При качването на един голям баир към вилна зона близо до Варна колата загря яко. Изчаках час и половина да изстине и долях вода, т.к беше на минимума в разширителния съд. Стигнах до дома...колата не е загрявала повече от нормалното. Термостата работи според мен. Установих, че предпазителя на охлаждащата перка е изгорял. Директно свързана към 12V перката върти без проблеми. Смених предпазителя. Долях отново вода, т.к отново беше на минимума. Правя кръгче (десетина километра) и тази сутрин отново проверявам....четността отново е на минимума. Колата не пуши и според мен върви нормално. Ако можете да помогнете с някакви идеи ще съм благодарен. (Не установих видими течове когато преглеждах системата)Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 25 Юни, 2008 Охладителна течност се проверява/налива на студен двигател, в радиатора като трябва да е до ръба. Разширителния съд е само място където се съхранява временно течноста в повече, която при загряване се разширява, и при истиване се прибира обратно към радиатора.Ако при натоварване на двигателя изхвърля много вода в разширителния съд, предполагам е гарнитура на главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #3 Отговорено 25 Юни, 2008 Разбирам те относно разширителния съд. Само да допълня нещо, т.к явно не съм го обяснил добре - на студен двигател антифриза е до MIN в разширителния съд....пълня до MAX, правя едно кръгче около 8-10км. Ставам сутринта и антифриза в съда е отново до MIN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #4 Отговорено 25 Юни, 2008 Остави го разширителния съд, гледаи радиатора, тои е важния елемент и показател. Най вероятно при теб се получава следното : ти наливаш до макс в разширителния, палиш двигателя, течноста се разширява и препълва разширителния съд като изхвърля навън това което си долял. При изтиване на двигателя, течноста се прибира колокото си трябва и остатъка в разширителния съд е до минимум.Сутринта преди да запалиш отваряш радиатора, доливаш ако имаш нужда. На следващата сутрин (или по късно през деня след като си карал и е изтинал двигателя) ако си има течност в радиатора колкото си налял, няма за какво да се притесняваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #5 Отговорено 25 Юни, 2008 А при теб често ли се включва охлаждащата перка....аз бръмчах около 10мин на едно място и не се включи (индикатора на таблото си отчита абсолютно нормална температура) Гледам, че си с Б16, но ако може да споделиш как стоят нещата при теб и ще съм благодарен и ако някой колега с Д16З6 изкаже мнението си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cK1 28 #6 Отговорено 25 Юни, 2008 (Не установих видими течове когато преглеждах системата) Аз пак да си кажа . Може и да съм станал досаден , но се надявам да съм бил полезен...Щом си проверявал за течове - проверили дали не сълзи (капе) и от пробката на водната помпа - ако от там е течът няма да видиш гьолче под колата ... от топлия двигател всичко се изпарява веднага ... Водната помпа по принцип била консуматив , който се сменя с ремъка ... ама ... все пак сме в БГ П.п. водната помпа си има пробка , от която ако протече значи е за смяна ... пробва се на работещ двигател ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #7 Отговорено 25 Юни, 2008 А при теб често ли се включва охлаждащата перка....аз бръмчах около 10мин на едно място и не се включи (индикатора на таблото си отчита абсолютно нормална температура) Гледам, че си с Б16, но ако може да споделиш как стоят нещата при теб и ще съм благодарен и ако някой колега с Д16З6 изкаже мнението си Все още не ми работи B16-ката по ред причини, но до скоро и аз бях със D16Z6 Но би трябвало на място ако работи двигателя, особенно ако е горещо и като го ворсираш малко (след като е позагрял вече) да се включи перката. До колкото знам се включва някъде над 95 градуса, и се изключва под 90 градуса. Ако стрелката не ти мърда и си седи където си седи когато е загряла, значи си поддържа нормална температура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #8 Отговорено 25 Юни, 2008 10x В петък ще пътувам към Горна Оряховица и може да изкарам един светодиод в купето да проверя дали има сигнал към перката...на дълъг път не съм сигурен дали ще включи, но в града би трябвало да си покаже Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове