Jump to content
Guest F18 Hornet

Питане за MAX N.m

Recommended Posts

Guest F18 Hornet

Ей пищови :hondarulez: ,я обяснете има ли връзка между максималния въртящ момент и оптималния избор на включване на предавките .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ами за спортно каране, оптималното ти превключване е такова, че двигателя да е винаги около максималния си момент, ама за тази цел ти трябват много и къси скорости....ти май като гледам си с д15б2, така че само да ти кажа, максималния ти въртящ момент не е на 4500 както пише навсякъде, ами е на около 2900 об.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Ей пищови :hondarulez: ,я обяснете има ли връзка между максималния въртящ момент и оптималния избор на включване на предавките .

Максималния въртящ момент означава на кои обороти двигателя ти работи най-ефективно, съответно произвежда най-голяма СИЛА. Но за да движиш колата, ти трябва РАБОТА да се върши, което, грубо казано, е СИЛАТА * колко често я прилагаш тази сила.На високи обороти двигателя прилага малко по-малка СИЛА от максимума му, но пък я прилага по-често, и за това се получава по-голяма МОЩНОСТ (работа)Та като споменах ефикасност, там, където ти е най-висок момента, ти е и най-нисък специфичния разход.Но пък това е много относителен показател, много 'сух', 'научен'.Може да ти помогне, ако искаш примерно да произвеждаш ток, максимално ток за минимален разход на бензин - там на тези обороти трябва да си, с пълна газ.Иначе караш според ситуацията. Винаги е по-икономично да си на по-висока предавка, по-ниски обороти и по-силно натиснат педал на газта, отколкото на ниска предавка, 'оптимални' обороти и леко натиснат педал на газта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

ти май като гледам си с д15б2, така че само да ти кажа, максималния ти въртящ момент не е на 4500 както пише навсякъде, ами е на около 2900 об.

На 2900 оборота просто има един пик с около 5 н.м., който е по-висок от останалите обороти. Иначе кривата продължава до 4500-5000 оборота и чак към 5000 почва да пада. Което е много добре за двигател от този клас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

ХМ :hondarulez: , АМИ СПОРТНИТЕ ОБОРОТОМЕРИ, С ЛАМПИ4КА ДЕТО СА, КОГА СВЕТВА ТЯ , И КАКВО ВСЬЩНОСТ УКАЗВА ТЯ?! "МАX N.M" ЛИ?КАКВО ПЕ4ЕЛЯ, АКО ИМАМ ТАКЬВ ОБОРОТОМЕР?...ИЛИ ДА СИ "РЕЖА" ХОНДАКА ПО ОРИГИНАЛНИЯ, КОЙТО ИМА В ТАБЛОТО ?

Редактирано от stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Demon-e, напълно съгласен, но максимума си е максимум, и на мен просто ми е чудно как може да има такава голяма разлика между това което дават хода като техн. характеристики и деийствителността.Stonez, лампичката е за това кога да сменяш предавки ( "shift light") и обикновено се настройва да светва малко преди ограничителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

ХМ :) , АМИ СПОРТНИТЕ ОБОРОТОМЕРИ, С ЛАМПИ4КА ДЕТО СА, КОГА СВЕТВА ТЯ , И КАКВО ВСЬЩНОСТ УКАЗВА ТЯ?! "МАX N.M" ЛИ?КАКВО ПЕ4ЕЛЯ, АКО ИМАМ ТАКЬВ ОБОРОТОМЕР?...ИЛИ ДА СИ "РЕЖА" ХОНДАКА ПО ОРИГИНАЛНИЯ, КОЙТО ИМА В ТАБЛОТО ?

Веднъж говорих с Ники Златков и ми разаказа нещо което много ме учуди! Става въпрос за спортни рали автомобили. Значи не ги карат по оборотомер, а само по компресомер. Тоест не превключват когато се напълни оборотомера, той се пълнел преди турбото да е дало всичко от себе си. Там превключват предавките когато Турбото влезне в максималния си режим на нагнетяване, максималната си компресия. Защото тогава се вдига много въртящия момент и е много важно за превключването на следващата предавка и колата дърпала много. Аз не можах много да го разбера, но мога да му вярвам, защото за мен е доказал, че е от хората, които знаят какво говорят. Та има нещо вярно, но има голяма разлика между автомобили с турбо и атмосверните мотори. А и от рали автомобили и серийни автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Рекох да не отварям нова тема по този въпрос - . Напоследък се питам КОЛКО Е АДЖЕБА МАКСИМАЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ НА БОЛИД ОТ ФОРМУЛА 1 - някаква приблизителна стойност - има ли идея някой ? мерси...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи с Д15Б2 е наи добре да се прежключват на 5000 оборота за драг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...