Jump to content
Guest desev

Проблем с двигателя?

Recommended Posts

Guest desev

Здр,имам Civic sedan 4th с Д15Б1, колата е префектна или поне беше до сега :ph34r: . Ще се опитам накртко да обесня проблема. Имам колата от 2.5г. и досега не е създавала никакви проблеми (освен някои дреболии), нулев разход на масло, нисък разход на гориво и т.н...Колата я карах с Castrol Magnetic 10W40. Постоянно следях щеката и всичко беше наред, за 2г. беше спаднало съвсем малко, почти пренебрежимо. Да маслото беше на 2г, че и пове4е но на около 7000км (не карам ного), до сняната по бележка оставаха още 5000км (но не и на години). Аз предимно карам градско с много малки изключения, а и около половин година колата стоя (на открито есен-зима 2003-2004) без да се кара, щото беше ударена. Това е предисторията, сега за проблема. Преди около седмица, незнам кой дявол ме накара да си измия двигателя на автомивка, в интерес на истината имаше нужда. Така отивам аз, казвам че иска да ми измият двигателя-ОК. Колата беше загрята до нормална работна температура, вкарах я аз и те почнаха да я подготвят за миене. първо с една масльонка пръскаха нещо като веро по целия двигател, посля изчакаха 2-3мин. и почнаха да я мият. Незнам дали водата беше топла или студена, но не беше пара със сигурност. На мен ми направи впечатление, но си казах че все пак това не е първата кола която мият и така. Измиха я, не съм я палил вегнага, избутах я на ръка и отворих капака на слънце да съхне. Чаках около 1час и нещо, пробвах няколко пъти но не запали - нормално.Отворихме делкото подсушихме го и си запали от раз. Из4аках няколко минути да поработи на празен ход и пръгнах да се прибирам.Оттам до нас са не пове4е от 4км, колата съм я карах много внимателно, акто постояяно следах температурата и лампите (както винаги досега). Всичко беше наред с тях. Около 1км от вкъщи явно пак е влезнал кондез в делкото и почна да прекъсва, но успях да се прибера. Интересно, че прекъсваще когато пръгвах от място (светофар). Както и да е, прибрах се след като подсушихме делкото всичко си е ок. да ама не. Дърпаме щеката и ядец, маслото около пъпката на минимума, даже малко под нея. Не можах да повервам на очите си. Отникуде течове, не пуши, не смаесва масло с антифриз, никакви симптоми при шофиране, нито е загрявала, работи си нормално, разход, вървене, всичко е ок.Доляхме около 250-300гр. масло, нивото се покачи, около половината между двата белега, може би малко по-надолу. Така карах 3-4дена не-повече от 100км, всичко наред. На петия ден сутринта дърпам щеката и пак, маслото на долната белязка. Има малка особеност, че там където спирам има лек наклон и една шахта, някой път ако предната гума е близо или в шахтата нивото е по-високо и обратното, но все пак това е минимален толеранс. Вчера сменихме маслото с ново Elf 10W40, старото беше добро на цвят нямаще смесваме с вода. Отдолу също нямаще течове. Сега два дена карам и всичко е наред, но предполагам че пак може да възникне проблема. В тая връзка искам да ви питам за вашето мнение, какво мислите защо губи масло. Притеснява ме да не би като са я мили, ако водата е била студена, а двигателя топъл да се е пукнало нещо или гарнитура да е избила. Възможно ли е защото маслото е било старо на години ~2.5г и да е почнало да си изгаря, ама пък защо не пуши тогава? Или пък сенеринга на коляновия вал да е изпуслн и маслото да отива в скоростната кутия? Изчезва някуде, ама куде, видимо не излиза навън (няма течове или да пуши), пак видимо не се смесва е охладителната течност, ама на щеката го нямаше? Сега ще карам и ще следя постоянно нивото дано да е ок всичко.Поздрави на всичкиp.s. Съжелявам, ако поста е написан малко разбъркано, но смият аз съм много объркан. А да не забравя - от Пловдив съм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

съжалявам, но нямам идея....

от поста ти обаче остах с едно малко лошо впечатление и затова пиша....

 

Абе ти на топъл двигател ли си си проверявал нивото на маслото???

Ако е така, лошо... На топъл двигател, винаги маслото ще ти изглежда по-малко, защото не се е отекло в картера. Затова, преди да си вадиш изводи че маслото ти бяга, провери след няколко карания, но проверявай преди да я запалиш, когато двигателя в студен и не е имал възможност да разхвърля маслото по всички магистрали помпа и филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Здравей, колега, и добре дошъл :ph34r:Ти сам си го казал, маслото няма как да изчезне. Или тече, или го гориш.Ако го гориш, и то с такива темпове - ще се вижда пушек.На загряла кола, на място, форсираш до 6000 оборота, пускаш педала на газта, и като паднат оборотите до 1500 пак форсираш до дупка. Тогава ако не изпуши - значи не ти гори масло. Ако сегментите са доста износени, ще изпуши.Другият тест е сутрин рано някой друг да запали, а ти да погледнеш отзад за син пушек. Ако гумичките на клапаните са за смяна, ще изпуши.Но шанса да почне изведнъж да гори масло, е малък. Трябва да има сериозна причина изведнъж да почне да гори масло - счупен сегмент, прегряване на двигателя и т.н.Другият вариант е маслото да изтича. Ако изтича навън от гарнитура, ще се види. Особено на измит двигател. Въпреки че има доста кори около двигателя, където може да се е "скрило"Ако изтича от семеринг на коляновият вал, или ще направи ангренажния ремък на нищо (забелязва се) или ще стигне до съединителя, и той ще почне да приплъзва, и то на тласъци.Остава, разбира се, и най-кофти момента -- да го смесва с антифриза.Но и това се усеща. Или в разширителното казанче става "боза" или самото масло става на боза.Като отворите капачката на радиатора (на студена кола!!!!) и ще се разбере, дали има плуващи мазни гадости, или всичко е наред. И дали губи антифриз.Според мен, има голям шанс да няма поражения, да няма проблем - щом колата върви нормално, не се усеща придърпване, няма син облак отзад.Напълно е възможно старото масло вече да е изгубило свойствата си, като се загрее и да се изпарява. И през клапана на вентилация на маслото, да влиза в смукателните колектори, и да изгаря. Въпреки че кастрола не е никак лошо масло, полусинтетика. 2 години не е ЧАК толкова много за едно масло. Добре е да се смени, но едва ли е от това.Принципно е възможно и този клапан да се е развалил, и да пуска не само маслените пари, а и капки от маслото - и така да изгаря.Възможно е и друго нещо - в маслото да е имало голям конденз на бензин. Така му се покачва нивото. Но като загрее маслото, и бензина се изпарява, и нивото на "маслото" спада.Покарай малко с новото масло, следи го редовно, всеки ден. Сутрин на студено, и през деня на загряла кола (тогава е нормално да е около 1/4 от щеката по-малко). Не я форсирай излишно, карай под 5000 оборота ако можеш. Но и не излишно ниски обороти - нормално каране.Ако пак почне да спада осезаемо, нека майстор да я погледне. Бързо ще разберат от къде изчезва маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest desev

Първо ви благодаря за отговорите...сега да кажа, че колата никога не е била юркана от мен, винаги съм си я гледал както трябва, никакви ръчки или високи обороти и т.н. естествено , че меря на студен двигател, и аз това се надявах да не се утекло хубаво маслото, ама чак пък толкова. Искам да ви кажа, че брат ми е машинен инжинер, доктор при това, и той ми поддържа колата, затова казвам че всички варианти , като припушване или масло в охл течност и т.н са проверени, но не са достатъчно наблюдавани във времето, затова засега ще изчаквам и ще наблюдавам и ще пиша пак какъв е резултата.Поздрави.p.s.Не съм нов, макаче нямам постове следя форума още от създаването му и още по-рано когато беще в дир.бг. Когато купувах колата даже съм искал съвети от ADH-Honda и OMBRE и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

ти май беше от Пловдив и беше катастрофирал преди 2г с хондата? защо не идваш на срещите бре майна? :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest desev

Аз съм, да :ph34r: . За срещите незнам какво да кажа, просто съм любител шофьор, може би затова, но не се знае занапред....само дано всичко да е наред с ДВГ, щото иначе ;) .Тъкмо всичко си бях стегнал и боядисал и...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest desev

Здр отново,засега вече няколко дена я карам с новото масло и нямам проблеми - новото си е стационарно, видимо няма загуба на охд течност или мазни петна в нея. Четох в други форуми за подобни проблеми, т.е колата се кара предимно градско, за около 5500-6500км не гори грам масло, после до 8000-9000км изгаря до 1л, което единствено се обеснява с загуба качествата на самото масло. Как мислите, възможно ли е и в моя случй да е било от това?Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

стискай палци да е това :)възможно е. дано не се появи пак проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest desev

---Съжелявам за офтопика, опитах няколко пъти на ЛС, но не се получи за това пиша тук---Абе Майна 6-та генерация, все се каня да те питам, ти спираш ли често покрай ВИХВП или на паркинга на 4-ти блок, щото гледам твойта Хонда същата, даже днес я видях пред 4-ти блок, аз бях спрял с мойта-червен седан и ми се стори, че и ти се поогледа, ама може и да бъркам. Ако си ти трябва да се запознаем, аз всеки ден съм там, докторант съм в катедра "КСТ', кабинета ми е в 4-ти блок 310 стая. Ако пък се бъркам- здраве да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

ами при средно 150км градско на ден, спирам почти навсякъде из града :thumbs1: моята хонда лесно се разпознава по лайсничките на фаровете и стоповете - за някой може да е селско,но явно съм си селянин и ноо ме кефят, а и вече 5-6 пъти заварвам случайни и да я снимат, явно доста селяни сме из Филибето :thumbs1: ама за по-лесно - 0887334908 - Майната, но утре (четвъртък) съм в Карлово и София :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...