Jump to content
Guest d15b2

understeer, oversteer и brake fading

Recommended Posts

Guest d15b2

някой от по-запознатите измежду вас ако може да ми поясни какво тоно означават тези термини е нещо така и не можах сам да си ги изясня.understeer, oversteer и brake fading.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

Ами тук може да се отговори ask google :bg::angry: Но накратко, както може би си превеждаш и от английски...understeer е типичен за колите с предно предаване - недозавиване - въртиш волана, а колата завива по-малко отколкото би трябвало, поради това че й е по-лесно да продължава направо, когато скоростта в завоя й е по-височка. Усеща се характерно олекване на волана, когато преминеш в understeer. Особено в сняг се усеща когато подаваш газ в завой или натискаш спирачка в завой - и в двата случая колата почти спира да завива въпреки завъртяното кормило :DOversteer е особено характерно явление за спортните автомобили, защото са със задно предаване - аз съм карал един такъв Шкода 105L :angry::P голям кеф като подадеш газ в завоя и задницата се изнася и колата завива по-лесно или презавива...Е с шкодата ставаше само на сняг това, но с по-мощна кола става и на асфалт ;)абе все едно да дръпнеш ръчната на сняг и не само :lol: за последното brake fading не мога да ти помогна аз ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rebel

... имаше подобна тема на времето :angry: Ето нещо интересно:Drifting :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Нека да добавя....И недозавиването и презавиването могат да са в резултат на лош динамичен баланс на колата. Тоест например кола със задно и много лека предница или кофти настроено предно окачване, може в завой да недозавива. В същото време, мойта хондетина от време на време oversteer-ва, но това идва при мен от увасно лека задница съчетана със кофти гуми.за brake fading и аз незнам, но пък бих искал да добавя още един термин който на мен не ми е много ясен: Power Steering ( Не става дума за серво на волана)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dimodi

Drum Brake Fading

 

Brake fading is the degradation of braking power over a defined time of constant usage. An example is traveling down a steep and long descent, applying the brakes constantly to maintain a safe speed. During the descent, the brakes may appear weaker, requiring extra force.

 

Contrary to popular superstition, brake fading is caused by the expansion of the brake shoes and drum that occurs during extreme heat. When brakes are cold or at room temperature, the brake shoe fits flush against the drum. When both of these components get warm, they began to expand. Consequently, the brake shoe no longer fits flush against the drum and braking is impaired. The brake shoe material does not compromise due to heat, and hence does NOT cause brake fading! Over the last century, scientists and engineers have perfected several composite materials that stand up well to excessive heat and wear. Braking is a science, not voodoo magic.

 

Погледнах и за power steering, но освен серво, друго не видях като значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Прав е колегата dimodi!!!И аз нищо не намирам за power steering освен "СЕРВО"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

колегата май е имал предвид power slide ??? ако е така става въпрос за контроирано плъзгане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

Пичове, я да ви питам малко офтопик, щото няма смисъл да отварям нова тема.То въпроса ми е, за какво служи Intercooler-а ? Чел съм някъде, че се обикновено се слага на двигатели с турбокомпресор и служи за охлаждане на сгъстения въздух. Вярно ли е това и ако не, каква е тогава функцията му ?Не ми се смейте много ... просто не съм много наясно с тия неща :weirdo:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

точно за това служи. слага се на компресори и турбота, а някои дори го охлаждат допълнително като пръскат нос ( N2O) пред него.

 

А на тема Power Steering-a, май помня грешен термин.... както и да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

На Вниманието на колегата TheDevilTwinПрочети цялата тема и ще ти стане ясно що е то интерколер!INTERCOOLERУСПЕХ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

Благодаря за отговорите :weirdo: Сега вече всичко ми се изясни :sad2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Мога дълго да говоря по темата, поне на теория съм добре подготвен :lol:Колегите добре са обяснили за under & oversteering.Brake fading е да ти прегреят спирачките. Педала става по-мек, потъва повече, а колата спира по-малко. Трябва да натискаш с пълна сила, понякога до ламарина, за да спреш, и при това дори не можеш да блокираш гумите. Който е КАРАЛ хонда, знае много добре това поведение. Ето на CRX-а смених накладките със хубави, BENDIX, MOTUL dot5.1 спирачна течност, която е може би най-добрата - и пак на спускане от Железница и педала на спирачката стигаше до ламарината.Това се получава, понеже температурата на спирачките се повишава доста, феродото се размеква и не може да създаде такова триене. И в същия момент спирачната течност завира (особено ако е стара и има доста влага в нея), спирачните маркучета и те се подуват. А пара в желирани маркучета по-трудно спира, отколкото студена хидравлична течност във твърди маркучи.Powersteer е възможно предимно и основно на коли със задно предаване. Примерно на москвич :lol: Влизаш в завоя със средно газ. И като подаваш повече газ, задницата леко се плъзва, и "затваря" завоя, тоест все едно си завъртял повече волана. Като намалиш газта, и колата влиза в нормалния за повечето коли understeer режим, тоест предницата да плъзга, и отваряш завоя. Така със константен волан, можеш да регулираш ъгъла на завоя само с педала на газта.Относно understeer или недозавиване, това е основното поведение на колите при широк завой и движение на неутрална предавка. Получава се приплъзване на предните гуми, и колата отваря завоя. Това е безопасното поведение, understeer убива скоростта, и колата взема завоя. Леко го разтваря, но повечето хора така или иначе си оставят малко запас, така че не е толкова страшно. Това поведение присъства при колите със предно предаване е по-забележимо, понеже при тях предницата е доста по-тежка от задницата, мотора е пред предният мост, и тежестта "избутва" предницата.Oversteer, или презавиване, е основно 2 типа.Първия тип е желан, той е при power (over)steer, когато при задно предаване се подаде повече газ, задните гуми изгубват сцепление, и задницата се "мъчи да изпревари" предницата. Тук нещата обикновено стават бавно, и инстинкта на шофьора да "върне газта" решава проблема и връща колата. При правилно дозиране на газта се получава минимален, полезен oversteer, което е и най-бързия начин за преминаване на завои. Това, което гледаме по ралита, DTM и дори Formula1. Повечето пъти е толкова минимално, че чак не го забелязваме - но присъства.Втория, кофти тип oversteer, е така наречения lift-off oversteer. Той присъства (дори по-често) при колите с предно предаване. Получава се, когато в завой се вдигне крака от педала на газта. Получава се спирачен момент, динамично преразпределение на масите, и задницата олеква. При предното предаване и без това задницата си е лека, повдигната от аеродинамичния lift, и става супер лека и съответно се подава да види кой кара. Това е по-бързия начин да се кара кола с предно, вкарва се в lift-off oversteer малко преди апекса на завоя, и след това се подава газ, и предницата "издърпва" задницата.Кофти се получава, когато не можем да дадем пълна газ, например има трафик, не сме достигнали още до апекса, или сме твърде бавни - тогава задницата просто изпреварва предницата, и спира в някой бордюр :lol:При задно предаване също се получава lift-off oversteer, който е още по-гаден, понеже няма овладяване! По средата на завоя като върнеш газта, двигателя действа като спирачка на задния мост, а всеки знае какво става, когато по средата на завоя използваш спирачка (ръчно примерно) за задния мост. Тогава и да подадеш газ, пак ще продължи плъзгането ... Това е най-честия начин, по който феновете на БМВ сменят джанти и гуми :lol:Има и един трети начин, наречен GOLF oversteer, по случай притежателите на този уникатен автомобил с най-доброто задно окачване. Този oversteer е по-слабо известен като bump oversteer. Случва се, когато "сложното" задно окачване срещне дупка или друга неравност по средата на завоя, зачуди се и се обърка какво трябва да прави, и вземе, че подскочи задницата, и тя от центробежната сила вземе, че се завърти. Този oversteer, колкото и страшен да изглежда, обаче е най-безобидния. И ако се замислите защо, ще разберете - просто се случва при най-ниски скорости. Просто голф толкова може!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BRENDEL

охххххх...поне ме успокои, 4е GOLF oversteer го няма при ХОНДА...:lol:та ти си направо за у4ител!!!:lol::lol::):lol::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

охххххх...поне ме успокои, 4е GOLF oversteer го няма при ХОНДА...:lol:та ти си направо за у4ител!!!:lol::lol::lol::lol::)

има го, ако си занемарил(а) колата толкова, че задното ти окачване станало на голфово!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BRENDEL

"Oversteer is when the passengers are scared , understeer is when the driver is scared " :hondarulez:;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

"Oversteer is when the passengers are scared , understeer is when the driver is scared " ;):(

:hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Магнум,по теория имаш " 6+ ", а аз практика едно изкачване по Бистришко шосе можем да направим с твота кола.От мене бензина.Всичко е физични закони.Центробежни сили,Ускорение,Спиране,Сцепление и триене.Но без добро окачване, гуми и практика,колкото и да ги можеш нещата пак си се отнесал на някои завой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Старая се, бате Хронос, ама не мога да стигна още твоя experience.Въпреки че почнах на картинг да те бия, скоро може и на пътя да ти се опра :)Иначе по другите критерии отговарям :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...