войводата/cls 3 #41 Отговорено 5 Ноември, 2009 Slade, въпроса ти няма нищо общо с темата "Полезно или вредно е спирането / с моторна спирачка?". Пусни си нова тема с твоя проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aphex 1 #42 Отговорено 6 Ноември, 2009 Интересна тема и дискусия с много подводни камъми, като всичко според мен зависи от ситуацията в която се намираме.Дали е полезно или вредно... пак е спорно.Според мен и в двете ситуации е вредно, единия път за двигател/скоростна кутия а другия за накладки/барабани машинки и т.н. Но затова има и задкормилно устройство което трява да прецени и да вземе решение как да постъпи в дадената ситуация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #43 Отговорено 6 Ноември, 2009 Някой по-напред беше споменал, че при колите с автоматични скорости е малко по-различна ситуацията.Може ли малко повече инфо и за автоматиците? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest #44 Отговорено 6 Ноември, 2009 Моторна спирачка и спиране на скорост са различни неща. Да, и двете се извършват с включена предвка. И с двете се намалява скороста. Моторна спирачка я няма като устройство вградено в леките коли а в почти всички камиони и автобуси където работния обем на двигателя е голям и съответно ефекта от нея е такъв. То представлява клапа която спира (или намалява драстично) изпускането на изгорелите газове. По този начин се създава вакум при засмукване на цилиндрите защото дросела е затворен (т.е педала на газта не трябва да е натиснат) и налягане при процеса изпускане което се създава от затворената клапа на изгходящите колектори. Всичко това го казах (и много от вас го знаят) защото заглавието на темата не е правилно! Помислих че някой си е направил моторна спирачка на хондата което най-вероятно ще навреди на двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #45 Отговорено 6 Ноември, 2009 В такъв случай двигателя на обикновената Хонда не може да намалява скоростта на колата когато се движи под стабилен наклон, без подаване на газ и е нормално да ускорява и оборотите да се качват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #46 Отговорено 7 Ноември, 2009 Добре де, добре Не съм знаел за въпросната система в автобусите и камионите... Нека някой модератор смени заглавието на "Спиране чрез двигателя на скорост" или както е редно да бъде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #47 Отговорено 10 Ноември, 2009 Slade - да. Не се заяждам, но под "стабилен" наклон колата се ускорява въпреки, че колата е на скорост и педала на газта не е натиснат. garfi как този дросел (на моторната спирачка) намалява изпускането на "изгорелите газове", като то няма горене? Какво създава вакуум в цилиндрите и кой точно дросел предизвиква вакуума когато е затворен? По къкъв начин най-вероятно ще навреди моторната спирачка на двигателя на лек автомобил (отелна е тамата, колко често ще се използва и затова няма смисъл от нея при леките автомобили)? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #48 Отговорено 10 Ноември, 2009 garfi Какво създава вакуум в цилиндрите и кой точно дросел предизвиква вакуума когато е затворен? ?Вероятно колегата има предвид надналягане, не вакуум...П.П. Всъщност при задействана моторна спирачка коляно-мотовилковия механизъм работи със съпротивление и против посоката на движение, щото нещо ако иска да влезе, няма къде... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове