addevil 59 #1 Публикувано 4 Април, 2008 Понеже моят рекс има някакви ръждички и чудеса, които набъбват все повече и понеже доброжелателни хора от района на НДК в София, са недоволни, че паркирам в техния квартал и са ми издрали и двете врати с ключ + 2 от калниците - вече е решено, че рекса ще ходи на цялостно боядисване след месец два най-много. Тъй като все пак е старичък - подозирам, че ще изскочат още ръжди изпод боята. Мислех си дали е добра идея да му теглят една песъкоструйка??? Моля ако някой има опит или познания в областта да пише. Също така не бих отказала инфо къде в София и региона извършват тази услуга. Благодаря предварително на всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #2 Отговорено 4 Април, 2008 В Божурище и в Лозен (точно до единият ми обект това им е сайта) и някъде из Овча купел ама по неповърдена информация има песакоструйки. Само че ако си се решила на тази стъпка се приготви за цялостно третиране на купето. Тоест да закараш само железа на песакоструйката. Да се разкости тотално да има къде да ги прибереш да се третира купето в съответните зони с BODY а в останалите с шприц кит. След това да се боядиса. Като между свалянето на боята и изкърпването и третирането на купето не трява да има повече от три четри дни. Иначе голия метал ще тръгне да корозира отново! Обаче тук и с цените може да е малко "сърбежно" положенито.Това е с което мога да ти помогна за сега и успех Ади! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandylion 2 #3 Отговорено 4 Април, 2008 В София има тази услуга ей тук http://bgmaps.com/map.asp?sid=483abbf29a63...e=&oType=49Пада се пътя за Банкя по маршрута на автобус 42.Песъкосртуя е сигурно най - ефикасния начин да се отървеш от ръждата завинаги, естествено ако бояджията си свърши добре работата, понеже маха всичко до чист метал.За жалост това е много скъпа и бавна процедура и не вярвам някой да се навие да ти мине цялата кола.Ако решиш да оправяш отделни малки детайли, тогава става, но в твоя случай - цял калник (например) ... ще те разочаровам.А и боядисването на цялата кола ще струва още повече пари. Тук говоря за над 3000 лв. например. П.П. Ако си решила, че искаш песъкоструй на всяка цена, мога да те заведа на мястото и да разпитаме дали може да се направи цяла кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
addevil 59 #4 Отговорено 4 Април, 2008 Не съм 100% решила още. Ако се хвана обаче ще е цялото купе, както казва Краси - само ламарините. Имам идеа за цени и чудеса - затова разпитвам дали наистина е най-доброто решение - това търся в момента. Тъй или иначе ще мине малко време докато събера парите та правя един вид проучване. Мерси още веднъж на отзовалите се. Иска ми се да чуя мнението и на хора от форума по-на ти с тоя бизнес (ако има такива) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #5 Отговорено 4 Април, 2008 По-добър и ефикасен начин за справяне с ръждата е само киселинната баня.За песакоструенето - в БГ все още се ползват доста твърди абразиви - обикновен или кварцов пясък, а за купето/ламарините този тип абразив не е подходящ защото може да остави дълбоки следи в метала което после може да се окаже проблем при подготовката за боята. Правилният абразив за такъв тип повърхности е орехови черупки. Само че тук не е популярно това. А и дори и да се навият да го направят големината на абразива ще по метода на пробите и грешките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Любча 0 #6 Отговорено 4 Април, 2008 (Редактирано) В Божурище и в Лозен (точно до единият ми обект това им е сайта)В този сайт пише, че го правят на ретро автомобили и на горели автомобили, така че, не би трябвало да има проблем с изкривяване на ламарините или нещо друго Даже има снимки, как обработват една дърта кошница Редактирано 4 Април, 2008 от gearborn Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #7 Отговорено 4 Април, 2008 Кривенето става когато този на "пищова" на песакоструйката не знае какво да прави Смисъл пак опира до задконзолното устройство. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #8 Отговорено 4 Април, 2008 Кривенето става когато този на "пищова" на песакоструйката не знае какво да прави Смисъл пак опира до задконзолното устройство.а къде видя точно на снимка,че пръскат ламаринени детайли с пясък-а директно?аз виждам едно голо купе и как му правят каросерията(греди,под и т.н.)не че нещо,но мойта кола е минала и през тази фаза с пясъка......преден калник не можеш да пръскаш на пясък.за врати незнам,защото са по-издръжливи,но не е препоръчително според мен.за джанти,метални планки,магарета,спирачни апарати е най-доброто възможно.....но пясъка няма да свърши работата на тенекиджията,повярвай ми.плюс това най-често тази услуга се предлага за габарити с ограничени размери,защото го правят в нещо като голям аквариум.пясъка не е евтин и ако го правят на двора трябва да ти махнат главата със сметката..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #9 Отговорено 4 Април, 2008 Никой не е казал че пясъка е евтин (един кубик кварцов пясък е около 300 лева вече). Там съм ходил три четри пъти от любопитство. Много зависи от ъгъла на третиране, колкото е по-близък до правия ъгъл при третирането толкова по голям шанс да огъне на меки детайли. Оптималният ъгъл за третиране на големи повътхности е около 30 градуса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
addevil 59 #10 Отговорено 6 Април, 2008 за квартала - тъй като сменям работата е ясно, че няма да спирам вече там . За рязането - това е другата единствена опция спред мен. Чакам да се похвалиш като е готова и ще видим. Тъй или иначе упражнението е планувано за след месец-два най-вече заради финансовата част на нещата - така че искам просто да я направят като хората - не е въпроса в пестенето на пари, а дали най-доброто решение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest lz2lps #11 Отговорено 6 Април, 2008 (Редактирано) A Layman's Guide to Restoration Part 4 - Stip the PaintКакви други методи използват за махане на боята (но не и ръждата):Abrasive Blasting vs. Soda Blasting For Paint StrippingПонеже и моята "бигачка" е в подобно положение, доста почетох и реших да не си експериментирам с песъкоструене.При мен ще е home-made и ще следвам следната процедура:С телена четка и смивка за боя (гел, българския "Терминатор" е чудесен защото съдържа ЗАБРАНЕНИ за останалия свят гадории) се сваля грубото. Трябва да остане метал с ръжда но да няма слоеста ръжда. След това с един компресор дебит поне 250л/мин и едно пищовче за песъкоструене от 20 лева (пясъка е ситен кварцов на цена от 60ст. килото до 6ст. килото - според това дали 1 или 50 кила взимаш примерно). Пищовчето премахва ръждата бавно но за сметка на това не криви ламарините и може с него да матираш дори боята.Следва обезмасляване и веднага след това 2 ръце епоксиден грунд. С четка не остават чертички и следи, добра покривна способност и саморазливане.Всичко което може да се демонтира и е с по-малки размери се поцинкова след песъкоструенето (щанги и детайли по окачването основно).ПП: С пясъка се работи САМО със защитни средства - маска и очила ! Маската - не хартиена ! Опасно за здравето е, развива се силикоза !А за рязането то е ясно.... Ако не е само повърхностна ръжда се реже, защото много е вероятно вече да е тръгнало настрани. Редактирано 6 Април, 2008 от lz2lps Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
addevil 59 #12 Отговорено 14 Април, 2008 10х отново на всички - отказах от пясъкоструенето, но колата става страхотна има още малко работа по нея и отива на боя. Рязането му е майката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове