Guest neshto #1 Публикувано 28 Февруари, 2005 Простете въпроса на невежата, но отвреме навреме говорите за "детонации" и колко гадни били, буталата се скапвали. По какво познавате когато, има такива? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest tirex #2 Отговорено 28 Февруари, 2005 Нали знаеш какво е детонация?Не си ли чувал как припатква Москвич и не си ли виждал как отзад бълва кълбета дим,е това е.Най безобидно е ако е от бедна горивна смес.Другите причини могат да са-газоразрпределение или токове,първото може и да е страшничко,ама не чак толкова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest RENZO #3 Отговорено 1 Март, 2005 Класически пример е - ти гасиш колата, а тя не гасне... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #4 Отговорено 1 Март, 2005 Класически пример е - ти гасиш колата, а тя не гасне... Абе хора не така! Това, че колата не гасне, пак е свързано с детонационното горене, но по-скоро са различни неща.Москвича ако припатква, значи му е кофти центровката на запалването, някой цилиндър не му пали искрата, и горивото се възпламенява в ауспуха. И го 'прочиства' и изкарва каквото има в ауспуха.Детонационното горене се получава при висока температура, горивовъздушната смес се самовъзпламенява. Горенето става с много по-голяма скорост, отколкото нормалното горене, породено от искрата. Съответно налягането се увеличава много рязко, температурата също - и буталото и сегментите съответно страдат.Причините за детонационното горене обикновено са лош бензин с ниско октаново число (самовъзпламенява се при по-ниска температура) или много голям 'аванс', изпреварване на запалването. От тук му викат 'чука ти аванса'. Чува се като чукане на метал в метал, колата работи като дизел. Той всъщност дизела работи точно на същия принцип, за това трака, и са му доста по-яки буталата, сегментите (има повече) и т.н.п.п. Високата компресия прави висока температура Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Demon #5 Отговорено 1 Март, 2005 Казвали са ми, че не винаги се чуват детонациите! И ако не се чуват си действат също толко зле, колкото ако се чуват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rebel #6 Отговорено 1 Март, 2005 Детонационното горене се получава при висока температура, горивовъздушната смес се самовъзпламенява. Горенето става с много по-голяма скорост, отколкото нормалното горене, породено от искрата. Съответно налягането се увеличава много рязко, температурата също - и буталото и сегментите съответно страдат.Причините за детонационното горене обикновено са лош бензин с ниско октаново число (самовъзпламенява се при по-ниска температура) или много голям 'аванс', изпреварване на запалването. От тук му викат 'чука ти аванса'. Чува се като чукане на метал в метал, колата работи като дизел. п.п. Високата компресия прави висока температура Има ли зависимост, между температурата на двигателя (т.е. дали е топъл или студен) и детонациите? Имам предвид дали при добре загрят двигател утихват или се засилват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #7 Отговорено 1 Март, 2005 по пътя на логиката, би трябвало на загрял двигател да се засилват. Може и да греша обаче.А доколкото съм чувал, първо се проявяват във високите обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest дизела #8 Отговорено 1 Март, 2005 Детонаций? Детонанцията,която се чува като метално чукане представлява запалване на горивната смес с голямо предварение тогава се получават няколко огнища и сместа изгаря мигновенно пресреща буталото/чука/ и го прегрява.В общи линий това е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #9 Отговорено 1 Март, 2005 Чукането се получава от сегментите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #10 Отговорено 1 Март, 2005 Чукането се получава от сегментите.НЕ И НА ТАЗИ ПЛАНЕТА Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest neshto #11 Отговорено 1 Март, 2005 пак различни мнения и пак ще си остана необразован.. На мен сега и без това гърнето ми е на г*з така че се чуват яки детонации, но това мисля, че е нормално. Тия дни може да отида някъде да ми сложат ново, та между другото ако ми препоръчате нещо по-тънко ще съм благорарен (скоро мисля да си сменям цялата генерация, та ми е временно, защото ми омръзна да съм шумен като трактор) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #12 Отговорено 2 Март, 2005 гърнето ми е на г*з така че се чуват яки детонации абе пич на теб гърнето ли ти гърми, или 'аванса ти трака' последно?Това са различни неща! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #13 Отговорено 2 Март, 2005 (Редактирано) Чукането се получава от сегментите.НЕ И НА ТАЗИ ПЛАНЕТА Дааа така е. Ти си от най-компетентните! Това го знам от автомобилен състезател (Юлиян Серафимов) , а не от някой бай хуьовец, но ти ги разбираш повече нещата. Редактирано 2 Март, 2005 от PARADOX_sf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Kicho #14 Отговорено 2 Март, 2005 Това го знам от автомобилен състезател (Юлиян Серафимов) .... Обясни повече. защо идва от сегментите ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest johnyboy #15 Отговорено 2 Март, 2005 хаха! Чакай малко да го прочете първо от някъде или да пита някой друг състеэател! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest neshto #16 Отговорено 2 Март, 2005 гърнето ми е на г*з така че се чуват яки детонацииабе пич на теб гърнето ли ти гърми, или 'аванса ти трака' последно?Това са различни неща! в момента гърнето разбира се, аз питах просто от любопитство, защото оня ден видях в една тема пак за детонации се говореше. На 2500 гърнето не пърди толкова, а двигателя си работи равномерно (това като съм вътре). Така че на пръв слух може би си е наред. Друг е въпросът, че харчи масло като за световно, така че все пак има някакъв проблем. Ама за детонациите беше самообразователен въпрос, ама като видях пак се изпокарахте.. То явно за да се разбере какво е трябва пример - две коли едната има проблема другата не. Щото моята аз като все нея съм карал няма как да знам има ли проблем с нещо или не, каквото и да е то (освен като случая с грънето след като съм го изкъртил след поредната дупка) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #17 Отговорено 3 Март, 2005 Чукането се получава от сегментите.НЕ И НА ТАЗИ ПЛАНЕТА Дааа така е. Ти си от най-компетентните! Това го знам от автомобилен състезател (Юлиян Серафимов) , а не от някой бай хуьовец, но ти ги разбираш повече нещата. Истината е че аз човека не го познавам, но мисля че е най-добре да се придържа повече към карането, ако пък го засегна се извинявам предварително. Понеже не сам голям разбирач, и за всички други леваци като мен, ще се опитам да представя нещата по по-простоват начин. Сега отпуснетесе, затворете очи и си представете буталото в цилиндъра как се движи нагоре на доло и изведнъж, детонация. Виждатели го добре???? И изведнъж сегментите изтракват много яко и после двигателя замлъква завинаги щото е било детонация от порядъка на 20 килотона ядрена бомба, само тогава на тази планета тракат сегментите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest neshto #18 Отговорено 3 Март, 2005 Сега отпуснетесе, затворете очи и си представете буталото в цилиндъра как се движи нагоре на доло и изведнъж, детонация. Виждатели го добре???? И изведнъж сегментите изтракват много яко и после двигателя замлъква завинаги щото е било детонация от порядъка на 20 килотона ядрена бомба, само тогава на тази планета тракат сегментите. Аз си мислех, че двигателят е измислен така, че буталата се движат точно от детонации, така че няма нищо нередно в това. Тези детонации за които питам, за да са излишни, явно стават някъде другаде, или не във времето, когато би трябвало. Аз по-скоро питах, как с непрофесионалното си ухо да разбера има ли такова нещо при мен или не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #19 Отговорено 4 Март, 2005 Аз си мислех, че двигателят е измислен така, че буталата се движат точно от детонации, така че няма нищо нередно в това. Тези детонации за които питам, за да са излишни, явно стават някъде другаде, или не във времето, когато би трябвало. Аз по-скоро питах, как с непрофесионалното си ухо да разбера има ли такова нещо при мен или не. двигателят се движи от плавно ( сравнително естествено) горене на сместа. Представи си сега че детонацията пак е такова горене но пламъка се разпространява дооооста по-бързо. Обикновено, когато свещта ти подаде искра се получава огнен фронт, който се движи към буталото. За да се получи такова равномерно горене, температурата трябва да е сравнително ниска, налягането - също. Ако налягането се вдигне прекалено много без запалване от свещта ( например малък аванс на запалването), сместа се самовъзпламенява.... обаче това горене вече се нарича детонация и обикновено тръгва откъм буталото нагоре и то доста бързо и брутално. Друг фактор за появата на детонации е наличието на горещи точки: места по буталото, които са с доста по-висока температура от колония метал. Тези места често пораждат детонации. Затова, когаро се правят бутала за спортни автомобили, върху буталото първо се нанася термо-проводим слой, който разпределя добре температурата по цялото чело и пола на буталото, а отгоре се нанася термо-изолационен слой, който пък предпазва буталото от прегряване.Малко се поотплеснах но По темата за чуване/усещане на детонациите.... Ми за съжаления като почнеш да ги чуваш, вече си позакъснял. Освен това има и детонации които не се чуват. За тази цел има датчици, но за тях и тяхното инсталиране още несъм се потготвил дори теоритично Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #20 Отговорено 4 Март, 2005 Интересни писания. Особено за сегментите!Те и на Че Зе-то дрънкат ама ако чукаха ще е интересно!А колкото до това за детонацийте как се чуват....ръчни втора на 10 км/ч приритай газта да се поизмъчи кочината и ако се разтрака, сменяй бензиностанцията и бегай за центровка! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове