Jump to content
JimBeam

Как се сваля долен шарнир Сивик 5ген

Recommended Posts

Интересува ме вади ли се полуоската и има ли някакъв чалъм по специален при смяната?!Днес ми се опря централната гайка но утре се надявам да ми донесат по яка гидория с която да се справим...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полуоската не се вади. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз чакам отговорите на въпроса, че и на мен ми предстои смяна. :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps
Отговорено (Редактирано)

1. Докато гумата не е демонтирана разхлабваш голямата гайка от главината (тази по средата). Мисля че беше камък 32. Използвай рамо и някаква тръба за удължител че малко се опъва. 2. Развиваш гайките от горния и долния шарнир и откачаш носачите. Развиваш и гайката на кормилния накрайник и го махаш от шенкела. 3. Развиваш средната гайка (която вече си разхлабил) и махаш полуоската от главината (тя е на жлебове). По този начин шенкела се маха. Полуоската не се маха от скоростната кутия... само от главината.4. В заивисимост какъв ти е стария шарнир или махаш зегерката (махаш първо маншона) и махаш шарнира или го избиваш. 5. Слагаш новия шарнир и всичко по обратния ред на мястото си. 6. Слагаш нова гайка на главината, защото най-вероятно предната е унищожена (мисля че се казваха self locking nut) и с някакъв остър предмет я огъваш където трябва (има си чоп на полуоската) за да не се развие. 7. Вземаш един factory manual и проверяваш дали всичко е така както ти казах, защото съм го правил само веднъж и спомените са ми избледнели. Беше пред един блок, където я бях оставил след като предната вечер шарнира излезе на един "спящ" полицай. Тази точка май трябваше да я направиш отдавна :worthy:Не съм сигурен за гайката - може и да може да се запази и после да се сложи, но пише че трябва да се замени с нова. Само знам че брат ми чака дълго време да му доставят от представителството на Хонда и аз имах късмета че беше вземал повече.Това е - препоръчвам ти първо да видиш точка 7.

Редактирано от lz2lps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps
Отговорено (Редактирано)

П.П. Май забравих да напиша че се маха и спирачния диск и спирачните челюсти (caliper), но и да искаш не можеш да махнеш останалото без това...Поне аз използвах чук да освободя шарнирите от носачите (чукаш острани на носача - не отдолу по болта, самата тежест на шенкела/долния носач и вибрациите освобождават конуса). Има и инструмент за вадене на шарнира, до който нямах достъп.... С малко търпение и пот и с чук се избиват...Няма какво да му мислиш - всичко като го гледаш е логично и следваш логиката.... но преди това попрочети малко описанието за да не почваш ептен неподготвен...

Редактирано от lz2lps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps
Отговорено (Редактирано)

Ето и част от factory manual-a отнасящ се за сваляне на шенкела и смяната на шарнира. Долен шарнир и шенкелПренебрегни излишните неща.... Това е по-скоро за да се ориентираш...

Редактирано от lz2lps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много мерси от мен колега! Доста полезен и изчерпателен отговор! :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огробно благодаря за изчерпателния отговор колега трябва да почерпя :worthy: само да ги смена де :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 дена не намерихме достатъчно здрави гидорий за да одвием централната гайка и днес отиде на сервиз... и все пак благодаря за помоща!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И по-добре!Аз реших че мога и сам /маншон сменях/, удрях по болта за да извадя шарнира и го изкривих, счупих зегерката на карето и така и не сложих друга, измъкнах полуоската от двигателя и смазката изтече в маншона. Накрая след два дни разправии - нови гайки, опит за направи-си-сам-зегерка-от-ключодържател, стругар за шарнира и т.н., късно в неделя вечерта на дъжд в двора омазан до шията успях да сложа накладките с феродото навън. Веднага реших че шумът идва от липсващата зегерка на карето и карах един ден със стържещи диска накладки, горд от самостоятелността си. Накрая отидох при монтьор да сложи хубави скоби на маншона и щифтове на болтовете, който искрено съжали изкопания диск.Та оттогава не пипам много-много

Редактирано от Kikata
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...