Jump to content
Guest d15b2

4-2-1 или 4-1

Recommended Posts

Guest d15b2

можете ли да ми обясните каква е разликата между колекторите 4-2-1 и 4-1.

някъде пишеше че 4-1 се използвал предимно за състезания защото постигал максимална мощност във високите обороти, а 4-2-1 в по-ниските.

 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest eftimov

е то ти сам си си отговорил :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

сири но ще трябва да ти по разсипя представите :(

 

дали хедърите са 4-1 или 4-2-1 няма нищо общо с оборотите. Можеш да направиш и от двата вида за едни и същи обороти. Общото мнение е такова: 4-1 хедърите работят много добре в тесния диапазон от обороти за които са смятани, но в същото време работят зле извън този диапазон, а на 2/3 или 3/4 (непомня) от опрималните обороти, работят ужасно. Значи, 4-1 са по-добри от 4-2-1 но в много тесен диапазон от обороти. Затова се водят спортни :tease:

При 4-2-1 хедърите се получава доста повече интерференция на вълните и в двете посоки ( спрямо 4-1 ) заради което, 4-2-1 обикновено работят малко по-зле от 4-1 на оборотите за които са изчислени. Интерференцията обаче, освен че малко пречи на макс конете, помага и за избягване на гореспоменатия проблем на 4-1 хедърите, а именно: тесния диапазон на работни обороти и рязкото падане на момента около 2/3 3/4 от работните обороти. В резултат на това 4-2-1 хедърите работят в по-широк диапазон на обороти и се препоръчват за коли които освен за състезание се ползват и да ни возят на работа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

е да, но като имаш в предвид че и 4-1 работят и в останалите обороти "за които не са изчислени" :tease:и работят по-добре в тези в които са изчислени 0_окакъв е проблема да си карам с тях, като знам че в дадени обороти ше са по добре..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Проблем няма :tease: всеки си преценява какво иска.Между другото, вариации по темата има много например 4-1 но с променливи диаметри на тръбите, но при тях неможеш така простичко да кажеш какво правят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

Проблем няма :( всеки си преценява какво иска.Между другото, вариации по темата има много например 4-1 но с променливи диаметри на тръбите, но при тях неможеш така простичко да кажеш какво правят...

забравих е колекторите са ти слабост :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

сири но ще трябва да ти по разсипя представите :(

 

дали хедърите са 4-1 или 4-2-1 няма нищо общо с оборотите. Можеш да направиш и от двата вида за едни и същи обороти. Общото мнение е такова: 4-1 хедърите работят много добре в тесния диапазон от обороти за които са смятани, но в същото време работят зле извън този диапазон, а на 2/3 или 3/4 (непомня) от опрималните обороти, работят ужасно. Значи, 4-1 са по-добри от 4-2-1 но в много тесен диапазон от обороти. Затова се водят спортни :tease:

При 4-2-1 хедърите се получава доста повече интерференция на вълните и в двете посоки ( спрямо 4-1 ) заради което, 4-2-1 обикновено работят малко по-зле от 4-1 на оборотите за които са изчислени. Интерференцията обаче, освен че малко пречи на макс конете, помага и за избягване на гореспоменатия проблем на 4-1 хедърите, а именно: тесния диапазон на работни обороти и рязкото падане на момента около 2/3 3/4 от работните обороти. В резултат на това 4-2-1 хедърите работят в по-широк диапазон на обороти и се препоръчват за коли които освен за състезание се ползват и да ни возят на работа.

С 4->1 колектори е колицата и няма никви грижи във всякакъв режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Аз за мойта избрах 4-2-1. Излизаха много скъпо да ги вкарам от вън и за това намерих един пич дето ги изкопира 1 към 1. Излезна доста по-евтино и стават вечни от неръждавейка. Единствено за ефекта ще мога да кажа, едва след като ги монтирам. Надявам се до 3-4 дена да имам вече наблюдения :tease:

 

Ето ги и мойте 4-2-1:

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

. Излезна доста по-евтино

Koлко ти излезна това? :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

200 кинта с матерялите и работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Демоне къде ти ги правиха???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino
:):);) Казваш ми резултат-а и ако е добър съм първия или следващия поръчал си ;) е,ако може де ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Нямате грижи, сега ги монтирам и минавам на Дино Тест. Ако има резултат ви давам телефона на човека. Ако няма, просто яз пия една студена вода :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Мисля че няма да пиеш студена вода.Като гледам доста професионално си подходил към нещата.Ефект ще има.Драсни някой ред да кажеш какъв е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Тази или другата седмица ще я измеря на динамометър и ще видя колко точно коня се е промчнила мощността, после ще постна резултатите в същата тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Големо БЛАГОДАРЯ!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest jungle

abe pi4owe kolko pari wzimat za dino testa. 4e mi e interesno da q probwam.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2
Отговорено (Редактирано)

я да направя едно проучване, колко от вас биха дали 270лв

за тези

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от d15b2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

180$ e cenata tam,do BG 6te stane pone270$

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

180$ e cenata tam,do BG 6te stane pone270$

аз питам заа крайна цена 270лв кои има навит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

180$ e cenata tam,do BG 6te stane pone270$

аз питам заа крайна цена 270лв кои има навит
Зената е невероятна! Аз за съжаление като почнах да правя колата нямах такова предложение. :cool: Обаче Колега, не можеш да сложиш такива колектори и да останеш със стария си ауспух, защото няма да има никакъв ефект! Значи ако си ги вземеш, ще трябва да придвидиш още пари за генерацията до края. Трябва да е цялата от проходни гърнета, както и колекторите трябва да са увити в изолационен бинт. Вече от личен опит мога да кажа, че 1-а ролка не стига, значи трябват 2, а това са още 200 кинта ако си ги вземеш от магазин. Без бин, жегата в коша ще стане ужасна и ще пречи на доброто горене и вкарването на по-хубава смес в цилиндрите. Както ще ти нагрява много маслото в картера, което също е недопустимо. Освен това бинта помага да задържи скоростта на газовете и излизат по-бързо.п.п. Имах възможността да си видя вчера колата, станала е екстра. Остана само да една тръба да направи един завой и си я взимам. Както и да омутаят хората втората ролка бинт на колекторите. Направих едно кръгче, от което не мога да твърдя, че съм придобил много точни впечатления в гадното време и снега, но имам някакви впечатления вече. Значи върви почвече без съмнение :unsure: Поема много бързо и на ниските обороти е също по-мощна. Обаче най-много от всичко ме шокира звука. Свучи невероятно, като някой рейсинг автомобил. Само малко ме притеснява да не е прекалено силен и да не включвам алармите по улиците като минавам. Иначе е супер :( п.п.п. Оказа се, че за динамометър времето не е подходящо. Защото е много студено и резултатите няма да са много точни. Ще изчакам да станат температурите по-нормални и ще я замеря. Това най-вероятно ще е другата седмица. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Значи ефект има!!!Давай телефона и името на човека дето трябва да търся.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Човека се намира се на бул. Сливница точно след Лъвов мост. Ако обаче има начин да си вземете за 270 кинта тези оригиналните, аз ви ги препоръчвам :cool: Иначе грубо тези мойте излизат около 200. Трябва да закараш там колата и да я погледне. Ще ти каже какви тръби ти трябват и можеш да си купиш ако искаш неръждавейка. Много важно е да спазиш размерите, които Той ще ти каже да вземеш и да не вземеш нито милиметър по-тесна или по-широка тръба. Ако искаш от ламинизирана тръба, може и той с негов матерял да я направи.След като ти каже какви тръби и колко дълги, отиваш да ти направят фланец. Ако някой е с D15B2, има 2-а готови фланеца дето може направо да ги вземе, само ми пишете. Човека като изрязва моя, направи още няколко, за да има дет се вика. Само трябва стругар да ги челоса и да им направи дупките по някоя гарнитура.После носиш фланеца при него и за няколко часа колектора е готов :unsure: Тел.: 0888-993-028, Жоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Мерси колега!!!Ще се обадя на тоя човек.А за звука не се притеснявай то истинските коли така бучат :unsure::cool:;) А при мене и музиката е яка та въобще не се кося какво ще се чува отвън :):):(:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

180$ e cenata tam,do BG 6te stane pone270$

аз питам заа крайна цена 270лв кои има навит
Аз съм навит, за D16A9Но ми се струва твърде ниска цената, за оригинални части. След като да се направи в България цената е около 200лвДемон, разбрах звука бил страшен - и колекторите изглеждат супер! Дано и реални резултати да има - но сигурно ще има!Само едно не ми хареса в тях - тръбите като са огъвани и са се смачкали в сгъвката.Има метод, на английски е mandrel bend където се запазва диаметъра на тръбата в сгъвката - това в България ако намерим кой го прави, резултата ще е още по-добър! Спокойно мога да си направя тръбите за цялата генерация. И с прави гърнета, ще стане звяр!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Само едно не ми хареса в тях - тръбите като са огъвани и са се смачкали в сгъвката.

Наясно съм с недостатъка Магнум. Но ефект и с тези ще има, няма да е просто чак като на онези, защото преди мен още 3 коли са направени с такива и резултат е имало. Генерацията назад ми е направена с колена и никъде не се променя диаметъра. Само в началото е така. Но сега като си взех колата и я усетих съм толкова доволен, че тази част бих я забравил и не бих променил повече нищо там. По каталог на едни оригинални колектори им дават на моя мотор около 5 коня, интересно ми е колко ще покаже на диното моят автомобил сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Пусни после графики ПРЕДИ и СЛЕД. И двете много ме интересуват

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Преди да мина през диното, ще кажа какви са впечатленията ми от преди и сега.Колата стана по-шумна. Звукът е като на рали кола, много маняшки, но не е за всеки! Върви повече и то наистина без да си внушавам. До 3500 оборота не мога да усетя разлика, на ниски обороти, а просто е като по-отпушена и си върви добре. Но интересното става като вкарате колата в над 4000 оборота! :lol: Много голяма мощ спрямо преди се усеща. Направо полудява в тези обороти. Изгорих 10 кила бензин от кеф в днешния ден и то само на ръчка, за да я пробвам. Пробвах автомобила във всякакви ситуации и от всякакви обороти. Нямам си и на идея колко коня е вдигнала и какво изобщо ще покаже, но днес нещо ме впечатли особено много:На една и съща отсечка, която ми е много любима и много ръчкам понякога като съм на кеф по нея, преди от 1-ва до края й, вдигах 140-145 км. по километраж. Днес направих същия тест от място и газ до ламарината, та за същото разстояние направих 160 км/ч. Приятелите ми дето гледаха казаха, че е извадила някъв невероятен звук колата и са я чули още от старта.В момента не ми работи касетофона, на ремонт е, та имам удоволствието да слушам само една песен "The Sound of Engine" и мога да кажа, че ми харесва и не ми е омръзнало още това пърче :) Още едно уточнение. Значи да напомня, че не съм сменил само колекторите, а цялата генерация до края. Не знам какъв ще е ефекта при някой ако смени само тях и дали ще стане по-шумна. Аз съм с колкторите от снимката и генерацията ми е от неръждаеми тръби и проходни гърнета до края.Това е до момента като впечатления, остава само да взема и да сравня графиката от динамометъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Точно това щях да питам.Значи сменяш цялата генерация.А същия човек ли прави всичко или аз си купувам гърнетата?Идеята е като оставя колата примерно след седмица отивам и направо и се мятам.Затова се интересувам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

В момента не ми работи касетофона, на ремонт е, та имам удоволствието да слушам само една песен "The Sound of Engine" и мога да кажа, че ми харесва и не ми е омръзнало още това пърче :lol:

Добре дошъл в отбора. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

И аз слушам мойто любимо 'The sound of exhaust" ot 3-4 dena again :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

В момента не ми работи касетофона, на ремонт е, та имам удоволствието да слушам само една песен "The Sound of Engine" и мога да кажа, че ми харесва и не ми е омръзнало още това пърче :)

Добре дошъл в отбора. :)
Имаше честа да те поздрави един от Първоначалниците в клуба заболял от същата болест, като мене и теб :) И аз те поздравявам с Добре Дошъл :) Парадокс, взе ми го от устата колега :D Ами не ми е правил същия човек тръбите до края. Ходих при Ники Златков да направи ауспуха и да увие колекторите. Много добре е направен. Никъде няма промяна в диаметри и професионално е измислено и сглобено. Пасва си все едно винаги е бил там и е заводско изпълнение :D Но по принцип можеш навсякъде да си направиш ауспух. Стига хората дето го правят да са грамотни и да не ти го правят като за нормална кола и да знаят за какво става на въпрос. В смисъл, да преценат какви диаметрите на тръбите ще ти паснат най-добре, да спазват диаметрите при извивките и да го сглобят добре. Моят не е направен със заварки от край до край, а е на сглобки. Ако се наложи нещо да се сваля, на места 3 места се разглобява и се захваща със скоби и маншони към купето.Днес отново по Цариградско се искуших да я пробвам и направо на 4-а не мога да я позная тази кола. Излита като, че ли някой ти бие шут озад. Иначе преди там започваше да се замисля сериозно около 160-е километра. Сега за класа си е доста добре. Друго наблюдение е, че някак си звука те кара да я настъпваш и те подтиква да си все на ръчка. За 2-а дена из Софийските улици, вече мога да кажа, че започнах да овладявам този вътрешен порив. Да налагам вътрешно спирачка на желанието да искам да я чуя как се изрязва на високите обороти. :D Тези колектори имат само един недостатък спрямо оригиналните от тунинг фирмите. Значи огъвани са тръбите на машиа и на сгъвките диаметрите леко се свиват. Но мога да кажа с ръка на сърцето, че не е изобщо болка за умиране и имам чуството, че ако сложа "Истински" колектор, няма да усетя почти никаква разлика между този и онзи. Ефект има и като цена е в няколко пъти по-евтино. Ако цената на тези, които предложи колегата D15B2 е наистина 270 лв., съветвам всеки да не си пести 70 лв. и да вземе от тях. Но ако цената е от 3 до 5 пъти по висока, ви гарантирам, че не си заслужава да се давате толкова много пари. Освен ако не са ви излишни :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

6те пробвам да поръ4ам да видим колко 6те излязат!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Аз ти казах, че с такива колектори колата харчи повече и то доста ама няма кой да ме чуе! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...