Jump to content
Guest CryoGen

най-добрия въздушен филтър?

Recommended Posts

Guest CryoGen

става въпрос за тест направен от Tuner Performance Reports на външни въздушни филтри с "късо рамо" :) и Cold Air Intake Systems (тези дето поемат студен въздух под двигателя, чрез дълга система от дръби и т.н ;)

 

и на двете системи тестовете са на една страница, но не бива да се сравняват резултатите ... на някои ще му направи впечатление, че системите с късо рамо изкарват от двигателя 145 к.с. (и то почти всички освен K&N който се излага ;) ), докато Cold Air Intake System-имте успяват да извадят само 143 к.с. от тествания автомобил ...

та не бива да се сравняват, защото автомобила е на стенд (динамометричен ;) ), да и идеята е, че той не е в естествената си движеща се среда, и под и около него не се образуват въздушните потоци, за които се изчислява Air Intake System-ата ;)

имало е и малък спор как да се провеждат тестовете, тъй като от системата на АЕМ не се достигал резултата, който производителя дава за тяхната V2 система, но разликата се появила от това, че TPR правили теста със затворен преден капак, докато инжинерите на АЕМ го правили с отворен, защото според тях това било по-близко до естественото състояние на двигателя на пътя 0_о

общо взето Injen и AEM са най-добрите, и за мое съжаление не са включили тест на APEXi ;)

на всяка отделна система е изваден най-добрия получен резултат на дино теста

 

надявам се за тези които се чудят за тези неща да им хареса линка ;) защото маи са доста главите, които гледат постоянно за разни тунинзи по зверчетата си ;)

 

да не забравя линка пък аз ;)

testove

 

ПП: ето и нещо което забравих да спомена и на някои може да му е интересно и да го мързи да го търси на саита ;)

тестовете са правени на Honda Civic Si 1999

ПП2: тия дет мислят, че излишно обяснявам да ме прощават, но съм останал с впечатлението, че във форума има доста хора които не са на "ти" с английския и понякога и на мен ми се е искало да ми се обяснява повечко и така става като не спя по 30 часа ;)

Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

тъкмо го четох и аз това снощи.

ж един форум пишеше е аем v2 заради конструкцията си, в единия край дебела тръба, в другия по-тънка, изкарвал максимлана мощност и във ниските и във високите обороти. сега не мога да намериа къде го етох да ви покажа цялата статия

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

APEXi рулира !!!! :) но е малко стар теста . 1999 август но пък като ги гледам формите, същите модели все още се продаватZero Maintenance - Lifetime Use. ....а бе аз поне разбрах какъв филтър ще слагам ;)благодарско d15b2 ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

apexi го гледах тука в един магазин беше към 200пвно си заслушава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

apexi го гледах тука в един магазин беше към 200пвно си заслушава

без съмнение !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

Мом4ета, стига сте се занимавали с глупости ;) Наи-добрия вьздушен спортен филтьр е, като си махнеш оригиналния и си караш така, без филтьр. Усещаш "Racing"-a веднага ;) Излиза без пари и винаги може, пак да си го вьрнеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

и да кремираме буболечките като Омбре в цилиндрите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

Мом4ета, стига сте се занимавали с глупости ;) Наи-добрия вьздушен спортен филтьр е, като си махнеш оригиналния и си караш така, без филтьр. Усещаш "Racing"-a веднага ;) Излиза без пари и винаги може, пак да си го вьрнеш :)

ами пробвай но на твоята кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

The theory behind the V2 intake relies on resonance. On a normal CAI which has a single pipe diameter, peak intake efficiency is achieved at a certain RPM. This is because the sound waves created during intake operation create constructive interference that pushes the incoming air down the intake tract. For each pipe diameter, there will be an optimal RPM that creates the most constructive wave interference. Deviating from the optimal RPM will create less and less constructive interference until it becomes destructive and slows the incoming air.On a V2 intake, there are two difference pipe diameters. There is a larger diameter piece with a single bend that is welded to a smaller diameter piece, also with a single bend. The larger diameter pipe reaches optimal efficiency at a lower RPM. This is because the resonating sound waves have a greater amplitude as they bounce off the large pipe walls. Conversly, the smaller diameter pipe reaches optimal efficiency at a higher RPM because the amplitude of the sound waves decreases. So the intake is very efficient overall because the first half of the intake tube boosts low end power and the second half of the intake tube boosts high end power.If you are wondering how sound waves can move air, think of this example. When you whip an electrical cord, a ripple travels down the cord and the cord is pulled slightly away from you. Whipping the cord using different amounts of strength will create various wave amplitudes and you will find that there is an optimal wave amplitude that pulls the cord away from you the most. This is what the sound waves do in the V2 intake - they effectively "pull" air down the intake tractSo to sum up my babbling, a normal CAI has a single point of high efficiency. The V2 intake has two points of high efficiency: one for high RPMs and one for low.This is definitely not an intake you can make yourself or have a mechanic make out of exhaust parts. Extensive R&D went into this intake; every imaginable dimension has been mapped out to maximize power. Sure you could make something close to it, but it wouldn't work nearly as well.As for pricing, they average about $220-$240 on ebay. That seems pricey, but remember you are paying for R&D. High R&D time means high labor costs to re-coop when the product is released.And is the intake worth it? I don't think so. I almost paid $220 for the V2 intake which MIGHT have given me 10hp. Instead, I spent $900 on a high boost supercharger that ended up giving me over 50hp to the wheels. You can clearly see which is more bang for the buck.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...