Jump to content
Guest japan

Dvigate Ralika D15z3 D15z6

Recommended Posts

Guest japan

D15Z3 1493 куб. см 115 л.с. 9/94–10/00 SOHC, VTEC D15Z6 1493 куб. см 114 л.с. 11/95–10/00 SOHC, VTEC Kakvi sa razlikite mezdu tezi dvigateli..i kakva e razlikata mezdu VTEC i VTEC-Ekade da vidia danni za tezi dvigatelcheta...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Относно разлики между самите двигатели в техническо отношение - Аз лично не знам каква е (ако въобще има такава де). По принцип - D15Z6 (114коня) се е слагал за ЯПОНСКИТЕ версий СИВИК 6-а генерация (3 врати хечбек и 4 врати Седан), докато D15Z3 (115коня) се е слагал на Английските СИВИК 6-а генерация (5 врати хечбек и комбито АЕРОДЕК).

 

Относно това какво представлява системата VTEC, отделните разновидности (VTEC; VTEC-E; DOHC VTEC; DOHC i-VTEC; 3 Stage VTEC...) - в форума "OБЩИ ДИСКУСИЙ", темата която стои най-отгоре - "ХОНДА ЛИНКОВЕ" !!! Спрочем вече разбра къде е :lol: Но моля те (това се отнаса към всички други) - в темата за ХОНДА ЛИНКОВЕТЕ да НЕ СЕ публикуват мнения които НЕ СА свързани с някой линк. Още по-малко пък мнения като "мерси за информация; супер..." и т.н. - такива мнения са НЕДОПУСТИМИ !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

D15Z3 e SOHC VTEC /ot http://hondacar.free.fr/a D15D1 e SOHC VTECti beshe pisal v clubs.dir.bg che D15Z1 e VTEC-E,D15Z3 sashto takav VTEC-E li e ili ot VTEC-E e samo Z1 motora koito se slaga na 5-ta generacia....slaga li se tozi motor na 6-generacia?drugia mi vapros e kak da razlicha angliiskite modeli ot tezi proizvedeni v JAPANtezi na koito shasito im pochva sas M-li /MA8 MA9 MB1 MB6 danni ot hondacar.free.fr/ a tezi koito pochvat sas E sa proizvedeni v Japan..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

i oshte neshto kato razgledah linkovete za VTEC i sled tova tehnicheskata harakteristika na modelite ne otkrih dvigatel koito da raboti sas i-VTEC kakto i sas 3-stage VTEC koi dvigateli i na koi modeli sa tova :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Чакай се, какви са тия неща дето пишеш:

 

a D15D1

Няма такъв мотор !!! И никъде не съм споменавал нещо подбно !

 

И D15Z3 (115hp) и D15Z6 (114hp) са SOHC VTEC както съм написал по-горе !!!

 

D15Z1 е SOHC VTEC-E (90 коня) и се слага на СИВИК 5-а генерация Хечбека. Слагал се е също и на СИВИК 6-а генерация, НО САМО Английската версия - тази с 5 врати.

 

С това как да разбереш коя ХОНДА къде е произвеждана - гледаш по "VIN" номера, познат също като "НОМЕР НА РАМАТА". Ако започва с:

JHM - значи е произведена в ЯПОНИЯ;

SHH - значи в АНГЛИЯ;

1HG - USA

2HG - Canada и т.н.

 

За това как да различиш ЕВРО-версийте от ЯПОНСКИТЕ версий СИВИК 6-а генерация - ами то разлиакта е от земята до небето !!!

 

СИВИК 6-а генерация нормалните, "Японските модели" (само предлаганите за ЕВРОПА са произведени в ЯПОНИЯ, докато в САЩ/ Канада - за тамошните пазари са се произвеждали в съответните страни):

 

3 врати Хечбек

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

4 врати Седан

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

===========================

Сивик 5 врати/ комбито "AERODECK" (което го НЯМА показано на снимките) се правят в АНГЛИЯ по дизайн са коренно различни от "нормалните" СИВИК 6-а генерация:

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Този автомобил в ЕВРОПА е бил известен и като РОВЪР 400, модел след 1995-а годиня някъде.

 

 

 

А по принцип, имало е и версия "Coupe" с 2 врати:

Публикувано изображение

То се е произвеждало ЕДИНСТВЕН ОИ САМО в САЩ, като е изнасяно и за ЕВРОПА.

 

 

i-VTEC моторите дебютират 2001-а година някъде, т.е. когато вече има СИВИК 7-а генерация. Или казано накратно - такива мотори за СИВИК 6-а генерация, независимо коя версия НЕ СА предлагани.

 

3 stage VTEC - такъв мотор е имало за СИВИК 6-а генерация, НО е предлаган САМО за ЯПОНСКИЯ ПАЗАР :) За ЕВРОПА такъв тип мотор за СИВИК 6-а генерация (а и като цяло за модела СИВИК) НЕ Е предлаган !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

С кой точно мотор е предлаган Сивик 6-та генерация с 3 stage VTEC?Какви са и характеристиките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Не помня точно модела. D15** нещо си. 1.5 е по принцип, около 130 коня е някъде !!!

 

По принцип - при "3 Stage VTEC" системата е нещо като компромис между SOHC VTEC-E и SOHC VTEC системите - ИКОНОМИЯ ПРИ НИСКИ И МАКСИМАЛНА МОЩНОСТ ПРИ ВИСОКИ ОБОРОТИ - при ниски обороти единият от всмукателния клапан се затваря (характерна черта на "VTEC-E" системата), при средни (нормални) оброоти мотора си бачка....нормално, а при високи обороти се зацепва третата, по-голямата гърбица и започва да избутва с по-голям ход и за по-дълго време на отворено положение ДВАТА вксмукателни клапана !!! Но в техническо отношение това си е SOHC мотор - с 1 разпределителен вал.

Ето защо, тази система "3 Stage VTEC" e наричана още "ХИБРИДНА" - защото обединява ДВА вида "VTEC" системи в една !!! А относно името мисля се досещате защо е наречена тази система по този начин :) Защото "контролира" (най-общо казано) двигателя в ТРИ режима на работа (при ниски, при средн и и при високи обороти).

 

Друг мотор оборудван с "3 Stage VTEC" е J30A1 мотора - 3.0 V6 - 200 коня, слаган на Accord 6-а генерация (1998-2002) "COUPE" ! Този автомобил с този двигател е предалаг за ЕВРОПА :)

 

 

Намерих една много удобна диаграма обясняваща как протичат трите фази при системата "3 Stage VTEC":

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

Mersi za infoto svetna me za mnogo neshta a onzi motor D15D1 e greshka na prastite iskah da napisha D15Z1 ...iavno tova e edinstvenia SOHC Vtec-E...Z3 dvigatelia podalzava li da e taka ikonomichen ili samo ako se kara v niski oboroti..?vidiah i razlikata v dizaina chak sega kolko sam bil sliap...v mobile.de Civic 96 masovo izlizat 1.5 90ps i dosta po riadko 114ps kato vsihcki koito imat snimki sa Japan variant.ta D15Z3 slaga li se na Angliiskata versia ili prosto e riadak i ne moga da popadna na takava obiava.kakto i tezi koito sa angliiskia variat 1.5 90ps - D15B2 li e ili D15Z1zashtoto D15B2 1493 куб. см 90 л.с. 10/91–11/95 SOHC D15Z1 1493 куб. см 90 л.с. 10/91–11/95 SOHC, VTEC-E D15Z3 1493 куб. см 115 л.с. 9/94–10/00 SOHC, VTEC tova pishe v http://www.autoreview.ru/new_site/year2002...econdhand/2.htmB2 i Z1 ne bi triabvalo da gi ima v 6-ta seria ot 96 godinaAko ne sam ti omraznal me svetni ako ne zdrave da e az sled 1 mesec patuvam za Germany da si kupia Honda i sega sabiram info.posle kat se varna shte doida na sreshtata da ia razgledate.. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

A tai da i se naradvame.Ama choveche vnimavai che hora koito jiveiat tam kazvat che baia slagvali shvabite :) A sia az da pitam.Zakvo baia modeli na Rover si prilichat tolkova s niakoi na Honda.Niakav dogovor mejdu tiah li e ili e masirana gadna krajba? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

D15B2 НЕ СЕ Е слагал на нито една версия СИВИК 6-а генерация.D15Z1 се е слагал САМО на Английските СИВИЦИ !Естествено че РОВЪР и ХОНДА някога имаха "вземане даване" - ХОНДА даваше своите готови, разработени купета и мотори, а РОВЪР дава възможност в техния завод да се произвежда ПЪРВАТА ХОНДА ПРОИЗВЕДЕНА В ЕВРОПА (АНГЛИЯ) - това е КОНЧЕРТО (по-късно ХОНДА вече изграждат собствен завод; в момента мисля че имат 2 завода в Англия) както и - РОРЪР някога даваха свой ДИЗЕЛОВ Мотор, който се е слагал в някои ХОНДИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

D15Z1 се е слагал САМО на Английските СИВИЦИ !

Омбре твърди, че VTEC-E двигателят, който се е слагал на тия хем-6та-ген-хем-не-са английски сивици, не е същият като този, който има в моята и разликата била, че кобилиците били "с някакви ролки, а не с приплъзване" (каквото и да означава това, сори, не знам). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

a OMBRE imal li si e rabota s tia angliiski-te CIVIC-i...v smisal razlichavat li se kato kachestvo na izrabotkata i izdarzlivost ot JAPAN-ski HOndi... i drugoto vsichko po tia CIVIC-i li e Honda i samo e slobiavana v zavod na ROVER ili si ROVER s dvigatel Honda? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

D15Z1 се е слагал САМО на Английските СИВИЦИ !

Омбре твърди, че VTEC-E двигателят, който се е слагал на тия хем-6та-ген-хем-не-са английски сивици, не е същият като този, който има в моята и разликата била, че кобилиците били "с някакви ролки, а не с приплъзване" (каквото и да означава това, сори, не знам). :)
Той май ДРУГ VTEC-E мотор освен D15Z1 НЯМА който да се слагал на СИВИК за Европа.Тоя СИВИК дето си видял при ОМБРЕ от ония дни си е АНГЛИЙСКИ Сивик с D15Z3 - SOHC VTEC 115 коня :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

Той май ДРУГ VTEC-E мотор освен D15Z1 НЯМА който да се слагал на СИВИК за Европа.Тоя СИВИК дето си видял при ОМБРЕ от ония дни си е АНГЛИЙСКИ Сивик с D15Z3 - SOHC VTEC 115 коня :)

Az sushto se uchudih kato go vidjah.Dvigatelja raboti na 12 klapana na prazen hod(taka raboti Vtec-E).Koga shte im hvanem spatiite na Orizovite hishnici ne znam. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

OMBREv raznite statii koito pregledah prez poslednite dni spomenaha che za dvigateli v VTEC-E technologiata pri rabota na niski oboroti svetva edna lampa na tabloto na koiato pishe "economic" ima takava nai veroiatno shte e s VTEC-e dvigatelia...btw ti kak razbra che dvigatelia raboti na 12 klapana samo?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

OMBREv raznite statii koito pregledah prez poslednite dni spomenaha che za dvigateli v VTEC-E technologiata pri rabota na niski oboroti svetva edna lampa na tabloto na koiato pishe "economic" ima takava nai veroiatno shte e s VTEC-e dvigatelia...btw ti kak razbra che dvigatelia  raboti na 12 klapana samo?

Na tabloto ima takava lampa. :):):) Kak njama da razbera na kolko klapana raboti be .da ne sum farmaceft. Редактирано от TYPE-R

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Моята кочина няма такава лампа със сигурност. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Моята кочина няма такава лампа със сигурност. :)

Да не е изгоряла...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Абе няма бе. Само 6та генерация имат. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...