Jump to content
Guest iVo_BMW

Изкуството да превръщаш дефекта в ефек

Recommended Posts

Guest iVo_BMW

Изкуството да превръщаш дефекта в ефект

 

Конструкторите от Honda започнаха своята "дизелация" едва ли не последни, но успяха да вземат всички предимства. Това се почувства и у нас праз 2004 г. В България са продадени с 50% повече нови автомобила

 

Благодарение на почти изцяло обновената гама и най-вече на дългоочаквания дизелов аграгат, предлаган при Accord, фирма Бул трако вносител за България, има над 150 продажби. Оказва се че и ние сладваме тенденцията в Европа за повишено търсене на коли, задвижвани от модерни и екологични дизелови агрегати. В средата на декември в продажбено-сервизния комплекс на пловдивския дилар "АутоШоп Атанасов" се състоя пазарната премиера на втория модел на марката, използващ за гориво нафта -

CR-V. До там групата автомобилни журналисти пристигна в стройна радица, образувана от всички модели на марката, за да не се объркват и най големите лаици, гледана и от ляво, и от дясно, колоната представляваше един голям движещ се надпис "Honda".

Новият CR-V зае мястото си на нашия пазар разтрошавайки огромен дървен контейнер, а стремглавото излизане бе предшествано от демонстрации на Армейски спортен карате клуб - Пловдив. Връзката м/у древното бойно изкуство и философията, залегнала в производството на новия SUV, сама се набиваше на очи - упорито усъвършенстване и прецизност при разработката на всеки детаил, който водят до перфектност в краиния продукт. За съжаление моделът беше толкова пресен, че липсата на застраховка и други формалности попречиха да се присаедини към колоната, която продалжи тест-драйва по хлъзгавите серпентини към Пампорово.

На разположение за пробно каране бяха Accord sedan 2.2 i-CTDi, Accord Tourer

бензин, Civic 4 и 5 врати, FR-V, Jazz 1.2 с 5-степенна механична трансмисия, 1.4

със 7-степенен автомат, Предишният модел CR-V и HR-V. При това разнообразие и големия интерес не всички успяха подробно да се запознаят с всеки от моделите. Но това има и своите добри страни - ще имаме повод да се върнем отново към най-интересните коли допълнително.

Тъй като екипа на "Авто Журнал" прекара най-много километри в дизеловия флагман Accord sedan 2.2 i-CTDi, ще разкажем малко повече за съчетанието Honda и Diesel, което съвсем доскоро беше нещо непознато.

Може и да звучи малко странно, но най-големият производител на двигатели с вътрешно горене в света съвсем до скоро предлагаше всичките си автомобили с бензинови мотори. Сами по себе си те никак не са лоши и приемът им по световните пазари е повече от добър.

Но в последните години е ясно, че ако искаш да се задаржиш и да се развиваш още по-добре на европейския пазар, не можеш да просперираш без модерен дизел. Осъзнали веднъж проблема, никой повече не можеше да спре японците и това, че се включиха като едни от последните в дизеловата надпревара, се превърна от недостатък в предимство. Изследвали внимателно постиженията на водещите производители, анализирали техните предимства и надостатъци, конструкторите от Honda извадиха на пазара двигател, с който новият Accord почти не пропускаше да спечели сравнителен тест с който и да е от преките си конкуренти. Въпреки че погледнато в сухи цифри, разликите в постиженията не са кой знае колко различни, в полза на Honda натежава целият комплекс - материали, конструкция, качество на изработка и монтаж, а след като всичко това е изпипано по японски, никак не е чудно, че постигнатите разултати са отлични.

Двигателят с работен обем 2204 куб.см има относително ниска степен на зкъстяване - 16,7:1, и благодарение на последното поколение директно впръскване на горивото по системата Common rail предла мощност от 140 к.с. (400 об./мин) и максимален въртящ момент 340 Нм (2000 об./мин.). Благодарение на отличното въздушно съпротивление (Cd=0.26), добре подбраната трансмисия и собствена маса под 1500 кг, автомобилат достига 100 км/ч от място само за 9.4 сек., развива максимална скорост 209 км/ч а разходът на гориво е почти символичен - извън града/смесен в града - 4.6/5.4/6.7л/100км. Най-впечетляваща обаче е тишината при вскички режими на работа и с риски да се изложим. ще дам само един пример. След изпреварване на магистралата се движехме със 160 км/ч и унесени в разсъждения за качествата на колата, чак след 2-3 км забелязахме, че стрелката на оборотомера е малко над 4500 и ние просто се движим на 3-та скорост. Японска му работа - няма напрежение, няма вибрации, автомобила сякаш не стъпва, а безшумно се стеле над пътя. За в бъдеще ще трябва по-внимателно да следим и двата уреда, за да не ни изненадва дежурният въпрос на катаджиите "Знаете ли с колко карахте?" ;);)

 

Източник: Авто Журнал

Редактирано от iVo_BMW

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

Изкуството да превръщаш дефекта в ефект

Common rail предла мощност от 140 к.с. (400 об./мин) и максимален въртящ момент 340 Нм (2000 об./мин.).

 

За в бъдеще ще трябва по-внимателно да следим и двата уреда, за да не ни изненадва дежурният въпрос на катаджиите "Знаете ли с колко карахте?"

чудна работа ;) 400об/мин. 140 коня ... следващия сигурно ще е 300об/мин 160 кончета ;)

 

не знам с колко са карали и не знам за катаджиите, но сериозно трябва да се замислят с колко пишат ... ;) ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest The_fastest

Колеги, има доста верни неща в тази статия !!! Само разхода не е толкова ( дали е от нафтата в България или от нервното каране(тя иначе не може де), среден разход 6.8-7.0л/100км ( 140-150км/ч ) !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Аз бях чел някъде за тест на последния Акорд в Германия съвместно с ФИА и ADAC, че колата за икономичност е дала 3.3/100км извънградско. Става въпрос за мотора 2.2 на "нафта"! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

е,той кара същата де,така че му вярвам за разхода :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GReddy

Тази година от изложението в София си взех брошура от щанда на HONDA и специално за акорда пишеше че с пълен резервоар минавал 1200 км (за дизела)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Абе.... то може наистина този автомобил да постига разход от 3.3 литра нафта на 100км и наистина да изминава с пълен резервоар (който ме съмнява да е повече от 70 литра примерно ? :( ) 1200км, ама...

Тия разходи се постигат при тестове, нямащи нищо общо с всекидневната употреба на автомобил в реални условия, така че... ;)

Много правилно си го е написал The Fastest - 7 литра в реални условия и това е напълно нормално ! Тия 3 литра - ще има да си ги бленувате и да мечтаете за тях :lol::dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest The_fastest

Както казва колегата ADH-Honda - можем само да си бленуваме за 3/100 нафтьок !!! Само един път реших да пробвам дали ще достигна тази граница ( в брошурата е 4.6/100 ). Та трябваше да карам с 90км/ч на магистралата...След като ме изпревариха 2 Лади , 3-4 OPEL-а и разни други ...ме стегна шапката и засичането отиде по дяволите :lol: ! Ама ако си джиткаш с 90-100 извънградско и няма много камиони стига до 5.5/100 !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...