Nasakoto.Yakata 5 #1 Публикувано 1 Февруари, 2008 ПриветПреди 2 дена разглобявах съединителя на компресора 5г VTI (DENSO) за профилактика и мога да ти кажа че няма да имаш проблеми. Лагера на шайбата е доста широк и изглежда солиден. Нямам идея дали е стандартен но определено като го погледнеш си личи че е японска работа За да свалиш шайбата ти трябват клещи за шплентове, но с малко зор и плоска отверка върши работа. С други думи специални инструменти няма да ти трябват. Внимавай да не разтегнеш много шплента. В мануала пише че трябва да се смени с нов след демонтаж Лагера не съм го вадил щото си беше ОК, но по спомен май ще ти трябва скоба за задене на лагери. И още нещо, така и така ще разглобяваш регулирай си хлабината на съединителя. Наложи се да зашлайфам малко дистанционната шайба (при теб може да са няколко, зависи дали е правен ремонт преди) за да докарам хлабината в допуска.Успех и със здраве Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GGG 46 #2 Отговорено 1 Февруари, 2008 ПриветПреди 2 дена разглобявах съединителя на компресора 5г VTI (DENSO) за профилактика и мога да ти кажа че няма да имаш проблеми. Лагера на шайбата е доста широк и изглежда солиден. Нямам идея дали е стандартен но определено като го погледнеш си личи че е японска работа За да свалиш шайбата ти трябват клещи за шплентове, но с малко зор и плоска отверка върши работа. С други думи специални инструменти няма да ти трябват. Внимавай да не разтегнеш много шплента. В мануала пише че трябва да се смени с нов след демонтаж Лагера не съм го вадил щото си беше ОК, но по спомен май ще ти трябва скоба за задене на лагери. И още нещо, така и така ще разглобяваш регулирай си хлабината на съединителя. Наложи се да зашлайфам малко дистанционната шайба (при теб може да са няколко, зависи дали е правен ремонт преди) за да докарам хлабината в допуска.Успех и със здравеПри мене като завъртя ролката с ръка - иииииии - върти се с луда инерция, пък и се чува шум - за мене това е заминаващ лагер (почти незабележима е хлабината при натискане на шайбата с ръка). Та за да не сглобявам и да пълня системата, а после пак да разглобявам, по-добре да отремонтирам всичко... Затова съм решил да го сменя. Разбирам че не е трудна работа - залавям се още утре. А ти каква друга профилактика направи на твоя компресор (освен реглажа на хлабината)?Благодаря предварително!П.П. Замерил съм с мултимера намотката на електромагнита и съм просвирил през термозщитата (както го дават в мануала). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #3 Отговорено 2 Февруари, 2008 Профилактиката беше точно проверка на хлабината на съединителя. Обичам всико да мине по каналният ред преди да го монтирам на каруцата Ако лагера ти изглежда съмнителен сменяй, че шайбата се върти нонстоп. При малка хлабина и разбит лагер може да придърпва компресора без да си включил климатика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GGG 46 #4 Отговорено 3 Февруари, 2008 Профилактиката беше точно проверка на хлабината на съединителя. Обичам всико да мине по каналният ред преди да го монтирам на каруцата Ако лагера ти изглежда съмнителен сменяй, че шайбата се върти нонстоп. При малка хлабина и разбит лагер може да придърпва компресора без да си включил климатикаКооофти - свалих съединителя, също и шайбата. Лагера е голям 35/50/20 и скъп - към 40лв., че и е частично бетрван в роката - но това е поправимо... Това което ме притеснява е че имам на бобината едно балонче на заливката - челно - като разтопено.... значи ли това че нещо окъсява и грее или пък даже да е изгоряла??? Пък като я замерих онзи ден показваше 3 ома ??? Кво да правя - давай акъл - виждам че си силен електричар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #5 Отговорено 4 Февруари, 2008 Кой е производителя на компресора. И за трите модела на 5г съпротивлението е различно, но все около 3 ома се върти. При теб би трябвало да е Sanden -> 2.65-2.95ohm. По принцип намотката си грее доста, около 50-60W в нормален режим и нищо чудно да е прегряла, особено ако съединителя е приплъзвал и се е нагрял още повече. Имай предвид че въртящият момент не е малък. Регулирай хлабината, подай 12V и ако не можеш да завъртиш шайбата при застопорен вал на компресора би трябвало всичко да е наред по съединителя.Трудно можеш да измериш дали бобината е заминала само с мултимер. Най добре е с LC метър ако имаш съмнения за окъсена намотка. Хвани някой радиолюбител да измери качественият фактор, те разбират от бобини Сещам се и за още един начин но вероятността да те изпращи тока е част от експеримента, не е много здравословно за намотката (по важният момент) и затова няма да го спомена Едва ли хондата ще ходи в космоса, затова не му се чуди много много Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове