Jump to content
Nasakoto.Yakata

Лагер на ролката на Ккомпресор Климатик

Recommended Posts

ПриветПреди 2 дена разглобявах съединителя на компресора 5г VTI (DENSO) за профилактика и мога да ти кажа че няма да имаш проблеми. Лагера на шайбата е доста широк и изглежда солиден. Нямам идея дали е стандартен но определено като го погледнеш си личи че е японска работа ;) За да свалиш шайбата ти трябват клещи за шплентове, но с малко зор и плоска отверка върши работа. С други думи специални инструменти няма да ти трябват. Внимавай да не разтегнеш много шплента. В мануала пише че трябва да се смени с нов след демонтаж ;) Лагера не съм го вадил щото си беше ОК, но по спомен май ще ти трябва скоба за задене на лагери. И още нещо, така и така ще разглобяваш регулирай си хлабината на съединителя. Наложи се да зашлайфам малко дистанционната шайба (при теб може да са няколко, зависи дали е правен ремонт преди) за да докарам хлабината в допуска.Успех и със здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПриветПреди 2 дена разглобявах съединителя на компресора 5г VTI (DENSO) за профилактика и мога да ти кажа че няма да имаш проблеми. Лагера на шайбата е доста широк и изглежда солиден. Нямам идея дали е стандартен но определено като го погледнеш си личи че е японска работа :blink: За да свалиш шайбата ти трябват клещи за шплентове, но с малко зор и плоска отверка върши работа. С други думи специални инструменти няма да ти трябват. Внимавай да не разтегнеш много шплента. В мануала пише че трябва да се смени с нов след демонтаж ;) Лагера не съм го вадил щото си беше ОК, но по спомен май ще ти трябва скоба за задене на лагери. И още нещо, така и така ще разглобяваш регулирай си хлабината на съединителя. Наложи се да зашлайфам малко дистанционната шайба (при теб може да са няколко, зависи дали е правен ремонт преди) за да докарам хлабината в допуска.Успех и със здраве

При мене като завъртя ролката с ръка - иииииии - върти се с луда инерция, пък и се чува шум - за мене това е заминаващ лагер (почти незабележима е хлабината при натискане на шайбата с ръка). Та за да не сглобявам и да пълня системата, а после пак да разглобявам, по-добре да отремонтирам всичко... Затова съм решил да го сменя. Разбирам че не е трудна работа - залавям се още утре. А ти каква друга профилактика направи на твоя компресор (освен реглажа на хлабината)?Благодаря предварително!П.П. Замерил съм с мултимера намотката на електромагнита и съм просвирил през термозщитата (както го дават в мануала). :boxed:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Профилактиката беше точно проверка на хлабината на съединителя. Обичам всико да мине по каналният ред преди да го монтирам на каруцата :dry: Ако лагера ти изглежда съмнителен сменяй, че шайбата се върти нонстоп. При малка хлабина и разбит лагер може да придърпва компресора без да си включил климатика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Профилактиката беше точно проверка на хлабината на съединителя. Обичам всико да мине по каналният ред преди да го монтирам на каруцата :tooth: Ако лагера ти изглежда съмнителен сменяй, че шайбата се върти нонстоп. При малка хлабина и разбит лагер може да придърпва компресора без да си включил климатика

Кооофти - свалих съединителя, също и шайбата. Лагера е голям 35/50/20 и скъп - към 40лв., че и е частично бетрван в роката - но това е поправимо... Това което ме притеснява е че имам на бобината едно балонче на заливката - челно - като разтопено.... значи ли това че нещо окъсява и грее или пък даже да е изгоряла??? Пък като я замерих онзи ден показваше 3 ома ??? Кво да правя - давай акъл - виждам че си силен електричар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е производителя на компресора. И за трите модела на 5г съпротивлението е различно, но все около 3 ома се върти. При теб би трябвало да е Sanden -> 2.65-2.95ohm. По принцип намотката си грее доста, около 50-60W в нормален режим и нищо чудно да е прегряла, особено ако съединителя е приплъзвал и се е нагрял още повече. Имай предвид че въртящият момент не е малък. Регулирай хлабината, подай 12V и ако не можеш да завъртиш шайбата при застопорен вал на компресора би трябвало всичко да е наред по съединителя.Трудно можеш да измериш дали бобината е заминала само с мултимер. Най добре е с LC метър ако имаш съмнения за окъсена намотка. Хвани някой радиолюбител да измери качественият фактор, те разбират от бобини :) Сещам се и за още един начин но вероятността да те изпращи тока е част от експеримента, не е много здравословно за намотката (по важният момент) и затова няма да го спомена :tooth:Едва ли хондата ще ходи в космоса, затова не му се чуди много много ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...