Jump to content
Guest vtec

РОЛКА НА АНГРЕНАЖНИЯ

Recommended Posts

Guest vtec

ЗА МНОГО ГОДИНИ КОЛЕГИ :ph34r: ИМАМ ЕДИН МАЛЪК НО ДРАЗНЕЩ ПРОБЛЕМЩЕ ПИША ВЪЗМОЖНО НАЙ КРАТКО ЗА ДА НЕ ВИ ОТЕГЧА. :cool: ТА ЗНАЧИ СМЕНЯМ СИ АЗ АНГРЕНАЖНИЯ РЕКЪК И РОЛКАТА КАКТО ТРЯБВА С (уж оригинални)И ВСИЧКО ТОЧНО АМА ЗАПОЧНА ЕДНО ЛЕКО КАК ДА КАЖА ВИЕНЕ НА ОПРЕДЕЛЕНИ ОБОРОТИ--ПО ПРИНЦИП ДВИГАТЕЛЯ МИ РАБОТИ ДОСТА ТИХО И СПОКОЙНО И ТОЗИ НОВ ПАРАЗИТЕН ШУМ МИ ЦЕПИ ГЛАВАТА--НАЙ ИНТЕРЕСНОТО Е ЧЕ КОГАТО ОТИДОХ ПРИ МАЙСТОРИТЕ ЗАПОЧНАХА ЕДНИ ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ ЗА ЛАГЕРИ ВОДНА ПОМПА,ХИДРАВЛИЧНА И ТАКА НАТАТЪК.......... :rolleyes:,НО ФАКТ Е ЧЕ СЕ ПОЯВИ СЛЕД СМЯНА НА РЕМЪКА.РЕЧЕНО СТОРЕНО МАЛКО ГО ПОРАЗХЛАБИХА--ШУМА НАМАЛЯ НО ОСТАНА НА ОКОЛО 1300-1400 ОБОРОТА--НА 750 ИЛИ НАД 1500 НЯМА ВИЕНЕ :( ????А ИНТЕРЕСНОТО Е ЧЕ КОГАТО КОЛАТА Е СТУДЕНА ПОНЯКОГА ГО НЯМА.КАЗАХА МИ И ТЕОРИЯ ЗА СТЕГНАТ РЕМАК КОЙТО СЛЕД КАТО МАЛКО СА ГО РАЗХЛАБИЛИ И ПАК ВИЕ РОЛКАТА ЩЕ СЕ ПООТПУСНЕ СЛЕД ОКОЛО 1000КМ(АЗ МИНАХ ОКОЛО 3500КМ)БЛАГОДАРСКО ПЕДРВАРИТЕЛНО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Мдаааааа и аз мисля, че шумът е от пренатегнат ремък.Този шум е много характерен и много трудно може да се сбърка. Както и да е ! Идеята ми е да загрееш колата, и да разхлабиш ролката. Завърти коляновият вал по-посока на въртенето(съвсем леко, колкото да се оптегне максимално ремъка от работната страна), и затегни ролката.Ако имаш подходящ инструмент можеш да го направиш без да разглабяш много - има една гумена тапичка която като я махнеш и отдолу е болта на ролката :rolleyes: Провери си и другите два ремъка- на генератора и на климатика(хидравликата)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vtec

ВСИЧКИ ДРУГИ РЕМЪЦИ СА ПРОВРЕНИ---СВАЛИХА ГИ ЕДИН ПО ЕДИН НО ШУМА НЕ Е ОТ ТЯХМЕРСИ ЗА ДОБРАТА ИНФОРМАЦИЯ КОЛЕГА :ph34r::rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Patrik

аз имам абсолютно същия проблем точно след смяната на ролката и ми го прави само на 2000 оборотаако успееш да го оправиш сподели

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

.......Ако имаш подходящ инструмент можеш да го направиш без да разглабяш много - има една гумена тапичка която като я махнеш и отдолу е болта на ролката ......

Ако ще го правиш така свали поне капачката на делкото за да можеш да видиш какво става с разпределителният вал! Да не вземе кобилиците да "превъртът вала на пред" и ремъка да не е оптегнат от към "работната му страна" , че после ще ми тежиш на съвеста ;) И да не вземеш да завътриш вала на опаки еййййй ! При мен е наляво , демек срещу часовниковата стрелка ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vtec

Интересното е че след няколко хиляди километра шума взе да намаля и сега се появява на около 1100-1200 оборота само.А другото още по любопитно е ,че като не е работила колата шум няма! ;) --имам чувството ,че когато ролката поработи малко и тогава става цялата работа. ;) В момента си мисля ,че трябва да се отхлаби много ама много мааалко.Друг е въпроса ,че един приятел ми каза -- веднъж започнала да вие няма оправяне ;) --дали е така?Колеги как мислете? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

Промбелма идва от това че металите имат свойството да се разширяват при нагряване.Просто лагера на ролката като загрее почва да търка-нали пишеш че като колата като не е работила шум няма.Просто всички лагери имат(малка или голяма) топлинна хлабина явно твойта ролка е нямала(хлабина) или е с фабричен дефект или е менте.Като си покарал се е поостъргала и шума е намалял.Но за колкото време се е остъргала за толкова и ще се развали.Препоръчвам ти да я смениш незабавно защото може да блокира да се скъса ремъка и по нататък не е за разправяне :)А може и в самото начало да са я пренатегнали и да се е изронил лагера но е по малко вероятно щом като е студено не търка.

Редактирано от ALEXANDER 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

оффффф стига сте го шашкали де! При пренатегнат ремък звука не се чува от ролката а от зацепването на зъбите на ремъка по ремъчната шайба. :) Наистина при заграяване метала се разширява, но като се има предвид диаметрите, то разширението на ролката е пренебрежимо с това на ангренажното колело.Като загрее двигателя колелото се разширява(диаметъра и обиколката му се увеличават), и прнатяга ремъка.Резултатът е точно този-характерно виене със ниска честота при опбороти около 1500 и се долавя наи-вече когато оборотите падат.Ако свалиш предпазните капаци и ремъка от гладката страна е "надран" все едно са се отбелязали зъбите.....значи е пренатегнат.Просто го отхлаби и това е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

оффффф стига сте го шашкали де! При пренатегнат ремък звука не се чува от ролката а от зацепването на зъбите на ремъка по ремъчната шайба. :) Наистина при заграяване метала се разширява, но като се има предвид диаметрите, то разширението на ролката е пренебрежимо с това на ангренажното колело.Като загрее двигателя колелото се разширява(диаметъра и обиколката му се увеличават), и прнатяга ремъка.Резултатът е точно този-характерно виене със ниска честота при опбороти около 1500 и се долавя наи-вече когато оборотите падат.Ако свалиш предпазните капаци и ремъка от гладката страна е "надран" все едно са се отбелязали зъбите.....значи е пренатегнат.Просто го отхлаби и това е!

Колега тука бъркаш много но времето ще покаже.Звука си е точно от лагера на ролката или от водната помпа(най-вероятно) може и от кляновия вал да бъде(много малк вероятно) едно от всичките е .Абе грешно си разбрал не става въпрос че като зегрее се опъва ремъка :P а за самия лагер от пренатягане има по голямо триене и като има триене загрява и и като загрее достатъчно СТЯГА сега предполагам е достатъчно ясно.А ако е от помпата просто трябва да поотпусне ремъка както и ти казваш.Човека ще си каже каква е била точно повредата . Редактирано от ALEXANDER 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vtec

Цялата работа е ,че когато първият път още се чу този шум отидох при майстора и малко го разхлаби(шума наистина намаля но си остана)Той се страхуваше да го отхлаби повече щото мийело да слегне с времето и ако е много хлабав да прескочил?Сега като за начало мислия да отхлабят ремъка още малко и да видим какво ще стане--лошото е ,че сега като след като колегата alexander1 ми описа много добре какво става с лагерите взех да си вкарвам мухи в главата че дори и да изчезне звука ,ролката може вече да е прецакана или да е дефектна--а междудругото уж ми казаха че слагат-KOYO ролка--дано да е наистина такава! Иначе дано не се прецака и да стане --хубава хонделка беше :):P Въпроса ми е може ли ролката да е бом-бок вече(около 2000-3000 км съм минал така???)Абе ще ида за отхлабване идната седмица

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vtec

КОЛЕГИ А НАЙ ТЪЖНОТО Е ЧЕ ПРЕДИ СМЯНАТА НА РЕМЪКА КОЛАТА БЕШЕ НОМЕР1,А СЕГА ЩЕ СЕ РАЗГЛОБЯВА ЗА ТРЕТИ ПЪТ--майстора каза че иска да разглоби всичко пак(третия пут вече) и да го отхлаби ,а не през страничното място ,където може само от ролката--не знам защо избира тази тежка стратегия но не мога да ида другаде тъй като ще ми отпадне гаранцията за смяна на ангренажния ремък?? :)КОФТИ МИ Е ВСЕ ЕДНО АЗ СЪМ БОЛЕН--НАПРАВО СЪРЦЕТО МЕ БОЛИ. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Това че ще разглабя не е болка за умиране, даже напротив. В противен случай би действал малко на "сляпо". А що се отнася до колегата ALEXANDER 1, май не му е никак ясно какво става с хлабините на една сглобка между два еднородни детайла при нагряване, но не искам темата да се превръща в спор :) (линейните удължения на двата детаила са еднакви и са правопорпорционални на дължините-т.е. на обиколките на окръжностите.И като се има предвид, че вътрешната гривна е с по-малък диаметър от външната сам пресметни кой диам. с колко ще нарасне и какво ще стане с разликата между тях ( хлабината). Лагери се скапват от пренатягане, но става въпрос за съвсем друго нещо на което не му е мястото тук!Споко ти казах на ролката нищо й няма, в което ще се обедиш сам когато свалиш ремъка и я врътнеш на ръка ( така и така ще разглабяте)Айде пий едно валерянче за сърцето и си карай :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vtec

DOBROMIRSKI МЕРСИ МНОГО ЗА ИНФОРМАЦИЯТА КОЛЕГА!!!ПОНЕДЕЛНИК ОТИВАМЕ И ВСИЧКО ДОЛУ(разглобяване)--АКО НА РЪКА НЕ СЕ ЧУВА РОЛКАТА ПАК ЩЕ СИ Я СЛОЖА ,НО С ПО РАЗХЛАБЕН РЕМЪК.ДАНО ЗА ТЕЗИ КИЛОМЕТРИ НЕ СЕ Е ПРЕЦАКАЛА ВЕЧЕ(ВСЕ ПАК Е ПРЕНАТЕГНАТ РЕМЪКА)А АКО ИМА "СЛЕДИ" ПО АНГРЕНАЖНИЯ В СЛЕДСТВИЕ НА ПРЕНАТЯГАНЕТО ПРОБЛЕМ ЛИ Е??? :blink: ВТОРНИК ЩЕ ПИША КАКВО Е СТАНАЛОАКО НЯКОЙ ИМА ДРУГИ МНЕНИЯ И ИДЕИ ДО ПОНЕДЕЛНИК ЩЕ СА МИ ОТ ПОЛЗА!! :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

Това че ще разглабя не е болка за умиране, даже напротив. В противен случай би действал малко на "сляпо". А що се отнася до колегата ALEXANDER 1, май не му е никак ясно какво става с хлабините на една сглобка между два еднородни детайла при нагряване, но не искам темата да се превръща в спор :( (линейните удължения на двата детаила са еднакви и са правопорпорционални на дължините-т.е. на обиколките на окръжностите.И като се има предвид, че вътрешната гривна е с по-малък диаметър от външната сам пресметни кой диам. с колко ще нарасне и какво ще стане с разликата между тях ( хлабината). Лагери се скапват от пренатягане, но става въпрос за съвсем друго нещо на което не му е мястото тук!Споко ти казах на ролката нищо й няма, в което ще се обедиш сам когато свалиш ремъка и я врътнеш на ръка ( така и така ще разглабяте)Айде пий едно валерянче за сърцето и си карай :(

На теория е така но на практика така се чупят лагери.например ако си натягал главина на 124 201 щеше да си чувал за тия работиама явно не си а и втек ще каже какво е излязло в крайна сметка.знеш ли че 50% от ролките който аз съм сменил прекрасно се въртят на ръка?пък и кво се сърдиш никой не те кара да вярваш :( не го вземай толкова навътре. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vtec

СЛЕД КАТО РАЗГЛОБИХА ВСИЧКО И СЛОЖИХМЕ ДРУГА РОЛКА-ШУМА ИЗЧЕЗНА--ДАЛИ СТАРАТА Е БИЛА ДЕФЕКТНА ,ИЛИ МЕНТЕ СИ ОСТАВА ЗАГАДКА.РЕМЪКА БЕШЕ 6!ТАКА СЕДЯТ НЕЩАТА КОЛЕГИБЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ИНФОТО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...