Rust 5 #1 Публикувано 21 Ноември, 2007 Здравейте , днес забелязах че климатика ми нещо се ебава .... ту се пуска ту не . По разбираеми причини /зима е/ не го пускам особено често та не знам откога е така , просто днес го открих. Проверил съм бушони , релета , кабели .... всичко работи , ток стига до където трябва .... единственото което не сработи по предписание беше термостата на климатика , но него да го тествам дали е изправен трябва да го сваля . Това ми се вижда сложна задача , та ако някой може да помогне с малко съвети ще съм благодарен.А и принципно какво би трябвало да прави този термостат ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #2 Отговорено 21 Ноември, 2007 По принцип следи температурата на изпарителя и според това дали е достигнал температура на изпарение прекратява работата на компресора с което и потока на фреон Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #3 Отговорено 21 Ноември, 2007 Термостата както казах следи не температурата в купето а тази на замия изпарител и по-точно температурата на изпарение на фреона. И спира притока му към терморегулиращия вентил, който пък го дроселира на входа на изпарителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #4 Отговорено 21 Ноември, 2007 Компресора хубаво ,че закача и пуска ..... Ама възможно ли е заради това ,че е студено да не върти и перката ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #5 Отговорено 21 Ноември, 2007 НЕ. когато работи компресора работи и перката на кондензатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #6 Отговорено 21 Ноември, 2007 Еми .... то ще си покаже Мерси на отзовалите се . Ако някой се сети още нещо интересно по темата е добре дошъл Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #7 Отговорено 21 Ноември, 2007 Не е така. Няма термостат или термометър който да ти следи температурата в купето или от вън. Т.е. ако си пуснеш климата зимата ще работи както през лятото, с тази разлика че ще достигне по-ниски температури в купето по-бързо, защото първоначално температурата в купето ти е по-ниска. Според мен трябва да търсиш проблема около компресора и ел.магнитния съединител на шайбата, или в наляганията на фреона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rust #8 Отговорено 22 Ноември, 2007 Добре де , пак стигнахме до неясна ситуация .....Термостата спира компресора при определена температура - ок , забелязвал съм че когато е пуснат климатика и съединителя /на шайбата на компресора/ си цъка отвреме-навреме ..... Обаче никога не съм гледал когато откачи съединителя дали спира и перката на кондензатора !?!?А и принципно като пусна климатика доста време минава до първото изключване . Сега го пускам , работи 30 секунди и изключва . Ако го изключа и включа пак от копчето - не се пуска пак . Евентулано след известно време се включва , но пак така за ~30 секунди . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #9 Отговорено 22 Ноември, 2007 Може би изключва пресостата по високо налягане, след което докато изравни малко налягането между смукателна и нагнетателна страна, след което пресостата затваря пак веригата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове