Jump to content
lz2lps

(lz2lps) защо и как :)

Recommended Posts

Скука в хотелската стая в Копенхаген посред нощ, защо ли да не попиша малко :) Май се поувлякох (за кой ли път :grin:) и стана доста дълго. Защо като не карам 1 ден и не мога да си намеря място след това, изнервям се, не ме свърта на едно място. Първо да бъда автомобилен състезател, както може би и на повечето сигурно е било детска мечта. Някои започват по-рано, други като мен много късно - но за мечтите възраст няма, и на 30 да си ако имаш голямо желание нищо не може да те спре. Въпреки че изкарах шофьорска книжка на 17 (майка ми и баща ми ми платиха курса за рожденния ден), не бих се похвалил с много опит до преди 2 години. Поради някаква причина баща ми се съмняваше в възможностите ми (:roll: разбирам да съм съборил гаража на къщата, както един от колегите ми в офиса - ама не съм :grin:, или пък както братовчедка ми да паркирам чисто новата си кола с двете гуми на стената на гаража :) ) и ми даваше да карам първо семейния Москвич 12найсетак, а след това и Реното само извънградско. Още помня как преди Варна, в края на магистралата ме караше да спирам и той сядаше зад волана. Е как да не се ядосвам и нахъсвам още повече и сега да не можеш да ме свалиш от колата.Та в финалната отпуска преди уволнението от казармата, седя си пред компютъра и се чудя как да изхарча спестените пари (моите и на брат ми :twisted:) от работата - и хоп изненада май ще стигнат за бигачка. Тогава беше и момента, в който гледах Drift Bible - не е учудващо че почнах след това да търся … AE86. Междувременно гледах и доста серии на Best Motoring – от където се запалих и по Хондите – и то изключително по Honda Integra Type-R.След кратко търсене разбрах че никак не е лесно да се намери такова нещо (AE86), така си купих първата и единствена за сега кола Хонда Сивик Купе (любов от пръв поглед - отидох, видях, купих - всичко в рамките на една сутрин).Отначало нямах никаква идея какво ще правя с нея и къде ще я карам. Не бях и чувал за писти в България. Покарах я 5-6 месеца и един мартенски ден заминах за слънчева Южна Калифорния за "обучение" (брех май сега така му викат :) )Всъщност имам и още една кола, ама далече зад океана - Acura Integra GSR - изключително запазен екземпляр, за кола 1996. Ще се повторя, ама май и тази беше от пръв поглед - не знам защо, ама все така ми върви (не само с колите :roll:). Идеята за купуване на мечтаната кола, възникна малко преди това – но поради известни обстоятелства се отложи с около 1 месец. Брат ми може да ме бие, ама не мога да се въздържа да ги споделя – реши да пусне в пералнята ризите, че бяха почнали да смърдят – и о изненада, в джоба му бяха и двата международни паспорта, с I-94 (талонче, което ти дават на границата, и пише колко можеш да стоиш в САЩ – ако го изгубиш – лошо...). Край с надеждите за удължаване на престоя и временно подтискане на огромното желание да се сдобия с мечтаната кола. След това обаче, аз реших да рискувам и да остана с надеждата, че някак си нещата могат да се оправят – а и чакането за отговор за удължаване на престоя е 3-4 месеца, което ме устройваше.Въпреки това не знаех дали ще стоя повече от 2 седмици.... Какво пък, майната му – някакви пари (около 7000$) – имам възможност да покарам и за 2 седмици (много хора не могат и да сънуват за това) мечтаната кола (айде добре не е Type-R, но е близо) – нема как, моите пари и тези на брата ми (хахаха, отново) трябваше да се изхарчат целенасочено. Межудвременно брат ми се върна в България и вече 1 година не можем да се засечем (от период 25 години заедно – 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата – до чатене 1 път в седмицата – кофти, но се преживява).Първата кола, която ходих да гледам - беше достатъчно едно кръгче и за 30мин вече беше моя. Този път обаче търсенето беше целенасочено, защото търсех нещо точно определено. Тази кола наистина има потенциал за развитие - доста важно условие преди да почнеш да хвърляш пари в бездънната яма.Е вече няма как - наистина нямаше слизане от нея - 6 месеца да разчиташ на други хора да те карат навсякъде, 6-7 човека с различно мнение и само един ван (Nissan Quest - 3.5л, 240 конски сили), бензин в кръвта от невръстен беладжия, в страна с писти където и да се обърнеш - в един момент мечтите станаха реалност....Започнах редовно да посещавам автокрос състезанията на паркинга на пистата – California Speedway – около 1 час каране от градчето където живях 11 месеца. Някои хора мислят американците за ограничени – е аз такива не срещнах на пистата. Верно, че доста от тях бяха азиатци, но все пак. От първия път когато стъпих на пистата се намериха хора, които да ми помогнат да навляза в спорта. Обясниха ми правилата, повозих се в доста коли (първате естествено 4та генерация Хонда Сивик – наистина подготвена за целта, след това Honda S2000, Toyota Supra….), без да познавам никого и без да ме познават. Та така – с доста помощ от колеги по интереси – с всеки weekend на пистата подобрявах все повече времената. В това отношение американците наистина са доста отворени хора – ще ми се и в БГ да е така. Това разбира се си зависи от нас – аз никога не бих отказал да повозя някого, както и правя на полигоните, където ходя да си карам и тренирам далече от хорските очи и на спокойствие. Е от време на време стряскам каките в коли с голямо “У” на тавана, дошли с инструктора да тренират тръгване от баир с ръчна, но няма как – обедната почивка, когато никой няма не е достатъчна (1 час), трябва и след работа да унищожа чисто новите гуми и да изхарча останалия от обяд бензин.Проблема там е че не винаги, когато искаш можеш да караш – защото има ограничен брой коли, а желаещи много. Процедурата беше – изпращаш чек за 70-80 долара (таксата за 2 дена), по реда на получаване на чекове (като хората от клуба, който организира събитието са с предимство) се прави спъсък и на тези които карат.В деня на състезанието – регистрация, технически преглед – и получаваш цвят, който определя в каква група ще караш и кога ще работи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви наказания от модераторите бе човек....мога да кажа само... :) .Написал си го много със сърце.Добре че има хора като теб.Успех в сбъдването и на останалите ти мечти. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уникално братле, наистина уникално. Написал си го както каза кучето - със сърце! На последните думи, в които спомена, че цялото това самотно седене в офиса, лишенията и тъй нататък се обезмислят в един миг... тук при мен се получи вълна от емоции, тъй като аз вярвам точно в това и сега това ще изпитам. Прекрасно написано, въведе ни напълно в автомобилните ти преживявания. Това ми беше на мен почивката в съботния ден, сега сядам да работя, че да изкарам още малко и да повдигна качеството на бъдещия автомобил. :) Давай все така, ааз лично очаквам включване от теб със следващите ти преживявания. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно потвърждавам думите на колегата :)!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги - не знаете колко сте прави. Да, пиша сър сърце, защото по друг начин не мога.Просто сядам и пиша това което чувствам.За мен това единствения начин да опозная себе си по-добре, да изкарам наяве нещата скрити дълбоко в подъзнанието, да си спомня хубавите моменти. Просто сядам и пиша без да мисля, без да трия думи - после и на мен ми е интересно какво съм писали и го чета 5-6 пъти.Може би по този начин и позволявам на тези, които четат да ме опознаят по-добре (особено брат ми близнак, който е на около 10000 км и може би чете в този момент), защото обикновено не съм много приказлив, страшно разконцентриран, ... Дължа страшно много на един човек в САЩ (т.е 2ма), научих че освен да взимаш трябва и да даваш, и сега е моя ред да предам наученото нататък...Ако това което пиша повлияе на някакого, по какъвто и да е положителен начин - какво по-добро, ако не - все още съм останал с удовлетворението че съм научил още нещо за себе си...Както казва колегата ми от случката с съборения гараж - "Живота е радост и тъга, днеска си назад с парите, утре напред с краката" :) Та така - следвайте мечтите си и правете това, което ви харесва, а не това което ви карат... Живота е прекалено кратък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога само да въздъхна леко и да ти сваля шапка за упоритостта ,ината и волята които проявяваш .. за да сбъднеш мечтите си !Малко са хората които имат смелостта да го направят ... за съжаление аз не съм един от тях/теб/ и мога само да се радвам отстрани и да си въздишам лекичко !! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest WaveMastaa

Колега, впечатлен съм.......всичко, което мога да кажа е ...The Power Of Dreams.... продължавай само така...и да разказчет ти е наистина въздействащо :) Само напред! :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,с какви гуми караш?това на снимките ти Falken RT-615 ли са или някакви техни предни модели с по-малко грайфер?питам,защото съм се замислил сериозно да инвестирам в един комплект за Калояново.ще правя и други неща по колата,но гумите са доста важни.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си,че хората с по нестандартно мислене се спират именно на покупката на автомобил Хонда.

Напълно споделям мнението ти колега. Що се отнася до темата, найстина съм впечатлен, единственото за което съжалявам е че живея в страната на ограничените възможности.П.П. Неочаквам думите ми да бъдат приети положително, не съм от хората който се оплакват и за всичко е виновна държавата... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да гумите са Falken Azenis RT-615. Аз лично бях доволен от тях. Много от другите състезатели също караха с такива. Наистина има добро сцепление на сухо.Брат ми също си купи такива (защото предните ги бях направил сликове) и той каза че е доволен, въпреки че е карал само един път на Willow Springs с тях.Не съм сигурен дали обаче са перфектни за мокро - на някои места четох че не толкова (но май беше за RT-215 - 615 май са по-добри на мокро).В Калифорния не вали много, така че нямах шанса да ги пробвам. Въпреки обаче че предните бяха станали на сликове държаха нормално и при не толкова силен дъжд (само един път съм ги пробвал). Ако ще ги караш обаче на пистата, както Емо е споменавал преди - сликовете държат по-добре докато не се образуват локви - не знам никога не съм карал сликове, нито пък много мокро.Имай в предвид обаче че сцеплението идва с малка цена - износват се повече. Карах с тях 3 месеца, включително и 3-4 автокрос състезания, както и на Race school-a, ползвах ги и за всекидневни гуми - издържака към 3 месеца, което смятам че не е лошо. Сегашните ми на Хондата - МАXXIS и толкова не изкараха :lol: Обаче тогава за цената си (75$ на парче) - бих казал изключителни гуми. Не знам дали се продават в БГ - опитвах няколко пъти да търся подобни, но не намерих. Сигурно няма и да са много евтини. П.П. Ако намериш такива се обаждай :dry: - отдавна ми се искам наистина да ги пробвам при всякакви условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отново интересна тема и уникален разказ! снимките са доста ка4ествени :dj: за 2г. аз изядох мн. кремвир6и и хлеб докато се докопам до хонда,а ти продължава6 да ги яде6 за да може6 да я кара6 тая интегра както трябва да се кара една хонда.6апка ти свалям! голяма воля,сериозен труд силата на ме4тите здраво ти е завъртяла главата... :dry: продължавай да се труди6 ,да радва6 себе си,околните и нас хорицата които 4етем форума.пожелавам ти някой ден да събере6 79080лв и да сбъдне6 ме4тата на мн. фенове :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24 дена по-късно. Една мечта става реалност...

:lol::P

 

Ще оставия снимките да говорят вместо мен...

 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

На нова година от баницата с късмети ми се паднаха - нова работа и нова кола. Познайте дали и двете се сбъднаха ;)

Внимавайте какво си пожелавате - на колегата на жена му се падна бебе :P От 1 месец е щастлив татко.

 

А относно колата - какво мога да кажа - мечта. След една седмица се надявам да я видия и наживо, не само на снимки.

 

Keep dreaming...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле майко само като я гледам и настръхвам...желая ти много безаварийни километри с нея, само радости.....изобщо да й си се радваш както само ти си знаеш и както ти си можеш :lol: Успех!А и да моите уважения и адирации за това, че си си сбъднал мечтата. Респект !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехее, ти ни утрепа бре приятелю! :ph34r: Ами айде честито, явно ще има още един отявлен дрифтър в агитката ни, макар и с не точно Хонда, което не е от значение де - дрифт икона си е направо това Хачи! Весела Коледа и твоите късмети от къде ги вади бре човек, да знаем да не или да вадим и ние от там, кой каквото си реши! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Road®aceR

Честита дрифтарка ... нека ти носи само положителни емоции изпълнени с адреналин ! Надявам се да я видя в действие някой ден и да ти стисна ръката пич ! Поздрави ! :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен поздравления за покупката! Както някой горе бе казал - тази кола е икона! Много и само хубави емоции с нея!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво. Мога да кажа само : СИЛАТА НА МЕЧТИТЕ :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за поздравленията ви. Още една седмица и най-накрая ще я покарам и видя наживо, не само на снимки :) Надявам се следващия сезон да покаже какво може на Калояново. На мен ми е интересно, какви времена ще дава в моментното си състояние. Задното е доста по-различно от колите, които съм карал до момента (на баща ми 12найсетака не се брои :P). Сигурен съм че ще има и голям период на опознаване. Междувременно ще наблюдавам какво е нужно спрямомоя стил на каране и ще upgrade-вам каквото е необходимо. За сега основната цел е да се запази купето (и не, колата не е бърза защото бяга от ръждата :P), другото се прави. По думите на баща ми никъде не се вижда изгнило - тук таме има малко ръждичка, но не е болка за умиране. Напролет най-вероятно ще има цялостно пребоядисване и обработка против ръжда, както ако е необходимо и заздравяване на купето.В момента мисля че има всичко необходимо (окачване, двигател) - едни джанти и хубави гуми и е готова за писта. Въпреки това ще я прегледам основно преди да я карам юнашката :P.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,скоро не бях чел нещо по-добро от писанието ти.Относно королата от снимката,имаш щастието да притежавам същата АЕ86,само че не хечбек,а купе-по-красивото според мен.Когато хората се прехласваха пред голф2 в зората на демокрацията аз карах АВТОМОБИЛ-1.6 125к.с. 16кл.,два разпр.вала,електронен инжекцион,абе като влезех в сервиз и гледаха колата като НЛО.В комплект със самоблокиращ диференциал,ръчна настройка на ъгъла на запалването, удоволствието от карането е неописуемо.Още не бях чувал думата дрифт и хвърлях по чифт задни гуми с една разходка из нощен Плевен.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си !!!За кола 1984 оборудването и е наистина завидно - както каза 16 клапана, двувалов мотор, електронно впръскване на горивото и управление на запалването, LSD, 50/50 разпределение на масата, около 950кг, с изключително responsive двигател. Не е чудно че обожавам и Хонда и АЕ86. И най-важното както един приятел ми каза - има 2 типа коли - добри коли и идиотоустойчиви коли. Първите не стават за каране :P Тази кола е прикрита състезателна кола. Именно моята кола има доста богата история. Била е и с турбо, ....Оригинално не е Toyota Corolla GT-S, а SR с двигател 4ac - но постепенно е превърната до нивото на GT-S от един много голям Toyota фен.По бегли спомени GT-S е последната версия с задно и основната причина за пускане на пазара е за да може Toyota да се състезава с нея в A или N2 класовете, където е необходимо да има поне 2500 бройки серийно производство, както и модификациите по серийната кола са ограничени.С две думи колата е само за ценители...Покрай тази АЕ86ца разбрах и че при другите марки има доста стойностни хора - и понякога споровете кой по-добър или лош са безмислени. Всичко опира да човека. Верно, досега имам само хубави впечатления от хората които познавам и които карат Хонда или АЕ86. Но също така имам и познати които карат Golf и не са по-малко стойностни. Просто отвреме навреме трябва да се насочват несъзнателно към правилния избор :P Ясно е че хората са като магаре на мост - колкото повече налагаш мнението си, толкова повече те се противопоставят, независимо от очевидните факти. Докато ако просто не се опитваш да налагаш мнението си и ги оставиш с времето да се замислят върху твоите действия и опит - съм сигурен че след време (не веднага) ще си направят сами преценката.Поздрави

Редактирано от lz2lps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh::dry: Евала Любца!!! Чакам да се обадиш като се прибереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...