Jump to content
Явор

Може ли някой да разясни малко тука?!

Recommended Posts

Така та въпроса ми е може ли някой да разясни за какво случи компютъра при споменатия по горе двигател? Какво точно управлява той? Защото когато му изчиста грешката и карам на бензин не отчита грешки, а като мина на газ и ми показва грешка в ламбда сондата (знам че има емулатори, но не съм сложил). Реших 1 ден да я покарам малко на бензин и какво ми направи впечатление - като подам газ и "забиваше" първо и след това ускоряваше.Другото което е, че на безнзин като стигне 5000об/мин.и спираше да ускорява. До 6000об с 300 зора.... Изчистих грешките на компа, пробвах пак и пак същото. Проблема го отдадох на палец, капачка, свещи, кабели и бензинов филтър. А трябваше да спомена че на газ тези симптоми ги няма.Смених палеца и капачката. Бяха наистина поизносени,а мисля че си бяха дори оригиналните, а колата пише че е на почти 250000км. (на почти 7-8000км при мене :P ) Свещите ми се видяха добри но скоро ще ги сменя. За кабели питах днес в един магазин и някви измислени гадни кабели бяха 70лв. Не съм ги взимал.Но мисля че сегашните имат още "хляб" в тях. След смяната на капачката и палеца се усети доста разлика в работата на двигателя.Газта стана по-"остра" и вече на бензин като дам газ го няма това глъхнене първоначално, но си остана проблема с достигането на по-високи от 5000об..Днес смених филтъра (бензиновия) и до колкото разбрах при мен е само 1 там при резервоара този пластмасовия.Сега вече достигам малко по лено 6000об. но само до там. Решил съм следващата стъпка да е спрей за почистване на карбуратор, защото с тези много вакуми по него не ми се ще да го разглобявам да го чиста.И да обобщим накратко: 1) За какво служи компютъра при D13B2, и какво управлява?2) Защо на бензин след 5000об. много трудно ускорява? и...мисля че беше това :P Благодаря ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за това отговаря компа на Д13:
Наистина може карба да се е замърсил нещо,защото от газта понякога се образуват налепи.
Зависи от газта,но все пак пробвай с почистващия спрей.

Входящи сигнали => Контролен модул => Изходящи сигнали
Oxygen sensor
Vehicle speed signal
MAP sensor
Vacuum switch
TW sensor
TA sensor
Ignition coil signal
A/C switch signal
A/T shift position signal
Clutch switch signal
Battery voltage(IGN.1)
Battery voltage(Bat)
Idle function

Feedback function

Fuel Cut-off

Evaporative function

Back-Up function
EACV
Primary Slow Mixture Cut-off Solenoid valve
A/C Idle Boost Solenoid Valve
Air Leak Solenoid Valve
Power Valve Control Solenoid Valve
Vacuum Control Solenoid Valve

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А би ли го превел това, че съм малко зле с английския, да не кажа много :angry: а и термините малко не ги разбирам :P Другото което ми направи впечатление е, че когато реших да си смена ангренажа, нагласих коляновия вал на белези, обаче белезите на шайбата на разпределителния вал закъсняваха с около 5 мм. Това преди да сваля стария ремък.Свалих го, сложих на белези и шайбата на разпр.вал, обаче като опъна ремъка да го сложа зъбите на ремъка и на шайбата идваха зъб с/у зъб.Сложих го хлабав и оънах с ролката. Белезите горе си останаха така а долу на коляновия вал избягаха пак като на стария ремък. Нормално ли е това? На мен ми се струва, че не е, ама и преди си беше така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го преведа,само че като ми остане малко повече свободно време.Хвърляй по едно око на темата от време на време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го преведа,само че като ми остане малко повече свободно време.Хвърляй по едно око на темата от време на време.

Ок. Няма ядове. И без това не бързам за никъде. Мерси много все пак :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EACV клапана при карбураторните не е клапан за празен ход а за регулиране на горивовъздушната смес при различните режими

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EACV клапана при карбураторните не е клапан за празен ход а за регулиране на горивовъздушната смес при различните режими

EACV при Д13Б2 отговаря за постоянния празен ход при включване/изкл. на консуматор примерно.Да речем включваш варовете и парното, и оборотите падат.Тогава EACV-то(контролирано от компа) трябва да пусне още малко въздух,за да станат оборотите пак 950 примерно.Но когато колата е на ход сместа се дорегулира по друг начин(единия от механизмите е ламбдата примерно),"Power valve" е също за това(добавя още гориво примерно като смачкаш педала,освен ускорителната помпа,която пръсва,за да не забива муцуната и т.н.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеПри мен като си пусна фаровете и/или вентилатора за парното оборотите падат и не мърдат повече нагоре.... Да считам ли че има някде проблем..... Иначе си работи добре....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При F20A3 EACVто не играе никаква роля при малките обороти ами си има нещо като двоен вакум които с лосче изменя положението на дроселната клапа. Проверявя се като на празен ход се искубе буксата която отива към датчика за налягането на хидравликата на волана и се укъси то ако всичко е наред оборотите на празен ход трябва да се покачат с около 150

Публикувано изображение

Като карам на газ EACVто го изключвам че при средни натоварвания ми пуска допълнителен въздух да ми обедни сместа и почва да ми гърми, при максимални натоварвания клапана затваря

да се обогати сместа, ако оставя клапана изключен и на бензин то ми дава грешка в ламбдата вероятно заради преобогатена смес при средни натоварвания.

При изключен EACV системата за потдържане постоянни обороти на празен ход си работи.

Редактирано от uko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е това за Акорд-а.За съжаление нямам никакви познания за тази кола.При Д13Б2 и Д15Б2 EACV клапана няма връзка с дросела.Вързан е към кутията на възд.филтър с тръба и просто стои върху една дупка на смук.колектор и в него има едни механизъмче,което се отваря или затваря в различна степен в зависимост от ел.сигнал по буксата.Даже единия от начините(късметлийския :cool: ) при неизправно работещо EACV е да се свали(точно два болта)и да се промие(примерно с WD40) и ако е само клеясало се оправя работата.Ето цитат на английски за EACV-то : "The EACV changes the amount of air bypassing the throttle body in response to a current signal from the ECUin order to maintain the proper idle speed"Имаше го тук някъде ръководството едно момче го беше пуснало в една тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и при F20A3 е така вързан, ама при ниски обороти на празен ход не му се подава никакъв сигнал.Работоспособносата му се проверявя по следния начин, при загрял двигател на място се дига до 5000 оборота, клапана не трябва да пуска въздух при рязко отнемане на газта(дросела) клапана трябва да пусне въздух и след падане до ниски обороти пак трябва да спре, иначе е твърде вероятно да се подаде преобогатена смес при рязко затварянв на дросела и да се получи есплозия в генерацията която да повреди катализатора,поне така е според мануала. При мен някои път ECUто не ми спира сигнала към клапана своевременно и оборотите ми падат много бавно :unsure:

Редактирано от uko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

упс нещо се обърка

Редактирано от uko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Явор

Искам само да споделя, че проблемът с дигането на оборотите след 5000об/мин се оправи.Просто компютъра е спирал бензина, защото термостата се беше преебал и не затваряше напълно и колата не можеше да загрее. Сега няма никви ядове :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...