Jump to content
Guest Maina 6th gen

0w30 Мотул

Recommended Posts

Guest Maina 6th gen

много се двуомя,дали да не пробвам 0W30 синтетика на мотул за двигателя, но ме притеснява да не дойде прекалено тънко и да запече сегментите? някои кара ли с подобно? до сега съм карал само с 0W40 и е добре,доста пропушва над 6-7000оборота, но харчи нормално - 1-1.5 на 11-12000км. Да не стане с новото масло по-зле и доста по-тънко ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Майна как караш с такива тънки масла Хондата :( , наясно съм че искаш да е пушка , но искаш ли да я карат и внуцитети тази кола :D Логото , знаеш го , го караме с 10w40.Не че не може и с по-тънко , но такъв разход на масло не е нормално :blink: 5г , която карам в момента е със същото на Репсол(по препоръка на Омбре ) и не е мръднало , а колара се ръчка ежедневно :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

не бе Тино,просто искам да слагам наистина най-доброто масло,не ми се цигани за 30-40лв,при положение че яко я натискам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Земи сипи Мотул 8100 5В40 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Не съм много компетентен за маслата, но поне едно нещо знам със сигурност.Кгато се изчислява плъзгащ лагер, се взима под предвид и визкозитета на смазващият флуид, за да се заложи сглобка осигуряваща образуването на маслен филм.Така, че когато един двигател е изчислен за работа с флуид с определена визкозност, смяната му със сигурност причинява работа извън изчисленият режим.Да не говорим, че след 200 000км хлабините са още по-големи.Ето и савсем любителско инфо за маслата.http://www.belvedereauto.hit.bg/specifikacii/masla/masla.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net
:D едно наистина инженерно изказване !яко офтопик, ама вече си личи кой вобще някога е изчислявал плъзгащи лагери :D BTW. малко инфо.... при развъртане на плъзгащ лагер, колкото по-висок е визкозитета на маслото, и колкото по-малки са хлавините, толкова оп-лесно се образува филма под него. Следователно при големи хлабини и "тънко" масло, на ниски обороти, рискувате триенето на лагера да е метал в метал. Това естествено не означава че ВИНАГИ ще е така, но при изпитване на такива лагери от 0 то ХХХХ оборота, в началото ситуацията винаги е такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rocco

Препоръчвам ти Mobil 5w50, струва 100тина лева 4 литра, ама съм много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

при развъртане на плъзгащ лагер, колкото по-висок е визкозитета на маслото, и колкото по-малки са хлавините, толкова оп-лесно се образува филма под него

НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН ВЪОБЩЕ !!! С ТОВА ИЗКАЗВАНЕ -естествено ,че вискозитета трябва да е НИСЪК"Вискозитет" е вътрешно триене- 0W,5W-това са "тънки" масла и са най скъпите на пазара- ОСИГУРЯВАТ В ПО-ГОЛЯМА СТЕПЕН МАСЛЕН ФИЛМ ПРИ КАКВИТО И ДА Е УСЛОВИЯ!Може да е излишен лукс да сложиш такова масло на стара кола,може да ти тече от гарнитурата даже-ама смазването ЩЕ Е ПЕРФЕКТНО ! МАСЛАТА С НИСЪК ВИСКОЗИТЕТ ОСИГУРЯВАТ МАСЛЕН ФИЛМ ТАМ КЪДЕТО ТЕЗИ С ВИСОК НЕ МОГАТ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

може и да не съм прав, но и аз разсъждавам като колегата F18 Hornet :worthy: тънкото масло бързо и лесно прониква навсякъде и по-добре смазва особено при студен двигател, а щом е пълна синтетика,то молекулите му са по-устойчиви на премачкване и разпадане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

може и да не съм прав, но и аз разсъждавам като колегата F18 Hornet :spoko: тънкото масло бързо и лесно прониква навсякъде и по-добре смазва особено при студен двигател, а щом е пълна синтетика,то молекулите му са по-устойчиви на премачкване и разпадане :lol:

Майна много правилно разсъждаваш! Новичка ти е колата, носи 30 масло. Аз на 17годишната 3та генерация сложих, и то 5W-30 HydroCracking, което е по-слаба технология от пълната синтетика, и лятото си караше без грижи колата.Само ще ти кажа, че Хонда (както и Форд) вече официално ИЗИСКВАТ колите им да се карат с 0W-20 масло. При това технологиите не са се променили, форд все-още продават фиеста със моя стария мотор, дето е с долен вал и повдигащи пръти... е щом тоя двигател може да кара с 0W-20 насло (аз лично не бих сложил такова) така че твоята хонда ще си кара като песен със хубава Мотул синтетика.Не знам май късно се включвам, но ако вече си сложил такова масло, кажи си впечатленията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Не знам ма според книжката на Хонда пишеше XW30 или XW40 в зависимост от климатичните условия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Не знам ма според книжката на Хонда пишеше XW30 или XW40 в зависимост от климатичните условия...

В новите пише 0в-20, видях снимка на книжка, по американските форуми. Не знам обаче дали е само за америка или и в европа е така - това го правят повече за емисиите, особено на студен двигател, и ниският разход на гориво по принцип.Иначе на стария сивик също пише SG 10W-30 за студено и 15W-40 за по-топло. Но и M10D маслото покрива SG класа, така че представи си за какви гадни масла са ни направени колите. Нормално е при новите по-добри масла да не е такъв проблем да се кара с масло 30 и през лятото, защото то е синтетично и по-издържливо на температури.Между другото M10D маслото е с вискозитет 30, едно време карахме москвича само с такова и не се е оплакал. А предполагам хлабините и допуските му нямат нищо общо с хонда.Все пак 0W-30 е в спецификацията на производителя (иначе не бих препоръчал да се правят експерименти).По тази тема съм спорил с месеци, и сигурно още толкова може да се поспори. По-скоро интересно ми е Майната ако е сложил такова масло, да каже как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Не знам ма според книжката на Хонда пишеше XW30 или XW40 в зависимост от климатичните условия...

В новите пише 0в-20, видях снимка на книжка, по американските форуми. Не знам обаче дали е само за америка или и в европа е така - това го правят повече за емисиите, особено на студен двигател, и ниският разход на гориво по принцип.
Еми кат не знаеш за кво спориш?Почва да ми писва да пиша/чета тоя форум. Само някви супер тъпи мнения и кво ли не. Като кажа нещо обикновено е проверено обаче винаги някой ще каже, че не е така. В случая ти си гледал снимки на не знам си ква книжка. От де си сигурен, че е за Хонда дори? Не ме засяга да ти кажа и няма значение. В случая аз имам книжка от Сивик 6-та генерация и за това смея да твърдя, че това масло се препоръчва за Хондите в Европа: XW30 XWВ40 където Х е 0 или 5, не сигурен.Не съм на 100%, но пишеше и SJ масло. За по-старите модели не знам.Нищо лично. Дано и някои други хора го прочетат и да престанат с тъпите си и безсмислените си мнения!!! Не казвам, че твойто е такова. Редактирано от PARADOX_sf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

тоз пък ... като си редактирал мнението си, поне го вкарай в добрия тон!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest RENZO

Слагай каквото пише в дебелата книга....Разликата в качеството на маслата е основно в силата на междумолекулните връзки. Т.е. при някой масла когато са подложени на високи натоварвания връзките между молекулите връзки се разкъсват и маслата губят мазителните си свойства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...