Jump to content
stefotto

олекотен маховник

Recommended Posts

може на някои да му се стори сме6но 4е незнам но какво подяволите озна4ава олекотен маховник,кога се прилага и кави параметри променя на колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олекотения маховик си е чист Performance тунинг. Маховика принципно допринася за плавната работа на мотора. Плавното ускорение без него е просто немислимо. При олекотения маховик центробежните сили са значително по-малки, отколкото при стандартния. Развъртането на двигателя става значително по-бързо, както и падането на оборотите при изключване от скорост. Използва се с една дума за по-бързо ускорение и реакция на мотора при подаване на газ. Един вид колата става "нервна".

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една връзка от БМВ форумаЦЪКИ една от много теми за маховици от нашия форум ЦЪКЦъкаш на "Search" пишеш "маховик" и му даваш да търси и ще ти изкара и другите теми по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да разясним какво всъщност прави тоя маховик и за какво е там , защото съм сигурен че една не малка част дори да знаят ,че колата по-бързо набира с по-лек такъв , не знаят защо . Най-просто казано маховика е като "батерия" от гледна точка на това ,че акумулира някакъв пауър :) (по-разбиращите да не се смеят на термините , опитвам се да го обясня максимално разбираемо :P ). Т.е. подаваме гас -> маховика се развърта и понеже той е тежък е набрал инерция -> пускаме съединителя и тази инерция /съхранена енергия/ помага на колата да тръгне . Това създава удобство - улеснява потеглянето. Не е трудно да се сетим тогава, защо с по-лек маховик, колата набира по-бързо => защото това е тежест за самия двигател . А защо колата не идва фабрично с лек ? -> Защото когато е лек , при потегляне няма да имаме достатъчно акумулирана енергия. С други думи ако с лек маховик се опитаме да потеглим от същите обороти , при които си потегляме с тежкия => може двигателя за изгасне. Т.е. трябват по-високи обороти за да имаме произведена повече енергия. Това от друга страна води до по-голямо триене на съединителя , но това вече засяга следваща тема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка, по -добре ли е да сме с олекотен маховик, или не? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тодоре,прав си за инерцията,но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо такова на полуоските без удари.....той затова е по-тежък от завода.защото всички знаем,че двигателя се задвижва от експлозии в него и силите са ударни.тежкия маховик осигурява плавност на предаването на тези удари към колелата.колкото по-тежък,толкова по-плавно.макар аз да не съм забелязъл проблем сега когато карам маховик 3.5кг.явно конструкторите се презапасяват,което е нормално.

stonez Posted Today, 04:58 PM И в крайна сметка, по -добре ли е да сме с олекотен маховик, или не? rolleyes.gif

зависи какво наричаш по-добре и какво търсиш.откъм вървене е по-добре със сигурност.все едно да сложиш 18-ки джанти на сивик,после да ги смениш с 14-ки които са 2 пъти по-леки и да питаш с кои колата е по-бърза. Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо такова

Всъщност коляновия вал се грижи за това. Маховика само гаси въпросните "удари".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо такова

Всъщност коляновия вал се грижи за това. Маховика само гаси въпросните "удари".
отрязъл си ми изречението-прочети го до край.но важното е че се разбрахме.дано и на останалите им е станало ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо такова

Всъщност коляновия вал се грижи за това. Маховика само гаси въпросните "удари".
отрязъл си ми изречението-прочети го до край.но важното е че се разбрахме.дано и на останалите им е станало ясно.
на мене доста не6та ми станаха ясни за маховника и благодаря на вси4ки колеги които дадоха мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...