stefotto 0 #1 Публикувано 25 Септември, 2007 може на някои да му се стори сме6но 4е незнам но какво подяволите озна4ава олекотен маховник,кога се прилага и кави параметри променя на колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
N_O_M_A_D 4 #2 Отговорено 25 Септември, 2007 (Редактирано) Олекотения маховик си е чист Performance тунинг. Маховика принципно допринася за плавната работа на мотора. Плавното ускорение без него е просто немислимо. При олекотения маховик центробежните сили са значително по-малки, отколкото при стандартния. Развъртането на двигателя става значително по-бързо, както и падането на оборотите при изключване от скорост. Използва се с една дума за по-бързо ускорение и реакция на мотора при подаване на газ. Един вид колата става "нервна". Редактирано 25 Септември, 2007 от Antony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #3 Отговорено 25 Септември, 2007 Ето една връзка от БМВ форумаЦЪКИ една от много теми за маховици от нашия форум ЦЪКЦъкаш на "Search" пишеш "маховик" и му даваш да търси и ще ти изкара и другите теми по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #4 Отговорено 25 Септември, 2007 Първо да разясним какво всъщност прави тоя маховик и за какво е там , защото съм сигурен че една не малка част дори да знаят ,че колата по-бързо набира с по-лек такъв , не знаят защо . Най-просто казано маховика е като "батерия" от гледна точка на това ,че акумулира някакъв пауър (по-разбиращите да не се смеят на термините , опитвам се да го обясня максимално разбираемо ). Т.е. подаваме гас -> маховика се развърта и понеже той е тежък е набрал инерция -> пускаме съединителя и тази инерция /съхранена енергия/ помага на колата да тръгне . Това създава удобство - улеснява потеглянето. Не е трудно да се сетим тогава, защо с по-лек маховик, колата набира по-бързо => защото това е тежест за самия двигател . А защо колата не идва фабрично с лек ? -> Защото когато е лек , при потегляне няма да имаме достатъчно акумулирана енергия. С други думи ако с лек маховик се опитаме да потеглим от същите обороти , при които си потегляме с тежкия => може двигателя за изгасне. Т.е. трябват по-високи обороти за да имаме произведена повече енергия. Това от друга страна води до по-голямо триене на съединителя , но това вече засяга следваща тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stonez 2 #5 Отговорено 25 Септември, 2007 И в крайна сметка, по -добре ли е да сме с олекотен маховик, или не? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #6 Отговорено 25 Септември, 2007 (Редактирано) Тодоре,прав си за инерцията,но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо такова на полуоските без удари.....той затова е по-тежък от завода.защото всички знаем,че двигателя се задвижва от експлозии в него и силите са ударни.тежкия маховик осигурява плавност на предаването на тези удари към колелата.колкото по-тежък,толкова по-плавно.макар аз да не съм забелязъл проблем сега когато карам маховик 3.5кг.явно конструкторите се презапасяват,което е нормално. stonez Posted Today, 04:58 PM И в крайна сметка, по -добре ли е да сме с олекотен маховик, или не? rolleyes.gifзависи какво наричаш по-добре и какво търсиш.откъм вървене е по-добре със сигурност.все едно да сложиш 18-ки джанти на сивик,после да ги смениш с 14-ки които са 2 пъти по-леки и да питаш с кои колата е по-бърза. Редактирано 25 Септември, 2007 от prelude Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Antony #7 Отговорено 25 Септември, 2007 но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо таковаВсъщност коляновия вал се грижи за това. Маховика само гаси въпросните "удари". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #8 Отговорено 25 Септември, 2007 но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо таковаВсъщност коляновия вал се грижи за това. Маховика само гаси въпросните "удари".отрязъл си ми изречението-прочети го до край.но важното е че се разбрахме.дано и на останалите им е станало ясно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stefotto 0 #9 Отговорено 26 Септември, 2007 но маховика има една най-важна функция-да преобразува постъпателното движение на буталата във въртеливо таковаВсъщност коляновия вал се грижи за това. Маховика само гаси въпросните "удари".отрязъл си ми изречението-прочети го до край.но важното е че се разбрахме.дано и на останалите им е станало ясно.на мене доста не6та ми станаха ясни за маховника и благодаря на вси4ки колеги които дадоха мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове