Jump to content
stefotto

катализатор?

Recommended Posts

здраво пи4ове,имам един въпрос,карам сивик 2004 1.4 16v 90кс сложих си филтър к&н,та се 4удя дали да не махна катализатора за да вдигна о6те малко мо6носта,колата е на 45 000км и тои си ба4ка перфектно знам 4е се запу6вату към 100 000км и тогава се махат,аз съм готов да го махна о6те сега ама се 4удя 6те вдигне ли разхода много,ако някои има опит да сподели едно мнение :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти. Аз го махнах вчера и за разхода е малко рано да говоря, но със сигурност се е вдигнал. Просто колата набира по-добре на ниски обороти, и настъпвам повечко. Ако не промениш начина си на каране, би трябвало разхода да падне. Замисли се обаче, че ако ти се наложи да излизаш в чужбина може и да имаш проблеми. Има мобилни станции за замерване на вредните емисии, и ако те докопат може и да поостанеш в съответната страна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stefotto

Здрасти. Аз го махнах вчера и за разхода е малко рано да говоря, но със сигурност се е вдигнал. Просто колата набира по-добре на ниски обороти, и настъпвам повечко. Ако не промениш начина си на каране, би трябвало разхода да падне. Замисли се обаче, че ако ти се наложи да излизаш в чужбина може и да имаш проблеми. Има мобилни станции за замерване на вредните емисии, и ако те докопат може и да поостанеш в съответната страна.

благодаря за мнението,пи6и пак като добие6 о6те впе4атления за разхода и вървежа на колицата,едина маиистор които според мен разбира и се занимава само с това ми обясни 4е по-принцип спъва яко колата,след свалянето му можело да се достигне увели4ение до към 10тина коня,разбирасе оба4е за околната среда няма да говорим :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение - като те слушам - си се навил здраво да го махаш - това ОК, ама го резни от тръбите и го свали целия и си го запази, щото знае ли човек с тия ЕС хави, най-много скоро да потрябва. Пък на негово място сложи някаква пуричка - продохдно/резонаторно гърне.

да така мисля да направя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, тия катализатори не са "ЕС хави" и някаква си простотия. Те са за наше добро, опитайте се да почнете да мислите в тая насока. Махането на катализатор само по себе си не може да качи повече от половин кон, та даже и толкова едва ли ще вдигне. Влезте на някой сайт за тунинги и вижте как дори със смяна на колектори и цяла генерация се постигат 7-8 коня преко сили, та вие тук за някакъв катализатор говорите. Освен това цялата изпускателна система е изчислена заедно с катализатора, като се образува определено противоналягане, на което е базирано показанието на ламбда-сондата. Така че с махането му си навличате още по-голяма беля - има възможност да ошашкате ECU-то и при това положение какво ще е отражението на вървенето на колата и разхода е малко божа работа. Виждате какво става с климата, виждате глобалното затопляне, всеки ден дишаме мръсния въздух в София, а и не само тук. Всеки си мисли, че само неговата кола нищо не може да навреди, само че като се натрупат много такива и се получава точно така. Като се е запушил катализаторът, се сменя с нов. Това е естествената логика. Като нямаш пари за нов и си купил стара кола, си носиш последствията. Бедността ни не е оправдание за потъпкване на екологията. Все едно като сме бедна страна и нямаме пари да съхраняваме радиоактивните отпадъци от АЕЦ-а, да ги хвърляме в реката, щото е най-лесно да кажеш - ми нямам пари. Знам, че е чувствителна тема, но просто е хубаво поне да започнем да мислим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега пиши на кирилица :thumbs1:защото модераторчетата се сърдят когато им се налага да четата шлиокавица ;)и като ти гледам количката отново ще ти кажа че драстична разлика няма да усетиш :lol: колата ти няма да стане по-голям самолет от колкото е в момента :Pпросто е безмислена манипулацията ;)пробай, сам ще се убедиш че няма да има разлика ;)но с колегата CyberGene (хентересен ник ;) ) те молим да си го монтираш отново след като пробваш ;)

Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lordross

Така че с махането му си навличате още по-голяма беля - има възможност да ошашкате ECU-то и при това положение какво ще е отражението на вървенето на колата и разхода е малко божа работа.

Аз искам да попитам какво става, когато колата има 2 ламбда сонди (преди и след катализатора) след махането му? Нека разясня, че само съм любопитен и съм твърдо ЗА такива устройства!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че с махането му си навличате още по-голяма беля - има възможност да ошашкате ECU-то и при това положение какво ще е отражението на вървенето на колата и разхода е малко божа работа.

Аз искам да попитам какво става, когато колата има 2 ламбда сонди (преди и след катализатора) след махането му? Нека разясня, че само съм любопитен и съм твърдо ЗА такива устройства!!
Не съм сигурен дали съм прав, но ще изложа съображенията си. Ламбда сондите дават информация за това колко кислород има в отработените газове. Това колко кислород ще засече ламбда-сондата зависи от налягането на тези газове, от температурата, от скоростта на потока на газовете и т.н. Тъй като изходящата система е изчислена предварително и се знае какви налягания ще дава в зависимост от оборотите (а това налягане зависи от различните компоненти на изпускателната система, които съзадават съпротивление на изходящия поток също така), компютърът е настроен да отчита данните от ламбда сондите и да пресмята по техните показания дали сместа е богата или бедна и я регулира. Това обикновено е когато не е натисната пълна газ и колата не е натоварена - за постигане на икономия. С премахването на катализатора се променя налягането и скоростта на изходящите газове покрай едната (или и двете) ламбда-сонди и те започват да дават други показания. Компютърът обаче не знае, че има нещо махнато по пътя и затова започва да коригира сместа, за да постигне зададените таблични стойности и примерно я обогатява, с което се качва разходът. Това е само един възможен сценарий. Може да има и други.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо за колите с две ламбда-сонди. Обикновено двете ламбда-сонди (една преди и една след катализатора) служат за да измерват колко добре и дали изобщо работи катализаторът. Компютърът е нагласен да измерва известна разлика между нивото на кислород между двете. В зависимост от тази разлика, той преценява дали е запушен или не и си има лампичка, която може да светне, за да предупреди за "заминал" катализатор (не знам колко коли имат такова нещо, но така пише в Укипедия :)). Махайки катализатора, двете ламбда сонди освен че ще отчитат еднакви стойности, което ще ошашка компютъра, ще отчитат и по-различно, както описах по-горе. Абе изобщо хората, които проектират колите, си знаят много добре работата и някак ми е трудно да бъда убеден, че бай Кънчо от кварталния сервиз за ауспуси може с репликата "абе за какво ти е тоя катализатор, само запушва" да знае повече от споменатите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кола със 90 коня не върви независимо да ли с кат или без. По-добре е да не замърсява въздуха, който ден след ден дишаме. В този дух на темата ...къде да отида да ми сменят катализатора, че колата ми ептен спря да върви?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кола със 90 коня не върви независимо да ли с кат или без. По-добре е да не замърсява въздуха, който ден след ден дишаме. В този дух на темата ...къде да отида да ми сменят катализатора, че колата ми ептен спря да върви?

до преди малко търсех part. номер на катализатора на мойта каляска в EPC, и нещо не можах да намеря нищо ... така че малшанс за мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...