stefotto 0 #1 Публикувано 14 Септември, 2007 здраво пи4ове,имам един въпрос,карам сивик 2004 1.4 16v 90кс сложих си филтър к&н,та се 4удя дали да не махна катализатора за да вдигна о6те малко мо6носта,колата е на 45 000км и тои си ба4ка перфектно знам 4е се запу6вату към 100 000км и тогава се махат,аз съм готов да го махна о6те сега ама се 4удя 6те вдигне ли разхода много,ако някои има опит да сподели едно мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
N_O_M_A_D 4 #2 Отговорено 14 Септември, 2007 Здрасти. Аз го махнах вчера и за разхода е малко рано да говоря, но със сигурност се е вдигнал. Просто колата набира по-добре на ниски обороти, и настъпвам повечко. Ако не промениш начина си на каране, би трябвало разхода да падне. Замисли се обаче, че ако ти се наложи да излизаш в чужбина може и да имаш проблеми. Има мобилни станции за замерване на вредните емисии, и ако те докопат може и да поостанеш в съответната страна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest stefotto #3 Отговорено 14 Септември, 2007 Здрасти. Аз го махнах вчера и за разхода е малко рано да говоря, но със сигурност се е вдигнал. Просто колата набира по-добре на ниски обороти, и настъпвам повечко. Ако не промениш начина си на каране, би трябвало разхода да падне. Замисли се обаче, че ако ти се наложи да излизаш в чужбина може и да имаш проблеми. Има мобилни станции за замерване на вредните емисии, и ако те докопат може и да поостанеш в съответната страна. благодаря за мнението,пи6и пак като добие6 о6те впе4атления за разхода и вървежа на колицата,едина маиистор които според мен разбира и се занимава само с това ми обясни 4е по-принцип спъва яко колата,след свалянето му можело да се достигне увели4ение до към 10тина коня,разбирасе оба4е за околната среда няма да говорим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stefotto 0 #4 Отговорено 14 Септември, 2007 Мое мнение - като те слушам - си се навил здраво да го махаш - това ОК, ама го резни от тръбите и го свали целия и си го запази, щото знае ли човек с тия ЕС хави, най-много скоро да потрябва. Пък на негово място сложи някаква пуричка - продохдно/резонаторно гърне.да така мисля да направя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CyberGene 2 #5 Отговорено 14 Септември, 2007 Пичове, тия катализатори не са "ЕС хави" и някаква си простотия. Те са за наше добро, опитайте се да почнете да мислите в тая насока. Махането на катализатор само по себе си не може да качи повече от половин кон, та даже и толкова едва ли ще вдигне. Влезте на някой сайт за тунинги и вижте как дори със смяна на колектори и цяла генерация се постигат 7-8 коня преко сили, та вие тук за някакъв катализатор говорите. Освен това цялата изпускателна система е изчислена заедно с катализатора, като се образува определено противоналягане, на което е базирано показанието на ламбда-сондата. Така че с махането му си навличате още по-голяма беля - има възможност да ошашкате ECU-то и при това положение какво ще е отражението на вървенето на колата и разхода е малко божа работа. Виждате какво става с климата, виждате глобалното затопляне, всеки ден дишаме мръсния въздух в София, а и не само тук. Всеки си мисли, че само неговата кола нищо не може да навреди, само че като се натрупат много такива и се получава точно така. Като се е запушил катализаторът, се сменя с нов. Това е естествената логика. Като нямаш пари за нов и си купил стара кола, си носиш последствията. Бедността ни не е оправдание за потъпкване на екологията. Все едно като сме бедна страна и нямаме пари да съхраняваме радиоактивните отпадъци от АЕЦ-а, да ги хвърляме в реката, щото е най-лесно да кажеш - ми нямам пари. Знам, че е чувствителна тема, но просто е хубаво поне да започнем да мислим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CryoGen 29 #6 Отговорено 14 Септември, 2007 (Редактирано) колега пиши на кирилица защото модераторчетата се сърдят когато им се налага да четата шлиокавица и като ти гледам количката отново ще ти кажа че драстична разлика няма да усетиш колата ти няма да стане по-голям самолет от колкото е в момента просто е безмислена манипулацията пробай, сам ще се убедиш че няма да има разлика но с колегата CyberGene (хентересен ник ) те молим да си го монтираш отново след като пробваш Редактирано 14 Септември, 2007 от CryoGen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest lordross #7 Отговорено 14 Септември, 2007 Така че с махането му си навличате още по-голяма беля - има възможност да ошашкате ECU-то и при това положение какво ще е отражението на вървенето на колата и разхода е малко божа работа.Аз искам да попитам какво става, когато колата има 2 ламбда сонди (преди и след катализатора) след махането му? Нека разясня, че само съм любопитен и съм твърдо ЗА такива устройства!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CyberGene 2 #8 Отговорено 14 Септември, 2007 Така че с махането му си навличате още по-голяма беля - има възможност да ошашкате ECU-то и при това положение какво ще е отражението на вървенето на колата и разхода е малко божа работа.Аз искам да попитам какво става, когато колата има 2 ламбда сонди (преди и след катализатора) след махането му? Нека разясня, че само съм любопитен и съм твърдо ЗА такива устройства!!Не съм сигурен дали съм прав, но ще изложа съображенията си. Ламбда сондите дават информация за това колко кислород има в отработените газове. Това колко кислород ще засече ламбда-сондата зависи от налягането на тези газове, от температурата, от скоростта на потока на газовете и т.н. Тъй като изходящата система е изчислена предварително и се знае какви налягания ще дава в зависимост от оборотите (а това налягане зависи от различните компоненти на изпускателната система, които съзадават съпротивление на изходящия поток също така), компютърът е настроен да отчита данните от ламбда сондите и да пресмята по техните показания дали сместа е богата или бедна и я регулира. Това обикновено е когато не е натисната пълна газ и колата не е натоварена - за постигане на икономия. С премахването на катализатора се променя налягането и скоростта на изходящите газове покрай едната (или и двете) ламбда-сонди и те започват да дават други показания. Компютърът обаче не знае, че има нещо махнато по пътя и затова започва да коригира сместа, за да постигне зададените таблични стойности и примерно я обогатява, с което се качва разходът. Това е само един възможен сценарий. Може да има и други. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CyberGene 2 #9 Отговорено 14 Септември, 2007 И още нещо за колите с две ламбда-сонди. Обикновено двете ламбда-сонди (една преди и една след катализатора) служат за да измерват колко добре и дали изобщо работи катализаторът. Компютърът е нагласен да измерва известна разлика между нивото на кислород между двете. В зависимост от тази разлика, той преценява дали е запушен или не и си има лампичка, която може да светне, за да предупреди за "заминал" катализатор (не знам колко коли имат такова нещо, но така пише в Укипедия ). Махайки катализатора, двете ламбда сонди освен че ще отчитат еднакви стойности, което ще ошашка компютъра, ще отчитат и по-различно, както описах по-горе. Абе изобщо хората, които проектират колите, си знаят много добре работата и някак ми е трудно да бъда убеден, че бай Кънчо от кварталния сервиз за ауспуси може с репликата "абе за какво ти е тоя катализатор, само запушва" да знае повече от споменатите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtuners 8 #10 Отговорено 14 Септември, 2007 кола със 90 коня не върви независимо да ли с кат или без. По-добре е да не замърсява въздуха, който ден след ден дишаме. В този дух на темата ...къде да отида да ми сменят катализатора, че колата ми ептен спря да върви? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CryoGen 29 #11 Отговорено 14 Септември, 2007 кола със 90 коня не върви независимо да ли с кат или без. По-добре е да не замърсява въздуха, който ден след ден дишаме. В този дух на темата ...къде да отида да ми сменят катализатора, че колата ми ептен спря да върви?до преди малко търсех part. номер на катализатора на мойта каляска в EPC, и нещо не можах да намеря нищо ... така че малшанс за мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове