Jump to content
Guest 1net

Engine симулатори

Recommended Posts

Guest 1net

Търся читав симулатор на мотор, някой да е попадал на такова животно?

 

Поиграх си с EngineAnalyzerPro_3.3 и Desktop Dyno 2000/2003 като последното е пълен боклук и освен готиния интерфейс, друго ниама..... американска му простотия :dry:

 

EngineAnalyzerPro се оказа доста добра програмка защото това което ме интересува е възможност за пълно описание на двигателя и детайла симулация

Единственото което не ми харесва е че мойеш да симулираш през минимум 100 оборота и броя последователни симулации е максимум 20...... е да ама не ми стига..... Проблемът е че ми трябва графика на резултатите поне през 20-30 оборота за да мога играейки си на малки стъпки с изпускателните колектори например да виждам и малки промени в държанието на двигателя

 

Та ако някой се е занимавал с подобни симулатори и може да даде малко акъл - да свирка. Интересуват ме най-вече симулацията на всмукателни/изпускателни колектори, но както вече споменах EngineAnalyzer-а симулира адски много неща и ми се ще да намеря нещо подобно но с повече възможности

 

:blink: хахаха, да бе в собствената ми тема :dry:

Двигателя който най-вече ме интересува да симулирам е D16A6 ( причините са без особено значение) и събрах доста параметри за него, така че ако на някого му се занимава/помага да казва, щото от около месец се опитвам да докарам колкото се може по-реална симулация на дадения агрегат. D16A8 и D16A9 са следващите...... и ако ми стигне ентусиазма - продължавам натам, макар че с ВТЕК а няма да се разберем много с програмата ама аз И заради това търся по-добра

 

п.с. Нямам нищо против да съм си сам в лудостта, така че моля Ви сдържайте се от безмислени нападки, търся помощ а не да си чеша езика

 

п.п.с. Също ако някой разполага с подробни технически ( размери/ъгли/и тн) данни за някой двигател да свирка Zzz голям проблем срещам с намирането на данни от сорта на: ъгъл на клапаните спрямо оста на цилиндъра, диаметър на всмукателни/изпускателни портове и растоянията от началото им до клапаните. Разпределителните валове също не се дават лесно, ама там горе-долу се пооправих. Омбре беше много отзивчив по темата, ама кога ще имам време да взема шублера и да се разходя до него - никой незнае

 

ако сте го прочели дотук, много мерси за отделеното време Zzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ХАХААААА, несъм сам :huh: не че има с кой-знае какви резултати да се похваля, но мисля в тази тема от време на време да пиша докъде съм го докарал, ако случайно някой се заинтересува.Сложил съм "Engine Analyzer Pro 3.3", DesktoDyno 2000 и 2003на този адресТам също ще намерите кратка и грозна уеб страничка в която описвам информацията за двигателите която съм намерил, както и откъде съм я намерил, за да може по-лесно да се съпоставя информацията публикувана на различни страници.Скоро, на същото място ще сложа и локални копия от цитираните страници, щото както знаете, страниците току изчезнат и после ни е яд :) Опитвам се да публикувам само що годе сигурна информация.Вчера забелязах доста интересни неща относно симулирането на двигател по грешни данни за разпределителен вал, всмукателни и изпускателни колектори и тия дни ще драсна малко по-подробно какво открих.п.с. Тази тема е за СИМУЛАТОРИ които колкото и добри никога немогат да представят перфекнто даден физически процес, така че по-нататък ще говоря за това какви са резултатите при симулация. Както се сещате изводите може и да не са напълно верни, но пък който може да си позволи 3 пълни дена на дино - жив здрав :) ако някой може - да помага, ще съм много благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

4TTOOL е мноо як ама от никъде не мога да го намера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

4TTOOL е мноо як ама от никъде не мога да го намера.

доколкото схванах, нещото се казва 4TBASE, а 4TTOOL е част от него......демото изглежа обещаващо макар и малко детско, но няма значение.Кажи ми моля те всичко което знеаш или си чувал/пробвал с този продукт - може да помогнеш ( да ме насочиш) с нещо дето несъм се сетил.... иначе продължавам да търся, белким го намеря от някъде в пълен вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ако някой си разглобява двигателя и му се занимава нека свали някой друг вазмер без значение за кой двигател е и дали даденото нещо го има в таблицата или не.....има бая хора тук със D15-ки, обаче за тях нямам почти никаква информация, така че за момента симулацията на D16A6 е най-пълна. Скоро я кача и нея на сървъра.п.с. също бих бил много благодарен ако някой успее и да провери ( да се чете 'измери') някои от данните които вече имам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Внесени са малки промени в таблицата, щото тия ВТЕК разпределителни валове се оказаха безумни за описание.... Малко по малко се събира доста информация, но все още има адски много дупкисложих и първата (доста нагодена от мен) симулация на D16A6 за EngineAnalyzerPro_3.3Файловете и директориите са малко по-подредениhttp://www.psytronix.org/engine/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobi_honda

не 4е разбрах нещо ама е доста интересно . продалжаваи така като стигне6 до б16а2 ще е още по интересно :worthy: тогава ве4е ще трябва да ми обяснявяш оба4е :) .успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

за д16а2 скоро се надявам да имам повече инфо, а това което вече съм събрал е малко омотано, та ще трябва да го префасонирам първо...

 

Защо го правя това????

Да примем че съм успял да въведа много точно данните за даден двигател и резултата от симулатора е БЛИЗЪК до резултата на диното...... И сега примерно се чудя какъв ли ще е ефекта ако сложа друг разпределителен вал или си дефазирам оригиналния вал на -3deg. Тук симулатора се вписва перфектно като например му казвам: Абе я да видим какво ще стане ако променяме фазата на целия вал от -3 до 7 градуса през 2 градуса.....

Публикувано изображение

тази графика е примерна и стойностите не са много верни, но за илюстрация на казаното става. Изчертан е само момента, защото като я има и мощността, става много трудно за разчитане.

По този начин мога да си "играя" със всички параметри на двигателя и да виждам какъв е ефекта. Най интересно става като се пробва ефекта от няколко промени наведнъж, например дефазиране на разпределителния вал на -2, 0 и 2 градуса и промяна на дължината на всмукателните тръби ( intake runner length) от 220 до 235мм през 5мм

Пълен резултат от симулацията ( доста нечитаем, но....)

Публикувано изображение

 

а тук са същите резултати, но само графиките за:

СИНЬО (-2) градуса на Р.В. , дълж. на тръбите 220мм

ТЪМНО СИВО (2) градуса на Р.В. , дълж. на тръбите 235мм

Публикувано изображение

Кой от двата варианта е по-добър, зависи от това какво целите - ВИЕ избирате :worthy:

 

Тези симулации НИКОГА няма да заменят теста на динамометричен стенд, но аз определено бих се чувствал по в час ако знам какво може да си очаква от дадени настройки/модификации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...