Jump to content
Guest Ceko

95, 98, разход

Recommended Posts

Guest Ceko

Понеже от скоро карам имам малко въпросчета, които може да се сторят смешни на някой, ама аз да си питам :DТа досега карам с 95 (от лукойл ако има значение). Един път сипвах 98 и определено се усеща разлика. Сега на въпросът:Че ще излиза по-скъпо да се кара с 98 е ясно. Но въпросът е колко? Тука вкарвам някаква моя логика, дето не знам доколко е вярна. Вие ще кажете :DЗначи с 95 за 10лв, което са 6,66 литра, минавам към 80-85км градско. Ако сипя 98 за 10лв, ще има точно 5 литра. Обаче понеже с 98 колата ще върви повече, съответно аз ще я настъпвам по-малко и тя ще харчи по-малко, от където следва, че ще измине повече километри (едва ли повече от 80, но все пак). От тук си правя извода, че като цена ще идва почти наравно дали ще караш с 95 или 98. Е предполагам, че с 98 ще идва по-скъпо, но едва ли ще е повече от левче на 100км :)Някой по-компетентен може ли да изрази мнение?Вчера сложих за 20лв 98, скоро ще видя как ще е на практика, но все пак искам и ваши мнения :)П.С. Приемаме че като върви повече колата няма да я настъпвам повече (малко вероятно :D )П.С.2 Някакви отзиви за шелл 99+ или както там се води, и на ОМВ 100 октана?Добавка: колата е проивеждана в Япония. Това значи ли, че е предвидена за високооктанов бензин? Поне така съм чел тук из форума (ADH-Honda :D )

Редактирано от Ceko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Всички 1.5ци са направени за 95 бензин МАКС.Това, че за някои пише 98 leaded, не означава, че иска А98Н, просто мерните единици са различни.По-висок октан бензин се слага, когато се получи детонационно горене, knock, чука аванса.Иначе полза от високооктанов бензин няма НИКАКВА. При това високооктановият бензин е по-ниско калоричен, и съответно ще гори ПОВЕЧЕ.Дори и коли с knock sensor (Хондите преди 95та нямат) дори и да имаш такъв сензор, тогава наистина ще върви по-малко колата и разхода ще е (малко) по-висок, но дори и там разликата в разхода е много малка и не може да оправдае ДОСТА по-високата цена.Аз бих ти препоръчал (но с повишено внимание!!!) да пробваш с А92Н. Карай докато ти свърши бензина, и налей малко (поне 5 литра) А92Н и виж как върви с него. При рязко подаване на газ, от ниски обороти, от средни обороти, и на максимално натоварване (обороти) дали ще чуеш характерното 'чукане на аванса'. Това най-добре го направи някой горещ и сух ден, при добре загрял двигател - идеални условия за 'чукащ аванс'. Сега в тези студени влаги, можеш и с 86 да караш и пак да не чуеш аванса.Ти ако си с D15B2 почти съм сигурен, че можеш да си караш и с А92Н бензин без да ти чука аванса. Особено есен/зима/пролет. Така че полза от 98 няма да имаш съвсем никаква.п.п. Наистина го има момента, че 98 бензина е по-качествен от масовите бензини. И по-малко го 'кръщават' с 'минерални добавки' разбирай минерална вода :DОсобено вносният бензин, ОМВ 99+ и гръцкият 100 октана. Ама моята хонда си хапва какъвто и бензин да и сложа. И 2 литра вода излях в резервоара щото ми свърши бензина насред пътя, и пак върви. Вярно киха кашля дави малко повече, ама ме прибра до вкъщи. После 1 литър спирт да разтвори водата, пълен резервоар хубав бензин, и си беше ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

2 литра вода излях в резервоара щото ми свърши бензина насред пътя, и пак върви

А Ние се чудим защо около вратичката за сипване на бензина има ЯКО корозия :D:D:):D:D:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

аз оба4е хи4 несам сагласн тук с това 4е няма полза от високоокатновия бензин .та зна4и карах си я с 95 колата /прелюдката/и варве6е добре ама кто и сложих 99+реисинг и колата неварве6е а лете6е за иконоия и дума немойе да става 6то се кара на ръ4ка ама сум 4ува 4е с високооктановия бензин колата хар4и по малко от колкото с по нискоокт.бензин но е минимално

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest k_u_d_o_s

Аз същто мисля че ако колата е за 95(а тя е) полза от 98 няма.п.п.Още по-малко пък икономия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

На мен ми харчи еднакво и с 92н,95н, 98н,99+! Във вървенето няма осезаема разлика. Но аз имам един проблем с педала на газта. Залепва на ламарината :D и се ми харчи много! Върти го, сучи го 10 на 100

Редактирано от Mark Antoniy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ceko

Ясно, благодаря на всички :DИначе това за тоя аванс - ммм някак си не съм много уверен, че ще го направя като хората, тъй че няма да рискувам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

При това високооктановият бензин е по-ниско калоричен, и съответно ще гори ПОВЕЧЕ.

Не съм сагласен ама никак не съм сагласен.Повярвай личен опит.А относно 99+ разликата е осезаема особенно в ниските обороти. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

тук с колегата миямото и аз сам сагласен 98 и колкото е пове4е октана е по калори4ен бензина но трябва да се даде предварение за да се усети голямата разлика не 4е ина4е няма има но с предварение става по осезаема аз за тва и писах тема за предварението то4но за този бензин,и малкоопит да споделя имам едно деу което е предназна4ено за 92 и 95 има сипалец с които се променя но веднай му сипах 98 един резервоар и се пукнах да се ядосва колата и давам гас но тя глахне направих палеца на 95 и пак но малко по добре така 4е ако бях и дал предварение 6те6е да се оправи но тогава незнаех за тва 4е не вси4ки мотори могат да усетят истинската сила на високоокт.бензини и за тва казват 4е не варви пове4е колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Моят опит е показал, че не е почти едно и също с кое ще караш. Определено с 95 си е най-високо КПД-то. Просто на 98 цената е прекалено висока само за 3 октана, а за 100-цата да не говорим колко е скъп бензин?!?Ако някой е наясно освен 3-те октана, защо 98 е толко по-скъп, нека ми обясни плс :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Иначе това за тоя аванс - ммм някак си не съм много уверен, че ще го направя като хората, тъй че няма да рискувам 

Драсни си една чертичка с нож или отвертка на делкото и неподвижната част, за да си знаеш къде е бил и да не се притесняваш и врътни обратно на чесовниковата стрелка един милиметър примерно , като за целта има три болтчета за развиване. С гедоре са по- лесни долните два а горното с гаечно кляче или звезда. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ceko

Благодаря за напътствията, но като ми кажат аванс се сегам за средата на месеца и парички... отказах ли те вече :) Пък това митично делко само съм го чувал тука по форума, ама яде ли се, пие ли се :DБлагодаря още веднъж :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

От личен опит :Карам с 95 и зареждам само на ЛУКОЙЛ - добре се държи, няма детоназционно горене след като врътнахме малко делкото и регулирахме клапаните, колата върви нормално.Вчера сипах 98 пак от ЛУКОЙЛ-ския. Колата върви много добре, но пак се появи пукането в ауспуха ми. Или центровката не ми е добра, или незнам точно. Колкото до икономия - забрави я с по-високо ктаново гориво. Първо, ще се кефиш как дърпа и ще натискаш още и още и още, и... просто забрави за икономия :D или поне при мен се получава така. За 1 ден изфуках 10 кинта бензин ей така като да няма нищо :D:) и сега пак светна лампичката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Моят опит е показал, че не е почти едно и също с кое ще караш. Определено с 95 си е най-високо КПД-то. Просто на 98 цената е прекалено висока само за 3 октана, а за 100-цата да не говорим колко е скъп бензин?!?Ако някой е наясно освен 3-те октана, защо 98 е толко по-скъп, нека ми обясни плс :D

Такааа...Начи бензина сам по себе си който се добива от петрола е 76 октана. При добавянето на една единица от това вещество което покачва октановото число той става 86, при следващатата едница не става 96, а 91. Още една доза става 93,5~93 с още една единица получаваме и 95. Престави си колко още от тая добавка са набухали за да се получи 98 или 100?! За тва са толко скъпички тия бензини и за тва замърсяват околната среда доста повече. Иначе според книжката на Хонда Сивик 6-та генерация само В16А2 от предлаганите за нея мотори е за 95, сичко друго е надолу. Но не ви съветвам да сипвате по-нисък октан от 95 в България!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

При това високооктановият бензин е по-ниско калоричен, и съответно ще гори ПОВЕЧЕ.

Не съм сагласен ама никак не съм сагласен.Повярвай личен опит.А относно 99+ разликата е осезаема особенно в ниските обороти. :D
И аз не съм съгласен. Прочети малко по въпроса, например тук:

Gasoline FAQ

и пак ще говорим.

 

А защо с 99+ върви по-добре колата, и преди ти казах, и колегата Парадокс добре го е обобщил:

Но не ви съветвам да сипвате по-нисък октан от 95 в България!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...