Jump to content
Guest Iltcho

Рязане и отстраняване на катаризатор

Recommended Posts

Guest Iltcho

Все не получавам точния отговор. Винаги има колебания. Та ще го режа - видяло се е. Колата качи разхода, поспъва се леко, ходих при доста майстори и ми казаха, че катализатора е за изхвърляне. Някой казваше резонатор, друг казва, без резонатор. Двигателя ми е b20a3 с един разпределителен вал, 12 клапана, 2000 кубика с два карбуратора и ламбда сонда :D та мисълта ми е, ако просто отрежа катила гаден и сложа на негово място права тръба, дали няма да се обърка нещо колата??? Дали няма да се скапе ламбдата, дали ще е полезно за мотора, дали ще вдигне разхода???Има и варианта да сложа резонатор, но пък чух, че резонатора според някои е просто излишно дадени пари. :fun: Е обърках се ?!?! Толкова допълнителни въпроси след един ... сами разбирате, че леко ме е шубе направо да действам,преди да съм се допитал до вас. Какви са пасивите и активите с резонатор или без резонатор??? Всички други консумативи по колата са подменени (говоря за филтри, масла, ремъци, кабели, свещи) и остава това да я спъва.Няма просто друго, което да не е препипано.

Предварително ви благодаря ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Ники Златков каза без резонатор, в Крафт ще ти кажат задължително с резонатор - на кого да вярваш ... Има логика във двете мнения, но и аз се обърках вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Аз от както имам автомобили с катализатори и наложило ли ми се е да ги свалям, си слагам резунатор и нямам никакви проблеми. Възможно е и без него да става, но аз не съм пробвал и не знам. Всъшност какво обяснение ми даде един приятел дето се занимава с генерации и се води, че е доста наясно с тези неща:Резунатора е обезшумително гърне, което е достатъчно, за да забави малко газовете, за да бъдат отчетени от ламбда сондата. В противен случай, може да започнат да излизат прекалено бързо и да обърка компютъра на инжекциона за качеството на сместта.Значи, възможно е и да не е така, но аз не съм опитал без него. Ако някой има опит без резунаторно гърне да каже. Иначе аз с такова пак казвам, че не съм имал ама грам проблеми след монтирането му. Освен това животът му е много по-дълъг от на нормално гърне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Нали искаш точен отговор. Слагай резонатор, няма да съжеляваш. Обсъждано многократно ама....Ако ламБАДАТА е след катализатора , може да си навлечеш ядове. Ако е преди него , разликата между тръба и резонатор е шумът. Но е по-яко с резонаторно гърне или пура, както се казва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

та зна4и аз колкото коли сам имал парвата ми рбота е да махна катализатора няма зна4ение запу6ен или не дори сега на хондата бе6е по4ти нов но пак го махнах и винаги си слагам траба 4е дори и малко по голяма от оригин.та нямам никви ядове а и колите запо4ват да варвят малко пове4е аз за тва го и правя тоя номер лампата за инж.хи4 дори и не си помисля да светва така 4е тва е моя опит 6 коли 6 траби няма проблеми :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Ако ламБАДАТА е след катализатора , може да си навлечеш ядове

O2 датчика си е на колекторите, ако за това ме питаш. Надолу са: генерация (двуцевката), меката връзка, катализатора (проклет да е) и тръба до задния ауспух. Поразрових се малко и ето какви чертежи намерих на ауспухната система :

 

Публикувано изображение

 

И ето изходните колектори от мотора към двуцевката (малко пояснение - левия чертеж е на моята кола)

 

Публикувано изображение

 

Може ли на първо време да карам без резонатор, защото той ще стане готов след седмица, а аз нямам търпение да видя дали ще има разлика след като отстраня досадния катализатор?? Шума не ме притеснява. И без това ще казвам новата ауспухна система с тръби с външен диаметър 7 см :D Може да качи някое друго конче колицата :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest karlkani

бате и аз съм така и се чудя за мойта кола(примера на 70,000км)..тези на които вярвам и съм ги питал казват резонатор, другите различно..ники златков не знам що е казал така, може би е имал предвид че колата ще върви повече с права тръба, но аз не мисля да си правя експерименти, така че ще заложа на резонатора...и ще те помоля след като решиш нещо и го направиш да постнеш тука резултати...успех

Редактирано от karlkani

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Макс живота на един катализатор е 100-120хил километра ако не е сменян в което аз дълбоко се съмнявам че е направено значи е за хвърляне.Махай го да не береш ядове а относно да ли или без резонатор разликата е просто в шума.Ако си без ще се получи неприятен шум като на ламарина(много специфичен не мога точно да го опиша) и тва е.Така че я по-добре дай някои лев за резонатор че да не правиш двойни работи. :fun:

Редактирано от MIYAMOTO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Аз ще ти опиша точно звука.........Карал ли си моторетка ? :D Не съм много на ясно с изпускателните тръби но и аз на всяка взета от мен кола и махам катализатора !Не слагам резонатор, а просто избивам катализатора и набучвам една нераждаема перфорирана тръба вътре две заварки и обратно на колата !Не за друго ами защото мисля, че катализатора замества огнегасящото гърне, пък и ако сте обърнали внимание материала на обшивката му е доста по-различен от този на пурите които продават,а те в наи-добрият случай са направени от кадмирана черна "весникарска" ламарина :fun: Не казвам, че това е начина, но просто споделям и заявявам, че проблеми с това до сега съм нямал !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest neshto

Майстора където ми махна моя катализатор направи същото - свали го, махна му несхатта отвутре и му сложи перфорирана тръба - каза защото катализатора е от много здрава ламарина защото там газовете са най-горещи и трудно се разваля. На мен това също ми звучи най-логично, поне за здравина. Иначе разлика преди и сега не знам дали има може и да има ама незабележима.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

защото катализатора е от много здрава ламарина з

Абе я пробвай колко е здрава на FIAT TIPO(тъпо) :D аз на такова се учих да карам.Тва ми беше първата кола.Ама голям трошляк беше мамка му :D .Та там няма здраво нещо най-вече ламарини и гърнета. :D махнах катализатора и се разпадна в ръцете ми :):):D Редактирано от MIYAMOTO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

сайалявам малко за офф топика но немойах да се сдарйа да не отбелейа 4е и аз се у4их на такава кола типо 1,6 16в 90 коня дигитал тази кола 6те остане завинаги в сарцето ми .на моито каране абсолютно ни6то не се сро6и само едно водно саединение и тва е а колата се кара6е редовно не на 6 а на 7000 7500оборота няма6е ограни4ител варве6е с 223 км а на 3 та 155 което е непосилно за моя прелюд/едва 135 на 3 та/така 4е колега явно не си попаднал на кола за тва и пове4ето хор говорят те италианските са едни боклуци нее така вси4ко е до колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

моя прелюд/едва 135 на 3 та

Мноооо малко бе морски.Да ти кажа за стария ми CRX До червената зона:2-105 км/ч3-160 км/ч4,5 незнам нямах смелостДо прекъсвач:2-110 км/ч3-170 км/чСя може и километража да е лъгал щото бях с 15-ки ама все пак.А относно Типото аз му сложих газово :D и проблемите бяха по електорниката му ама мнооооооооо бяха мамка му иначе беше същото 1.6 два вала 8 клапана :) 90 магарета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

пове4ето хор говорят те италианските са едни боклуци нее така вси4ко е до колата

Колега, сетих се за исказването на един автомобилен майстор, което беше, че Италянците правят толко добри коли, все едно Руснаците да се научат да правят малко по-хубаво техните. Може и да не е вярно, но много често италянски коли са целите в масло и пушат озад. Също така на Горубляне Алфи като слънце не държът изобщо цени сравнено с останалите автомобили и това се чудих защо?Един приятел си търси сега кола, колкото пъти погледна някоя италианска се е отказал още на първо четене. Последната ланча много вървеше, но на канала беше цялата в масло и имаше неща за смяна по нея и то не малко.А случаят на мой приятел с Фиат Темпра 94-а год. Цялата скоростна кутия течеше като лейка, постоянно беше в масло. Купи всички гарнитури и семеринзи за нея, смени ги (ремонта си беше цифра) и след 2-а месеца отново протече :D Ами не знам дали са качествени, докат се крепят бягат много наистина! Но почнат ли да се трошат си е... м......! А по течове ми приличат на един ЗАЗ Таврия който карах на времето и за него същият майстор каза, че нямал една равна повърхност. Тая кола докато не я разкарах все правех опити да спра течовете от масло по нея и все не успявах. Така и не можеш на такава кола да кажеш колко масло ти гори, защото не знаеш дали гори или изтича :) Както и да е не е важно, аз такава кола не бих карал отново или италянска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Струва ми се, че говорим за катаризатор :D а не за италиански автомобили кой е боклук, и кой не :) Ако же разтягате локуми - отворете си друга тема.Иначе - по темата ако обичате :):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Ако искаш повече перформанс слагай тръба със същия диаметър, ако искаш тишина слагай право гърне там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest karlkani

Илчо, специално днес обиколих няколко места, където мисля че разбират от ауспуси:Kraft, Autoexpert, Walker и навсякаде получих един отговор:"забрави за права тръба, слагай единствено резонатор"...аз не че очаквах друго,защото четох някъде за "back-pressure", това на което казват когато част от изгорелите газове се задържат в катализатора и се изпраща инфо до О2 сензора..и когато сложиш права тръба и газовете излизат свободно, се подава грешна инфо до ламбда сондата и оттам почват проблемите- висок разход, играене на обороти и т.н...днес ми казаха че може да се сложи права тръба на по малки двигатели ( до 1.6), но специално за мойта (2.0, 150к.с.) категорично казаха не, а освен гореспоменатите проблеми и ще бучи много, особено ако се слага на по мощни и изпържени коли...един мой приятел пък на субару импреза WRX( 225 к.с. фабрично, сега около 280) сложи от край до край прави тръби, Supersprint, silenser-и като Ремус, но те са скъпи заглушители и може би специално са направени да създават back-pressure...иначе при мене пролем няма, просто аз не знам дали е запушен катализатора или не , щото колата е на 70,000км...абе направо иди в Крафт, на околовръстното, там ми направиха най добро впечатление, даже момчето каза:"аз искам да ти взема парите, но ако не е запушен няма смисъл да го махаш, нищо няма да се подобри, иди на диагностика първо да провериш дали е запушен или не"...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

ха ха х а ела да ми видиш прелюда колега ама как му играят оборотите а да не говора за разхода и аз се 4удех от де е цялата работа,извиняваи пи4 ама ти ако си един маистор ко ште предпо4ете6 да сложиш една траби4ка и да вземе6 10 лв 6то0т ми взеха толкова или 6те кажи6 ела ся да ти сложим еди кав си рез.и еди ква си марка даи малко парици ама да стане кат хората виж ква кола кара6 я даи ся 60 70 лв с труда и аз 6те ти го направя фабри4но .естествено 4е 6те гледат как да ти вземат пари4ките нали ина4е глдни 6те умрат ама кат имате пари даваите си ги няма ло6о

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Абе незнам кой, какво и на кого е казвал, ама аз толкова хора дет питах ми казаха, че от резонатора печеля само по-безшумен автомобил, що се отнася до моята кола. Казаха ми, че ламбдата ми е на колекторите и това дали има резонатор или няма - е все тая. С резонатора просто се набутвам с още 45 лева отгоре просто. Колкто до шума - карах я приблизително 4 месеца докато чаках да стане готово поръчковото ми гърненце (това най отзад) така че съм свикнал :dry: А и + това едно РЕМУС-че като последно гърне от 2.0 ОРЕЛ ми се мотка, като подарък напоследък из мазето, само чакам стойките да станат готови :blink: че не искам заварки разни по него :dry: Утре или в събота ще пробвам само с тръба от неръждавейка, и ако почне да се шашка мотора, ще слагам пурата и съм първа писта Zzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Утре или в събота ще пробвам само с тръба от неръждавейка, и ако почне да се шашка мотора, ще слагам пурата и съм първа писта :blink:

Добре е тръбите по изпускателната система да са с еднакъв диаметър от-до. За да няма завихряния, забързване-забавяне на потока и т.н.В България обаче никой не прави mandrel bent (даже не знам и как се казва на БГ) и при огъването на тръбите им се намалява диаметъра в сгъвката (приплесват се) - но не знам как може да се избегне това. Мислил съм си да се прави чупката от по-дебела тръба, и да се заварява после към другата тръба. Но тези заварки още повече ще развалят потока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Ако сложиш тръба, драсни някой ред да напишеш какъв е ефектът. Като натрупаш наблюдения разбира се. Като разход и поведение на автомобила. Шашка ли ти се чек-а и прочее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

В България обаче никой не прави mandrel bent (даже не знам и как се казва на БГ) и при огъването на тръбите им се намалява диаметъра в сгъвката (приплесват се) - но не знам как може да се избегне това.

По принцип се слага пружина в тръбата - колкото по плътно влиза, толкова по-добре, защото по-малко ще поддаде на сплескване. Говорим си за здрави, закалени и плътно навити пружини. Само че, това е за по-меки тръби (например медни). Незнам за дебели стоманени тръби как е номера, но предполагам е пак нещо на тоя принцип. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest karlkani

абе не знам, оправяйте се, аз днес ходих на диагностика , измериха и се оказа че катализатора е с още заводските норми за газовете, така че няма да пипам нищо..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Здравейте,съживявам темата, защото получих още информация относно резулаторите и тръбите!Говорих с Ники Златков относно резунаторът поставен на автомобилът ми. Казах му какво са ми казали майторите от Крафт, които са го поставили, че Ламбда сондата се лъжела от бързо преминаващите газове и за това е необходим резунатор.Той мо отговори, че Не съм загубил, че имам резунаторно гърне на автомобилът си. Не е вярно, че Ламбда сондата не може да отчете резултатите като минават бързо газовете, правени са опити и ги отчита. Показа ми няколко коли при него, които нямат едно гърне, а само тръба и пак работи Сондата. Но проблемът в този случай е, че газовете излизат прекалено бързо и няма какво да забави скоростта им. Това изгаря повече сондата и съкращава доста животът и.Така, че вероятно всеки е прав, като казва, че не е започнала да харчи колата му повече без катализатор! Питах го аз какво да правя и ме посъветва да не си махам резунаторното гърне и каза, че не съм загубил, че го имам. Аз не гоня чак такива резултати които там са следвали и не е необходимо да правя тази дооптимизация.Не искам да пораждам нови спорове и да расъждаваме така ли е или не!? За мен тези хора са достатъчно компетентни и искам да сподела това което съм научил, пък всеки може да нагласи автомобилът си както иска :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

това което са ти казали е адски вярно а 6том неиска6 да бяга пове4е а и ве4е го има6 резонатора 6те е адска глупост да го махне6 и да слага6 траба ,но които иска да му потрагне колицата и да ка4и некое магаре дет се казва непременно трябва да го махне .Аи да ви кайа аз сам виждал такива не6та дес са се слу4или от запу6ен катализатор дет някои дори немогат да си го представят /повреден двигател/от тва 4е немогат да излизат пу6тините газове така 4е махаите го навреме и слагаите кот ре6и всеки за себе си :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest karlkani

а и ве4е го има6 резонатора от запу6ен катализатор

ти съвсем се обърка, ама карай..резонатора не може да се запуши, това е просто едно гърне..иначе ги разбираш нещата :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

аве пи4 незнам как си ме цитирал ама ама маи не6то крожо си разбрал про4ети добре това което сам казал никога не сам твардял 4е мойе да се запу6и резонатор все едно да ти се запу6и гарнето :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dedomraz

Геометрията на изпускателната уредба е съобразена(изчислена) така, че да се запазва определено налягане на изгорелите газове на изхода от цилиндъра. ( Не само това, де) И ако не се сложи нещо на мястото на катализатора със същтото съпривление и обем, се нарушават параметрите на потока. Което за мощностните показатели не е добре.Може да се промени (геометрята)само от опитни специалисти, което да доведе до една от избраните цели - или повече мощност, или по- малък разход на гориво. Ама просто да му светнеш една каква да е тръба - тва е тъпо. Освен ако не закъсаш в някое ТКЗС и трябва да са добереш до сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

колега дядомраз по са6тата пре4ина те японците са си из4ислили мо6тноста на двигателите за6то им правим тунинг а ?ако е трябвало да бадат по мо6тни те определено са мойели да ги направят едвали няма6е да успеят .за това 4е не ми говори такива глупости 4е хората са го из4ислили и неможе да се слага траба на мястото на кат при положение 4е ламбда сондата е на колек.дали 6те слийи6 тараба или рез си е 4исто твоя преценка която по4ти винаги се влияе от финансите за тва неаблуйдаваи хората а питаи ил4о дет си пусна темата и питаи за резолтатите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Ам ко да кажа - резнах го и турнахме тръбичка.Резултатът е (или полудявам, или е истина) ама много по-спокойна работа на мотора, няма лагването от преди между 1500 и 2000 оборота, абе незнам, имам чувството че колата върви много по-добре, а съм с проста тръбичка. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Що си мислите че като сте махнали катализатора и сте добавили кончета отгоре???НЕ.Просто катализаторите ви са били толкова задръстени че са пречили повече отколкота са помагали или казано по друг начин са пречили на нормалното излизане на газовете.Ся газовете излизат спокойно и за тва ви се струва че колата върви повече а дефакто не е така.Ама тва си е МОЕ казвам пак МОЕ ЛИЧНО МНЕНИЕ и не ангажирам никой с него и не искам тази тема да става отдушник на разправии.А и момчето което е пуснало темата вече си е избрало решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dedomraz

На въпоса - защо японците не са го направили по - мощен, и се налага тунинг:-- Около 10 години, преди да се пусне на пазара нов модел автомобил се правят проучване на пазара за дизайн, мощностно - икономически показатели, групи потребители и техните изисквания и тнт. Всеки нов автомобил има гарантирани резерви от параметри, като навремето при Жигула стигаха до 60%.Между другото това прави възможен и самия тунинг. Необикновенните потребители, имайки желание и ест. възможности, за сметка на довършителни работи, или констр изменения постигат резултати разл. от серийния автомобил.Ако не е за състезания, казваше навремето един състезател, най - добрия тунинг за стар автомобил е вкарването му до заводси показатели.На другия въпрос - тръба или резонатор:-- Защо се казва резонатор? - Това е елемент от гориво изп. уредба, който посредством пулсациите на изпускане на газове осигурява ИЗСМУКВАНЕ на изгорелите газове. Все едно, на една тенджера да опънеш въже от простор, и да свириш като Паганини. Естественно, може да се направи и по-добре, но това е друга бира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Мойто мнение е ,че катализаторът спъва леко колата и повишава разхода на гориво , било то и чисто нов! И естествено така ще продължавам да си мисля докато практиката не ми покаже друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Що си мислите че като сте махнали катализатора и сте добавили кончета отгоре???НЕ.

Е точно това се опитвам да кажа, ма кой да мисли :) ??? Никъде не съм писал, че колата ми е станала по-мощна, в следствие отрязване на катилника гаден :D Между другото, в един сайт, посветен изцяло на модела прелюд пише, че е слаган b20a3 мотор точно на това купе, заводски без катализатор и ламбда, и мощноста му леко е 114 коня, а не като на моята 109 с катализатор и ламбда :lol: Ето за това обмислям скоро отстраняването и на тази нахална джаджа, защото ум не ми побира точно какво прави тя на карбураторен мотор??? Колкото до солта на въпроса - колата ми не е станала по-мощна, просто е потръгнала така, както трябва да върви стандартно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KATADJIQTA/RAZBIVACH/

ил4о и тук си в гре6ка ако приемем 4е колата е с перфектен мотор и няма загуби в мо6тноста тя заводски е измерена с катал.и е 109 коня но като се премахне няма какво да ги спира и тя ве4е става примерно 111 коня.тва е са6тото като да сложи6 на филтара/вазд/катализатор не да вар6и са6тата работа естествено 6тот там няма ко да пре4истава а само да си преминава ваздуха.естествено 4е 6те преминава по малко ваздух и за по далго време 6тот катализ.представлява една пита с малки отвор4ета по 1 2 мм/квадрат4ето/представлява ситна ре6етка от квадрат4ета и те запо4ват малко по малко да се запу6ват и стават с по малко проходно се4ение и от там и немогат да преминават тия газове а като се слойи тази траба ни6то ве4е не ги задаржа и отвейдането става по барзо и от там се КА4ВАТ 1 2 3 коня зависи от мо6тноста на колата колкото е по голям мотора пове4е се ка4ва.и стига ве4е сме писали глупости по тази тема ами нека някои които невярва да си махне катила само за проба и да иде на едно дино кат невярва 6тот и аз така преди невярвах ама ме обедиха 4е 1 то не6то при колата ако иска6 да и ка4и6 конете е да смени6 цялата изпуск.система колектори,траби и гарнета и БЕЗ катал.ми тва аз мисля пове4еда не пи6а в тази тема мися 4е разясних доста нека пи6ат по ве6тите илитез дет никога не са си махали катализаторите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Ами аз съм махал ама разлика никаква ако по-високото ниво на шума означава повече мощност то тогава съм съгласен.За CRX D16A8 по каталог го дават 124 коня а D16A9 е 137.Старият ми CRX беше D16A8 катализатора си работеше перфектно но направих тоя опит и пробвах без него и ако си мислите че стана по мощен или че стана D16A9 дълбоко грешите.Просто двигателите с катализатор има съвсем различно газоразпределение спрямо тези без.п.п:Тва знам тва пиша не казвам че съм прав.Това съм научил до момента от опит.Не претендирам за достоверност.

Редактирано от MIYAMOTO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...