Jump to content
Guest ZnipeR

Chip Tuning

Recommended Posts

Guest ZnipeR

Здравейте маниаци някои пробвал ли е chip tuning на хондата си.Аз имам програми за почти всички компютри на хонда тези дни ще пробвам на моята и ще ви кажа как е.Ако някои иска да пробва и е запознат с рисковете аз съм от Пловдив а мога и да му пратя направо програмата(.bin -file)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen
;) ммм то само с програмата кво ше напраиш??? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

ще променя настройките в ROM-a, като оригиналния чип се запазва, а си правя нов и ако не ми хареса си ги сменям.Има вариант с 2 чипа да се првклучват с копче но е малко играчка ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

ще променя настройките в ROM-a, като оригиналния чип се запазва, а си правя нов и ако не ми хареса си ги сменям.Има вариант с 2 чипа да се првклучват с копче но е малко играчка ;)

Ако можеш ми прати на мен програмата за Crx b16а1 да я видим ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

кажи си номера на компютъра и първите букви на номера на шасито

Редактирано от ZnipeR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

То на атмосферен мотор много много смисъл ;) няма ама що пък да не пробваш и пиши да знаем кво е станало ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mba

що да няма смисъл, това е истината в атмосферния мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

То на атмосферен мотор много много смисъл  ;)  няма ама що пък да не пробваш и пиши да знаем кво е станало ;)

Драги / Драга/обърках се кой мъж кой жена в този форум!!Атмосферния мотор има доста мегдан за раздувки и глезотийки, не го подценявай!!!!
Прясно от първият dyno ден - доста от колите, биха спечелили към 3-4 коня от подходящ re-map на ECU таблиците, специално доста от колите страдаха от твърде бедна смес, в даден момент. А някои спечелиха, не малко, от добре подбрани чипове. Няма да издам тайна, че няколко коли показаха на КОЛЕЛАТА повече, отколкото производителя им е дал на коляновият вал.... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

много смех :D много малко хора са сещат кво е тва.Освен фуел картите с чипа се дава аванс малко на мотора защото завода го е оставил на леко закаснение това се нагажда и според бензина(ако можеш да си моднеш чипа де) за втек двигателите е просто невероятен ефекта от чипа като имаме втек спуул от 2000 оборота като това управлява и бензина(моиа втек го бях направил с копче понеже нямах чип но не ми управляваше бензина като отвори клапаните) така че който има мерак и не го марзи(като мен) ще му дам .бин файл и да пробва като не сам много сигурен 4е вси4ки 4ипове са тунинговани но за без пари толкова - трябжа да се пробва :rolleyes:

Редактирано от ZnipeR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beast

Аз искам да питам за муген чиповете кви пари са горе долу щото ако ще слагам нещо такова на колата предпочитам да е марково и качествено.Пък и чувам че са доста добри.А пък за тва нещо я обясни по подробно как се прай че на мен не ми е ясно с модването на чипа.

Редактирано от beast

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

И каква е ползата от чипа на атмосферен мотор(не че няма такава) 3 или 5 та били и 10 коня ли???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

а за 1,3 civic дали има чип? щото се оказа че имало компютър ама тои маи само сместа управлява.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

И каква е ползата от чипа на атмосферен мотор(не че няма такава) 3 или 5 та били и 10 коня ли???

Почти всички коли бяха с преобогатена смес - ХОНДА се презастрахова, да няма самодетонации, прегряване на клапани и т.н. и при пълно натоварване пуска доста бензин. Като особено при VTEC-ците, в граничните режими, имаше доста сериозни падове на ГВС.Също така и малко допълнителен аванс, доста добре се отразява. Ако не е кофти бензина, разбира се. Моята кола спечели 4 коня само с увеличение на аванса (вакуум на делкото). А разликата без филтър, и сериен филтър, нямаше и половин кон.Повечето коли бяха далеч от оптималният режим.А за ползата от чиповете, след DJ-стването на даркоси и парадокса, имаше доста повече от 10 коня разлика! Само при подмяна на чиповете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

В момента сам в Варна като сеее варна тези дни в Пловдив ще ви прата тунинги :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest pichagata

доста яка тема сте подхванали тук. значи фаиловете за упграидване на компютара не се намират трудно но я кажи как туи ще ги инсталираш в компютара? в смисал имашли апаратурата необходима?аз имах един прятел които даде да му направат точно това нещо на б16 и му качи 8 коня което беше доста добре! за мене наи доброто си остава едно нещо наречено ХОНДАТА :unsure: ама струва кум 300$

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

И каква е ползата от чипа на атмосферен мотор(не че няма такава) 3 или 5 та били и 10 коня ли???

В никакъв случай не са 10 коня колега.Аз проучвах доста дълго време въпросът с чиповете и се отказах да слагам. Относно Муген, някой попита за техните чипове.....Ами да Муген са добри, но дори и да си намериш чип, те пипат нещо и по компютъра. Слагат джъмпер на някакво место в компютъра и когато си с чипа, то трябва да е и с джъмпера (на контакт).Предимствата на чипа при атмосверен мотор не са много. В смисъл, че не вдига чак толкова много мощността от колкото при такъв с принудително пълнене!Освен това един от големите недостатъци е, че прави сместта по-богата, но по интелигентен начин, не като изсипе просто много бензин и действително вдига мощността с това. Но в рамките на макс. 5 коня, в мнооого редки случай може да качи до 8, ама малко вероятно! Недостатъка на това обаче е, че при такива параметри на сместта и с нормален бензин с който караме ние по бензиностанциите е много вероятно да се получат детонации. После след като си боднал чипа и ако не искаш да си намалиш животът на мотора, ще трябва да караш с високо октанов бензин и ще се вкараш в допълнителни разходи и тези 5 коня ще ти излезнат златни в един момент.Когато слагах регулатора при Ники Златков, обсъдих отново и въпросът с чипа. И там потвърдиха информацията която имам аз и ми казаха, че за мойте цели и както това ми е всекидневен автомобил не ми трябва.Освен това ако сложиш чип, това не става така пред гаража дет се вика и после се качваш на колата и почваш да ръчкаш. Хубаво е колата след това да се качи на дино и да се види наистина за какво става въпрос.Аз лично не бих си сложил чип, особено такъв на който не му е ясен произхода.Пък на диното видях и други неща, коли с чип тунинг да дадат по-слаби резултати от оригиналните си чипове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Слагат джъмпер на някакво место в компютъра и когато си с чипа, то трябва да е и с джъмпера (на контакт).

единствената цел на този джъмпер е при ЕЦУ-та без фабричен чип ( каквито май са повечето) да накараш процесора да позва новия чип, а не това което му е записано във вътрешната памет. По някой път се слага и още един чип - регистър, ама тва е оффтопик вече.

Освен това един от големите недостатъци е, че прави сместта по-богата, но по интелигентен начин, не като изсипе просто много бензин и действително вдига мощността с това.

Интелигентени и глупави начини просто Няма, повечето чипове се опитват да променят смест ( т.е. да я обогатят) по простата причина че най-добра икономия се постига при една смес, а най-добра мощност при малко по-богата. И понеже чипът неможе по никакъв начин да промени количеството въздух което моторът поема, единствения начин е да се опита да докара сместа идеална за мощност.Тук идва и предимството на продуктите на Hondata.... те не са просто чип,а при заводското ЕЦУ май повечето от хората забравят че има едно животно наречено 'closed loop' ( обратната връзка по ламбда) което на ниски и средни обороти си ти компенсира промените по таблиците. За съжаление пичовете от pgmfi.org още не са измислили как да го изключат, но и това ще стане....

Недостатъка на това обаче е, че при такива параметри на сместта и с нормален бензин с който караме ние по бензиностанциите е много вероятно да се получат детонации. После след като си боднал чипа и ако не искаш да си намалиш животът на мотора, ще трябва да караш с високо октанов бензин и ще се вкараш в допълнителни разходи и тези 5 коня ще ти излезнат златни в един момент.

Предимството на по-богата смес е че помага за премахване на детонации.... проблема с детонациите е при по-бедна, гореща, суха, при високо налягане смес със късно възпламеняване, и/или зони в цилиндъра/буталото/главата с неестествено високи температури ( заради последната причина, като се покриват тези части с толпо-изолационен слой, преди него се прави слой с много добра топлопроводимост).

Освен това ако сложиш чип, това не става така пред гаража дет се вика и после се качваш на колата и почваш да ръчкаш. Хубаво е колата след това да се качи на дино и да се види наистина за какво става въпрос.Аз лично не бих си сложил чип, особено такъв на който не му е ясен произхода.

Е за това ЕВАЛА, то погледнато реално, няма два чипа ( не само такива за ЕЦУ) които да са еднакви, а хората искат два еднакви двигателя, но за едно несъм съгласен: Повечето неща по чипването могат да се направят без дино, но от хора, на които им се занимава и са в час с електрониката и доста в час със принципите и особеностите на ДВГ-тата. За съжаление обаче, в крайна сметка трчбва и през диното да се мине......п.с. Извинявай ако постът ми е прозвучал малко остро спрямо теб - нищо подобно. Надявам се да съм бил полезен на някого.п.п.с Повечето, да не кажа всички чипове са правени с идеята че вече си успял да накараш двигателя да засмуква малко повече въздух, било то "cold air intake" или спортна генерация. По тази причина и ти обогатяват още мъничко сместа та да докарат добра смес при това малко по-голямо количество въздух

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Благодаря за информацията! :unsure: Не съм се обидил колега, темата е, за да се дискутира и всеки да изложи знанията си и опита си. Определено аз смятам, че има много неща които мога да науча тук от тази тема за чиповете и има доста вещи хора в клуба които могат да отговорят на въпроси по тази тема.Обаче въпросът за сместа не е точно така, че филтъра вкарва повече въздух и сместа трябва малко да се обогати да кажем! Имам свидетели по въпросът, говоря за колегите Магнум и Стас. Те бяха свидетели на настройката на моят автомобил и горивната му смес, това твърдение тотално отпадна тогава. Има много неща с които човек трябва да се съобразява при тунинг и при всяка промяна трябва да ходи и да следи резултатите си на дино тест и всички останали уреди за отчитане на смес, мощност и прочее. Но както и да е, да не превръщам темата в офтопик. Има смисъл от чипа, но трябва да се донастрой след това колата, за да е ясно какво се случва в действителност.Моят автомобил въпреки някой подобрения и влизащия в двигателя 'повече' въздух и улеснените газове на излизане се оказа, че работи най-добре и даде най-висока мощност и най-добри резултати с показанията на сместа 13:1 (съвпада със заводските данни за качество на сместа).Причината е, че не е двигател с принудително пълнене. Ти и да налееш повече бензин и да вкараш филтри с по-висок дебит или дори без въздушен филтър, няма какво да ти нагнети сместа и да създаде налягане, за да се получи желаният ефект за който говориш! И в този случай се получава обратният ефект като при мен - Богата смес, намаляване на мощността (2 коня) и повишен разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest radku

Ще има ли на4ин да ми пратиш тази програмка :D Че ми стана мноо интересна тази тема.Може да я качиш на некой сървър, ако желаеш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 4u6kata

Я и аз да остава тука и моито мнение по темата. На предишната си барака сложих чип и стана тип-топ двигатела само след поставянето подскачаше като му подадеш газчица, ама говориме за 2.8 6 цилиндров атмосверен двигател. Та сега и на Хондичката сьм предвидил в коледния бюджет един такьв чип , самоче предпочитам да си платя цената за да получа готов за употреба продукт от колкото да се правя на големия мозък с една програмка и туко виж некво голямо "Франкенщаинче" да ми се пръкне. :D:D:D:D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ще има ли на4ин да ми пратиш тази програмка :D Че ми стана мноо интересна тази тема.Може да я качиш на некой сървър, ако желаеш :D

за каква програма говориш??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

колегата 1net е отоговрил маи вместо мен на някои постове каквото е казал е точно , за програмката това не е програмка а редактиран .бин файл който се налива в чипа на комютъра според това какав вид ти е компа и двигатела и трансмисята

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

уфф, писна ми да пиша.... ако не си забелязал, говорех за ефекта на почти фабричен двигателИзвини ме. но целия ти пост е пълен с безмислици.ако толкова искаш да изцедиш всяко възможно копито, ще ти се наложи да си поиграеш доста повече от просто да купиш едно чипче и да го сложиш.Нямам нищо против теб или колата ти, имам против аматьорските ти изказвания, които така уверено твърдиш че са вернип.с. ако държиш, мога по-обстойно да ти отговоря на последния пост.

Редактирано от 1net

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest radku

Съжалявам, ама както винаги не съм разбрал.аз си мислех 4е е няква програма и т.н.Моят двигател Е D15B2 прати ми бин-а. и ако имаш някъв ХЕЛП за това как да го използвам.че не мие ясно как ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

та каза абе тука са само аматиори в форума всички са теоритици и само си мислаит че разбират щото много четат а в всущност никои нищо не е пипнал и видял на живо :punk:.

Дали пък да не преместим този пост в "Бисери" :rolleyes: Ей сега оставих поредната книга от теорията за двигателите с вътрешно горене.И въпреки това пак ми е смешно.Ама много.Май Теоретиците не са тези за които ти говориш.Мислех да не пиша в тази тема ,но ти предизвика моя интерес.Айде тоя твоя ПРАКТИК да направи нещо по тая кола да го видя.То не бяха 10-20 коня ,не бе пилене ,не бе чудо :unsure: НЕ СТАВА ТАКА БРАТОМинали са ми през РЪЦЕТЕ(не през книжките дето четеш) много Хонди и смея да твърдя че ако така се вдигаха толко коне от един двигател, нямаше да правя нищо друго освен да се занимавам с подобен тунинг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

та каза абе тука са само аматиори в форума всички са теоритици и само си мислаит че разбират щото много четат а в всущност никои нищо не е пипнал и видял на живо :unsure:.

Дали пък да не преместим този пост в "Бисери" :rolleyes: интерес.
To това е направо за "Бисери" мисля че може и да спечели 1во място :punk: С 3 реда разобличи форума да не е ясновидец или може да познава всички ???бреййАма и аз нямам търпение да видя тия 22,523...коня и тия чудеса,пилежи но най-много да има гърмежи :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

С тунинг не е лошо да се занимаваш аз го правя за мойте коли само,чесамо 1 клиент сам имал дето израси на масата 2000 лева и каза тунинговай , което пак е нищо за това което може да се измакне :unsure: но за чип тунинга ,все пак е нещо а в момента за някой модели може да стане безплатно така че който иска може да пробва който мисли че това не помага кой знае колко, 4е двигателя ще се "строши" и т.н. да не го прави простоето ви и един линк за .бин-овете избирайте си и тунинговайте :rolleyes:бинове

Редактирано от ZnipeR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...